Vervallen laatste fles; andere flessen ophogen?

Hallo dames,

Erik krijgt momenteel vier flessen op een dag en een fruit- en groentehap. We zijn nu echter bezig om de laatste avondfles van rond 22.00 uur af te bouwen in de hoop dat 'ie binnen een paar weken eraf is. Dan zou Erik na z’n groentehap en toetje rond vijf uur tegen half zeven naar bed gaan en dan door moeten slapen tot de volgende ochtend. Spannend!

Maar wat mijn vraag is: als die laatste fles eraf gaat, moet je dan deze fles verdelen over de overige drie flessen die hij dan nog krijgt? Want hij moet natuurlijk wel z’n hoeveelheid vocht binnenkrijgen.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Oh spannend hoor… drie flessen.

Geen idee wat je met de rest moet doen. Toen morgan die keer door sliep en het leek dat ze door zou slapen, moest ik de 5e fles wel over die vier overige gaan verdelen zij het CB en de mevrouw van Nutricia ook. Ja die had ik gebeld over iets anders en meteen daar dit ook gevraagd, maar ja dat was van 5 naar 4 (wat niet doorgegaan is) Erik krijgt nu natuurlijk ook andere dingen waar vocht in zit. Anders het CB even vragen.

Groetjes,

Michèle

Vergeet niet dat-ie doordat-ie nu een avondhap + toetje krijgt net zo goed vocht binnenkrijgt. Dus niet alle vocht door die wegvallende fles is verdwenen.

Ze moeten ongeveer 100ml. per kg lichaamsgewicht krijgen op een dag. Dus ga maar rekenen!

Groetekes, Sje

Oh oh, ik help wel hoor Mriek als je er niet uitkomt

Groetjes,

Michèle

Haha…eens even kijken…

Erik was begin december 10.3 kilo. Zal nu rond de 11 zitten schat ik. Dat is dus 1100 ml vocht per dag toch?

Hij krijgt nu het volgende:
1 fles van 210 + 7 (230);
2 flessen van 180 + 6 (200);
1 fles van nu nog 150 + 5 (165), maar wordt afgebouwd en vervalt straks dus.

Dat zou betekenen dat hij straks nog maar 430 cc aan melk krijgt en de overige zeg maar 600 cc uit z’n fruit en groente moet halen. Is dat te doen Sje?

Groetjes!

P.S. Michele toch bedankt voor het meedenken!

Ha ha ha geen dank, je was me voor… enne anders thee en diksap he als je denkt dat het te weinig is.

Groetjes,

Michèle

Gewoon elke dag 3 watermeloenen extra geven en dan is het goed!

Nee, 1100 is teveel lijkt me. Dat hoeft-ie niet te halen. Dan zal die 100ml per kg lichaamsgewicht eerder gelden voor de jongere kindjes.
Moet er toch niet aan denken dat ik met mijn 60kg, 6 liter op een dag zou moeten drinken! Haha!

Fruit = potje 200ml denk ik? Of heeft-ie de kleinere potjes? (of omgerekend in zelfgemaakt vers natuurlijk).
Groenten = potje 200ml (of omgerekend in zelfgemaakt vers)
Toetje erbij

Zeg dat-ie straks zonder die ene fles 430 + 450 krijgt = bijna 900ml.

ZAT!!! Je kunt inderdaad evt. nog wat thee of water geven als je denkt dat-ie dorst heeft.

Groetekes, Sje

Haha! Dat zou betekenen dat ik rond de zeven liter per dag moet. Hmmm, dat gaat waarschijnlijk inderdaad dan niet op.

Maarre, hij krijgt inderdaad de grotere potjes fruit en groente. En zo’n frisfruitje van Nestlé. Wist niet dat de grootte van de potjes ook de hoeveelheid vocht betekent. Dan zou hij inderdaad genoeg krijgen.

Dus de laatste fles vervalt en that’s it dan?

Thanks!

Ik weet het niet hoeveel… ook zo’n 6 liter denk ik. Ik kom aan 2 a 2.5…

Groetjes,

Michèle

Da’s nog even doordrinken dan Michele!

nee laat maar niet doen, ben nu al zo’n zeikwijf… (ff op ze Haags…)

Groetjes,

Michèle

Die hoeveelheid van die potjes is niet echt precies diezelfde hoeveelheid vocht, maar wel veel daarvan in elk geval. Zeker die fruitpotjes, dat is maar heel weinig pulp hoor als je daar het vocht helemaal uit zou drukken.

Groetekes, Sje

Oh ja, en over dat doordrinken gesproken voordat wij aan de 6 liter zitten, dat moet wel alcoholvrij zijn he?! Als dat alcoholhoudend is, schrijven we hier morgen zo duidelijk niet meer.

Groetekes, Sje

Ha ha ha ik ben altijd alco vrij… enne alco droogt uit dus moet je nog meer drinken…

Groetjes,

Michèle

Ik ga even een wijntje voor mezelf inschenken…

Groetekes, Sje

Ha ha ha proost sje… 'kneem nog een bakkie thee dan.

Groetjes,

Michèle

Oké, dan ga ik ervan uit dat ik de laatste fles niet hoef te vervangen. En ach, er zal inderdaad wel een keer diksap of thee bij komen in de nabije toekomst. Zolang de plasluiers goed blijven droogt 'ie niet uit toch?

Enne, hier ook een theeleut! Alco, blegh. Maar om nou zes liter thee te drinken, nee…dat is zelfs voor mij onmogelijk.

Groetjes!

quote:
Haha.....eens even kijken.....

Erik was begin december 10.3 kilo. Zal nu rond de 11 zitten schat ik. Dat is dus 1100 ml vocht per dag toch?

Hij krijgt nu het volgende:
1 fles van 210 + 7 (230);
2 flessen van 180 + 6 (200);
1 fles van nu nog 150 + 5 (165), maar wordt afgebouwd en vervalt straks dus.

Dat zou betekenen dat hij straks nog maar 430 cc aan melk krijgt en de overige zeg maar 600 cc uit z’n fruit en groente moet halen. Is dat te doen Sje?

Groetjes!

P.S. Michele toch bedankt voor het meedenken!

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/Q7BJp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Hallo,

ik ben nieuw hier en zat even je berichtje te lezen. Volgens mij klopt je bereking niet. Met drie flessen krijgt hij nog 630 ml ipv 430ml? (1x 210+2x 180). Dit is ruim voldoende! Van de opvolgmelk (nr 2) mogen ze ook maar rond de 600 ml. Sinds kort zit mijn zoon ook op drie flessen ipv vier. Hij is nu 7 maanden (en een paar dgn) oud. De fles van 15.00 a 16.00 uur is vervallen. Thee en sap drinken is helaas nog niet zo’n succes.

Sorry voor het inbreken in jullie topic! en veel succes!

Geen sorry zeggen hoor! Al het advies is welkom! Maarre, ben ik dan echt zo slecht in rekenen? Je hebt volgens mij gelijk. Hmmm, dan is het zeker genoeg wat hij binnenkrijgt! Thanks! En wat geef je dan nu om 15.00 uur als die fles is vervallen?

Enne, Michele…het was jou ook niet opgevallen hè? Mijn rekenfoutje…gnagnagna…

Groetjes!

Mijn manneke krijgt ipv de fles om drie uur wat sap/thee/water met twee rijstewafels.
Dit krijgt hij zoal gedurende de dag:
rond 8.00 uur fles 180ml
10.00 uur fruithapje + sap/thee/water (drinken, muv melk gaat nog moeizaam vandaar dat ik dit 's ochtends ook aanbied)
12.00 uur broodje (net mee begonnen ongeveer 3/4 brood zonder korst met boter)
12.45 uur fles 180ml
hij slaapt meestal tot 15.30 uur daarna dus sap/thee/water en rijstewafel
17.30 uur warm eten potje van 200gr of met de pot mee soms yoghurt na
19.30 uur fles 180 ml en lekker tukken tot de volgende ochtend!

Soms doe ik in de fles iets meer water 10 ml wanneer ik het idee heb dat hij te weinig sap oid drinkt
Hopelijk kun je hier iets mee! Is jouw kindje ook van juni 08?