Verloskundige geweest, geen suiker

Hi!

Vanochtend de eerste echte afspraak bij de vk weer gehad. Voor het eerst het hartje gehoord, wat is dat toch mooi!

Maar goed, ook al het medische gedoe was vandaag, urine mee, bloed prikken, vingerprikje. Omdat ik soms niet best reageer op bloedprikken, zeker nu met die schommelende bloeddruk, kreeg ik een winegum van haar om me even een energie boost te geven. Bloedprikken ging goed, maar daarna kreeg ik nog een vingerprikje voor mn HB en mn suiker. Dus ja, Rainbow, blijkbaar deze keer controleren ze wel standaard bij mij, wist ik niet of dat was vorige keer niet zo.

Maar goed, mn suiker kwam dus uit op 7,2. Ze zei: bij 6,1 ligt onze grens eigenlijk, dit is te hoog. Wat heb je gegeten? Ik: uuhhh… net een winegum, in de auto een fishermans friend en thuis was ik blij met de kop thee zonder suiker en de droge cracker die ik binnenhield!

Nou twijfelde ze of die winegum of zo snel effect zou kunnen hebben en moet ik morgenochtend om 10 voor 9 (oh my, en ik voel me sochtends zoooo ellendig!) weer voor een prikje voor suiker.

Zelf heb ik het vermoeden dat het aan die winegum ligt, maar wat weten jullie daarvan? Volgens mij zijn er best wat suikerdeskundigen hier, dus ben benieuwd nar jullie mening… Hoop natuurlijk niet dat ik nou zwangerschapsdiabetes heb… blegh…

liefs

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://bd.lilypie.com/i5Qcp2.png" alt=“Lilypie In verwachting Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - Liske op 17 Aug 2010 11:02:52

Gewijzigd door - Liske op 17 Aug 2010 11:03:16

Hoe kort op het bloedprikken heb je die winegum op?

5 tot 10 minuten denk ik.

liefs

Lilypie In verwachting Ticker

Oef meis, dat is behoorlijk hoog boven hun grens dan? Ik heb er geen verstand van, dat laat ik even aan de ‘experts’ hier over…Ik hoop ook dat je geen suiker hebt! Had je bij Nora ook een hogere suikerspiegel?

Nu je dit zegt, ga ik het morgen meteen even aankaarten bij de vk. Ik vind het best vreemd dat ik niet eens urine in heb hoeven leveren en nog nóóit geprikt ben? Terwijl ik me wel heel snel sloom voel als ik geen suiker eet? En Eef best een suikerkindje had kunnen zijn qua grootte/gewicht. Ik ben door jou even extra alert en ga het morgen meteen navragen.

Ik hou je topic even in de gaten. Ik hoop dat de anderen je antwoord kunnen geven op je vraag!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Mn urine was trouwens schoon op suiker en eiwitten… Weet niet of dat ook wat zegt?

Bij Nora hebben ze het nooit over suiker gehad, dus ik heb geen idee hoe het toen was… Nergens last van gehad in ieder geval…

liefs

Liske@ Ik neem aan dat je morgen op nuchtere maag moet komen. Ik denk persoonlijk niet dat 1 winegum & een fisherman friend, een zoveel hogere waarde zou geven, maar iedereen reageert hier helaas ook anders op! Als je nuchter bloedsuiker meet heb je over het algemeen een veel duidelijker beeld, dus denk dat het gewoon afwachten is en “schone” urine zegt helaas ook niet alles, geen eiwitten is wel fijn dan heb je iig geen blaasontsteking, wat je wel vaker ziet bij mensen met een verhoogde suiker/ en zwangere ook! Even afwachten tot morgen dus! Succes igg!

@malawimama: dank je wel… Ik moet inderdaad maar even afwachten dan… he, bah!

liefs

Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik hoop met je mee dat je geen zwangerschapssuiker hebt Liske.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker

Misschien stomme vraag, maar met welke hand heb de winegum gepakt en in welke hand/vinger ben je geprikt? Bij mij op zwangerschapsyoga zat een vrouw van de de suiker ook eerst te hoog was, de volgende dag in het ziekenhuis was het goed. Wat bleek; ze had voor haar zoontje tuttifrutti klaar gemaakt en waarschijnlijk de handen niet goed gewassen…

Groetjes Natasja

Lilypie Pregnancy tickers

Ik zelf ben suiker patient, en tijdens mijn zwangerschap van Bo werd dat nog erger. Moet eerlijk zeggen, ik schrik niet zo van dat gehalte. Een suiker gehalte moet tussen de 5 en de 8 zitten. Je zat dus eigenlijk perfect. Ik snap eerlijk gezegd ook niet dat ze zegt dat ze 6,1 als grens neemt, want 6,1 is juist super netjes. 7,2 ook trouwens!! Tijdens mijn zwangerschap had ik bijna standaard een gehalte van 15 -16 teriwjl ik 64 eenheden insuline spoot.

Daarnaast kan het idd zo zijn dat als je toevallig het prikje hebt gehad in de vinger waarbij je de wine gum ook hebt aangepakt, en je hebt die vinger niet gewassen, dan kan daar ook een hogere suiker gehalte van komen.

Normaal gesproken is het zo, dat je 1,5 uur na een maaltijd, je suiker prikt, en dat hij dan tussen de 5 en 8 hoort te zitten. Nuchter hoort hij tussen de 4 en 5 te zitten. 5,5 kan ook nog maar niet gek veel hoger. alles lager dan de 4, en je hebt een hypo, te laag suikergehalte, en daar wordt je heel beroerd van!

oh ennnuh, een kleine 10 minuten na het eten van een wine gum, gaat je suiker gehalte niet als een speer van omhoog. dat is pas na 30 minuten ofzo, en dan moet je idd, suikerziekte voor hebben, en als ik heel eelrijk ben, zie ik dat zelf nog niet zo in die waardes. Maar goed , het is wel beter idd het even na te checken. Just to be safe! Ik ben ook niet alles wetend namelijk,!! hahahaha

liefs woezel

Ook ik weet uit ervaring (mn vader en opa en oma hebben suiker), dat 7.2 gewoon goed is hoor… Als mn vader dat zou hebben op een dag… dan zou ie een gat in de lucht springen van blijdschap…ondanks dat is insuline spuit…

Liefs, Melanie

Gewijzigd door - Melanie_Christiaan op 16 Aug 2010 19:22:37

@Woezel, ik mocht tijdens mijn zwangerschap ook niet boven de 7 komen. Normaal is tussen 5 en 8 netjes maar niet tijdens je zwangerschap.

Indd met welke hand heb je die winegum gepakt? Zorg dat je handen morgenvroeg goed gewassen zijn.
Ik moest altijd een half uur tot 2 uur na het eten prikken dan was het eten weer uitgwerkt als het goed was, was hij dan te hoog dan had ik het met mijn eten niet goed gedaan
Weet niet of een winegum zo snel effect heeft. Duim voor je dat het morgen wel goed is.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Bedankt voor de reactie dames! Ik ben inderdaad in mn rechtermiddelvinger geprikt, en als ik het na probeer te doen, pak ik met 3 vingers… Ben benieuwd morgenochtend.

@Michelle: Betekent dat dan dat de waarde wel binnen het half uur dus omhoog gaat? Ik weet er gewoon heel weinig van, eigenlijk nooit wat mee te maken gehad. Gelukkig.

We zien wel… In elk geval bedankt, ik laat morgen wel weten hoe het is gegaan. Morgenmiddag voor het eerst weer werken… bleh!

liefs

De waarde kan indd binnen een half uur omhoog gaan.

Liefs Michelle

Sorry dames, maar vind het echt iets te kort door de bocht, Als je al Diabetes hebt voordat je zwanger word is het een heel andere situatie, en ook als je niet zwanger bent is een waarde tot 8 prima idd! Maar als je geen suiker patient bent en tijdens je zwangerschap het ontwikkeld is het plaatje echt anders, hoop idd dat je die winegum met de geprikte vinger hebt vastgepakt en dat het vandaag nuchter gewoon goed is! Succes

Succes vandaag, ik hoop dat alles gewoon goed is.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker

En jawel… vandaag een waarde van 4,2! Dus het was toch echt de winegum!

Ik vond het een hele opluchting maar de VK (een andere dan gister) zei: Oh, had Ivonne je niet verteld dat je je er geen zorgen over hoefde te maken? Logisch hoor, na die winegum! Maar Ivonne zei dus: Hm… ik weet niet of die winegum ZO snel wordt opgenomen dat je waarde daardoor zo hoog is!

Nou ja, in ieder geval is het dus goed en ze prikken gedurende de zwangerschap sowieso een aantal keer om je suiker en ijzer in de gaten te houden (bij Nora dus alleen ijzer).

Maar alles voor nu dus goed afgelopen!

Bedankt voor het meedenken lieve dames!

liefs

Fijn!

Ohhh wat fijn zeg! toch die winegum dan! Nou geen zorgen meer dus!

Echt fijn dat je geen suiker hebt en dat het toch van de winegum was.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker