Verlatingsangst

Sinds afgelopen zondagavond is het bal…Robin, mijn zoontje van net 2 had een wieldopje in zijn neus gestopt en ik kreeg het er niet uit…in paniek zoeken naar een pincet…eindelijk gevonden, kijk in zijn neus…weg wieldop! Op naar de huisarsten post…jahoor daar zat ie, maar wel diep mevrouw…De boeren(…) zet een enorme hallogeen lamp op zijn gezicht en probeerd maar wat…Oh wat was de kleine bang, dat gezichtje , dat vergeet ik nooit meer…Afijn ik zeg tegen die arts "moet Robin niet plat liggen? uuh ja…zei ie toen, had ie het wel eerst anders geprobeerd…Nou toen begon het drama voor Robin…Het lukte niet dus op naar het ziekenhuis…lang gewacht tot 22uu en toen was het dopje er uit, doorgeschoten/geslikt…nu heeft hij ineen erge last van (denk ik) verlatingsangst.Hij ging altijd heerlijk slapen,kus zwaaien en bye bye weg was hij…nu is het huilen, handvast houden, niet meer willen eten, lopen enzovoort…Ik heb vannacht 3 uur naast zijn bed gezeten en dacht vanmorgen dit moet anders…Ik vind het kei zielig voor hem maar dit wordt, (ben ik bang) een eindeloos verhaal! Vanavond duurde het wel een uur maar uiteindelijk hoefde ik hem niet meer vast te houden en ook niet meer naast zijn bed te blijven zitten
Hoera! ik kon zelfs bij zijn kamerdeur gaan staan!Voor mij (en Hem) een hele overwinning. inmiddels ben ik kapot van de afgelopen 3 nachten, durf haast niet te hopen dat het nu voorruit gaat…zal het? de tijd zal het uitwijzen denk ik dan maar…Ik hoop dat ik vannacht nachtrust krijg en mijn kleine ster ook! Hebben jullie nog andere tips? Heel graag…zo dat lucht op… Daantjuh

Gewijzigd door - Daantjuh op 10 Dec 2003 22:37:53

FF vertellen hoe het vannacht is gegaan…
Hetis best goed gegaan en ik ben heel tevreden…(’’);
Robin werd wakker om 00.30 uur en stond toen aan mijn bed…ik heb hem bij de hand genomen en weer terug naar bed gebracht…Weltrusten lieverd en tot morgen(het was toen 12.44)…Ook zei ik dat ik bij zijn deur op de gang zou wachten tot hij sliep en dan ging mama ook slapen! Om 00.51 was hij vertrokken…Om 1.54uur stond hij weer aan mijn bed…Exact hetzelfde herhaald.
Om 2.00 was de kleine man vertrokken, om vervolgens niet meer wakker te zijn geweest!
Zo rond kwart voor 6 (zo’n half uur voor zijn normale opstaan tijd) stond Robin aan ons bed…
Hij mocht toen bij ons liggen en om */- half 7 zijn we allemaal opgestaan…
Volgens mij gaat het helemaal goedkomen!
Ik hoop dat het zo is…

Gewijzigd door - Daantjuh op 11 Dec 2003 08:09:02

Wat ben ik blij dat ik vanacht niet de enige was. Mijn dochtertje was langzaam bezig om de dag voor de nacht te verruilen. En dus moet ze nu op vaste tijden overdag gaan slapen. Het werkt wel, maar toch rond een uur of 12 begint ze te huilen. Eerst laten liggen en dan maar halen. Want anders gaat ze over de rooie. Vanacht sliep ze wel heel snel weer in. Want om 1.00 uur kon ik zelf weer naar bed, terwijl dat eerst was rond een uur of 4. We zijn er echt mee opgeschoten. We weten wel waardoor ze 's nachts wakker werd. Ze is een paar weken geleden ziek geweest en toen begon die ellende. Maar zoals gezegd, begint dit zich nu op te lossen. En ik vind dat erg knap voor een kindje van 7 maanden. Heel veel succes komende nacht.
Eindelijk weer eens iemand uit de buurt van Reek op dit Forum, hartstikke leuk.

Liefs Kristel

Gewijzigd door - Kristel Verstegen op 11 Dec 2003 09:43:01

Hoi Daantjuh,

Fijn dat het nu al wat beter gaat met Robin.
Het was ook niet niks hè??
Hopelijk blijft het vanaf nu steeds beter gaan!

Groetjes, Bianca (mamma van Stephan)

Hoi Kristel…
Tjee dat is ook moeilijk wat jij nu meemaakt…Onze Robin heeft dat ook gehad, toen hij een half jaar oud was…En toen hij een paar maanden voor het eerst in 2 jaar echt enorm ziek was…Ik kan alleen maar zeggen…VOLHOUDEN…Weet je wat ik ook doe? Ik geef voor het slapen gaan Rooibosthee met warme melk…(Die van Pickwick met Melisse) Hij wordt er heerlijk rustig van…Ik doe er 1/3 deel thee en de rest melk tot 200cc. Kheb hem net voor z’n middag slaap weggelegd en dat ging echt geweldig Binnen 5 minuten was hij vertrokken…Vanavond ga ik naar de biep en is papa alleen met onze bink… Wat een poepie is die van jou zeg!!! Is ze erg ziek geweest, denk het wel anders zou ze niet zo van slag zijn…Nog een laatste tip…Verwacht niet te veel van haar…Herhaling is blijkbaar de truc en ik denk maar zo, als ze het heeft gekund, dan komt het vast weer goed!!! houdou en een goede nacht toegewenst voor jullie Daantjuh

Hoi Bianca,
Zoals je wellicht gelezen heb in het stukje aan Kristel, is het vanmiddag ook weer geweldig gegaan!!!
Bedankt voor je opsteker…Ik vind het kei fijn om zo mijn verhaal en ervaringen te kunnen delen…Ik hoop dat het vannacht ook weer goed zal gaan…Zeker omdat ik zaterdag nacht er niet ben doordat ik met de band moet optreden in Friesland! Liever ga ik niet, maar aan de andere kant, kben er ook ff uit…Heeft Stephan ook al last van peuterpuberteit en zit ie al op de peuterschool? Robin gaat 5 januari voor het eerst…Lieve groetjes Daantjuh

Gewijzigd door - daantjuh op 11 Dec 2003 13:28:57

hoi daantjuh
jee wat een verhaal ik schrok me rot maar gelukkig is het goed ge komen ja ik heb zelf
ook een dochter van 2 die af en toe dingen in der mond stopt echt niet prettig

groetjes marielle trotse mama van tanja

Hee Daantjuh,

Da’s toevallig, Stephan gaat 6 januari voor het eerst naar de peuterspeelzaal!
Een dagje later dan Robin dus!!
Vind het best spannend hoor, en jij?

Groetjes, Bianca

hoi Tanja…
Het was inderdaad ff schrikken ja…Gelukkig (verraden)hij zich zelf…Zo zie je maar…je moet zelfs ogen in je achterhoofd hebben…
Groetjes, Daantjuh

Goedesmorgens, Bianca!
Zeker spannend, dat de kleintjes naar de peuterspeelzaal gaan! :Volgens mij kunnen ze mij opvegen als Robin gaat huilen en ik toch weg moet gaan…Ik denk echter dat Robin er wel aan toe is…Ik heb niet echt mensen om ons heen die kleine kinderen hebben…en jij?
Als het eenmaal goed gaat, denk ik dat ik het wel erg fijn vind om ff wat tijd voor mezelf heb…Werk jij er nog naast(naast deze baan…hihi) Groetjes Daantjuh

FF weer een update…
Gisteren overdag is het geweldig gegaan…Ik hoorde dat hij na 1 1/2 uur wakker was en ben toen direct naar zijn kamerdeur gegaan…Hij deed de deur open en zag mij direct…nou die glimlach was heel veel waard! Gisteravond kon ik hem heerlijk op bed leggen…papa was er ook bij, daardoor voelde ik wel weer een beetje spanning in zijn lijfje…maar het ging heel goed…Mede doordat papa ook goed meedeed , alsof we dit al jaren zo doen! rond 8uh werd ik opgehaald om mijn verjaardag’s kado te gaan halen(jaja ben bijna jarig…as maandag!)De kleine man sliep toen al heerlijk…alles was zonder problemen gegaan…Om 10.00 was ik thuis…amper 5 minuten binnen en daar hoorde ik Robin zeggen Mama zoeken…IK ging zijn kamer in en hij stond al naast zijn bed…Gek he? Ik denk wel eens dat die kleintjes een radartje hebben waarmee ze kunnen weten dat je weer thuis bent…afijn robin weer op bed gelegd en hij werd pas om half 6 wakker! Dus doorgeslapen heel de nacht! Om half 6 heb ik hem weer terug gelegd…Uiteindelijk werd hij pas om 07.15 uur wakker…YES Ik heb kunnen uitslapen…Pufff ben erg blij…We gaan ons nu klaar maken om te gaan peuterzwemmen en daarna weer lekker onder de dekens…Houdoe allemaal! x Daantjuh

Dank je wel voor de tip Daantjuh, ik ga het meteen probeen. Ik ben ook bezig om haar echt op gezette tijden minimaal een uur te laten slapen in haar bedje. madam wenste alleen nog maar te slapen wanner het haar uitkwam. Natuurlijk even herrie in de tent maar dit werkt ook wel. Ik vertel je binnenkort hoe de rooibosthee is bevallen.

Liefs Kristel

Hoi Daantjuh,

Nee, Stephan heeft net als Robin niet echt veel kleine kinderen om zich heen. Van de zomer wat meer, toen hij lekker buiten speelde enzo, maar voor de rest valt het erg mee.
Juist daarom denk ik dat het ook erg goed is als hij naar de peuterspeelzaal gaat. Al zie ik er stiekum wel tegenop. Zoals hij nu is weet ik namelijk zeker dat hij gaat huilen en niet zo’n beetje ook, hihi…zie je mij al weglopen dan???
Ik heb nasst deze baan (hihi) geen andere, hoewel…ik doe de administratie van ons eigen bedrijf(je).
Nou, ga ff eten hoor, doei!!

Groetjes, Bianca

P.S. wat fijn dat het nu zo goed gaat met Robin!!

Gewijzigd door - Bieb op 12 Dec 2003 17:08:12

Hoi Bianca!
Gisteren hebben we heerlijk gezwommen en daarna heeft ie heerlijk geslapen…Gisteravond hebben wij hem samen op bed gelegd…ja dat was toch wel weer een beetje moelijk voor hem…Uiteindelijk sliep ie na 30 minuten…Hij is wel veel wakker geweest…Maar er echter maar 1x uitgekomen zo rond 01.00 uur… Hij hoesten ook erg veel en daar werd ie natuurlijk wakker van…Ik ben elke keer dat ie wakker werd niet gelijk gaan kijken…(vind ik dus best moeilijk…maar toch!) Vanmorgen stond Robin om 06.15 aan ons bed…Hij had een klein beetje verhoging dus ik denk dat ie echt last heeft van het hoesten…Kheb hem nu Hoestdrank van VSM gegeven en volgens mij gaat het wel beter…Zijn vader heeft hem vanmorgen terug gelegd zodat ie alvast daaraan kon wennen want ik moet vanavond optreden in friesland en ik kan hem dus niet zelf op bed leggen…Ik ben toen heerlijk ff wezen naar de stad geweest! Het is prima gegaan zonder huilen en binnen 10 minuten sliep hij…Hopelijk gaat het vanavond ook goed…(ben pas namelijk om 06.00 thuis…) Heel veel groetjes, Daantjuh

Hoi Kristel…
Ik Hoop dat het goed gaat…Ik heb ook een boekje bij de biep gehaald van Ruttien Schregardus (kinderen met slaapproblemen) Het is een werkboek om dit gedrag te doorbreken!
Het is niet makkelijk, maar uiteindelijk gaat het lukken! Heel veel succes en fijn weekend Daantjuh

Tip voor het hoesten (weet niet of je die al kent maar hier werkt het wel)
Snijd een ui in stukken (gewoon met schil en al) en zet die op de kamer.
Ruikt niet echt lekker maar hier is het hoesten dan wel over en slaapt Lucas dus goed.

Sterkte!

Groetjes Mim

Hoi Daantjuh,

Tsja, ik kan me voorstellen dat hij van dat hoesten idd ook niet erg lekker slaapt.
Dat hoestdrankje waar jij het over hebt hebben wij volgens mij ook kort geleden gebruikt en het hielp bij Stephan erg goed!
Wat leuk trouwens dat je optreed in een rockband!!
Lijkt me echt onwijs leuk! Moet je vaak optreden en hoe heet jullie band?
En hebben jullie “eigen” nummers of zingen jullie bekende nummers van anderen?
Wat een vragen hè? Haha!
Ik weet niet of ik nog op tijd ben (denk dat je al weg bent) maar dan in ieder geval een fijne, gezellige avond/nacht!!!

Groetjes, Bianca

Hoi mim… Bedankt voor de tip…kheb alleen geen uien…wel sjalotjes, ga dat maar proberen! Groetjes en goede nachtrust! Daantjuh

Hoi bianca! Gisteren was ik om 05.30 thuis…Robin had tot 01.00 prima geslapen en niet gehuild…Daarna was hij wel onrustig geweest vertelde Jan…Uiteindelijk is hij er bij papa 5 x uitgekomen om uiteindelijk tot 05.45 uur te slapen…Ik was toen net thuis en heb hem dus terug gelegd…Hij was toen wakker om half 8…WAUW!
Ja ik zit in een rockband ja! Onze site staat in mijn profiel vermeld…We treden regelmatig op ook in het buitenland…We spelen geen eigen nummers maar covers van anderen…Moet ik trouwens naar de dokter voor dat hoesten? Hij heeft niet echt koorts of zo…hij eet wel goed en is niet hangerig…Weet jij hoelang zoiets meestal duurt? Hij is sinds vrijdag aan het hoesten…In iedergeval…heel veel groetjes en tot gauw! Doeiiii Daantjuh

Hoi Daantjuh,

Om ff op je laatste vraag antwoord te geven: in principe hoeft hij niet meteen naar de dokter.
Hij hoest nu sinds 2 a 3 dagen begrijp ik? En je bent sinds gisteren (zaterdag) toch pas bezig met dat hoestdrankje?
Ik zou nog heel eventjes wachten…bij Stephan klonk het de laatste keer behoorlijk “ernstig” (hij had ook bijna geen stem meer toen) maar na een dag of 3 dat hoestdrankje gebruikt te hebben ging het echt een stuk beter! (hij hoestte trouwens al een dag of 2 voordat we begonnen met het hoestdrankje, eerst was het wat minder heftig namelijk).
En vooral ook omdat je zegt dat Robin verder geen koorts heeft, niet hangerig is etc…
Maar: ga wel altijd op je EIGEN GEVOEL af hoor!!!
Als jij het niet vertrouwd, gewoon naar je huisarts gaan of desnoods even bellen met de assistente ofzo.
Dat is en blijft altijd mijn mening.
Dat je eigen gevoel vaak juist is.
Maar nogmaals: Robin hoest nog niet zo lang en je bent net pas begonnen met dat hoestdrankje en hij is verder niet ziek ofzo…ik zou het persoonlijk nog even aankijken.
Wel vervelend hè, als ze zo hoesten!
Vind het altijd zo rot…
Ik zal trouwens eens op die site gaan kijken van jullie rockband.
Ben erg benieuwd! Als ik kon zingen (wat ik dus niet kan, haha!) had ik absoluut in een rockband willen zingen (alleen geen hard-rock dan, hihi, je weet wel…krijsen en head-bangen… )
Nou maar hopen dat jij dat niet doet, anders heb ik je nu mooi beledigd, hihi
Je hebt trouwens wel een korte nachtrust gehad dan zeg…pfff…pittig hoor!
Succes met Robin hè!

Groetjes, Bianca