Verkleuring op de voortandjes

Goedenavond allemaal,

Ik las net in een ander topic iets over grijze aanslag op de tandjes, en dat dat kan komen door vitamine supplementen. Joaquin heeft ook verkleuring op alleen zijn voortandjes, inderdaad grijzig… ik heb al een afspraak gemaakt bij de tandarts maar nu las ik dus net over die vitaminesupplementen.
Alleen Joaquin krijgt dat niet. Hij krijgt zijn ijzer en vitamine binnen met proberen zo gezond en gevarieerd mogelijk te eten, groente, fruit, vezels. Wel krijgt hij s ochtends nog een papfles met peutergroeimelk van nutrilon (en müsli) waar natuurlijk ook extra vitaminen inzitten en hij krijgt dagelijks zijn vitamine D druppels. Ben benieuwd of ik er alvast zelf iets aan kan doen voordat ik over 2 wk naar de tandarts metm ga.
Dus als iemand tips heeft hierover erg graag!
Ben bang dat het anders erger word…

Grtjs x Ghislaine.

Lilypie Second Birthday tickers

Ademt-ie veel door zijn mond?

Die aanslag wordt namelijk ook veel gezien bij mensen die veel door de mond ademen. Dat vertelde onze tandarts toen we aan het uitzoeken waren waar onze meiden die aanslag van hadden. De jongste ademde wel altijd veel door haar mond maar de oudste helemaal niet, en toch hadden ze beiden die aanslag. Dus het moest een andere oorzaak hebben.

En even uitzoeken hoeveel aanvullende ijzer er in die nutrilon zit. Als dat vrij veel is, kan die aanslag daardoor komen.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 12 Aug 2011 22:54:29

Thanx Sje, bedankt voor je snelle reactie! Ik ga meteen kijken hoeveel ijzer er in die nutrilon zit en opletten of Joaquin inderdaad veel door zijn mond ademd…

En wat voor sap krijgt-ie? Ook even checken hoeveel ijzer daarin zit.

Groetekes, Sje

hmmmm voor zover ik het een beetje heb uitgezocht zit er in peutergroeimelk
1,2 mg ijzersulfaat (Fe) en er zit ook zinksulfaat (Zn) in, maar staat niet duidelijk op hoeveel zink.
Of Joaquin veel door zijn mond ademd heb ik nog niet kunnen checken hij ligt al een paar uur heerlijk in dromeland (maar volgens mij is dat gewoon normaal bij `m)…
Mijn gevoel zegt dat het me sterk lijkt dat je grijze aanslag krijgt door het door je mond ademen. Dan zouden mijn tanden zwart moeten zijn inmiddels hahaha als je mij snachts met open mond hoort snurken (arme partner)

Ik zal gewoon is een tijdje gewone melk bij zijn müsli doen `s ochtends eens kijken of het over 2 weken al is verminderd.

Als sap krijgt hij roosvicee aangelengt met heel veel water en ben de hoeveelheid van roosvicee nog verder aan het afbouwen. Gewone melk bij zijn boterham af en toe een fristie of optimel.
Er zit geen ijzer in roosvicee. Maar wel verschillende fruitsuikers (nu wel 30% minder dan voorheen haha) en toegevoegde vitamine…

Alvast weltrusten voor dadelijk x

Gewijzigd door - Ghis- hartje -Joaquin op 12 Aug 2011 23:17:47

De tandarts zal het tijdens zijn opleiding wel aan de orde hebben gehad wat die grijze aanslag betreft bij mensen die veel door de mond ademen. Ik moet maandag bij de tandarts zijn voor controle, ik zal eens navragen in welke mate dat door-de-mond-ademen dan aanwezig moet zijn wil je die aanslag krijgen.

Groetekes, Sje

ja ik herken het, kijk, rico krijgt dus vitamine tabletjes en daar waren we mee gestopt, het werd een heeeel klein beetje minder maar echt niet voldoende. Toen hoorde ik idd net als wat sje zegt dat dat ook te maken kon hebben met door de mond ademen, veel kinderen die amandel problemen hebben doen dat, Rico dus ook. dus dat kan hier ook het probleem zijn.
Heeft Joaquin ooit een neus amandel operatie gehad? Rico dus wel… en toen ging het een tijdje beter met door zijn neus ademen maar nu ademt hij weer constant door zijn mond omdat door zijn neus ademhalen weer niet goed gaat… dus ik denk dat het best mogenlijk is dat het dan toch daardoor komt.
maar rico heeft ook witte plekjes bij zijn tandjes.

@Sje: wij moeten toevallig dinsdag naar de tandarts voor controle dus dan ga ik het ook even navragen wat hij ervan zegt… altijd makkelijk om van 2 verschillende artsen te horen hoe zij erover denken.

hmmm ben benieuwd!! Laten jullie het me asjeblieft even weten, wat jullie tandartsen hebben gezegd?

Grtjs Ghis x

@mamavanRico, nee Joaquin is nog nooit geopereerd…

wel last van dr amandelen? veel ziek/snurken dat soort dingen?

oh trouwens even een wijziging in mijn vorige berichtje, want ik kan morgen niet naar de tandarts gaan, omdat mijn oog nog steeds ontzettend ontstoken is, niet mijn oog zelf maar eromheen zeg maar dus ze mogen niks doen. ik moet nu over 2 weken komen… dus ik kan dan pas vertellen wat mijn tandarts zei.
maar sje… ik ben reuze benieuwd wat je tandarts heeft verteld?

Oh jeetje…we waren bij de tandarts zo druk met een fluoridebehandeling van de oudste, röntgenfoto’s van de oudste, een beginnend gaatje bij de oudste waar we behandelingsinstructies voor kregen en informatie over het sealen van de eerste 3 grote-mensen-kiezen van de oudste dat ik er helemaal niet aan gedacht heb om naar die aanslag te vragen.

Maar…volgende week moet ik met de oudste terug om die kiezen te laten sealen dus dan zal ik het alsnog navragen.

Groetekes, Sje

nee, niks aan te doen Sje en mamavanRico. Hoop op volgende week dan Sje.

@mamavanRico, nee eigenlijk ook niet. Joaquin is nooit ècht ziek (af en toe een verkoudheidje en laatst had hij de waterpokken). En hij snurkt ook niet…

xx

nou dan kun je dat iig ook uitsluiten… hmz ja ik kan het zelf idd niet helpen haha maar over 2 weken weet ik meer, noteer het in mijn kalender vna mn telefoon zodat ik het zeker niet vergeet

@Sje: haha ja ik ben ook al bang dat ik het vergeet daarom zei ik net al ik zet het in mn mobiel

Ja, en dan moet je weten dat-ie op de boventanden van de oudste ietsje beige aanslag weggepolijst heeft (die kleintjes krijgen vroeg of laat, tegen het wisselen aan, sowieso wat beige aanslag is mijn ervaring), dus toen had er een lichtje bij me kunnen gaan branden. Het is er zelfs nog over gegaan dat die grijze aanslag niet meer teruggekomen is nadat we vorig jaar acuut gestopt zijn met die vitaminetabletjes! Kun je nagaan, in welke mate ik alzheimer heb!

Maar ik was zo bezig met de oudste die naast me zat met die fluoridegebitjes in, knijpend in mijn hand en speeksel druppend in een bekertje, terwijl ze ook nog eens een diep ongelukkig gezicht trok, dat het niet in me opgekomen is om na te vragen van die grijze aanslag.

Groetekes, Sje

haha Sje, kan me voorstellen als het eigenlijk best ingrijpend is voor je kinderen bij de tandarts dat je er niet aan hebt gedacht! Maar ik las dat ze de aanslag weggepolijst hebben bij jou oudste? Denk je dat ze dat bij Joaquin ook kunnen doen? Ik moet volgende week naar de tandarts en dan laat ik wel even weten hoe het precies zit met de aanslag en hoe het komt grtjs Ghis x

@Sje: hahaha, nou dan mogen wij elkaar de hand schudden echt erg hoe vergeetachtig we soms zijn (ik heb het soms heeeel erg)

quote:
Maar ik las dat ze de aanslag weggepolijst hebben bij jou oudste? Denk je dat ze dat bij Joaquin ook kunnen doen?

Ja hoor die aanslag is weg te polijsten. Ik zat elke 3 maanden met mijn meiden bij de tandarts destijds om die aanslag weg te laten polijsten.

Groetekes, Sje

quote:
@Sje: hahaha, nou dan mogen wij elkaar de hand schudden echt erg hoe vergeetachtig we soms zijn (ik heb het soms heeeel erg)

Ik heet ook eigenlijk Esther Alzheimer!

Groetekes, Sje

Hoi hoooi! Ik ben gisteren dus bij de tandarts geweest met Joaquintje en tandarts zegt dat hij het best vaak ziet verkleuring op de tanden bij die kleintjes, komt door eten en drinken (echt gewoon aanslag) of als je pech hebt is `ie gevallen en is de verkleuring van binnenuit en gaat het niet meer weg. Gewone aanslag kun je wegpoetsen, desnoods met een beetje speciale tandpasta (smokers).

Mijn tandarts zegt dat het echt niet kan komen door het door de mond ademen, dat is een fabeltje.

Polijsten van de tanden helpt ook, maar daar is Joaquin nog te klein voor.

Nou ik ga dus flink Joaquin zijn tandjes extra poetsen hihi, groetjes x Ghis.

hmm ja ik weet ook dat het door iets met kalk te maken had (kalkplekjes die zijn wit op de tanden) dat ivm mond ademen en eventueel door antibiotica… maargoed ik weet het dus ook niet zeker… de grijze vlekjes weet ik sowieso niet maar ik moet dus as dinsdag (was verzet ivm mijn ontstoken oog, die was zo dik, een verdoving aan die kant erbij kon ik er echt niet bij hebbe haha)