Hé mamavanRico, ja dat kan ik me voorstellen als je een ontstoken oog had (pijnlijk lijkt me!!) maar ik ben toch ook heel benieuwd wat jou tandarts ervan zegt… laat je het nog even weten? xx
Verkleuring op de voortandjes
ja de pijn viel nog wel mee, het jeukte zo behoorlijk! ik ben heel wat pijn gewend namelijk de dokter zei ook al: ik schrijf ook wel pijnstilling uit.
ik zo: hoeft niet joh, zonodig pak ik wel pcm.
ze keek me al aan van: ben jij wel normaal? haha
maargoed. het is nu bijna over. je ziet nog als ik make up op heb dat het er was. heel gek! zo’n rimpeltje (ik wordt ouder )
enne tuurlijk meid laat ik dat nog weten! ik heb het in mijn mobiel staan, die vraag.
zo ben bij de tandarts geweest,
Mijn tandarts zegt dat het een lichte aantasting of verkleuring is van het glazuur, Kinderen die vaak antibiotica hebben gehad of net als Rico veel gespuugd hebben daar is het glazuur sneller van beschadigd. Hoeft niet eens zo zeer met snoepen te maken hebben. Hij zei dat het ook kan zijn dat als kinderen b.v. melk gedronken hebben of wat dan ook (roosvicee oid) en daarna binnen een half uur gepoetst wordt dat het dan beschadigd. Dit komt omdat het glazuur tijdelijk verzwakt door suikers/zuren en als je dan gaat poetsen binnen een half uur kan dat dus schadelijk zijn voor het glazuur.
Polijsten zijn ze idd te jong voor, maar rico mag wel een lichte fluor behandeling hiervoor op zijn voortandjes. dan gana ze gewoon met zo’n kwastje een laagje fluor aanbrengen op de “aangetasten” gedeeltes voor extra bescherming. Als ze die vlekjes hebben en ze krijgen teveel ijzer binnen kunnen de vlekjes donkerder worden waardoor het meer opvalt. als je dan weer stopt met teveel ijzer geven (dus de multivitamine) worden de vlekjes lichter maar gaan niet weg omdat het simpelweg aan is getast.
ok… komt bijna op `t zelfde neer als wat mijn tandarts heeft gezegd. Bedankt voor de info! Grtjs x Ghis
No problem maar misschien kun je dus dat fluor wel aankaarten bij je tandarts. gewoon voor extra bescherming wat ze bij rico over 6 mnd ook doen?