Verkiezingen

ik weet niet of ik de enige ben (waarschijnlijk wel) maar ik vind het zo ontzettend leuk dat de verkeizingen volgende week zijn!! Niet omdat ik het nou zo leuk vind dat het kabinet is gevallen, maar ik vind het gewoon zo leuk om dat allemaal te volgen op tv. Net zoals na prinsjes dag, dan zend de NOS de debatten ook uit, en dat kijk ik dan altijd, ben zowat verslaafd. Of het vragen uurtje, ook zoiets waar je mij blij mee kan maken. Is misschien stom, maar kan er niks aan doen. Hebben meer mensen dat? Of ben ik nou echt de enige? Ik luister dan ook altijd naar radio 1 (vroeger vond ik het vreselijk maar nu!) in de auto. hebben ze het ook vaak over de verkiezingen!!

liefs woezel

Hmmm dit kan toch niet waar zijn… haha! Ik kruip net achter de computer omdat ik helemaal gestoord word van dat gedoe over die verkiezingen waar Danny WEER naar aan het kijken is! Getsie ik erger me er kapot aan, haha! Maar fijn dat het jou zo intereseerd Je hebt inderdaat heel wat te kijken en luisteren dan

Groetjes Anouk

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

hahahahahahaha ja ik ben op het moment ook weer naar rtl aan het kijken, wat kiest nederland!!! Eigenlijk had ik de bedoeling lekker op tijd naar bed te gaan, maar helaas, ikkan het niet laten hahahahahaha!!

liefs woezel

Ja dat staat hier ook op… En ik kan er niks van zeggen, want ik heb twee uur lang Amerika’s next topmodel gekeken, haha! Lekker simpel, verstand op nul Maar dat je dan om die politieke zooi te ontlopen op ikkeben gaat, en in het eerste topic word gevraagd of je het ook zo leuk vind, tjeeeeee! Hoe bestaat het?! haha:D

Groetjes Anouk

Lilypie First Birthday tickers

Hahahahhahahaha, sorry anouk, hahahahahahhaha,
Ik heb overigens eerst private practice en daarna Bones gekeken, mijn favoriete programma’s op de maandag avond!! hahahaha

Maar serieus, ik vind het gewoon ontzettend interessant, ik snap ook niet waar het vandaan komt, maar zoals bv met het val van het kabinet, waren er ook hele uitzendingen van debatten, en dat vind ik gewoon zo leuk! IK heb op een gegeven moment op ineternet verder gekeken, op journaal24.
En vorige week was er een lijstrekkers debat , tussen 4 toekomstige lijst trekkers. Ik moest werken, en baalde er flink van.
Vroeger had ik dit niet zo, sterker nog, ik begreep niet waarom mijn ouders in de auto altijd radio 2 op hadden, en journaal moesten kijken etc. Maar sinds de laatse jaren ben ik helemaal om gedraaid, en lijk ik wel verslaafd!!

liefs woezel

Haha… wat leuk dat je zo into politiek bent! Heb je je al een mening kunnen vormen dankzij alle debatten?

Ik ben met mate geiteresseerd. Ik kijk altijd De wereld draait door, omdat ik het zo’n gezellig programma vind en daar zit wel een groot stuk politiek in. Nu in de aanloop naar de verkiezingen helemaal. Sommige debatten vind ik heel interessant, maar om mijn stem op te baseren, ga ik toch meer uit van het partijprogramma en niet per se van iemands debating skills. Al moet ik zeggen dat ik heel tevreden ben met die van de lijsttrekker van de partij waarop ik ga stemmen.

Nou, geniet er nog even van, voor je het weet zit het er weer op! Maar ja, dan een weekje rust en dan kun je weer genieten van het WK! Of is dat jouw ding niet?

liefs

Ook ik volg de verkiezingen, ja erg leuk! Ik dan via BVN en hoor het nieuws pas dagen later.

hahahahaha, nou ik ben vooral een SP mens, ben er ook al jaren lid van> Heb nog wel even getwijfeld toen Agnes Kant weg ging, had echt het gevoel van: wat flikje mij nou?? Maar emiel doet het ook goed!!
Ik ben op zich ook fan van Femke Halsema. Niet vanwege hun programma, maar ik vind het gewoon een leuk mens. Zal echter niet heel snel op haar stemmen.
Job Cohen is ook een goede, alhoewel hij echt super slecht debateerd, en lange zinnen formuleerd, waardoor het al bijna saai wordt om er naar te luisteren. Jammer, ze stonden namelijk goed in de peilingen.
Mark Rutte, tja, zijn droom lijkt uit te komen, maar of dat nou terecht is? Ik denk dat de vvd wel vaart over het feit dat het CDA en de PvdA slecht in de peilingen staat, dan nog een beetje zeggen wat het publiek wil horen, en je staat boven aan. Hij doet het goed in debat, maar de eerste kritiek punten of hij wel volledig de waarheid spreekt, zijn al aanwezig,
JP, ach, het is een schat, maar heeft zijn tijd wel gehad, ook in het debat, vind hem niet zo heel erg sterk, en ik denk dat nederland toe is aan wat nieuws.
Geert Wilders, absoluut geen fan van. Wat mij betreft komt hij nooit in het kabinet. HIj zegt wat het publiek wil horen, belooft gouden bergen, en zorgt voor veel twee strijd tussen de culturen hier in nederland .Nee wat mij betreft zijn dit de laatste verkeizing waar aan hij me doet.
Pechtold, tja, ik vind hem niet sterk. Ze hebben eigenlijk een andere leider nodig, denk namelijk niet dat ze op deze manier gaan winnen. Daarnaast loop je kans dat je je huis kunt verkopen , want hij wil de hypotheek rente aftrek afschaffen,. Kan je op een briefje geven dat als dit gebeurt, drie kwart van nederland zijn huis weer kan verkopen!!.
Ach ik kan er nog van alles over zeggen, maar dan wordt ik misschien een beetje saai, maar ik blijf het volgen hoor!!! hahahahahaha,

en daarna idd het WK!!! Ik heb voor Bo al een wk shirt besteld bij de Honig. Alleen wel jammer, maat 98/104 hadden ze niet, dus heb maar 86/92 besteld. Hoopd at hij het dan nog past!!!

liefs woezel

Gewijzigd door - woezel op 01 Jun 2010 09:44:37

Kijk, nog een linkse dame! gezellig! Ik stem al heel mijn stemgerechtigde leven GroenLinks en ook dit jaar ben ik dat weer van plan. Het partijprogramma spreekt me erg aan. Ook de stemwijzer wijst mij naar GroenLinks of PvdA. Ik heb meer vertrouwen in Femke Halsema dan in Job Cohen. Tuurlijk is GroenLinks maar een kleine partij, maar ik gun ze wel een plek in de regering en ik geloof dat Femke Halsema wel bij kan dragen met haar persoonlijkheid en hoe mensen op haar reageren in de onderhandelingen binnen de regering. Ik vind Pechtold heel schattig. Krijg altijd een beetje medelijden met hem als ik dan puppygezicht zie… Of je dat nou uit wilt stralen al partijleider, das ook weer de vraag!

Wilders in het kabinet betekent denk ik dat het kabinet weer heel snel valt, omdat zijn meningen op bepaalde punten zo ver af liggen van die van de andere partijen. Ik ben wel benieuwd wat er zou gebeuren als hij mee gaat regeren. Ik denk dat hij heel snel door de mand valt en dat zijn volgers om het zo te noemen, op een gegeven moment doorkrijgen dat zijn standpunten wellicht toch een beetje vergezocht zijn (of is dat ijdele hoop?)

Zo, die Bo is een flinke jongen! Met zn 18 maanden in maatje 104! Nora zit nog in 86 en die is 2 maanden ouder! Nou is ze ook wel klein, ben ik ook.

liefs

hahahahah hier ook een linkse rooie rakker! jammer dat het zo’n gedoe is om hier te stemmen anders had ik het ook gedaan! Hoop dat dit bij volgende verkiezingen beter gaat!

gelukkig!!! Ben dus niet de enige linkse!!! hahahahahahahaha, Ja ik denk zeker dat Femke Halsema veel kan bijdragen in het kabinet!! Als ik de stemwijzer in vul komt bij mij sp en groenlinks uit. Sp ligt mij het meest, en zal dus ook niet snel stemmen op groenlinks, maar een kabinet met groenlinks, en sp zie ik zeker wel zitten!!

wat betrfet rmper maat had hij wel 98/104 , en daar past hij dus niet echt meer in, de knoopjes knappen los
Qua kleding maat heeft hij nu qua bovenlijf maat 92, gaat richting 98 en wat betreft broeken, maat 86. Hij heeft een hele lange romp!! hahahahaha Vandaar dta ik ook 98/104 wilde voor het wk shirt, omdat maat 92 eigenlijk op het radje zit, past nog wel, maar duurt niet lang meer. Maar goed, die maat hadden ze niet meer, dan had ik 110 moeten nemen, en dat is veel te groot, dus heb de gok toch maar genomen en 92 besteld.

liefs woezel

Ik ben niet zo in to the politiek, en volg het ook niet helemaal, maar weet wel dat ik op de SP ga stemmen…

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Zal ik even iets shockings in de groep gooien? Ik heb laatst de stemwijzer ingevuld en welke partij stond bij mij op 1 in het stemadvies? DE PVV!

Even ter toelichting: dat is wel de laatste partij waar ik op zou stemmen, dus ik was helemaal van slag. Maar heb me even verdiept in het partijprogramma van de PVV en nu blijkt dat ze ook een aantal speerpunten hebben die niets te maken hebben met extreme dingen zoals islam e.d. waar ik blijkbaar hetzelfde over denk. Gelukkig ben ik niet zo kortzichtig dat ik dat stemadvies op ga volgen. Als tweede advies had ik de SP en als derde de PvdA. Ik denk serieus na over de SP. Ben sowieso links georiënteerd, dus daar kan ik me goed in vinden.

Maar de PVV??? Heb gewoon een aantal dagen nodig gehad om bij te komen.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

@Mriek: Hahaha… ik had me ervoor ingedekt en de PVV ingevuld zodat ze die niet mee zouden nemen in het advies.

Tuurlijk hebben ze ook een aantal goede standpunten, je kunt niet overal zo extreem over denken. Op het gebied van integratie en (hallo??) stadscommando’s ben ik het zo niet met ze eens, dat dat zwaarder weegt dan de andere punten, vandaar mijn keuze om ze eruit te laten.

@Woezel: Hoe lang is Bo dan in zijn totaal? Komt hij al richting de meter, of heeft hij gewoon korte beentjes?

liefs

hahahahahaha, Mriek, dat kan ik mij helemaal voorstellen dat je daar van bij moest komen!! Maar zo zie je maar weer, dat je niet zomaar de partij moet kiezen wat uit de stemwijzer komt, en dat het goed is dat je je verder verdiept erin!!
Zelfde als bij mij mijn man hoor, die dacht dat hij vvd zou hebben als advies, maar kwam ook sp uit, en 2e ook pvv!!! Maar toen is hij gaan kijken, en bleek dat hij toch wel behoorlijk richting de sp kant op ging! Voor het eerst sinds hij mag stemmen *hij is inmiddels 37 , dat hij voor een linkse partij gaat!!
Moet wel zeggen dat ik hem stiekum verboden heb om op de pvv te stemmen, want dat il ik ec ht niet hebben hahahahahahaha, gelukkig was daar ook geen sprake van, dus dat scheelt weer!!

liefs woezel

@Liske, hij is nu bijna 90 cm. HIj heeft op zich niet korte benen, gewoon normaal volgens mij hahaha, oen hij nog in mijn buik zat, zeiden ze elke keer bij een echo dat hij ongelooflijk lange benen had, maar dat is nu wel wat bij getrokken, en is de proprtie wat normale, alleen zijn bovenlijf is wel erg lang!

liefs woezel

@Woezel: Ja, sommige rompers vallen natuurlijk ook gewoon klein. Met rompers merk je dat sneller dan bijvoorbeeld truitjes of broeken vind ik. Als je de knoopjes lastig dichtkrijgt, is het tijd voor een maatje groetr! Of een echt onderbroek/hemd combinatie natuurlijk! Vind ik ookw el schattig trouwens. ind e zomer ga ik ook wat onderbroekjes kopen voor Nora. Ook luchtiger voor als het warm is.

liefs

oeps… off topic!

Ik kan je geruststellen Mriek, je bent niet de enige. Ik heb ook de stemwijzer gedaan en PVV kwam bij mij op de 2e plaats samen met CDA. En ik ben net als jij helemaal niet van plan op de PVV te stemmen. Dus dit was ook voor mij wel shocking. Op de eerste plaats stond bij mij de SP. Moet zeggen dat ik sommige stellingen wel lastig te beantwoorden vond. Ik ga nog even kijken waar ik op ga stemmen, want ik stem eigenlijk altijd CDA.

Groetjes,
Sandra

Juist omdat de PVV zegt wat de mensen willen horen komt er veel dat advies uit de stemwijzer. Hopen alleen dat de gemiddelde nederlander slimmer is dan de stemwijzer. Ik ben er nog niet helemaal uit. Aan de ene kant snap ik best dat er bezuinigd moet worden, maar neit ten koste van hen die geen geld hebben. VVD princiepe van mensen met geld ontzien gaat er helemaal niet in bij mij want juist daar kun je geld halen. Alleen koopkracht verhogen zoals PvdA en SP willen kun je ook niet maken. Ik nijg naar D 66, ja ik weet het de hypotheekaftrek maar alle linkse partijen willen die eraf of verminderd hebben. Maar ik vind hun nog het meest in het midden zeg maar. Oh ja enne geen een partij zal alleen regeren natuurlijk

Groetjes,

Michèle

ik heb dr nooit voor geintreseerd, de politiek , maar nu wel ik volg elk debat en surf op het net om info te vinden maar het is voor mij wel duidelijk voor wie ik defenitief kies… moet zeggen dat ik bij het debat waar de economie centraal stond geswitchet ben want vond cohen toch niet zo sterk in zijn schoenen staan al had hij wel goeie plannen denk ik dat hij niet genoeg power heeft om de rest te overtuigen als dat nodig is.
ik stem sp

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag