Verkeersboete, op onze naam, niet de bestuurder

Ik mag dan wel niet vloeken naar nu &(&%^& raak ik niet uitgetiert!!!

Kreeg net met de post een brief van CJB een aanmaning nog wel, waar is de eerste brief is mag joost weten.
Met het verzoek of ik even 200,- wil betalen voor te hard rijden.
Ik rijd dus nooit te hard! eerder te langzaam want weet hoe duur die rotboetes zijn, maar het mooie is hij is ook niet voor mijn man bedoelt.

Huh…hoe zit dat zou je denken.
Nou komt ie, die auto hebben wij dus afgelopen oktober s’avonds verkocht en in goed vertouwen zou deze jongen alleen naar huis rijden en hem de volgende dag op naam zetten, bij ons weten heeft hij dit ook gedaan.

Nu het probleem de auto is geflitst in Amsterdam op 21 okt en hij is op 22 okt op naam gezet, ik ben wel zo maar dan ook zo pissig kan wel janken waar haal ik even 200,- vandaag, hoe kan ik nou bewijzen dat 1 van ons niet in die auto zat???

Bah…Probeer je de medemens eens te vertrouwen, gebeurt dit!

Groetjes Marianne mama van Ruben

Oh, wat erg. Tweehonderd euro is onwijs veel geld, jemig. Kan je niet in contact komen met die jongen en het in goed onderling overleg oplossen? Zo van: “Jij weet ook wel dat jij degene was die reed, dan weet je ook wel dat jij moet betalen.” Anders vrees ik dat jullie toch de Sjaak zijn, want hij stond nog op jullie naam. Hoeveel tijd zat er tussen de verkoop en het flitsen dan?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ooooooh dat meen je niet! Wat erg zeg… Jeetje, ik kan me voorstellen dat je je heeeeel erg kwaad hierom maakt! Ik zal zeker proberen die jongen te benaderen, succes!

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

quote:
Hoeveel tijd zat er tussen de verkoop en het flitsen dan?

Ik weet nog dat we Ruben op bed zouden brengen toen hij langskwam.
dat moet rond 19:30 uur geweest zijn, en hij is om 20:48 geflitst
PPPFFFF…Bah daar gaat me goede zin voor het weekend!

Heb je bewijs dat je de auto verkocht hebt?? Want dan is 1 aantoonbaar dat de auto niet meer in jullie bezit is en 2 wie de eigenaar nu is. En anders zou ik even kijken wat rechtshulp kan doen voor jullie en het voor laten komen. Oh ja en natuurlijk als de sodemieter de huidige eigenaar vinden om de auto over te laten schrijven. Ik weet namelijk niet of het mogelijk is om zo afstand te doen van een auto.

Groetjes,

Michèle

quote:
Heb je bewijs dat je de auto verkocht hebt??

Dat is dus het probleem, de auto is toen verkocht, en in goed vertrouwen heeft hij toen deels de papieren mee gekregen zodat de auto de volgende dag op naam gezet kon worden, dit heeft hij dus ook gedaan.
alleen nog even lekker te hard gereden terwijl de auto die avond nog op onze naam stond.
Niels is gelukkig net thuisgekomen, weet me effe geen raad op het moment.
we zullen de papieren en de mobiel doorspitten daar zal nog wel ergens een nummer of adres moeten zijn.

Een soortgelijk verhaal stond volgens mij in de laatste Kampioen van de ANWB.

Heb je een rechtsbijstandverzekering? Ik zou die even bellen om te overleggen hoe je een en ander het beste aan kunt pakken.

Wat dat betreft zijn ze in Duitsland beter bezig, daar flitsen ze van voren zodat ook de bestuurder op de foto staat!

Groetekes, Sje

Nou ja als de auto inmiddels op zijn naam staat dan moet er via het kenteken te achterhalen zijn wie het is alleen mag jij dat helaas niet doen.

Groetjes,

Michèle

quote:
Heb je een rechtsbijstandverzekering?

Nee die hebben we niet, zou zo langzaamderhand in deze tijd wel es handig zijn.

Maar goed…even het vervolg tot nu toe.

Niels heeft alle mobiele nummers in zijn mobiel gebelt, en hij stond er wonder boven wonder nog in, dat is een hele opluchting in ieder geval.

Dus niels bellen en hij nam gelukkig op, en het verhaal gedaan.
om een lang verhaal kort te maken.
we hebben zijn adres, mailadres gekregen.
en hij zal het bedrag overmaken op onze rekening voor 10 maart.
Dus nu maar heeeeeeel hard hopen/duimen dat hij zijn woord houd.
dus ons gedult en het vertrouwen in de medemens word wederom op proef gesteld.

Maar dit is de laatse keer betreft auto’s dat ik mensen in goed vertrouwen op deze manier een auto verkoop.

Nou dat lijkt met een sisser af te lopen! Nu maar hopen dat hij dat bedrag inderdaad overmaakt. Kun je het niet voor elkaar krijgen dat-ie dat per mail bevestigt?

Maak zelf nog niks over voordat hij het bedrag aan jullie overgemaakt heeft want anders heb je daarna geen poot meer om op te staan als het gaat om het aanvechten van die bekeuring!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 06 Feb 2010 13:49:41

Oh wat erg … ik weet hoe je jezelf voelt … zo zijn wij 1500,00 misgelopen, ook door het vertrouwen in een onbekend persoon. We zijn nog naar zijn adres gereden … bleek allemaal vals te zijn. En wat bleek… zo heeft hij er heel veel bedrogen…

quote:
Kun je het niet voor elkaar krijgen dat-ie dat per mail bevestigt?

Je bedoelt een lees bevestiging?
Niels heeft net een keurige zakelijke mail naar het opgegeven mail adres gestuurd, met zo’n lees bevestiging, zodat hij wel zeker weet dat deze mail gelezen word.

Dus het is maar weer afwachten geblazen, en ben al zo geduldig persoon van nature
Regel liever dingen zelf dan dat je van iemand anders afhankelijk bent.

quote:
zo zijn wij 1500,00 misgelopen

Jeetje mina dat is wel een enorm bedrag!
Is dat uiteindelijk nog goedgekomen?

Ik bedoel geen leesbevestiging, ik bedoel dat die gast jullie een mail stuurt dat-ie dat bedrag over gaat maken omdat hij inderdaad de boete veroorzaakt heeft.

Groetekes, Sje

quote:
quote:
zo zijn wij 1500,00 misgelopen

Jeetje mina dat is wel een enorm bedrag!
Is dat uiteindelijk nog goedgekomen?

We hebben verschillende pogingen ondernomen … maar nergens kwamen we mee verder. Hij had zelfs zijn tel verkocht aan iemand die dus even de lading over zich heen kreeg van ons. Het was hier in de tijd dat manlief ontslag had gekregen ivm crisis. Dus … je weet hoe we ons voelde…

Nu niet meer aan denken… anders wordt ik weer laaiend.

Ps hij kan die leesbevestiging ook met nee antw. Doe ik nl ook altijd… … Dus wat Sje zegt een officiele bevestiging zou ik ook willen hebben. En waarom betaald hij hem dan pas en nu gelijk nu al?? Jullie moeten toch ook dokken?? En dan nog even iets wat ik niet snap… waar is die 1ste brief?! Die moet toch ook ergens zijn?

@ mini-boy gelof het of niet maar weet je hoeveel brieven er niet verzonden worden?? En als je dan gaat navragen blijkt ie daar nog te liggen of naar de verkeerde persoon verzonden te zijn.

Groetjes,

Michèle

Michéle… we zijn zelf naar zijn adres gegaan… bleek vals. Verder had hij gegevens samen met mijn mijn bij postbank doorgegeven. Mijn man vroeg nog of dit verkeerd kon gaan. Nee zeiden zij er kan niks gebeuren… Wat bleek er stond niks op de rekening … dus konden ze ons niks geven. Maar toen was het al te laat en die jongen was er al met de auto vandoor…

Ja dat snap ik, ik antwoorde meer op jouw vraag waar de eerste brief aan MJ gebleven was. Over oplichting en fraude hoef je me niks uit te leggen. Daar zijn wij ook de dupe van geworden en de politie heeft er nooit wat mee gedaan.

Groetjes,

Michèle

Jeetje wat ontzettend balen.

Ik hoop voor jullie dat hij daadwerkelijk gaat betalen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker