Verkeerd ochtendritme?

Hai meiden!

Ik vraag mij af of het ritme wat ik nu heb echt heel erg verkeerd is of dat het nu nog wel kan omdat Joost net 2 maanden is…

Eigenlijk begint het 's avonds al, Hij krijgt in principe zijn laatste flesje om 21:30/22:00 en mijn man maakt hem dan om 00:00 wakker voor een fles. Vervolgens komt hij rong 2:30/3:00 nog een keer en dan (en dit is het gekke) tussen 7:00 en 8:00 dus daar zit ineens veel langer tussen, ik geef hem dan een flesje/schone luier en leg hem nog even in bed om wat slaap in te halen en dan komt hij weer rond een uur of 11 dat is dan ook weer 4 uur…alsof hij het nachtritme net te laat heeft…ipv 's nachts doorslapen, vanaf 3:00…
Bij deze voeding (meestal heeft hij dan een héle vieze luier die ik maar eerst verschoon:S) neem ik hem in bed en leg ik hem daarna even naast me, een beetje samen tutten en spelen.
Vervolgens ga ik douchen en als ik klaar ben ligt hij meestal weer te slapen (op mijn bed) en wanneer hij wakker wordt gaan we naar beneden en leg ik heb in de box…
Ik gebruik die langere slaapperiode van hem om zelf ook bij te tanken want ik ben echt helemaal gesloopt…

is het misschien zo dat als wij hem niet meer wakker maken om 12 uur hij misschien na verloop van tijd 's nacht langer door gaat slapen? We hebben het wel eens niet gedaan maar dan wordt hij zelf wakker rond een uur of 2 en vervolgens om 5 uur half 6…

En waarschijnlijk is het beter om na de voeding van 7/8 gelijk naar beneden te gaan ben ik bang…Of niet?

Zijn dagschema gaat trouwens ongeveer zo:
7:00
11:00
14:00
17:00
20:00
23:00 <–het gebeurt regelmatig dat we om 22:00 uitkomen…

Nou heel verhaal (SORRY!) maar ik hoop dat jullie raad hebben…
Groetjes, Linda

Ik zou hem na een fles van 22.00 zeker niet meer zelf wakker maken om 00.00.
Een kindje mag op deze leeftijd al de nacht doorslapen he. Dus ik zou hem zeker zijn eigen ritme laten bepalen. Stel dat hij dan van 22.00 tot 2.00 slaapt en dan wakker word. Kan je altijd hem proberen weer te gaan laten slapen door even te laten huilen of met een speentje te sussen. Als het niet werkt kan je altijd nog voeden, maar met 2 maand hoeven ze niet perse meer nachtvoeding. Het ene kindje heeft het dan wel echt nog nodig maar het andere kindje niet. Dat is gewoon een kwestie van uitproberen, Dat kan je het beste doen door de flessen overdag wat op te hogen, zodat je die van 's nachts weg kan laten.
Of je na de voeding van 7/8 uur naar beneden gaat of niet is helemaal je eigen keus! Er is niks beter aan naar beneden gaan of juist niet
Als jij het lekker vind nog even heerlijk met je baby te blijven liggen, dan moet je dat gewoon doen Het kan echt geen kwaad hoor!
Je doet niks verkeerd, echt niet

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Hoi CopyCat,
ik snap het niet zo goed, jullie geven hem om 22.00 uur zijn voeding en dan om 00.00 uur nog een keer ?
of heb ik dat nu verkeerd begrepen…
zou die van 22.00 uur gewoon als laatst houden, kan jezelf ook naar bed … en dan wanneer hij snachts wakker word, kan je hem nog voeding geven…

pippy deed da ook hoor, die kon de ene fles na 3 uur alweer gaan schreeuwen en soms na 5.5 uur pas weer… liet haar gewoon liggen tot zij het aangaf…
en na de fles smorgens gaat zij ook gewoon nog steeds terug naar bed … dan slaapt ze altijd nog tot een uur of 9.30 uur … (en ze is bijna 2 in july)
vind dat heerlijk, want om met haar om 07.00 uur beneden te zitten trek ik zelf ook nie echt…
en jij moet er snachts nog uit,dus ik zou gewoon lekker laten slapen hoor !

Pippy is geboren 17.07.2009

:smiley: Fijn om te horen dat ik lekker kan blijven liggen!!!

@ Sugars303, Sorry 00:00 moest 01:00 zijn!
Ik heb de afspraak met mijn man dat hij de nachtvoeding van rond de 1:00 half 2 doet…hij maarkt hem vaak wakker omdat hij ook niet te laat wil gaan slapen…wel begrijpelijk want hij moet werken…Ik doe dan de voeding die erna komt. Dus eigenlijk zien wij de voeding van 1 uur als laatste voeding en die van 3/4 uur als nachtvoeding…maar (nu ga ik zelf even brainstormen) als we hem om 22:00/23:00 de laatste voeding doen (kan trouwens soms ook om 21:00 zijn) en dan laten slapen dat hij om 2 uur komt en dan misschien om 6 uur…hmm…punt is dat hij zijn nachtvoeding nog echt wil hebben, speen werkt niet, al geprobeert…vindt het niet erg hoor!! Maar maakte me zorgen over dat zijn ritme niet van slag is straks…

Bedankt voor jullie reacties!! Ik ga het gewoon proberen (manlief ook blij hoeft hij er niet meer uit om 1 uur:D)

Ik zou ook die fles van 1.00 uur niet meer geven (hem althans niet meer wakker maken), maar lekker zelf laten komen. Het regelt zichzelf wel. En wij gingen na de 1e voeding rond 7.00 uur ook altijd weer heerlijk terug in bed hoor; Erik naast mij in ons bed. Tukten we zo nog een paar uurtjes weg, heerlijk!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

ben het met mriek eens, ik zou die voeding van 01.00 uur ook laten zitten… punt 1 je moet hem wakker maken… misschien als je hem uit zichzelf wakker laat worden, komt hij misschien om dezelfde tijd… (of je tijden verschuiven wat…)

ja ik moet zeggen ik ben zelf ook heel de tijd aan het pummelen geweest met die tijden… ikke met mijn schema’s hahaha, tot manlief mijn brieffie in de prullebak gooide met opmerking ’ kind heb eigen schema…’ en hij had gelijk… ik staarde me blind op die brieffies, en kind bepaalde toch… toen kreeg ze met mekkere gewoon een fles, en de ene dag was dat wat anders dan de andere dag… probeerde altijd met de laatste voeding rond 22.00 - 23.00 uur te zitten… en ik ben toen met 2 maanden bambix gaan geven, zodat ze misschien de nacht doortrok, (not) hahahaha, of anyways nie altijd, eerst werd ze ook wakker soms om 01.00 uur of of 04.00 uur geen pijl op te trekken eerlijk gezegt, maar dat word echt vanzelf wel beter hoor, probeer de laatste voeding tussen 22.00 - 23.00 uur te houden, en daarna zie je wel hoelaat hij wakker word… kindjes voor voeding wakker maken zou ik niet doen, want als ze dus zelf aan gaan geven langer door te slapen, gaan wij ze als ouders wakker maken… gewoon wachten tot hij komt snachts… en da’s best moeilijk, (voor mama’s die graag met schema’s werken hahahaha) maar ik denk dat je dan het snelst van de nachtvoeding afbent, wel zo rustgevend voor iedereen… probeer het gewoon een weekje…

Ja dat idee had ik zelf ook al…als hij besluit om een keer door te willen slapen merk je dat niet als je hem steeds wakker maakt Vanavond gaan we t anders doen! maken hem lekker niet wakker en dan zien we wel.

Morgen moet hij trouwens naar het CB, krijgt hij zijn eerste prikjes…hoop niet dat hij er teveel last van gaat krijgen…

Hoi,
Poehpoeh, dat “gedoe” met die flessen en die tijden…heel herkenbaar! Ik ben ook dol op schemaatjes en brieffies
Liam sliep 6 uur achter elkaar van 18.00u tot 00.00u. Ik had ook liever gezien dat dat 'snachts was geweest, maar helaas. Dit werd later tot 01.30u ongeveer. Ik gaf de laatste fles om 18.00u en dan liet ik hem slapen. Langzaamaan werd het steeds later in de nacht. We hebben hem een tijd wakker gemaakt om 23.00u. Toen we met 4 maanden een papfles zijn gaan geven zijn we gestopt met nachtvoedingen. Ik zou je zoontje niet meer wakker maken om 01.00u hoor. Lekker laten slapen… doorslapen (in de nacht) komt vanzelf. Ik heb bv en fv gegeven en met bv maak je ze ook niet wakker.
Liam legde ik ook altijd terug in de ochtend en dan ging hij gelijk slapen. Hij sliep dan tot een uur of 10/11. Ik nog even lekker tijd voor mijzelf Pas sinds een maand blijft hij wakker in de ochtend om 07.00u. En dan nog is hij weer moe om 09.00u!

Lilypie First Birthday tickers

nou meis, suc6 vanavond en vannacht, en morgen natuurlijk!
hoop ook dat hij er niet veel last van heeft, ik heb pippy de eerste keer een paracetamolletje gegeven, en na haar bezoekkie een flessie en in bed gelegt, maar ja ieder kindje reageerd anders op de prikkies ofcourse,

en met die flessies verwacht geen wonderen hoor, kind moet wennen, mama moet wennen … en doorslapen echt hoor het komt goed… ken ff lang duren… zeker met van die gebroken nachten, erg vermoeiend…maar ja meestal komen die kindjes gewoon niet in 'doorslapende modellen’hihihi

Succes voor vannacht, we horen het graag!

Groetjes,
M

UPDATE!!

Hai meiden,

Joost heeft gisteren zijn laatste voeding gehad om 22:00.
Vervolgens kwam hij zelf om 2:30 en heeft een fles van 130cc helemaal leeggedronken. Vervolgens kwam hij weer om 5:30 weer een fles van 120 leeg.
Dus dat ging goed!

Vandaag 2 prikken gehad bij het CB…zo zielig. Maar hij huilde lang niet zo hard en lang als andere baby’s daar
Hij ligt nu lekker op mijn schoot te slapen.
Oh ja, hij weegt nu 5,7 kg en is 59cm hij is vandaag precies 2 maanden oud.

Hey meis, nou dat vind ik een topresultaat hoor !
als hij dat nu ff volhoudt, of vanzelf gaat verleggen, werd hij om 22.00 uur wakker voor voeding ? vroeg ik me nog af, anders zou je het nog een uurtje later kunnen doen, of als je dit okay vond, dan laat je het zo !

maar lang niet slecht hoor voor die kleine man !
en hij is dus niet kleinzerig hahahaha! bikkel !!

ja hij werd zelf wakker om 22:00, hij zit nu weer in hetzelfde ritme, net om 13:00 eten gehad dus krijgt weer om 16:00. …zit nu een beetje aan de bank gekluisterd met hem op schoot maarja, filmpje op, laptop erbij. Ik kom de middag wel door

keurig hoor van hem dat hij zich een beetje aan het schema houdt hahahhaa!!!

Da’s een goed resultaat! Hopelijk vannacht nóg beter

Groetjes,
M

UPDATE#2

Wauw! Vannacht na een voeding van 22:00 (misschien íets later…) pas weer om 4:00 een voeding, en heb hem net een voeding gegeven om 8:00. Allebei van 150 cc, helemaal leeg! Heb gisteren S fles van Diffrax gehaald. Lijkt hij heel makkelijk uit te drinken.
Hij ligt weer lekker in zijn bedje te babbelen (ik denk tegen de giraffe die boven zijn bed hangt:D)
Ik voel me een stuk uitgeruster…nog niet helemaal natuurlijk, maar het begin is er.
Na de prik is hij nog wat huilerig geweest, niet meer geslapen ofzo. Heb in het badje zijn pleisters eraf gehaald. De 1e heel voorzichtig maar toch huilen, heb de 3e er toen maar iets sneller afgetrokken…klinkt heel bruut maar hij moest er toch af…
Nu gaat het goed…ojee, meneer huilt. Ga maar ff aandacht geven

groetjes!

Klinkt super, het lijkt erop alsof hij het prettiger vindt om niet meer wakker gemaakt te worden om 1.00 uur. Kan ook nog van de prikjes komen natuurlijk, dat hij zo goed heeft geslapen. Maar prikjes of niet, het zal hoe dan ook steeds beter gaan. Elke nacht is er eentje, op naar nr. 3!

Groetjes,
M

Super zeg! Fijn dat je zelf ook weer wat fitter bent dan.
Het wordt bijna spannend of het de volgende nacht weer wat later is…
Hier de Sfles aangeschaft als papfles… vind het ook een fijne fles (en mooi; hele ‘hippe’ zwarte) :smiley:

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1f.lilypie.com/THE1p1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - jo79 op 01 Apr 2011 09:39:24

Gewijzigd door - jo79 op 01 Apr 2011 09:40:04

nou fantastisch!! en lekker dat jezelf dan ook wat meer uurtjes slaap achter mekaar kan pakken , dat is ook wel heel prettig, en voor hem natuurlijk ook, het beviel hem dus prima …
pippy ging uit logeren toen ze 2 weken was, me tante die belde toen of ze een andere ’ speen mocht proberen’ … ik dacht een tut…
overigens dacht ik, da hoef je niet te vragen hoor, doe maar gewoon (zij had al 2 kindjes…en ik was een beetje baby-niet-wijs zeg maar… ja is ook me eerste…) want wij hadden aventflessen, en daar morste ze kei veel mee… ja weet ik veel, toen heb me tante haar uit die Dfrax gegeven, sindsdien morste ze niks meer en had ze niet meer zo de hik!
en inderdaad leuke kleurtjes, heb ze allemaal versleten volgens mij hahaha

ik heb een hippe mintgroene.

Krijg nou de hik…Joost was al de hele tijd wakker en onrustig, begon te huilen en zoeken, dus ik alles klaarmaken voor een fles…Ligt ie vervolgens te slapen!!
Af en toe wordt je geen wijs uit die baby’s