We zijn maar weer eens aan de slag gegaan met oefenen uit een beker. Gisteren hadden we Optimel in het theeservies van Eva gedaan en dat vond ze geweldig. Ze pakte het bekertje op en wilde drinken. Het bekertje ging netjes naar haar mond. Maar dan gaat het fout. Ze snapt niet dat ze haar lip ónder de rand moet zetten. Ze zet de rand dus gewoon tegen haar kin zeg maar, waardoor er niks in haar mondje komt en alles erlangs loopt. Ze likte de Optimel wel op, maar ja, dat is geen drinken. We hielpen haar, maar toen werd ze kwaad en was het meteen over met oefenen. We mogen haar niet helpen!
Verder wil ze meteen niet meer oefenen als ze knoeit. Ze houdt niet van vies en als haar slab dus nat of vies is, zegt ze: ‘Bah, uit’ en weigert ze nog verder te oefenen! Dat schiet dus niet op, want ze knoeit natuurlijk flink!
In bad geef ik haar altijd een beker. Ze vult 'm met water en probeert te drinken. Op zich goed om te oefenen zonder dat er veel geknoeid wordt. Maar ik doe badolie in het water en ik vind het niet tof als ze dat water gaat drinken.
Wat nu? Het oefenen is en blijft dramatisch! Haar tweede verjaardag nadert met rasse schreden en ik begin me nu toch wel zorgen te maken dat ze het echt niet leert. Drinken uit een rietje gaat ook niet…Ik denk dat we de speenfles gewoon echt nooit meer moeten gebruiken, die symbolisch weg moeten doen…maar dan ben ik bang dat ze weinig binnen krijgt. Eva drinkt best veel normaal! Het wordt toch wel vervelend nu…
Groetjes Rainbow, trotse mama