Het was vandaag weer drama. Goed, ze dronk wel weer ‘stoer’ uit de fles zonder speen (dus de fles, maar dan de speen eraf). Die krijgt ze alleen nog met slapen gaan. Dat gaat dus best goed. Maar verder dronk ze vrijwel niks. We hadden een BBQ en het zoontje van mijn vriendin dronk keurig uit een echte beker (2,5 jaar). Bij hun was het ook helemaal geen probleem, die overgang. Hij gaf de beker aan Eef, zodat zij ook wat kon drinken. Die zette het op een brullen. Ze had haar bidon, die is van Avent en voor 18+ maanden, maar naast wat nipjes gebeurde er niks…Mijn vriendin raadde me een beker van de HEMA aan, eentje zonder oren. Ik ga toch maar eens kijken dan…Die is doorzichtig en dat maakt voor Eva al veel uit…
Pakjes drinken hebben we natuurlijk allemaal al geprobeerd. Is geen succes. Maar wat jullie ook zeggen: ze kan het wel en doet het als we niet kijken. In bad drinkt ze ook wat uit de dop van het wasschuim. Niet dat dat fijn is, maar ze snapt het principe. Morgen mag ze in de tuin in het badje en dan geef iki haar lekker wat gekleurde bekers. Kijken wat ze doet! Het theeservies vind ze wel reuze interessant en dan drinkt ze ook zogenaamd uit het bekertje. Het rare is, dat ze wel het woord ‘beker’ kent! Dan zegt ze ‘bikker’. En dat terwijl ze doet alsof ze niet weet wat het is!
Weten jullie way vervelend is? IK wil dat de speen eruit gaat bij het kdv, maar mijn vriend zegt: ‘Ze zijn daar geen opvoedkundigen. Zij kunnen toch niet de hele dag met Eva oefenen? En wat als zij daar de hele dag jankt omdat ze dorst heeft?’ Hij snapt dus hun standpunt! Nou, IK NIET. IK breng haar wel weg maandag en IK zorg dat die vieze fles daar mee terug naar huis komt. Ik kan mijn mondje wel roeren daar, dus…! }![]()
Als het echt niet lukt, ga ik er wel mee naar de CB, want het is echt vervelend en ik zit er wel mee. Zij zeggen dat het allemaal niet zó erg is. Ze heeft prima tandjes en drinkt natuurlijk maar 2-3x per dag uit die fles. Ze praat ook gewoon normaal. Maar toch…het is frustrerend dat Eef zo achterloopt wat dat betreft! Met tuitbekers begin ik niet meer, ze leert nu dan maar meteen de gewone beker! Zucht! Eigenwijs dondersteentje!
Groetjes Rainbow, trotse mama