Verkeerd drinken

Precies! Wat is dat nou voor achterlijks dat jij daar om moet smeken, zoals je al schrijft wie betaalt, bepaalt Nee zonder dollen, jij als moeder moet daarin kunnen vertellen hoe jij het wil want anders heeft jouw training gewoon weinig zin… maar wat goed dat ze het nu dus toch al deed! Doorzetten nu meid dan is je boefje zo “om”!

ja Bakmama, dat is me ook al opgevallen bij mijn zoontje van 15 maanden dat als ik hem even alleen laat en stiekum om een hoekje kijk dat hij dan dingen aan het uitproberen is.
Het is net of ze papa en mama niet willen teleurstellen of dat ze je graag verrassen van kijk eens wat ik kan !

Ik laat mijn zoontje ook lekker prutsen met een beker en het gaat ook wel eens mis dat de optimel uit zijn neus komt, dat is wel zielig.
En vandaag in het tuinbadje wilde hij drinken uit zijn emmertje … dat was ook flink hoesten en proesten.hihihhih

Maar mijn mannetje drink ook nog voor geen meter uit een tuitbeker, ik he ook de Jip en Janneke van de Hema, ik zal die weer eens te voor schijn halen, toen hij nog kleiner was ging hij er mee schudden en dan vloog het drinken er uit natuurlijk.
Hij drinkt ook sap en melk uit een speenfles, ik wil ook dat hij over gaat naar iets anders alleen zijn flesje melk voor het slapen gaan houd ik er in hoor en daarna natuurlijk tandjes poetsen.

Een pakje drinken met een rietje is ook een idee zeg, dan kan ik in het pakje knijpen en hopelijk snapt hij dat als hij er aan zuigt dat hij dan kan drinken.

Ik heb niet het hele topic gelezen maar sluit me bij een aantal aan:

Fles weg doen (weg leggen) en alleen nog maar uit een gewone beker laten drinken. Dit hebben wij een aantal weken geleden ook gedaan en het ging goed. We hebben gezegd dat hij nu groot is en dat hij nu uit een gewone beker mag drinken. Zijn eigen rietjesbekers staan hoog in de kast en nemen we alleen nog mee in de auto bij lange stukken rijden. De eerste paar dagen dronk hij minder dan eerst en zeurde soms nog om zijn ‘eigen beker’. Dan zei hij: ‘niet uit gewone beker drinken, uit eigen beker drinken’. Dit negeerden we gewoon en zetten een gewone beker voor zijn neus. Hij heeft het nu begrepen en zeurt helemaal niet meer

En als je bang bent voor olie, dan in het badje buiten een bekertje geven als ze daarin zit.

Het was vandaag weer drama. Goed, ze dronk wel weer ‘stoer’ uit de fles zonder speen (dus de fles, maar dan de speen eraf). Die krijgt ze alleen nog met slapen gaan. Dat gaat dus best goed. Maar verder dronk ze vrijwel niks. We hadden een BBQ en het zoontje van mijn vriendin dronk keurig uit een echte beker (2,5 jaar). Bij hun was het ook helemaal geen probleem, die overgang. Hij gaf de beker aan Eef, zodat zij ook wat kon drinken. Die zette het op een brullen. Ze had haar bidon, die is van Avent en voor 18+ maanden, maar naast wat nipjes gebeurde er niks…Mijn vriendin raadde me een beker van de HEMA aan, eentje zonder oren. Ik ga toch maar eens kijken dan…Die is doorzichtig en dat maakt voor Eva al veel uit…

Pakjes drinken hebben we natuurlijk allemaal al geprobeerd. Is geen succes. Maar wat jullie ook zeggen: ze kan het wel en doet het als we niet kijken. In bad drinkt ze ook wat uit de dop van het wasschuim. Niet dat dat fijn is, maar ze snapt het principe. Morgen mag ze in de tuin in het badje en dan geef iki haar lekker wat gekleurde bekers. Kijken wat ze doet! Het theeservies vind ze wel reuze interessant en dan drinkt ze ook zogenaamd uit het bekertje. Het rare is, dat ze wel het woord ‘beker’ kent! Dan zegt ze ‘bikker’. En dat terwijl ze doet alsof ze niet weet wat het is!

Weten jullie way vervelend is? IK wil dat de speen eruit gaat bij het kdv, maar mijn vriend zegt: ‘Ze zijn daar geen opvoedkundigen. Zij kunnen toch niet de hele dag met Eva oefenen? En wat als zij daar de hele dag jankt omdat ze dorst heeft?’ Hij snapt dus hun standpunt! Nou, IK NIET. IK breng haar wel weg maandag en IK zorg dat die vieze fles daar mee terug naar huis komt. Ik kan mijn mondje wel roeren daar, dus…! }

Als het echt niet lukt, ga ik er wel mee naar de CB, want het is echt vervelend en ik zit er wel mee. Zij zeggen dat het allemaal niet zó erg is. Ze heeft prima tandjes en drinkt natuurlijk maar 2-3x per dag uit die fles. Ze praat ook gewoon normaal. Maar toch…het is frustrerend dat Eef zo achterloopt wat dat betreft! Met tuitbekers begin ik niet meer, ze leert nu dan maar meteen de gewone beker! Zucht! Eigenwijs dondersteentje!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ik kan wel bergijpen dat je je er druk om maakt!
Groot gelijk dat je maandag er is even wat van zegt op het kdv. Het enige wat ze in principe hoeven te doen is drinken aanbieden op de momenten die ze normaal ook doen, alleen nu in een beker ipv een fles. lijkt mij niet zo ingewikkeld

Wij zijn nu trouwens met een beker met oren aan het oefenen. Seth dronk al wel uit een gewone beker, allen hield ik hem vast, omdat ik bang was voor de troep Maar vanaf nu doet hij het zelf, en hij vind die oren dus juist fijn. Maar… je moet kijken wat jij denkt dat Eva fijn vind!

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Eh Rainbow als het goed is zijn ze op het kdv opgeleid en hebben ze zo ie zo een of meerdere pedagogiscvh medewerkers, een opvoedkundige. Dus ze moeten het wel degelijk weten, maar het is inderdaad van sommige kdv’s gemakszucht. Vraag vor de lol eens of ze aan potjestraining doen. Als ze dat wel doen dan hebben ze jouw verzoek ook in te willigen.

Groetjes,

Michèle

Ja, ga morgen denk ik eens vragen hoe en wat. Gisteren was hier dus die vriendin die een zoontje heeft dat al goed uit de beker drinkt. Bekijkt ze mijn ARSENAAL (dat mag ik zo wel zeggen) aan flessen en bekers, zegt ze glashard: ‘Ja, dat is dus he-le-maal niks. Je hebt echt van alles het verkeerde!’ Nou, daar kon ik dus echt niet tegen! Ik heb verdorie geen troep in huis, allemaal goed spul! Maar HAAR kind dronk goed uit een HEMA-beker en dus was dat de enige goede. Onzin natuurlijk. Maar goed, het was hier koopzondag en papa, Eef en ik zijn op de fiets gaan kijken. Hier staat die ‘magic beker’ dus. We zullen zien.

Nu drinkt ze uit de bidon. Eerst weigerde ze, maar na het fietsen had ze mega dorst en keurig dronk ze flink wat uit ‘de stoere kindjesbeker’ zoals ik die noem. Ik heb ook gauw even wat Friso smoothie gekocht, die we straks meenemen naar de kinder-/ijsboerderij. Kan ze ook nog eens lekker uit een rietje drinken!

ik wilde eigenlijk dezelfde reactie geven als in mijn topic van dat de fles weg was.
nu dat het heet weer is ze wel gewoon drinkt?
dus ze KAN het wel?

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

@ Rainbow erg is dat he mensen die meteen oordelen dat jou dingen verkeerd zijn omdat hun kind ergens anders wel mee doet wat het moet doen.

Enne Eef is een kleine sneaky vrouwtje dus. Alleen als zij er zin in heeft

Groetjes,

Michèle

Raibow, ik weet dat je al tig bekers hebt van fles tuit bidon enz.
maar heb je de oefenbeker van Difrax misschien, mijn zoontje drinkt daar best wel goed uit, hij hoeft zijn hoofdje niet naar achter te doen en in help hem met drinken van kleine slokje (het duurd dus wel een kwatier voor hij zijn bekertje leeg heeft en zoveel gaat er niet in hahahahaha) Maar hij vindt het leuk, na elk slokje zegt hij mmmaaaaahhhhh!!!
De bekers zijn een beetje doorzichtig zodat je kunt zien wanneer het drinken bij haar lipjes komt en kan ze zich niet snel verslikken omdat haar hoofd niet naar achter is.

Welke Hema beker bedoel jij ? die harde tuit zonder antilek met Jip en Janneke er op ? die heeft mijn zoontje ook. dat gaat aardig maar hij moet er niet mee schudden of op zijn kop houden … dweilen.

@Vlokje…helaas was dat de allereerste beker waarmee ik ging proberen…Zonder succes. Er staan er hier 2… Ik schreef toch dat wij echt álles geprobeerd hebben? Nu heb ik zo’n doorzichtige beker met een soort aapje ofzo erop. Van dat servies heb je ook broodtrommels enzo. De beker is van hard plastic en staat niet bij de babyspullen. Je hebt ook een Jip en Janneke-variant, maar ik vond dat aapje wel leuk.

Ik vind het wel goed dat jouw zoontje al een beetje uit die Difrax-beker drinkt. Hij is véél jonger dan Eva toch? Knap hoor!

Aha! Ik dacht haar daarmee juist een plezier te doen! Maar deze beker heeft géén oortjes, dus ik hoop dat het lukt. Vanmorgen had ze er geen zin in in elk geval. Ze wierp zich op de grond en dat was dat! De bidon werd verder ook compleet genegeerd. Tot nu toe gaat het dus nog niet goed.

Pas wel op dat ze niet uitdroogd met zulk weer.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Nee, dat is dus het dilemma waar ik wel mee zit. Ze drinkt gewoon nauwelijks. Gisteravond hoorde ik heel zielig vanuit haar kamer: ‘Mama mama’ en toen stond ze helemaal verhit in haar bedje. Ik gaf de fles en die greep ze echt met twee handjes vast, als een soort eekhoorntje en ze dronk alsof haar leven er van af hing. Ook wel zielig. Zo redeneren ze denk ik ook op het kdv, dus hoe het daar vandaag zal gaan? Ik weet niet. Maar straks krijgt ze yoghurt uit de aapjesbeker en we zullen zien wat ze daarmee gaat doen! Ik hoop dat ze begint met de yoghurt op te drinken, dan zijn we al een stapje dichterbij! (vingers gekruisd).

Vervelend Rainbow! Ik hoop dat ze zo lekker de yoghurt gaat drinken!

Wij hebben wel met oortjes, en ik vind het juist heel fijn!
Hij kiept de beker eigenlijk nooit, dus is niet helemaal waar wat je zegt bakmama.

Liefs, Anne

Nou, ik had alles over de fles in het kdv-schriftje gezet en ze dachten dat wij vonden dat ze het helemaal verkeerd deden. Dat schreef ik helemaal niet. Alleen dat ik wilde dat zij ook consequent zouden zijn en de fles dus achterwege zouden laten. Papa heeft het later nog wat uitgelegd. Ze willen wel meewerken, maar of het een goed plan is? Eva heeft de hele dag NIETS gedronken. Ze hebben het geprobeerd, maar ze weigerde. Ook de yoghurt in de beker was geen succes. Ze deed NIETS. Ik vind het een slecht idee om haar met dit weer uit te laten drogen zowat, dus dat niets laten drinken is nu geen strak plan. Het CB adviseerde om haar in elk geval met de fles te laten drinken, ik mocht haar geen drinken ontzeggen en om verder te blijven oefenen met de beker. Morgen mag ze in de tuin in het badje en leg ik wat bekers bij haar. Een andere oplossing zie ik nu niet. Ik voel me ook een slechte moeder als ik een kind heb dat zowat omkomt van de dorst. Zelf drink je ook meer dan normaal! Ik vind haar gezondheid belangrijker dan mijn eigen zin doordrijven. We verliezen dat toch. Eva heeft een te sterke wil wat dat betreft. We moeten nu even een middenweg zoeken. Neemt niet weg dat het een vervelend iets blijft!

Misschien klinkt het raar rainbow, maar misschien moet je er juist even helemaal niet meer mee bezig zijn en haar even aan laten modderen op de momenten dat het kan. Straks als de baby er is heb je kans dat ze ineens de fles laat staan omdat ze dan ziet dat de baby er ook uit drinkt en dat ze zich misschien te groot voelt.

Groetjes,

Michèle

Ik kan je geen ongelijk geven hoor. Je weet dat Dylano intussen uit een gewone beker kan drinken, maar het ook weer vertikt. Had vandaag zijn rietjesbeker en een gewone beker gevuld en gewoon op de salontafel gezet. Allebei leeg Dus dat kun je ook proberen een deel in de fles en een deel in een rietjesbeker of bidon erbij.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Ik sluit me een beetje aan bij Michele, even laten rusten. Je bent bezig met het behalen van een doel wat nu met dit warme weer niet echt haalbaar is. Gewoon een paar weken laten rusten en de boel laten zoals het was, met flesje. Even terug naar het oude vertrouwde. Wij hebben ook meerdere keren geoefend maar steeds ging het niet en werd ik boos op mezelf (en op ons zoontje), zo van: waarom lukt het nu niet, wat doe ik verkeerd? hij moet het toch kunnen want onder de douche kan hij het ook!

Wij hebben ook een heel arsenaal aan bekers in huis gehaald, oefenbeker was leuk om naar te kijken maar niet om uit te drinken. Beker met oortjes kon je leuk mee zwaaien enzo. Met 23 mnd weer een keer geprobeerd en ja, hij was er aan toe en het lukte hem! Hij drinkt nu thuis uit de simpele Ikea beker. In het begin moest wel die ikea beker overal mee naar toe maar nu drinkt hij uit iedere plastic beker die maar een beetje op de ikea beker lijkt. En het lijkt wel of hij opeens veel meer lust! Hij drinkt nu ook roosvicee waar hij eerst niets van moest hebben. Ik denk dat het komt omdat hij nu drinkt op de momenten waarop hij echt dorst heeft.

Ik zou het echt even laten rusten. Soms verwachten wij als ouders iets van ons kind terwijl het kind daar nog helemaal niet aan toe is. Net als zindelijkheidstraining. Het ene kind is er met 2 al aan toe, de ander pas met ruim 3. Dan kun je ook oefenen wat je wilt, maar echt effect heeft het niet…

Succes en laat je niet gek maken door gestelde doelen van de buitenwereld over het moeten drinken uit de gewone beker!

@Michele, Michelle, Freubeltje: jullie zijn goed! Ik denk dat ik het inderdaad even moet laten, want ik vind het erger dan het is. Zeiden ze bij het kdv ook. Ze zeiden dat er ook kindjes zijn die alleen sap uit een beker willen en de melk dan weer niet drinken uit die beker. Elk kind heeft zijn eigen nukken zeg maar en dwingen heeft dan geen zin. Zij kennen Eef ook langer dan vandaag he? Ik denk dat Eva weer een druk voelt en daar kan zij niet tegen. Ze is heel gevoelig en voelt zelf goed aan wat ze wel en niet wil en ook waar ze aan toe is. Zij liep ook wat later dan andere kindjes en nu loopt ze supergoed! Met praten loopt ze ook niet voorop, maar nu begint ze echt te kletsen en leert ze elke dag weer nieuwe woordjes bij. Alles op haar tempo. En eigenlijk moet ik dat ook van haar accepteren. Het zou heeeeel goed kunnen wat jij zegt Michele, dat ze accuut stopt met die fles als ze ziet dat een baby er ook uit drinkt! Hahaha. Het kdv vond dat ik er niet zo’n probleem van moest maken. Ze zeiden dat het echt wel komt. Als ze er aan toe is. We blijven wel oefenen en ik zet die bidon/beker wel op tafel, wie weet pakt ze het dan opeens wel? Dylano doet het dus ook! Jullie slaan alledrie de spijker op de kop. Ik zal het even laten rusten! Had ik even nodig, die pas op de plaats. Ik leek wel een schooljuf en papa opeens ook. Ze mocht pas Bumba kijken als ze 1 slokje had genomen. Ze raakte helemaal gefrustreerd, het schaapje. Dat pakten we dus niet goed aan. Bedankt voor de goede raad!