Nou we hebben het gister weer overleefd maar pff we zijn altijd gesloopt na afloop. Mijn schoonzus heeft zich afgezien van haar normale fratsen redelijk gedragen. Ze heeft me een keer op de kast gekregen. Ze insinueerde naar mij en mijn schoonmoeder dat die dit weekend op zou moeten passen terwijl morgan bij haar gaat slapen. Dus ik schrok even, maar dat was dus om te stangen. Mijn schoonmoeder heeft een zware griep gehad dus die was even bang dat ze iets vergeten was. Maar ze gaan een weekendje met zijn drietjes weg naar de bossen.
Alleen mijn zwager moest nog wel aan en bij de ING een rekening betalen en die praat nogal hard dus ik kon uit hun gesprek opmaken dat de hypotheek (!) vorige maand niet betaald was. Maar goed dat is hun pakkie an.
Mijn schoonzus begon wel van ja ik wel eten voor morgan meegenomen, maar ik ben vergeten om luiers te halen voor der. Dus ik zeg die heb ik bij me. Oh gelukkig zegt ze, Dat doet ze overigens altijd hoor alsof ik nooit iets mee neem voor mijn kind. Maar goed daar ben ik aan gewend.
Ons neefje daar in tegen hebben we ons rot aan geergerd. Hij pakt alles af van Morgan en dan krijgt ze nog een duw ook. En als ie dat niet doet wil hij haar steeds aaien en kusjes geven. In beide gevallen wordt ie steeds aangemoedigd door met name mijn schoonmoeder. Want als ie trekt en duwt zegt ze lachend dat dat eigenlijk niet mag. Ze geeft hem dus steeds bevestiging dat het eigenlijk wel leuk is en ja aaien is zo schattig. En Morgan moet daar niks van hebben. Een kusje op zijn tijd oke, maar dat geaai over der hoofd moet ze niets van hebben en als ze dan weggloopt of gaat huilen dan krijgt ze een duw na. Dus ik ben hem zelf maar aan gaan pakken zeker toen hij een zware auto op der hoofd wilde gooien. Ik heb hem toen even stevig beet gepakt. Ach zegt mijn schoonmoeder hij wil alleen spelen denk ik. Ja zeg ik en ik heb zin om een kind met hechtingen te hebben. Nou ze ging hem wel leren op dat moment hoe hij moest delen. Ik zeg dat had ie allang moeten leren, en niemand reageerd. Zijn ouders zijn alleen maar met zichzelf bezig en oma weet dat ik gelijk heb dus zegt niks.
Gevolg is wel geweest dat morgan om half elf wakker werd en de longen uit haar lijfje gehuild heeft een uur lang. Ze was dood moe maar helemaal over stuur. Ik weet dus niet of ik nog wel zin heb om de volgende keer te gaan als dat joch (sorry voor de benaming) zo blijft doen. Morgan heeft gelukkig de rest van de nacht wel doorgeslapen, maar ze was wel heel moe 's morgens. Maar ze was ontroostbaar.
Groetjes,
Michèle