Verhouding water / voeding

Over hygiëne en flesvoeding gesproken, ik sprak vorige week een kennis die kraamverzorgster is en die wist me te vertellen dat de nieuwe richtlijn is dat flessen niet meer uitgekookt worden.

Ze verzinnen toch ook elke keer wat nieuws he?! Eerst loopt iedereen krampachtig uit te koken want stel je voor dat er 1 bacterie op de speen achterblijft en nu mag er niks meer uitgekookt worden. Zouden bacteriën op vakantie zijn ofzo?

Groetekes, Sje

Irritant toch, dat al die visies met het jaar anders worden? Daar wordt het niet geloofwaardiger van allemaal…

Michele: ook veel plezier! Hopelijk verloopt het allemaal prima. Wij gaan na de fles van 15.00 uur naar mijn ouders en dan eten we daar. Ook wij hopen op een rustige avond, haha. Erik ligt nu al vanaf 12.15 uur een middagslaapje te doen, dus dat is een goed begin!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik head begrepen dat je eenmaal aangemaakt melk niet mag opwarmen? Je kunt toch ook alle flessen vullen met wat en die in de koelkast zetten en op het moment dat je het nodig hebt, het water in magnetron en dan even de schappen voeding erdoor… Miisschiien kan het geen kwaas om de felssen vooraf te maken maar ik denk zelf dat bepaalde voedingsstoffen door het zo vroeg mengen met water verloren gaan. Maar dat is mijn gevoel hoor.

Lilypie 6 - 18 Ticker

Ach dat is net als wanneer je zwanger bent dan mag dat niet en dat wel en zus moet. Ik mocht ineens geen kaneel meer volgens allemaal artikelen. Schijnt dat je er twee kilo van moet eten wil het problemen geven.

En mijn kraamhulp zei mij ook dat uitkoken van de flessen niet meer hoefde en ook de spenen, alleen om ze schoon te maken met azijn even koken, maar niet meer elke dag omdat ze tegenwoordig van ander materiaal gemaakt zijn.

Enne de eerste kerstdag is top gegaan. Ik weet dat iedereen dat wil zeggen maar ik heb een droombaby. Ze heeft in het campingbedje gespeeld. Later geslapen bij me schoonmoeder. Alleen duurde het na de fles van half acht iets langer dan normaal voor ze sliep, maar ja meer indrukken natuurlijk. Ze sliep om 9 uur in plaats van half negen. Om kwart voor elke uit bed gehaald en in de maxicose. Daar heeft ze tot thuis verder geslapen, om even voor twaalven een fles en daarna heerlijk verder geslapen tot vanmorgen 7 uur. En net heeft ze ook weer anderhalf uur geslapen. Ik hoop dat het bij jullie ook zo voorspoedig gegaan is. Vanavond naar mijn vader maar ook daar voorzie ik geen problemen. Bedje weer mee en eigen slaapzak en knorren maar.

Groetjes,

Michèle

Fijn dat het zo goed is gegaan Michele! Hier ging het gisteren ook goed. Na de fles van 15.00 uur naar m’n ouders gereden. Erik heeft daar om 17.00 uur z’n groente en toetje gehad en daarna gingen wij lekker eten. Hij heeft zich keurig vermaakt in de box die we naast de eetkamertafel hadden geschoven en na het eten zijn we rond kwart voor zeven weer naar huis gegaan, zodat 'ie lekker in z’n eigen bedje kon slapen. Wel zo fijn, hij is namelijk weer snipverkouden. Veel snot, hoesten en rochelen. En ook weer erg jengelig. Ben benieuwd hoe het vanmiddag zal gaan als we naar m’n schoonmoeder gaan…

Is Morgan nog zo verkouden trouwens?

@Sabijn, eenmaal opgewarmde melk mag niet meer opgewarmd worden. Alleen maar aangemaakte melk (dus met koud gekookt water) mag nog wel opgewarmd worden.

Groetekes, Sje

Oh das ook lekker dat het zo goed gegaan is Mriek. Gister bij me vader was het binnen komen om half zes meteen aan tafel en om 9 uur stond iedereen weer buiten. Dus geen bedje deze keer maar ze was in de wagen naast de tafel in slaap gevallen. Om 8 uur fles en onderweg naar huis viel ze in slaap. Ik had wel haar pyjama al aangedaan bij mijn vader dus we konden haar zo overleggen. Ze is nu wel wat onrustig want ze is moe maar vecht nu tegen haar slaap. Heb gezegd dat ze nog wat slapen moet, maar ze ziot nog zo vol van alle indrukken. Ze zal vanmiddag nog wel een flinke huilbui krijgen. Enne ik ben blij dat er een paar dagen tussen kerst en oud&nieuw zit. Even een beetje tot rust komen. Want ook al heb ik een droombaby het maakt wel degelijk allemaal flinke indruk op haar.

En nee valt mee. Ze is er bijna vanaf. Alleen 's morgens zit haar neus nog wat vol, maar verder gaat het eigenlijk allemaal vrij voorspoedig. Weet natuurlijk niet wat er gebeurd als ze straks weer naar de creche gaat. Zien we dan wel weer.

Groetjes,

Michèle

Dan zijn we allebei blij dus, hihi. Valt me alles mee hoe het gegaan is, had gedacht dat Erik meer van slag zou zijn. Vannacht ging ook weer super, om 22.00 uur laatste fles en toen meldde hij zich om 6.30 uur pas weer. Maar nou moet ik zeggen dat hij ook weer ziek is, dus dat speelt vast mee. Echt weer zo verkouden; het snot loopt 'm de neus uit. En hij blijft maar niezen en hoesten. Gelukkig gaat het drinken en eten wel goed, dus dat scheelt een hoop. Hij vindt het zo vervelend als ik z’n neus schoonmaak, brullen dan! Maar ja, als hij heeft geniest en het snot lagen dik onder z’n neus zit dan moet je toch iets…hopelijk neemt hij het me niet lang kwalijk…

Oud en Nieuw, ben ook benieuwd hoe dat gaat. Hopelijk slaapt hij door het geknal heen. Nou moet ik zeggen dat bij ons in de straat nooit veel wordt geknald, dus hopelijk gaat dat meevallen. Zucht, het is bijna januari. Hebben we die ongein ook weer achter de rug. Haha.

Groetjes!

Moet zeggen volgens mij krijgt morgan nu wel last van de gevolgen. Ze is verschrikkelijk aan het brullen. Zelfs op mijn schoot net bleef ze brullen. Dus ze moet volgens mij wel wat prikkels kwijt. Geef zo’n ukkie eens ongelijk. Dus ik laat haar maar even brullen in de box nu. Dan is ze het kwijt. Want het binnen houden zeg maar is ook niks voor haar. Ze slaapt ook wat onrustiger, maar ze slaapt wel, alleen nu eerst even uit laten razen en tieren, anders komt ze nooit tot rust.

En ach in januari gaan we weer wat nieuws starten, kan ze daar weer boos om worden of niet

Groetjes,

Michèle

Sneu hoor, heeft ze er inderdaad toch wel last van. Knap dat je haar kan laten brullen. Je hebt weinig keus, ik weet het, maar toch…doet je wel iets altijd. Hopelijk is ze het snel kwijt!

Haha, vaste voeding. Ben benieuwd! Eriks eerste blik was géén boze hoor, hij vond het heerlijk. Haha, uitzonderingen heb je altijd natuurlijk.

Is ook moeilijk, maar ik weet dat ze er doorheen moet. Met troosten kropt ze het alleen maar op. Mijn katten zijn meer van slag dan ik en ik weet dat het geen pijn is of iets. Mijn katten komen me wel halen. Maar ze is het kwijt. Ze ligt weer te lachen en tegen de katten te kletsen. Ze begint alleen weer een beetje moe te worden dus daarom weer wat jammerig. Ach we gaan nergens een en morgen doen we ook lekker rustig. Pappa moet alleen helaas balansen vanavond dus ik hoop maar dat het geen nachtwerk wordt voor hem. Hij komt zo even thuis en mag daarna weer naar de zaak. Hij is vanmorgen al om 6.30 begonnen en hij loopt nog zo te snotteren. En hij gaat ook maar door ook. Hopelijk is hij er ook snel vanaf want hij is nooit ziek dus hij vind dit verschrikkelijk.

Groetjes,

Michèle

Mannen hè, en maar doorstomen…hopelijk wordt het inderdaad niet laat!

Erik ligt nu op bed te kuchen en niezen. Slaapt hopelijk snel, dan heeft 'ie er een stuk minder last van.

Enne, appie heijn open op 2e kerstdag? Jij woont vast in het westen van het land…

Ja ik weet het, Mervin werkt te veel, maar dat snapt zijn bedrijfsleidster niet. Ze wil het liefst dat ze morgen ook komen, maar Mervin wil morgen bij ons zijn en wij bij hem. Vorig jaar ben ik nog wezen helpen, maar ja dat gaat nu niet meer…

Bij Morgan gaat het al een stuk makkelijker. Maar ik heb Luuf gehaald dus ik denk dat ik haar daar straks even mee insmeer om het laatste ook los te krijgen.

Eh ja den haag…

Groetjes,

Michèle

Die bedrijfsleidster gunt haar werknemers dus geen zondag om uit te rusten, da’s ook wat. Goed dat 'ie toch thuis is morgen (of omdat 'ie moet voetballen, hihi).

Haha, wist dat je uit Den Haag kwam hoor. Was een makkelijke, dankzij Hyves. Ik zeg: inderdaad op naar Oud en Nieuw!

Ach ik kan dat #$@## mens wel wat doen soms. Ze belt op zijn vrije dagen. Wil dat 24-7 werkt en problemen moet hij maar oplossen. Echt zij heeft de titel en hij doet het werk en zelf maar klagen. Maar goed hij is waarschijnlijk zo half twaalf thuis. Blijf ik wel op, want Morgan komt zo 12 uur en dan kunnen we daarna naar bed. Met een beetje mazzel gaat ze weer lekker slapen om 8 uur morgenochtend en kunnen wij ook nog 1.5 tot 2 uur terug.

Oh ja das waar ook… Hmm uitgroei denk ik

Groetjes,

Michèle

Enne winterstop dus geen voetbal. We hebben een week of twee, drie pappa voor onszelf…

Groetjes,

Michèle

Leve de winterstop! Kan die bazin ook niet met winterstop gestuurd worden dan? Half twaalf thuis, het is toch wat. Ik zal duimen dat jullie morgenochtend nog even kunnen bijslapen dan.

Haha, uitgroei. Snel laten bijwerken dus! Hier ook sprake van, al iets van gemerkt?

Ja ze zijn er mee bezig geloof ik want hij wordt er ook gestoord van en de rest van het personeel ook. Maar goed natuurwinkel en daar werken nog al wat zwevers zeg maar. Mervin is niet zo hoor, maar helaas andere wel.

Nee hoor niks van gemerkt… jij zelf wel ???

Groetjes,

Michèle

Zwevers, tja. Lastige mensen…hopelijk gaat het toch lukken!

Nou, ik heb er nog niets van gemerkt…maar ja, of ik het nog zou opmerken is dan natuurlijk de vraag hè…

quote:

Enne wat ik al eerder gezegd heb als je alles van het CB moet geloven, dan geloof je ook vanzelf weer in de kersman, paashaas en sinterklaas.

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/fYq3p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

hahaha

(K)Kuzjes!