Verhouding water / voeding

onze dochtertje van 6maand mag overstappen op de opvolgmelk
we deden nu alle flessen klaarmaken voor de hele dag 5 flessen en dan was de verhouding
900 ml water 30 scheppen voeding en 6 rijstebloem
nu is de verhouding voor opvolgmelk volgens mij het zelfde 30 ml is 1 schep
kan ik nu hetzelfde door doen ?
ze moet nu 4 flessen van 200ml krijgen , makak je dan geowwn 900 met dezelfede verhouding ?
en als je 1 fles van 200ml wil maken . doe je dan 200ml water + 6 scheppen ?
de pak voeding maakt me eigenlijk aan het twijfelen daar staat dus op
180ml water + 6 scheppen maakt 200ml voeding
kan iemand me uitleggen ben nogal een twijfelaar of ik het wel goed

Tim drinkt sinds een paar dagen ook opvolgmelk. Je maakt deze melk hetzelfde klaar als de melk die ze tot 6 maanden drinken. Per fles is het 180 cc water en 6 schepjes, zodat je 200 cc voeding hebt. Dus als je het voor een hele dag doet neem je voor 4 voedingen 4 X 180 cc water en dan 24 scheppen.

psst waarom voor hele dag? heb ik ooit topic overgestart en toen is het afgeraden om voor hele dag te maken. Ivm hygiene etc…

Zuigelingen melk tot 6 maanden mag je niet eens van de te voren klaar maken. Die moet binnen een uur gedronken worden en de rest weggooien. Enne mij lijkt het zo ie zo niks om alles al klaar te maken. Ik ben geen hygiene freak maar daarin ben ik heel voorzichtig. Ik heb zelf snel last van me maag en darmen dus wat moet zo’n kleintje dan wel niet kunnen hebben (ik bedoel ermee ze is een kind van mij). Dan duurt het maar iets langer maar wel alles vers.

Groetjes,

Michèle

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

nou het is ons zo geleerd alles in 1 keer maken
wat ik dan niet zo goed begrijp ze mocht toen 5 flessen van 180ml
en dan maakten ze 900ml plus 30 schepjes
maar zoals ik het nu lees is 180 water plus 6 scheppen een fles van 200ml
dus dan was dat eigenlijk al 5 flessen van 200ml ?
we verdeelden die 900ml in 3 flessen van 180 , 1 van 190 en 1 van 200
dus als ik nu 4 flessen moet geven van 200ml
doe ik gewoon 4 keer 180 ml dat is 720 ml water plus 24 schepjes
het is idd wel hygienischer om het apart te maken maar van het cb mocht het ook zo .
groetjes

Vreemd want op de pakken zuigelingenvoeding staat dat het binnen het uur gebruikt moet worden en niet eerder aangemaakt mag worden. Bij de opvolgmelk mag het wel 24 uur bewaard worden, maar dat lijkt mij persoonlijk niet lekker. Het is wel makkelijk omdat je bij weggaan al flessen klaar kunt maken. Maar ja ik ben nu ook gewend om voeding en een thermoskan mee te sjouwen.

Enne wat ik al eerder gezegd heb als je alles van het CB moet geloven, dan geloof je ook vanzelf weer in de kersman, paashaas en sinterklaas.

Groetjes,

Michèle

nou wat ik begrepen heb is het zo als je koud niet gekookt water gebruikt moet je het binnen 1 uur consumeren

maar wil je het langer bewaren dan moet je het eerst koken .
ik heb wel geleerd dat je ook heel erg op je gevoel moet afgaan want het cb heeft idd altijd goed bedoelde tips maar ieder kind is weer anders niet

groetjes

Ieder kind is zeker anders. Bij mij vonden ze dat ik te veel zeurde over Morgan haar spugen en haar vele pijnhuilen. Ik was woedend dat ze het maar afdeden als elk kind spuugt en elk kind huilt. 8 weken was ze aan het huilen. Ze huilde zelfs in haar slaap en uren na het eten kwam er eten omhoog dus ook weer huilen want dat doet pijn. Tot ik 1 goede arts trof daar. Ze zit nu aan de Nutrilon AR en ze bleek Kiss te hebben. Inmiddels is ze daar voor behandeld en hebben we een hele blije vrolijke baby. Zelfs nu met haar tanden en het snotteren lacht ze. En huilt alleen nog als ze eten wil of in haar broek gepoept heeft. Op de momenten dat ze moet huilen zeg maar.

Groetjes,

Michèle

De verhoudingen op de pakken kloppen wel hoor. Als je wat meer maakt doe je een halve schep extra erin dat doe ik bijv. nu. Ik doe altijd klein beetje meer en dus ook half schepje extra. s avonds doen wij de Nutrilon Goede Nacht en daar zijn wij tevreden mee, vorige week zaten we zonder en merkten dan toch dat hij niet dat verzagigde gevoel had en wilde hij nog meer hebben van de gewone melk.
Groetjes

Die is pas vanaf 6 maanden toch lollies?? Morgan mag die nog niet hebben. Maar die zit ook nog op 5 flessen waarvan de 5e meestal 's nachts daar mag ze zelf voor komen.

Groetjes,

Michèle

maar van de opvolgmelk mogen ze max 800 ml hebben staat op het pak
maar van de cb mocht ze dus 4 flessen van 210 hebben
dan zit je dus op 840 !
of geven jullie ook meer dan het max

Hier ook meer dan de max: 2 van 210 + 7 en 2 van 180 + 6. Geen commentaar op gehad van bv. cb.

Groetjes!

Ze mogen dan toch ook nog 1000cc op de dag toch??

Groetjes,

Michèle

Als je de melk met koud water (liefst al een keer gekookt) aanmaakt, dan kun je het rustig voor de hele dag maken,
en dan per fles opwarmen.

Maar eigenlijk is het net zoveel werk om het per fles te maken…

Verhouding van het pak aanhouden, dus per 30ml water 1 schep melkpoeder.

Dus 210 ml water maak je met 7 scheppen.
200 ml doe je met 6 scheppen.

Ik zou gewoon de 210 per fles maken,
en dan kijken hoeveel er op gaat. Als er iets over blijft is het niet erg,
en kom je aan het eind van de dag waarschijnlijk gemiddeld toch aan de 200 per fles

M.

dus een fles van 200 is 180 water plus 6 schepjes
of 180 water plus 6

en een fles van 210 is dat 210 water plus 7 dan kom je toch hoger uit

groeten

Ja klopt 200 is 180 water + 6 schepjes. Maar ik kom daarboven nog niet dus hoe die verhoudingen dan zijn weet ik niet, maar 210 + 7 lijkt mij ook geen 210. Das meer. Eerder 220 of 230.

Groetjes,

Michèle

210 + 7= 230 inderdaad.

En Michele: van de opvolgmelk mogen ze minder, omdat het rijker is van samenstelling en in combinatie met bijvoeding kan je je kindje dan overvoeden zeg maar. Dat ze teveel caloriën binnenkrijgen. Schijnt…

Groetjes!

Ah oke ik snap hem. In verband met overvoede kindjes die je nu zoveel ziet. Moeten ze bij die van mij wel heel veel naar binnen gieten voro die dik wordt Ze begint eindelijk een beetje spekpootjes te krijgen. Alleen haar wangen zijn bol.

Maar goed dat is voor ons nog ruim 2 maanden ver weg. Volgend jaar (klinkt verder dan het is he…) eerst maar eens met een potje beginnen. Kijken of het bevalt. Voorlopig begint mevrouw nu te helpen met de fles vasthouden… Wel eens de strijd aangegaan met een 3 maanden oude baby wie de fles in de mond mag houden… Ha ha ha ik win nog steeds. Wanneer gaan ze eigenlijk zelf echt hun fles vasthouden???

Groetjes,

Michèle

Sommige kindjes houden wel zelf de fles vast en andere geven er niets om heb ik gehoord. Maar Erik doet het ook af en toe, begon volgens mij in de vijfde maand. Wel heel grappig, twee van die knuistjes er omheen…

Ach, wij doen ook niet moeilijk met die opvolgmelk hoor. Zolang Erik niet te dik wordt…hij krijgt nu twee van 230 en twee van 200, zit 'ie dus iets boven wat eigenlijk zou mogen…nou ja, we zullen wel zien. Als de laatste fles eraf is, kan hoe dan ook niemand er meer een probleem van maken.

Groetjes!

Ja morgan wil nu ook al wel helpen. Meer van de wal de sloot in dan dat je er wat aan hebt. Maar het is wel lief. Ik heb voor straks een klein Dr brown flesje, als ze dan iets ouder is en ze heeft nog geen tuitbeker (hebben we ook al van Dr brown) kan ze hier wat limonade of iets uit drinken en die is ook iets makkelijker vasthouden voor haar. Maar zo ver zijn we nog niet. Hier staan alle spullen die mee moeten naar me schoonmoeder klaar. Hoop maar dat ze een grote taxi sturen Morgan ligt nog even lekker te slapen en ik ga me opmaken en me haar doen. Dus ik weet niet of ik jullie vandaag nog spreek. Dus een hele fijne dag voor wat jullie ook doen gaan en hopelijk vinden al onze baby’s het ook leuk…

Groetjes,

Michèle