Verhoging diarree slijm/speeksel spuge met boertje

haha, ja ik ken het. rico is woensdag 15 weken…
dus dat is 3 maanden en 2 weken volgens mij…

oh ik was me zo aan het verheugen op zn eerste hapjes. moet ik vanwege dat hij extra care krijgt ineens wachten tot 6 maanden. jammer
maar misschien wel het beste. maar hij zit altijd zo te kijken als ik aan het eten ben en gaat dan zn doekje of handje in zn mond stoppe en happen zeg maar. dus ik dacht misschien begint hij er aan toe te komen. maar desondanks moet ik toch wachten

(K)Kuzjes!

Da’s vervelend! Hij lijkt er dan inderdaad aan toe te zijn, maar je moet dus wachten? Wat is extra care precies? Erik krijgt Nutrilon en die gebruiken weer andere termen…

Erik krijgt hypo-allergeen, maar desondanks toch voorzichtig begonnen met ruim vier maanden. Hij redde het gewoon niet meer met alleen de flesjes. En het is goed gegaan!

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hi Isa, is het nog gelukt trouwens met die voeding bij het kruitvat?? Ik zag dat ze hem bij ons wel hadden, maar daar heb jij denk ik niks aan.

En Rico is dus inderdaad jonger dan Morgan. Maar hij zit in de periode dat ie hangeriger kan zijn en minder praat. Inderdaad sprongetje komt eraan. hou je hart maar vast Rainbow en ik hebben net gehad met onze meiden. Julia en Morgan waren niet te genieten… Gelukkig is Morgan wel wee het zonnetje en Julia geloof ik ook. Alleen het slapen…

Groetjes,

Michèle

extra care is hetzelfde als hypoallergene voeding alleen dan van het kruidvat.
en ja de voeding hadden ze ineens wel weer er waren een hoop boze telefoontjes naar de fabrikant gegaan die die daar hoorde te bezorgen. heb gelijk 3 pakken ingeslagen en weer nieuwe besteld op NAAM. haha.

Rico begint al wat zeurderig te worden. het schijnt idd echt een lange sprong te zijn voordat hij weer het zonnetje in huis wordt.
slapen s’nachts gaat tot zover nog goed. eten gaat ook perfect. alleen hij wil alleen doen waar hij zin in heeft zo niet is het gillen en boos kijken haha.
en daarbij…hij maakt alleen nog maar een rrrrrrggg geluidje met speeksel haha. en verder doet ie niks meer hij lacht wel maar maakt verder geen geluiden meer ik dacht wat heeft hij nou!
en hij heeft ineens een ander huiltje (erg hikkend zeg maar). en zo’n ontzettend schelle gil (heel korts echt zo A!) tis echt moeilijk formuleren altijd wat ze doen en hoe ze het doen. wel erg komisch.
maar goed rico is het dus nergens mee eens deze dagen.

(K)Kuzjes!

Yep Rico is aan het springen. Maak je borst maar nat. Al moet ik zeggen het echte dwars liggen was bij Morgan na twee dagen wel weer minder. Ze is nog soms hangerig hoor, of eigenlijk is ze ineens heel knuffelerig weer. Ze wil lekker kroelen en even baby baby zijn zeg maar. Dat vind ik wel leuk want ze gaat ineens zo hard. Maar aan de andere kant is ze ook weer de grootste moeite aan het doen om te proberen om te rollen en als ze op haar buik ligt te kruipen (dat gaat echt voor geen meter). Ze is wel heel gefrustreerd als iets niet lukt. En ze is soms wat moeier dan normaal. Maar ja dat kan ook door de afgelopen twee weken komen natuurlijk. Ik zal ook blij zijn als morgen de regelmaat van alle dag weer begint.

Groetjes,

Michèle

Inderdaad, je gaat met Rico nog wat meemaken! Julia is nu wel weer lief, maar ze is wel een paar dagen een draak geweest. Vandaag kwam een hele goede vriendin en mevrouw lag maar te lachen. Ze sliep ook goed en gaf zelfs geen kik toen de voeding langer op zich liet wachten dan normaal. Dat doet ze dus vaker he, zo’n schatje zijn bij anderen en bij ons opeens weer spoken en dreinen. Maar ach, daar zijn wij haar ouders voor…Op de foto ziet Rico er uit als een heel lief rustig mannetje, met een soort cape-je of doek aan, echt heel snoezig. Ik vind het echt een lieve foto. Ik denk dat hij nu ook een sprong maakt hoor. Die Aaaaa-kreet ken ik ook! Straks komt daar nog een E bij: eeeeeeeeee, als je niet snel genoeg komt!

Julia probeert ook te rollen. Dan ligt ze op haar rug en trekt ze haar beentje naar de zijkant. Of ze probeert op haar buik te liggen en dan haar knie onder haar been te trekken, maar dat kan ze niet en dat is het ‘Eeeeeeeeehhhhh’. Wel leuk hoor, al die capriolen. Gisteren lag ze bloot te turnen en toen opeens PSSSSSS en daar ging het plasje!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ha ha ha allemaal zo herkenbaar. Haar ‘tweeling’ doet precies hetzelfde… En boos als het allemaal niet lukt. Morgan is nu steeds aan het vervelen met eten. Dan gaat ze gillen en mieren alsof ze haar fles niet heeft of dat ie niet doorloopt. Ik haal hem nu weg en dan stopt ze wel en dan drinkt ze hem wel leeg. Alleen 's nachts dan kruipt ze weer als een klein baby’tje tegen me aan om hem leeg te drinken, maar ja ze is dan ook nog half in slaap. Trouwens Rainbow mocht Morgan vanacht komen leg ik meteen een kruik bij haar want het kan ook zijn dat ze het weer koud heeft …

Groetjes,

Michèle

quote:
Inderdaad, je gaat met Rico nog wat meemaken! Julia is nu wel weer lief, maar ze is wel een paar dagen een draak geweest. Vandaag kwam een hele goede vriendin en mevrouw lag maar te lachen. Ze sliep ook goed en gaf zelfs geen kik toen de voeding langer op zich liet wachten dan normaal. Dat doet ze dus vaker he, zo'n schatje zijn bij anderen en bij ons opeens weer spoken en dreinen. Maar ach, daar zijn wij haar ouders voor...Op de foto ziet Rico er uit als een heel lief rustig mannetje, met een soort cape-je of doek aan, echt heel snoezig. Ik vind het echt een lieve foto. Ik denk dat hij nu ook een sprong maakt hoor. Die Aaaaa-kreet ken ik ook! Straks komt daar nog een E bij: eeeeeeeeee, als je niet snel genoeg komt!

Julia probeert ook te rollen. Dan ligt ze op haar rug en trekt ze haar beentje naar de zijkant. Of ze probeert op haar buik te liggen en dan haar knie onder haar been te trekken, maar dat kan ze niet en dat is het ‘Eeeeeeeeehhhhh’. Wel leuk hoor, al die capriolen. Gisteren lag ze bloot te turnen en toen opeens PSSSSSS en daar ging het plasje!

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/l071p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

ja rico doet dat nu ook al
al een hele tijd
als hij onze aandacht wil trekken roept ie : EEEHEEHEEE.
of UUHUU. en vooral veel GRRRRRRR (met speeksel haha echt lol)
ja rico is echt een snoezige lieverd.
die foto is al wel van effe terug zal binnekort is een nieuwere opzette maar we hebben net een nieuwe laptop en mn vriend heeft nog niet de kans gehad alle foto’s terug te zetten.

ooh vanacht was het echt doodeng.
ik hoorde rico echt zo onregelmatig ademen NOG NOOIT zo erg als vanacht. en piepen en hijgen ik denk…die stikt dadelijk ofzo. dus ik mn vriend wakker roepen van WORDT WAKKER ER IS IETS NIE GOED OFZO! hij zo doe ff tempen voor de zekerheid. nou was perfect 36.7 maar geloof me ik heb geen OOG meer dichtgedaan ik was echt bang dat ie dadelijk geen lucht meer kreeg. want dan ademde ie effe nie en dan weer kei beroerd zeg maar…en omdat ie al zo aan het sukkelen is ik zei tegen mn vriend, GEEN INENTING MORGEN! en nu doe ik het toch maar wel…want stel hij wordt volgende week nog zieker dan kun je wachten tot je een ons weegt dat ie weer die prik mag hebben zeg maar…nouja ik verwacht dus wel koorts en lastige rico, in tegenstelling tot de eerste keer, ivm dat ie nu al niet fit is…
flink balen vind het zo sneu

(K)Kuzjes!

Zet vanacht een ui naast zijn bed, opengesneden. Dan blijven zijn luchtwegen beter open en heeft ie minder moeite met ademhalen. Stinkt wel wat, maar het is goed voor hem.

Groetjes,

Michèle

hahaha serieus?
grappig nog nooit van gehoord.
nou we zijn dus terug van het cb. de cb arts heeft hem nagekeken en het zijn toch de tandjes die m dwars zitten en een licht aanzwellende verkoudheid. maar meneer zn tandjes zitten niet onder zoals het hoort bij eerste tandjes nee boven en niet vooraan nee redelijk ver naar achter haha. aparte.
hij heeft het voorbeeldig gedaan met de prikjes. er was niet echt rede waarom ze niet zouden prikken zei ze. en wij dachten…als ie dan toch al nie heel fit is en n prikje krijgt en nog iets minder fit wordt…nou dan heeft ie het ook gelijk gehad…zo dacht de arts er ook over…want anders blijf je aan het sukkelen.
en vorige x was ie ook niet ziek dus op hoop van zege dan maar!

(K)Kuzjes!

Het is echt een grootmoeders ding, maar het helpt heel goed. De geur van de ui houd de luchtwegen open waardoor je vrijer kan ademen. Als ze mochten hoesten doen ze dit ook minder of niet want ze kunnen door de neus ademen waardoor de mond niet uitdroogt.

Groetjes,

Michèle

rico’s temp loopt hoger op. 3 uur na inenting 37.6. en toen 4 en ‘n half uur na inenting 37.9. en da was om 8 uur. zijn laatste voeding is 00.00uur’. zouden jullie alsh et jullie kindje was tussen door gewoon tempen en wakker maken dus. of voelen jullie met je hand goed aan of hij koorts heeft? want als het nu tegen de 38 aanloopt ben ik toch bang dat het misschien door kan schieten. daarbij is hij nu dus 3 maanden en 2 weken en kom ik er net achter dat ik alleen paracetamol zetpille heb van 60 mg. volgens mij mogen ze vanaf 3 maanden toch 120 mg?
ik ben echt niet goed in het voelen met mijn hand in zn nekje of hoofdje of hij koorts heeft ja of nee. ik heb daar gewoon geen gevoel voor.
nog 'n andere tip?
ja ik ben beetje gestresst SORRY.
maar mn vriend komt pas morgen ochtend thuis en dit is de eerste keer dat zn temp oploopt sinds hij geboren is en ik vind het gewoon eng

(K)Kuzjes!

Voel even in zijn nekje, als dat warmer aanvoelt of klammig is dan even temperaturen voor de zekerheid. Ook bij koorts een warm hoofdje (voorhoofd) en koele wangetjes. En inderdaad gewoon 1 pcm geven (60mg) dat is voldoende.

Groetjes,

Michèle

quote:
Voel even in zijn nekje, als dat warmer aanvoelt of klammig is dan even temperaturen voor de zekerheid. Ook bij koorts een warm hoofdje (voorhoofd) en koele wangetjes. En inderdaad gewoon 1 pcm geven (60mg) dat is voldoende.

Groetjes,

Michèle

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/fYq3p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

koele wangetjes? betekend dat ook koorts? of in combinatie met een warm voorhoofdje? heb wel nu het idee dat ie wat klammig voelt onder zn kinnetje bij zn keeltje zeg maar. en zn slaapzakje van boven is ook wat vochtig, maar dat kan natuurlijk ook wat speeksel zijn ofzo…
als ie koorts heeft dan moet zn hoofdje toch echt gloeien?
en boven welke temp geef jij morgan paracetamol? gewoon bij 38 ofzo?
keb nog niet zoveel verstand van baby en koorts

(K)Kuzjes!

Ik voel bij morgan altijd wat naar de achterkant inderdaad vanwegen kwijlen en zo. En het is een warm voorhoofd met koelere wangetjes. Als de wangen ook warm zijn en hij is ‘zweterig’ heeft hij het te warm. En Morgan had de laatste keer 38.6 toen ik het gegeven heb.

En als je het niet vertrouwd dan gewoon 1 geven. Zo een keer kan geen kwaad, als je het maar niet elke dag doet.

Groetjes,

Michèle

quote:
Ik voel bij morgan altijd wat naar de achterkant inderdaad vanwegen kwijlen en zo. En het is een warm voorhoofd met koelere wangetjes. Als de wangen ook warm zijn en hij is 'zweterig' heeft hij het te warm. En Morgan had de laatste keer 38.6 toen ik het gegeven heb.

En als je het niet vertrouwd dan gewoon 1 geven. Zo een keer kan geen kwaad, als je het maar niet elke dag doet.

Groetjes,

Michèle

nee ik geef m ook niet zomaar paracetamol maar als hij 38 heeft bij zn laatste voeding van 12 uur dan geef ik t wel omdat ik t dan niet zo goed in de gaten kan houden omdat ik zelf ook moet slapen haha.
denk je dat een baby zelf wakker wordt als hij/zij koorts heeft en gaat huilen?
rico is nog nooit ziek geweest dus ik vind het dan best eng vanacht. ik kan moeilijk om het uur mn wekker zetten om te voelen of hij miss eventueel koorts heeft. als het moet dan moet het natuurlijk, maar als ze zelf wakker worden omdat ze koorts hebben dan is dat wel makkelijker natuurlijk

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/fYq3p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

(K)Kuzjes!

Nee volgens mij gaan ze er nie van huilen. Maar dat weet ik niet zeker. Morgan had aan het begin van de avond toen al 38.6 dus die heb ik meteen een zetpil gegeven. En ja ik zou dat doen, dan weet je dat hij goed ligt en dan kun jij ook slapen. Ik ga nu slapen want mijn wekker loopt gewoon om 5 uur weer af (zoals elke door de weekse dag). Doe rustig aan enne als je het echt niet vertrouwd bel de dokter he, daar zijn die lui voor he.

Groetjes,

Michèle

ja dankjewel voor je steun en luisterd oor…of moet ik zeggen lezend oog haha
ben net toch maar voor de zekerheid gaan tempen hij werd nauwelijks wakker haha. en het is netjes nu 37.5. pff ben ik ook weer gerust gesteld dat ik niet om het half uur / uur aan zn hoofdje / nekje ga voelen.
welterusten vrouwke, en werk ze morgen
ik hoef morgen lekker helemaal niks. dat is echt top. heb de hele week een rico week deze week. woensdag manueel therapeut (kijken voor die kiss weet je wel…) en donderdag kennismaking nieuwe huisarts die hier om de hoek zit sinds vorige week. echt wel beter! heb geen rijbewijs en als die kleine ziek is heb ik geen zin om naar de andere kant van helmond te moeten reizen met de bus en vooral niet met dit weer. dus die huisarts hier was meer dan welkom. en dan vrijdag laatste controles door de kinderarts in het ziekenhuis, maar ik verwacht niet iets slechts. hij doet het echt goed vind ik.
ik ga mezelf nog even vermaken op zylom

groetjes xx

(K)Kuzjes!

Kijk dat was goed nieuws. En ja je huisarts om de hoek is een must. Je betn zelfs verplicht om op 1.5 km van je vandaan een ha te hebben als dat kan. Die van ons zit gelukkig ook om de hoek. Hier hetzelfde euvel maar dan in Den haag

Maar hoest nu met Rico?? Beetje rustige nacht gehad en weer een beetje opgeknapt?? Jij hebt zeker nog verlof??

Groetjes,

Michèle

Hoi,

Ik ben ook benieuwd hoe het gaat met Rico! Trouwens…je zegt dat hij ziek is, maar…door de prikjes krijgen ze bijna altijd koorts. De eerste keer had Julia het niet, de tweede keer wel. Het liep ook hoog op en ze mocht niet meer naar het kinderdagverblijf toen. Dat mag niet meer bij ons met 38,4 en ze had 38,7 toen. Ze zat ook een keer rond de 39,3…Koorts is een verschijnsel van de prik en wil dus niet zeggen dat Rico ziek is. De koorts zakt meestal ook binnen een aantal uur. Maar dat moeilijke ademen lijkt mij inderdaad ook erg eng. Ik zou ook om de 10 seconden gaan kijken hoor, zeker als hij opeens stopt met ademen en dan weer verder ademt…Gaat het nu beter met de verkoudheid?

Julia mocht vorige maand ook gewoon de prikken, ook toen ze verkouden was. Nu krijgt ze ze donderdag weer. Ik heb die dag niks meer gepland, want ze krijgt DKTP en daar krijgen ze dus vaak koorts van. Ik voel eerst in haar nekje en als ze dan warm aanvoelt, temperatuur ik. Ik geef dan gewoon ook een 60 mg paracetamolletje. Dat mag ook en ze voelen zich snel beter. Ik ben benieuwd hoe de prikken bij Julia gaan donderdag!