Verdrietig ivm werkeloos

Lieve mensen …

Ik ben zo verdrietig … en wil er nu graag over praten. Manlief heeft het helemaal niet in zich om erover te praten (die stopt het liever weg en gaat zijn eigen gang) dus daarom zijn jullie de dupe…

Jullie weten ongeveer allemaal al wel dat mijn man in Januari werkeloos is geworden ivm de economische crisis. Nu heeft hij 30 sollicitaties erop zitten … en sommige zijn duidelijke ‘nee’ maar sommige zijn bijna ‘ja’ en dan toch het allerlaatste gesprek dat het ‘nee’ wordt. Je maakt jezelf elke keer voor niks blij. Elke week heeft hij een gesprek dus elke week leven we in spanning en dit al vanaf april… (eerste periode heeft hij nog les gegeven - januari tot april - maar ging niet). Ben er nog niet verdrietig over geweest… en dacht het komt wel goed… maar daar twijfel ik nu erg aan want ook vandaag weer een negatief telefoontje… helaas we kijken naar iemand met meer ervaring etc etc. Heel begrijpelijk van een werkgever… die heeft nu toch keus genoeg. Maar … mijn moed is momenteel helemaal weg

Ik mag niet klagen want ik werk zelf wel… soms wel 40 uur per week. Mijn man is dan bij zoonlief… maar die mis ik dan zo erg … en denk ik … hoelang nog? De bedoeling was dat ik minder ging werken maar… het is meer en meer geworden…

Zo moest het even kwijt … hopelijk geen bekende (uit omgeving etc) op dit forum…

En ik weet heel goed dat er ergere dingen zijn in de wereld maar… zodra jezelf ergens de dupe van ben… zie je dat soms niet…

Bedankt voor luisterend oor

Hè… verdorie zeg!!
Zo zonder werk zitten levert natuurlijk ook wel spanningen op, en 't is voor niemand leuk natuurlijk.
Hij werkt natuurlijk ook liever dan dat ie thuis zit…

Hè bah… hoop dat hij gauw succes heeft en een baan vind, en ook dat jij dan weer minder kan werken!!

Haha, is defensie niet wat? Gwapje… niet iedereen staat daar om te trappelen

Succes met z’n tweeen! (drieen).

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

{{{{{{{{{{Mini-boy}}}}}}}}}}

Groetekes, Sje

Brutale vraag mini boy maar wat is jou man?? Kwa beroep. Wij zoeken nog wel mensen, maar ik zit in de liftenbranche dus ik weet niet of dat wat is.

Groetjes,

Michèle

Hè lieverd, weet hoe het voelt hoor. M’n vriend is ook ooit ontslagen een paar jaar geleden en toen kwam ook alles op mij neer. Dat trok een behoorlijke wissel op ons qua geld, maar ook qua relatie en persoonlijk. Het is hier uiteindelijk goed gekomen en dat gaat bij jullie vast ook gebeuren! Wij hadden toen nog geen kind en dat hebben jullie natuurlijk wel, dus dat maakt het extra moeilijk. Maar echt, zijn kans komt nog wel en die eerdere afwijzingen hebben zo moeten zijn omdat z’n échte droombaan nog op hem zit te wachten. Daar geloof ik tenminste in…

Dikke digi-knuffel!

He,

Ik kan me voorstellen dat het heel moeilijk is op dit moment. De financiele onzekerheid en het feit dat jij nu meer moet werken dan je eigenlijk wilt en daardoor je zoontje minder ziet.

Dit is een rotperiode, waar jullie samen doorheen moeten. Ik hoop heel erg voor jullie dat je man snel weer een werkplek vindt.

het is heel erg logisch dat je soms moedeloos wordt in zo’n situatie. Even ‘klagen’ kan opluchten en je vind vanzelf weer de energie om door te gaan. Gelukkig is je man gemotiveerd en solliciteert hij heel erg veel. Er zal vanzelf weer iets op zijn pad komen wat goed bij hem past en waar hij op zijn plek zit!

Even doorbijten nog! heel veel sterkte!

Liefs, Liske

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lieve mini-boy,

Wat ontzettend naar voor jullie dat het nog niet gelukt is voor je man een andere baan te vinden. Het is heel logisch dat je je daar verdrietig over voelt en dan is het juist goed om je hart hier te luchten. Natuurlijk zijn er erge dingen op de wereld. Maar neemt niet weg dat dit nu erg is voor jullie. Je hebt tenslotte ook een kleine en eind van dit jaar wordt jullie nieuwbouwwoning opgeleverd.

Ondanks dat je man er niet over wilt praten zou ik hem toch duidelijk maken hoe jij je voelt en dat het belangrijk is om erover te praten. Begrijp me niet verkeerd, want natuurlijk kun je het ook altijd hier kwijt. Maar dat je het zowel hier als met je man bespreekt en niet alleen hier.

Ik weet niet wat voor werk je man doet. Ik werk bij een IT detacheringbureau, dus als hij toevallig iets in de IT doet dan hoor ik het graag van je.

Je vertelde een tijdje geleden al dat hij werkloos was en hoe positief je ondanks dat was. Ik weet dus hoe positief je altijd geweest bent en dan is het logisch dat je het soms even niet meer ziet zitten als het al zolang duurt.

Ik leef met jullie mee en hoop echt dat hij snel weer een hele leuke baan vind.

En je weet het je kunt altijd bij ons terecht om je hart te luchten.

Dikke dige knuffel

Sandra

Lilypie

Lieve Mini-boy,

Wat naar voor je dat je op dit moment zo verdrietig bent! Heel logisch dat de moed je af en toe in de schoenen zakt. Je bent altijd zo positief, maar dit brengt gewoon veel stress met zich mee en die onzekerheid is gewoon heel erg.

Het komt zeker goed. Het moment komt dat jullie een positief telefoontje krijgen!!! Ik duim voor jullie dat dit snel gaat gebeuren.

Het is moeilijk als je ergens mee zit en je partner wil er het liefst niet over praten. Mijn vriend is ook best een binnevetter of denkt gewoon af en toe een stuk simpeler en denkt er dan gewoon niet aan (net of het er dan niet meer is).

Je kan hier altijd je verhaal kwijt he…hier altijd een luisterend oor!! Jij bent zelf ook altijd zo lief voor iedereen en hebt altijd opbeurende woorden. Dus wij zijn er in deze tijden ook voor jou!!!

Liefs!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

och meid toch wat vervelend voor jullie,
je mag hier altijd je verhaal doen, dat kunnen we allemaal dus jij ook.
je moet het alleen niet allemaal zo lang opkroppen lieve schat want zo maak je jezelf gek!
Ik heb natuurlijk geen kant en klare oplossing. Kan hij tijdelijk niet iets doen wat hij minder leuk vind? totdat hij iets heeft wat hij wel super vind om te doen? hebben jullie waarschijk wel aangedacht maar toch.
al is het maar fabriekswerk ofzo en ondertussen blijven solliciteren.
mag ik vragen wat de rede is dat hij werkeloos is? of had je dat al ergens geschreven? (dan heb ik niet goed gelezen sorry)
ik hoop echt dat er snel een oplossing komt.
en als jij zoveel werken echt niet trekt moet je dat gewoon aangeven. ik weet dat je natuurlijk geld nodig hebt, mar heeft je vriend geen tijdelijke uitkering gekregen?
want dat zou natuurlijk wel een soort van oplossing kunnen zijn. oke je kunt niet zoveel geld uitgeven maar dat moet dan maar tijdelijk, zolang je rond kunt komen en alles voor jurian kan kopen wat hij echtn odig heeft is dat echt niet erg maar ik begrijp je frustraties heel goed. ze willen mij ook nog niet aan het werk hebben terwijl ik wel wil. dus kan er ergnes wel inkomen hoe het voor je man moet zijn. sterkte en nouja hou ons op de hoogte… dikke kus van rico en mij!

[img]http://lilypie.com/pic/090617/Yqux.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m1.lilypie.com/n5BMp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Lieve Mini-boy,

Ik snap heel goed dat je er over wil praten, het alleen maar opkroppen is nooit goed. Maar wat een vervelende situatie zeg. Hopenlijk komt er snel een leuke baan voor je man op jullie pad en kun jij ook weer pas op de plaats maken.
Wel super van je dat je zoveel kunt en wilt werken! Wel begrijpenlijk dat je de kleine man dan wel mist.

Maar houdt moed, hoe moeilijk het soms is en denk eraan het is hopenlijk iets tijdelijks.

Succes voor jullie alledrie!
Liefs Tams

Een baan heb ik niet voor hem helaas maar leef met je mee en ik zie het niet als klagen ben je gek zeg je moet je verhaal toch ergens kwijt kunnen. en so what als er een bekende zou zijn op het forum er is toch niets om je voor te schamen.

dikke knuffffffffff

Liefs Michelle

Dat is dus niet leuk he
En ik snap dat je verdrietig bent
Aan de ene kant wel fijn dat je nog een baan hebt he anders zat je echt zwaar in de puree denk ik zo
Hoop dat hij gauw een leuke baan krijgt en je mag hier altijd je hart luchten hoor daar zijn we voor

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

LIEVERDS (allemaal!!)…

moest gewoon traantje wegpinken om jullie lieve reacties… tja door al die spanningen ga je soms gekke dingen doen

Stuur je nu ff korte reactie want moet zo weer weg… wil jullie in ieder geval zeggen dat mijn man en ik gisteravond laat fijn hebben gepraat … en hij zei als jij graag wil praten en ik niet… dan moet je dit aangeven en wil ik gelijk met je praten… het is voor samen moeilijk niet ik alleen. Jij moet nu meer werken en ben ook gespannen van situatie… dus we moeten juist nu toch met elkaar praten! Lief hé!! Mannen zijn soms emotioneel wat anders dan vrouwen maar… dat geeft ook niet…

Verder heeft hij nu nog 2 sollicitaties lopen die hij eind van deze week hoort of dat wat meer wordt … (tja en aangezien het al donderdag is … duurt dit niet zolang meer!!) … ben reuze benieuwd.

Hij zoekt overal waar hij maar iets kan doen werk in… alleen IT is niet zijn ding (sorry san maar heb hem wel gezegd hoe lief jullie meedenken… dat doet mens goed!) en liftenbranche wat moet ik me daarbij voorstellen? want dan kan ik dat zeggen tegen hem. Heb al gekeken op de site van defensie … maar hij komt daar niet tussen. Leger zelf is niks maar heb ook gekeken naar systeembeheerder etc. Maar daar heeft hij te weinig ervaring voor. Hij is makelaar van beroep - leraar economie half jaar gedaan - en verder veel in de auto en tegelhandel.

Mini-boy,

Wat fijn dat jullie een goed gesprek hebben gehad. Is belangrijk hoor, want samen sta je een stuk sterker. Ik duim voor een positief telefoontje deze week!!!

Hi Mini boy,

Ik heb je even een mailtje gestuurd. Misschien kan je man er iets mee. Enne in de liftenbranche is een liften bedrijf. In dit geval de grootste van Nederland. Die met die vier vierkante letters (KONE)

Groetjes,

Michèle

Bedankt heb het gezien en zag tot verbazing dat het ook in Gorinchem Leerdam is… dat is wel beetje in onze richting. Ga hem gelijk doorsturen naar mijn man kan hij er vanavond naar kijken… heel lief van je!

liftenbranche is een liften bedrijf … klinkt logisch… maarre ik dacht wat bedoelt ze met liften je hebt bedrijfsliften voor hoogwerkers etc/liften in panden. Dus vandaar deze domme vraag… maar je hebt hem juist beantwoord!!

Fijn dat jullie er samen even goed over hebben gepraat, dat maakt het al een stuk beter hè? En nu maar hopen dat hij twee heel positieve telefoontjes krijgt binnenkort.

duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Wat fijn mini-boy dat je een goed gesprek met je man hebt gehad. Dat scheelt al een heel stuk en dat neemt hoop ik bij jou een stukje spanning weg. Hier wordt ook heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel hard geduimt op positief nieuws voor de 2 lopende sollicitaties.

Groetjes,
Sandra

Lilypie

He, wat vervelend.
Ik hoop echt dat je man snel een nieuwe baan vindt!! Het is heel moeilijk, maar eens zal daar het verlossende woordje zijn.

Ik duim voor jullie!!

P.s wel blijven genieten van elkaar en van dat kleine mensje hoor. Dat is het allerbelangrijkste.

miniboy, mannen komen pas praten als ze ECHT zien hoe erg je met dingen zit (ho sorry de meeste mannen dan)
veel mannen zijn binnen vetters daar moeten we het helaas mee doen.
wat fijn dat jullie toch een fijn gesprek hebben gehad en dat je je wat beter voelt daardoor natuurlijk.

hoe vond je man dat werk waar michele het over had?
en heel veel succes met de sollicitatie, zeg dat ook maar tegen je man hij moet immers solliciteren

[img]http://lilypie.com/pic/090617/Yqux.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m1.lilypie.com/n5BMp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />