Venkel thee

he hallo allemaal

ff een vraag delano heeft volgens mij erg veel last van krampjes
en heb hem dus vanmorgen toch maar eens venkel thee gegeven (ik ben daar niet zo een voorstander van) maar nu weet ik niet goed of ik deze puur moet geven of dat ik een beetje door de fles moet mengen
heb vanmorgen bijde gedaan,en hij lijkt iets rustiger nu ligt in zijn bedje te kijken en valt soms ff in slaap maar huilen doet hij momenteel niet meer
groetjes anouk

anouk nelissen

Hoi anouk, Onze kleine Julia heeft ook erg veel last gehad van darmkrampjes, maar ik gaf borstvoeding en heb dus zelf heel veel venkelthee gedronken, maar het cb heeft ook gezegd dat ik het gewoon puur mocht geven, heb je al eens van cinababy gehoord? Op het moment dat het echt te erg werd heb ik dat geprobeerd en het scheen wel even te helpen…
Wat ook erg goed hielp, was mijn man die haar met haar buikje op zijn arm lag en dan een beetje wiegde, op dat moment kwamen er scheetjes los en had ze weer even rust…
Succes en echt het gaat over,
Liefs Wendy

hallo

momenteel heb ik het idee dt ik een huil baby heb (is niet zo hoor)
durf niks meer te proberren op de buik leggen op de arm werkt niet
venkelthee dacht ik hielp maar nu huilt hij al weer ontroostbaar
dadelijk in de kinderwagen en wandelen meschien werpt dat vruchten af
jullie horen het wel hahaha

anouk nelissen

anouk,

hoe zo heb jij het idee dat je een huilbaby hebt hoelang huilt de kleine vanje en hoeveel

groetjes angelique

sinds gisteren huilt hij erg veel maae niet zo veel dat het een huilbaby is hoor echt niet hij huilt geen meer dan vijf uur achter elkaar vanacht heeft hij ook goed geslapen en nu heeft hij fles gehad en slaapt op ijn arm
we gaan zo ff naar buiten met hem en benita denk dat hij te moe is en dan kan je ook nuet slapen he
groetjes

anouk nelissen

Ik heb weleens gehoord dat je ook gewoon de flesvoeding mag aanmaken met venkelthee. Dus in plaats van gekookt water, gewoon venkelthee in de fles en daar de poedermelk bij.

Overigens is er een homeopathisch middeltje dat heel goed werkt tegen krampjes. Weet niet meer exact de naam, maar het was zoiets als ABC Dophilus ofzo.

Ongetwijfeld als je dit bij de apotheek of bij de natuurvoedingwinkel zegt dat ze weten waar je het over hebt.

Het zoontje van mijn zus heeft er heel veel aan gehad en ook hier op de site heb ik er mensen enthousiast over gehoord.

Groetekes, Sje

hallo

nu twee uurtjes verder en mennertje ligt nog heerlijk te slapen in de kinder wagen en heb ik hem niet meer gehoord
de fles heeft hij met moeite leeg gedronken
ben eens benieuwd wat hij nu bij de volgende gaat doen
anders vanavond maar weer eens venkel thee proberen weet iemand ook hoeveel je hier van mag geven
groetjes

anouk nelissen

quote:
Ik heb weleens gehoord dat je ook gewoon de flesvoeding mag aanmaken met venkelthee. Dus in plaats van gekookt water, gewoon venkelthee in de fles en daar de poedermelk bij.

Zie hier hoeveel venkelthee je mag gebruiken.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 12 Jan 2007 15:18:46

he hoi sje

ja die had ik al gelezen maar kan er niet vinden hoeveel venkel thee je op een dag mag bij geven (of per fles )reveel liujkt me ook niet gezond
trouwens het is nu half vier en meneertje slaapt nog steeds in de kinder wagen
meschien was hij gewoon ff de weg kwijt en vielen de krampjes wel mee
anders had hij ze nu ook gehad he denk ik
groetjes anouk

anouk nelissen

Ah, bedoelde je het zo.

Ik weet ook niet exact de hoeveelheid per dag. Bel desnoods het cb of de huisarts hierover.

Groetekes, Sje

Anouk,

een huilbaby heb je zeker niet een theelepel per dag mag een baby venkel thee hebben meer zeker niet dat werkt averechts

hoi lieke

ha bedankt voor je raad ik hem dus teveel gegeven van de venklthee
oeps
ik denk dat hem maar eens niks meer geef hij heeft goed gepoept toen strkas dus meschien is het nu wel goed heeft om 16 uur fles gehad en toen in bed gelegd en heb hem niet meer gehoord , nou jullie horen het wel weer als ik iets te vragen heb hihihihi toch bedankt maar weer
hoop dat ik niet te lastig ben ,bij de eerste heb ik dit allemaal niet gehad dus is het allemaal nieuw deze kwaaltjes
groetjes

anouk nelissen

hoihoi,
hoe is het verder alllemaal gegaan???
Onze luna, inmiddels 3,5, heeft dit ook gehad. Alleen al toen ze 5 dagen oud was tot dat ze 5,5 maand was. Elke dag en nacht niets anders dan tegen me aan liggen en warm houden die buik. Hel was dat. Ik ben er op den duur mee naar de kinderarts gegaan en hij zei: als ze 6 maanden is en ze heeft er nog last van, kom dan maar eens terug. Bij 5,5 maand hield het dus op. GRRR…
Maar goed, ik heb dus ook alles geprobeerd. Je flessen aanmaken met gekookt water mag niet meer, wist je dat trouwens??? Dat moet met barleduc. Mag ook niet met SPA. Hierin zitten weer teveel zouten.
Verder willen die flessen van Avent nog het meest baten, en geloof me ik weet het want ik heb ze allemaal gekocht uit wanhoop.
Wat voor flesvoeding krijgt je kindje? Van nutrilon krijgen ze namelijk harde ontlasting en word deze dus ook vaak al afgeraden bij kindjes met darmkrampjes.
Teveel venkel kan inderdaad diarree veroorzaken met uitdroging als vervelend gevolg van teveel venkel op langdurige basis. Maar goed, dat is niet het geval want je bent ingelicht nu.
Luna sliep ook heel graag op haar buikje zodat haar darmkrampjes minder waren. Ze sliep hierdoor ook veel rustiger. Wel word het afgeraden door het consultatiebureau maar dat heb ik in de wind geslagen. Vroeger lagen alle kinderen nl zo. Het lijkt me trouwens ook dat als ze melk terug geven dat ze het op de buik makkelijker uit kunnen spugen dan als ze op hun rug liggen. Kan ook aan mij liggen .
Hoop dat alles goed gaat en dat je in ieder geval iets aan de tips hebt gehad.
Succes in ieder geval!!
Groetjes,
danielle

hallo dani en bedankt voor je advies

ik denk dat ik indd teveel venkel gegeven heb (flink diaree)
verder heb ik het idee dat het nu wel mee valt allemaal
is vandaag lekker rustugen hij komt net uit bad hihihi
en heeft de fles we geven hem nutrilon omneo voor de moeilijke ontl die hij had maar gaat goed nu,
groetjes

anouk nelissen

hai hai
ik ben bijna door de krampjes heen mijn zoontje is bijna 3 maanden en het gaat steeds beter!!! heb je al andere voeding geprobeert voor krampjes helpt ook al heel goed en inderdaad abc dophilus helpt ook heel goed…haal je bij green health of reform huis.
en het hoort er gewoon een beetje bij!! het ene kind heeft het meer dan het andere het is vreselijk sneu, maar de darmpjes moeten nog ff wennen!!
ik hoop voor je dat het snel voorbij gaat!!
groetjes Janneke

quote:
Je flessen aanmaken met gekookt water mag niet meer, wist je dat trouwens??? Dat moet met barleduc. Mag ook niet met SPA. Hierin zitten weer teveel zouten.

Even een vraagje hier over hoor. Sinds wanneer mag dat niet meer? Ik hou daar niet zo van, de ene keer weer wel en de andere keer weer niet. Zo is het met alles. Als je water zelf kookt is toch al heel veel eruit. En als je dat zelf niet meer mag geven wendt je kind helemaal nergens meer aan. Je kunt ze niet voor alles beschermen en zo krampachtig leven wil ik niet hoor.

Hoe denk jij er zelf over dan?

Groetjes Wiets

Hoi,

Haha, leuke reactie! Toen Luna geboren was mocht dat niet meer ivm darmproblemen. Kan zijn inderdaad dat het inmiddels alweer anders is maar goed, als moeder zijnde wil je toch het beste voor je kind. Alles probeer je als het maar werkt voor je kindje als het darmkrampjes heeft. Ben het ook niet eens trouwens met alles dat ze zeggen dat je moet doen. Ik ben ook met 5 maanden begonnen met fruithapjes terwijl dat pas bij 6 maanden mocht van het consultatiebureau en zo zijn er nog wat dingetjes die ik in de wind geslagen heb . Tuurlijk ben ik het dus ook niet eens met alles, maar als je kindje darmpkrampjes heeft doe je dus alles.

Groetjes,
danielle

ja, ik begrijp het. Stijn heeft ook wel wat krampjes gehad, maar niet zo heftig als bij jouw.
Stijn heeft anderhalf maand tot 2 maand enorme huiluren in de avonduren gehad. Na de fles van 7 uur kon hij niet in zijn bedje slapen als was hij nog zo moe. Dus 's avonds sliep hij met zijn buikje op de buik van papa of mama. Maar wel eerst met heftige protesten en ook met zijn armpjes wegduwen. Tot de fles van 11 uur en daarna heerlijk in zijn eigen bedje.
2 week geleden ben ik ook bij mijn eigen dokter geweest omdat Stijn in het weekend aldoor ziek werd (geen eigen dokter). Daar heb ik mijn verhaal gedaan. Stijn heeft in 3 maand al drie keer antibiotica gehad voor zijn oren en keelamandelen. Dus als het nog een keer gebeurd mag ik naar de KNO arts. Ik ben dan ook hard en laat zeker niet met me sollen. Moedergevoelens zijn o, zo, belangrijk!!!

Groetjes Wiets

hoi allemaal
ik gebruik gewoon water uit de kraan
dat zei de kraamhulp
de verloskundige ons water is zo goed dat het
niet minder slecht is dan water uit een pak
die moet je ook weer voor een bepaalde tijd op maken
de helft kook ik vanwege de voeding die met gekookt water moet
weet je die krampen horen er gewoon bij
of je nou gekookt water,water uit de kraan of een pak of fles
als een kindje er last van heeft dan moet hij of zij er gewoon doorheen
ik heb me er bij neergelegd en wacht gewoon af tot het over gaat
ze is nu bijna drie maanden en heb er nu dagen tussen dat ze geen last heeft
gaat de goede kant op
heb ze veel pijn masseer ik haar buikje en dat vind ze heerlijk
en verder gooi ik al die druppels thee en wat nog meer lekker weg
het helpt allemaal geen drol
het heeft gewoon tijd nodig te groeien en aan te passen
veel sucses en als ze pijn hebben lekker knuffelen en opvreten die snoeterds

That’s the spirit!!!
Ik weet hoe moeilijk het is, wij hebben hier ook alles geprobeerd, maar het is gewoon een fase waar elk kind doorheen moet, de een heeft er meer last van dan de ander…
Ze is nu 4 maand en eigenlijk valt het me pas sinds een week of 2 pas op dat het echt over is…
Dus houd moed en op naar het volgende euvel
Zonder dollen, het gaat over ook zonder pilletjes, sapjes en ouderwetse hulpmiddeltjes.
Liefs Wendy