hoi wendy
inderdaad wachten (duurt lang) hi hi
maar ik moet ff reageren op die foto
wat een moppie joh
groetjes
Venkel thee
Dank!!!
Die foto was ook een lucky shot, het is een poeperd met een eigenwijs willetje
Maar je hebt gelijk het wachten duurt lang, wij kregen er gelijk weer zo’n leuk sprongetje achteraan. Maar ze kan nu wel weer veel meer, ach eigenlijk is alles leuk
Liefs Wendy
hoi wendy
elke fase is super leuk
lopen praten enz…
en het gaat zo hard mijn oudste is alweer 10 en de middelste 7
genieten voor het over is die baby tijd
vond ik zo gel.l !!! maar het is zo het gaat zo hard
maar goed dit heeft helemaal niks met venkelthee te maken hihihi
groetjes nancy
Ohja venkelthee…
Sorry Anouk, dat we ff aan het afdwalen waren
Gaat het al wat beter?
Liefs Wendy
mijn dachter had ook veel last van krampje en ik gaf ook altijd venkelthee en venkeldruppel ik deed het niet door de fles en ze vond het eerlijk en ze had daarna ook geen last meer van
hallo allemaal
ik probeer nu niiks meer en heb het idee dat het ALLEMAAL WEL MEEVALT
zal ook wel weer over gaan allemaal
schenk er niet zo een aandacht meer aan ,als het bij eens op de twee drie dagen blijft heb ik denk ik niks te klagen ,en het is heel stom maar bij de eerste kon ik heel goed tegen het huilen maar nu bij de tweede kan ik er bijna niet meer tegen en knuffel hem danook lekker ,de baby tijd gaat ook zo snel voorbij dat weet ik zelf ook ,en wil er gewoon van genieten en niet steeds maar be\ig zijn met middeltjes en druppeltjes ,groetjes anouk
anouk nelissen
juist
doe dat maar lekker hoor
tuurlijk blijf je zoeken
je wil altijd een oorzaak en een oplossing dat is logisch
maar ik doe het ook niet meer hoor ik geniet en als ze pijn heeft
troosten en knuffelen
ze is nu bijna drie mnd en het word minder hoor
ik heb er dagen tussen zitten dat ze niet huilt (verademing)
en dan is het zo een vrolijk te vreden meisje
het is zo zonde eigelijk van dat hele prille dat ze dan
zoveel pijn hebben
maar goed het is niet anders en hun kunnen het zich toch niet
meer herhinderen (gelukkig)
nou sterkte verder nog (en vergeet niet te genieten)
nancy
Ik heb juist het idee dat als je er middeltjes voor aan het zoeken bent en er dus heel veel mee bezig bent, het ook erger lijkt te worden.
Op de dag dat ik dacht, ik geef het op, en ik alleen maar ging knuffelen en blij deed. Leek het ook minder te worden, denk dat ik onbewust mijn reaktie op haar overbracht. Was zelf niet altijd even vrolijk en vond het zo zielig dus reageerde ook erg betuttelend, toen ik weer hoopvol werd, was het over…
Ach wat iedereen al zegt, het hoort erbij en het gaat over
Liefs Wendy
Hallo allemaal,
Ik heb nog al wat start problemen gehad met voeding voor mijn kleine donder. Omdat ik borstvoeding wou geven heb ik dus uit eindelijk een Laktatiekundige ingeschakeld.
Deze wist mij te vertellen dat je beter helemaal geen venkel thee kunt gebruiken omdat uit recent onderzoek is gebleken dat venkelthee de darmpjes helemaal plat legt en dat wil je juist niet want die moeten op gang komen. Het is dan ook heel vervelend maar ze zal er toch doorheen moeten. Ik heb het dan ook te doen met de baby’s die erg veel last van darmkrampjes hebben.
groetjes Twentsdruifje
Zoals de meeste hier hebben we ook de krampjes meegemaakt. Wat verstaan jullie met “pure” venkelthee? Bij ons wordt venkelthee in poedervorm verkocht dat je moet mengen, zo’n poedertje is niet eens eetbaar. Als ze ouder zijn is het in korreltjesvorm wat helemaal niet door de keel kan maar moet opgelost worden.
Wat wel hielp bij ons was babyfen van Qualifar (druppeltjes venkel) in een beetje water, buikje masseren en op de buik slapen (wanneer hij op de buik van papa lag, buik dikmaken en dan weer aflaten en rustig ademen - bij mama was het vooral de hartslag die het hem deed).
Water is in elke land anders vermoed ik, daarom dat je in Spanje best geen kraantjeswater drinkt. Bij ons is het ook heel erg afgeraden en raden ze flessenwater aan. Wij hebben Evian gekozen, Vittel is ook een optie. Spa wordt afgeraden als je baby een moeilijke stoelgang heeft. Er is ook een merk die de stoelgang bevordert (geloof me, dan gaat het zeker vlot) maar ben de naam effe kwijt.
Hopelijk gaan alle krampjes snel voorbij! Ik kan begrijpen dat de baby’s hiervan lastig zijn, heb ook niet graag een maag die overhoop ligt.
hoi manya
ik denk dat ze bedoelen het puur geven of
door de fles mengen
ach je hebt zoveel middeltjes maar ze moeten
er gewoon doorheen
nu is dus gebleken dat venkelthee het stil legt
dus als je dan stopt met venkel dat je dan van voor
af aan begint
bij mijn dochter heeft het precies drie maanden geduurd en is
er nu door heen
heeft alleen nog erg last van oprispingen erg zielig
heb speciale voeding voor spugen maar een paar uur later
komt er nog wat omhoog
zal blij zijn als ze vast voedsel mag
nancy mama van randy 10 damon 7 en chloe 3 mnd
Nancy,
Lees dat jou dochtertje last heeft van spugen ? Is dat al wat minder geworden of niet ? Demi doet het namelijk ook dankzij de AR van Nutrilon.
Zielig is dat he ? Maar ja het kan ook zijn dat ze teveel krijgen en het daarom uitspugen ! Is me verteld bij de dokter dat het er op 3 manieren uitkan. Of spugen, diarree en die andere ben ik kwijt (slecht he).
Gelukkig heeft Demi (nog niet) geen last van krampjes, ben daar wel ontzettend blij mee, maar wat niet is kan nog komen.
Die venkelthee heb ik ook van begrepen dat dat alles stil legt dus geen aanrader en het is inderdaad een fase waar ze doorheen moeten hoe vervelend dat ook is, maar je probeert toch altijd van alles, zodat je kindje maar geen pijn heeft.
Liefs Natasja
hoi natasja
ze spuugt minder van de friso comfort
maar als het al een paar uur in haar maag
zit komt er denk ik zuur omhoog
ze word natuurlijk nu wat drukker en
beweeglijker en dan komt het omhoog
en volgens mij is het zuur want ze kijkt
er niet blij bij
moet donderdag naar cb zal het eens vragen
misschien moet ik proberen weer op normale
voeding over te gaan ???
je weet het nooit met die kleintjes he
zo denk je dat je er bent en zo is alles weer anders
Ja dat idee heb ik bij Demi ook dat ze het zuur heeft, want als ik haar uit bed pak heeft ze ook altijd wat gespuugd. Ben op een gegeven moment ook minder AR in de voeding gaan doen, omdat ze daar diarree van kreeg, maar toen nam het spugen weer toe dus ben dat weer langzaam op gaan voeren, want spugen is ook niet alles. De diarree is minder nu gelukkig en poept ze twee keer per dag ! Heeft ze denk ik even aan moeten wennen aan die AR voeding. Maar meng jij dat wel met haar gewone voeding of krijgt ze volledig voeding tegen spugen ?
Ik geef Demi haar gewone voeding met een schepje AR erdoor !
Liefs Natasja
Natasja, wij geven volledige AR voeding, we mengen niet. Wat betreft de venkelthee, met puur bedoelden jullie met enkel water waarschijnlijk… ok, was effe niet mee. Ik geef hem dus steeds puur en hij is er nog steeds tuk op (hij is 1).
in het begin ging ze ook zo aan de diaree
toen ben ik gaan mengen dat ging beter
paar weken later weer helemaal gedaag
en nu heeft ze alleen comfort en poept om de dag t
twee dagen!!
het enige is dus nog dat zuur beetje doorzichtig wit water
komt er dan uitlopen niet met brokjes melk
??? huisarts was ik laatst vroeg ik het even
kon geen kwaad zei hij
zal allemaal wel tijd nogig hebben hoor
ze dan soms ook gillen tijdens een fles
dus het zit toch nog niet helemaal lekker van binnen
en dat heeft tijd nodig
je ziet vaak met spuug kinderen zodra ze vast voedsel
krijgen word het een stuk minder
dus daar wachten we maar op
Ja herken het helemaal, bij Demi precies hetzelfde.
Het zal inderdaad tijd nodig hebben dus dat wachten we maar af.
Gelukkig gaat verder alles goed en af en toe een diarree luier is niet erg !
De mopjes maken wat mee in dat korte leventje, maar later lachen ze erom waarschijnlijk als wij alle verhalen gaan vertellen wat hun deden tijdens hun babytijd.
Natasja
hihi
ik zou je vertellen dat jij het later
niet eens meer weet alllemaal
zeker als je nog meer kinderen krijgt
die details vergeet je weer snel
Zal het je nog sterker vertellen, Hier in huis was het echt killing, die krampjes en ik ben het nu al vergeten…
Weet het nog wel, maarhet lijktnu alsof het veel minder was, terwijl ik toen echt in de stress zat…
Liefs Wendy
ja haha dat klopt
zeg ik nu dat ze 10 weken gehuild heb
lijkt maanden geleden hihhii
zulke dingen moet je opschrijven anders vergeet
je het echt
zelfde met woordjes zeggen ik weet dat
mijn oudste fruit appeloe noemde die is blijven
hangen maar heel veel raak je kwijt
of je haalt twee kids door elkaar
zij hij dat nou of was het die andere hihhhiii