Velen alleen in eigen sectie?

Toch hier nog maar eens de vraag waarom velen op ikkeben alleen in/naar de secties kijken in de leeftijdscathegorie van hun eigen kindje(s) ? Ikkeben is toch breder dan dat ?
Mama`s hoekje, leuke linken, trots op en wist je dat zijn toch onderdelen van ikkeben waarin we samen zouden moeten komen lijkt me.
Voorop staat dat iedereen vrij is om te gaan en staan op ikkeben waar hij/zij wil, dus mijn vraag is zeker geen aanval op wie dan ook. Ik merk het gewoon steeds meer en vind het jammer, want zo ontstaat er een kloof op ikkeben denk ik en dezelfde topics in verschillende secties die we dan moet sluiten omdat het anders erg onoverzichtelijk wordt. Zoals bv de wintertijd topic waar er nu 3 van zijn.
Mijn kindjes zijn 4 en 6 jaar inmiddels, maar ik heb toch wel adviezen zo her en der over borstvoeding, slapen, temperatuur kamertje, hapjes enz enz. Daarom lees ik ook meer dan alleen de delen die voor de leeftijd van onze eigen kindjes zijn. En al heb je een kleine mop van 8 maanden ( ik noem maar even iets ) dan kun je toch nog wel een mening/idee/advies hebben over iets wat een 6 ( bij wijze van ) jarige aangaat ? Of zie ik dat nu fout ?

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Gewijzigd door - Asje op 28 Oct 2009 07:44:51

Nee hoor, ik zie het precies zoals jij. Als echte ikkeben-junkie check ik zowat elk onderdeel als er weer iets nieuws is geplaatst. Je weet maar nooit waar je nog iets zinnigs op te zeggen hebt tenslotte. Ook al heb ik nog geen kind in de schoolgaande leeftijd, dat betekent niet dat ik met m’n gezonde boerenverstand niet toch een advies zou kunnen geven mbt een kindje dat al wél naar school gaat.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ik huppel over het algemeen ook over heel ikke ben heen. Heb niet altijd veel tijd dus dan kijk ik iets meer naar mijn eigen leeftijd of eigenlijk die van Morgan en dan sla is baby’s en 4-6 jaar over maar de rest kijk ik altijd wel naar Ik reageer ook niet op alle drie de topics van wintertijd of zo. Kan ik overal hetzelfde typen en heb ik nog minder tijd

Groetjes,

Michèle

hoi
ik heb in bijna alle catogorien wel een kind hahaha 2 6 en 8 maar ook bij de baby ctogorie kijk ik regelmatig want die periode heb ik driemaal meegemaakt en daarbij hebben jullie helemaal gelijk dat je toch ergens een mening over kan hebben ook al zit je niet in die catogorie of kom je iets tegen dat je wellicht in de toekomst kan gebruiken en in mama s hoekje word werkelijk vanalles besproken dus waarom zou je niet even neuzen

groetjes

Ik denk dat het inderdaad een kwestie van tijdgebrek is. Er wordt natuurlijk heel veel gepost en als je dan een dag of zelfs een weekend niet bent geweest, dan heb je uren aan tekst om bij te lezen, dus pik je makkelijker alleen je eigen stekkie eruit. Als ik weinig tijd heb, kijk ik bij 1 tot 4 en mamma’s hoekje. Maar dan plaats ik meestal ook geen nieuwe topic zelf, dus krijg je niet makkelijk een dubbele topic.

Daarnaast, als je bijvoorbeeld op je werk zit of thuis even iets anders tussendoor doet en je klikt na een half uur ofzo weer op actieve topics, dan is het gros ineens weg, terwijl je ze soms nog niet allemaal gelezen hebt. Maakt niet uit, maar zo kun je natuurlijks wel topics missen.

Als je gewoon even snel wilt kijken of een vraag hebt, denk ik dat het meestal uit tijdgebrek is dat mensen een dubbel topic openen. Je hebt niet altijd zoveel tijd om direct te zien wat er allemaal speelt.

Liefs Liske

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

quote:
Nee hoor, ik zie het precies zoals jij. Als echte ikkeben-junkie check ik zowat elk onderdeel als er weer iets nieuws is geplaatst. Je weet maar nooit waar je nog iets zinnigs op te zeggen hebt tenslotte. Ook al heb ik nog geen kind in de schoolgaande leeftijd, dat betekent niet dat ik met m'n gezonde boerenverstand niet toch een advies zou kunnen geven mbt een kindje dat al wél naar school gaat.

Groetjes,
M

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b2.lilypie.com/H0Nsp1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Ik sluit me helemaal bij Mriek aan. Als ikkeben verslaafde kijk ik ook overal!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

ik surf ook rond bij mama’s hoekje, peuter en baby.
niet bij kleuter omdat ik geen verstand heb van die leeftijden. weet dus niet hoe het gedrag van een kleuter is of eetpatroon en kan daar mensen ook niet mee helpen.
maar ik kan wel wat vaker daar gaan kijken als je dat fijner vind, misschien staat er wel een topic bij waar ik wel iets over kan zeggen

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Ik ben veel te nieuwsgierig om maar bij 1 topic te kijken Ik check ze altijd allemaal, en als ik niks anders te doen heb ook meerdere keren per dag Ik geloof dat je me best verslaafd mag noemen…

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Ja, ik reageer stiekem ook gewoon overal op
Nee hoor, ik ben denk ik ook een junkie, en kijk overal!!
Soms meerdere malen per dag, als ik even SOG vn mijn huiswerk maken.
Liefs, Anne

We hebben hier een knop actieve topics
En ja ik gebruik hem altijd zodat ik alles kan lezen wat nieuw is
Als ik iets zie waar ik op wil reageren doe ik dat in al de groepen en mijn knullen zijn inmiddels 4 en 6 dus ja ik blijf niet in die groep hangen
En als je iemand kan helpen door je ervaring te vertellen is dat super

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Ook ik kijk overal, ben ook aagje en heb natuurlijk alle leeftijden al meegemaakt
En een topic voor mijn dochters leeftijd is er niet

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Tijd om die aan te maken Michelle

Ik kijk ook overal en probeer ook advies en tips te geven. Weet uit eigen ervaring dat de topic van baby erg belangrijk is. Vooral van de moeders met de ervaring. Heb nl zoveel van die moeders als tip en advies gekregen toen… dus wil ik het (als de tijd het toelaat) ook aan andere moeders geven.

Wel begrijp ik het dat sommige topics zoals de wintertijd er 3 x staat … als je aan het einde van een topic wat 3 blz lang is nog om advies en tips moet vragen … krijg je maar weinig reacties erop … want wie gaat dat allemaal lezen? Na 1 of 2 x gelezen te hebben openen de meeste hem (denk ik) niet meer … waardoor je maar een minimaal aantal moeders bereik met die topic en als je een nieuwe open dan komen de reacties vanzelf weer… Daarom is dit denk gebeurd?!

Maar bijna kerst … dus op het receptenhoekje kan ook een aanval gedaan worden

Ik sluit me helemaal bij Asje aan.

Mijn meiden zijn ook 4 en 6 en ik screen ook nog gewoon alles. Waarom zou ik alleen mensen helpen die in “mijn sectie” vragen stellen? Juist in secties van fases waar ik met mijn kinderen al doorheen ben, kan ik met mijn eigen ervaringen uit het verleden mensen helpen.

Ik moet wel zeggen dat ik niet altijd meer reageer. Ik begin wat forum-moe te worden wat dat betreft. Bijv. als het zoveelste “spugen”-topic of “wil niet eten”-topic geopend wordt (of wat voor steeds terugkerend onderwerp dan ook). Of er niets-zeggende titels als “Help” of “Wie heeft dit ook?” aan topics gehangen worden. Of als een topic off-topic gaat. Dan haak ik af.

Wat het doornemen van alle forumonderdelen betreft, kan ik me overigens wel voorstellen dat als je een baby hebt, de topics over oudere kindjes niet interessant zijn. Toen onze meiden nog baby en peuter waren, las ik de topics bij schoolgaande kinderen ook niet. Ik screende wel de titels overigens, want er kunnen wel degelijk interessante onderwerpen bij zitten.

Dus als je kinderen ouder zijn lees je makkelijker de topics over jongere kindjes nog gewoon mee omdat die fase herkenbaar is. De fases van oudere kindjes zijn nog niet herkenbaar dus die topics lees je minder makkelijk mee.
Dus in die zin kan ik me voorstellen dat mensen die nog echt in de babytijd zitten de grotere-kinderen-topics niet lezen.

Maar net wat Asje zegt de forumonderdelen “Mama’s hoekje”, “Wist je dat” etc, die zijn in principe voor iedereen interessant. Juist voor onderwerpen die iedereen aangaan (wintertijd, Mexicaanse griep) zijn die forums bedoeld. Onzin om in elk forumonderdeel een topic Wintertijd of Mexicaanse griep aan te maken.

En “ja maar een van de topics wintertijd was al 3 pagina’s lang en dan kan ik me voorstellen dat je een nieuw topic aan wilt maken” is geen argument want er zijn in de afgelopen periode zat topics geweest waar tot 15 pagina’s off-topic gegaan werd en daar werd ook niet over geklaagd.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 28 Oct 2009 11:59:33

Mjah, waarom is dat eigenlijk zo… Ik kijk inderdaad het meest op het baby-plekje, mama’s hoekje en de laatste tijd steeds meer bij het plekje van 1 tot 4… Maar waarom? Ik weet het niet. Ik denk dat dat komt omdat Danique in die leeftijd zit, en ik verwacht daar het meeste topics te vinden die me aanspreken? Eerst dacht ik dat het aan tijd lag, dat ik naar mijn idee geen tijd had om overal te kijken… Maar das natuurlijk onzin. Je klikt gauwer op een topic wat je bezighoudt, of waarvan je denkt dat je erover mee kan praten dan op eentje waar je niks mee hebt.

Ik ga me voornemen om eens wat vaker bij de andere plekken te kijken, en misschien kan ik daar inderdaad ook wel adviezen geven of meedenken over bepaalde situaties.

ik gebruik gewoon de ACTIEVE TOPIC knop. En zo kijk ik alles wat nieuw is.
En net wat Sje zegt ik reageer ook stukke minder dan voorheen.
Mede doordat het zoveel OFF-topics zijn. Het gaat dan gewoon helemaal niet meer over de topic titel maar er wordt flink afgedwaald.
Het is natuurlijk geen chat site, waar het jammer genoeg steeds meer op begint te lijken. Ik wil iedereen advies/tip geven daar ik dat kan, maar meestal is dat al niet meer mogelijk omdat er zo afgedwaald is.

Verder kijk ik ook veel bij de ZOEK functie waar je al veel uit kan halen en dan worden er minder dubbele topics geopend. Zoals nu het geval van het topic wintertijd!

Groetjes Gytha

Het valt mij ook op dat er steeds minder topics komen op bijvoorbeeld Wist Je Dat. En als er eentje staat reageren er niet veel moeders.

Ik kijk heel vaak ik de forums die ik het fijnste vind, en vaak is dat allemaal! Vind alles even top! Nu met Nora weer andere vragen dan met Anna en als ik iemand kan helpen doe ik dat graag.

quote:
En "ja maar een van de topics wintertijd was al 3 pagina's lang en dan kan ik me voorstellen dat je een nieuw topic aan wilt maken" is geen argument want er zijn in de afgelopen periode zat topics geweest waar tot 15 pagina's off-topic gegaan werd en daar werd ook niet over geklaagd.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 28 Oct 2009 11:59:33

De welbekende topic over de 3 vriendjes Erik-Tim-Jurian waarschijnlijk… tja daar laat ik me maar niet overuit… denk dat het dan mis gaat

Nee, dat topic bedoel ik niet eens maar er zijn er meer die meerdere pagina’s lang waren en waar het uiteindelijk niet meer ging over het onderwerp van het topic.

Groetekes, Sje

hé dacht ik doe eens een gok… zit ik er weer naast

Je heb gelijk veel topics worden (soms al snel) off topic…

Ik dacht ook dat ‘onze’ kletstopic werd bedoeld…haha. We voelen ons wel direct aangesproken mini-boy. We hebben ervan geleerd denk ik…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker