Veel huilen,ook s'nachts,vroeg wakker,

@Inge: dat zou ook nog is kunnen, ik heb nog geen winterslaapzak maar ik ga die snel aanschaffen hopelijk werkt t.

Vandaag heb ik hier het CB is gebeld voor advies. Nou ik kan je zeggen dat ik daar ook niet veel wijzer van werd!! De volgende tips kreeg ik mee: Neem ze lekker bij je in bed om verder te slapen (uhm NO WAY!!!) de tweede tip was maar gewoon lekker laten spelen (om 5 uur zeker??, dalijk wordt het nog vroeger zeker). Nou en verder wist ze het ook niet echt, oh ja erbij gaan liggen was ook nog een optie. Maar dat lijkt mij nou ook niet echt een strak plan.

Wij hebben nu ook een avondwandeling ingeroosterd, misschien dat dat voor wat meer rust zorgt.

liefs,
Rinske

die laatste tip is de enigste tip die oke is maar niet in deze situatie. dat gebruik je alleen als je kind nachtmerries heeft of s´nachts gewoon heel bang is. en dan alleen voor een paar keer om vertrouwen te wekken dat er niets is om bang voor te zijn… maargoed dat is mijn mening af en toe denk ik over het cb: pfffff
over die slaapzak, rico heeft al een redelijk warmere aan moet ik zeggen
maar die flanellen pyjama doet wonderen:-d hopelijk werkt het bij lindsey ook een wat warmere nacht!

nou ik denk er net zo over hoor. ook wat betreft het cb, ik dacht daarna ook gelijk dat het nogal zonde van m’n tijd is geweest. op het moment dat ik zei: en er gewoon niet naartoe gaan, is dat een idee?. Daarop zei ze echt heel dom Oh ja dat kan ook nog natuurlijk. DUHHHH

maargoed ik hoop voor jou dat het Rico idd de oplossing is en idd ook Lindsey. zou wel prettig zijn.

liefs,
Rinske

Er naar toe gaan en er bij gaan liggen is nog niet zo’n slecht idee hoor Doen wij hier ook als ons kleine ventje vroeg wakker is.

Al eens gedacht aan het verschonen van de luier? Misschien hebben ze een volle luier en daar last van? Dat is hier vaak wel de reden waarom meneertje wakker wordt. Hij wil niet in zijn luier plassen en doet ie het wel, dan gaat ie heel zielig liggen mopperen… Even een schone luier om, er even naast gaan liggen en het probleem is over

Hier slaapt de onze ook in een flanellen pyjama met daar onder nog een t-shirt en met een paar sokken aan. En dan ligt ie onder een aardig dik dekbed. Hij heeft het helaas nodig want kruipt standaard onder zijn dekbed vandaan… En het is vaak maar een graad of 15 (soms nog frisser) op zijn kamertje.

Freubeltje: het erbij liggen vind ik onzinnig (is puur mijn mening he ) omdat er niks aan de hand is buiten het feit dat ze aandacht wil en wil spelen. het verschonen van de luier heeft geen enkel effect, ook dit hebben we al gedaan.

we hadden nog een winterslaapzak van vorig jaar liggen. deze past ze nog net, gaat nog wel even mee. in ieder geval lang genoeg om zsm een nieuwe te halen. hopen dat ze morgen idd later wakker wordt.

liefs,
Rinske

Hier was het vanmorgen ook 5.30 uur en ik las de laatste reacties in dit topic en dacht: hé, misschien is het inderdaad door de kou. Dus heb meteen een extra dekentje over het dekbedje gelegd en we zullen zien hoe het morgen gaat. Hopelijk is Lindsey morgen ook later wakker!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

@Freubeltje, ook hier gaat het alleen om spelen, rico is dan gewoon “nie moe” meer (zegt ie zelf haha)
en een schone luier is meestal ook niet nodig want hij plast s’nachts best weinig en heb de baby dry dus die zuigt nogal wat vocht op

@Rinske: een tip misschien: bij de action EN bij de zeeman (action heb je ook thema pyjama’s) heb je flanellen pyjama’s te koop. bij de zeeman heb je ook thema pyjama’s maar hier alleen grotere maatjes (vanaf 110 of 120 geloof ik) en dan heb ik het over de flanellen, want van spiderman heb je dan weer wel vanaf maat 92. niet dat lindsey spiderman leuk vind maar de meiden varianten pyjama’s dan he.
en bij de action heb ik een flanellen pyjama van bart simpson gekocht
supergaaf ding! is fel oranje, en bart simpson staat er dan op (vaker dan 1 keer gewoon allemaal poppetjes) en een hoop voetbal afdrukjes. echt superstoer!
rico is helemaal gek van die pyjama’s

@Inge: bij de action hadden ze hier geen flanellen pyama’s meer. maar heb er nu wel een bij de hema vandaan. alleen de dikke slaapzak heeft nu nog niet geholpen helaas. het was vanmorgen toch echt weer kwart over 5.

maar het lijkt er op dat ook ik een oplossing heb gevonden. vanmorgen heb ik (zoals elke ochtend) gezegd dat het nog veels te vroeg is om eruit te gaan. maar ipv weg te lopen en de deur weer dicht te doen. heb ik er nu ook bij gezegd dat de deuren open staan dus dat mama ze zo kan horen als er wat is. uiteraard het traphekje dicht gedaan. ik moest na de eerste keer nog wel 2 keer naar d’r toe maar uiteindelijk is ze tot 7 uur op bed blijven liggen. was wel heel lief want toen kwam ze met een heel schuldig gezichtje naar me toe lopen in d’r slaapzak. maar toen was het dus al 7 uur.
ik hoop dat als we dit doorzetten het probleem dan vanzelf oplost.

Enne hoe is t gegaan met Erik en Rico??? en natuurlijk met alle andere kindjes die zijn veranderd in (hopelijk tijdelijke) vroege vogeltjes?

liefs,
Rinske

Ow had ik dit maar eerder gelezen!
Hij ligt net in bed dus ik wil er nu niet meer naar toe gaan maar de onze is de laatste dagen ook tussen 5 en 6 wakker en ik (de snuggere) heb net zijn raam op een kier laten staan (met het rolluik bijna helemaal dicht) en heb zijn hempje niet aangegeven alleen zijn pyama’tje!
Lees ik hier dat ze wakker worden van de kou!
Ja nou…dan zal de onze morgenvroeg om 4 uur wakker zijn vrees ik door de domme actie die ik net heb uitgevoerd}
Maar vannacht word het niet zo koud als de afgelopen nachten dus ik dacht: hij heeft het nu niet nodig!
Nou ja…we zien wel, als ie vroeg ik gooi ik er een deken extra overheen.

Gr, Danielle

@Rinske: haha nou dat helpt hier dus echt niet, hij brult dan zeker alles bij elkaar als ie me eenmaal gehoord heeft
jammer van de action maargoed je hebt nu toch iets! Vanochtend was rico om half 8 wakker maar huilde niet voor de verandering! hij was gewoon aan het spelen en riep me pas om 8 uur… Papa was ook thuis vanochtend dus hij heeft m gehaald en hebben we nog wat op het “grote mensen” bed rond gehangen, met rico’s knuffels enzo, dan vermaakt hij zich daar ook een kwartiertje langer

@Aaron: kan gebeuren, als hij slaapt doe je gewoon zn raam dicht, en leg je een (als je die nog hebt) fleesh wikkeldekentje (uit de babytijd weet je wel) over m heen, doe ik ook altijd als ik wat vergeten ben qua kleding haha.
ik heb hem nu zo in bed liggen:
Romper zonder mouw, flanellen pyjama (1 maatje te groot) niet ingestopt… en een buitenzak van de combisleeper. het is 19 graden op zijn kamer. maar vrees dat het nog wel afkoelt.

@Inge: nou Lindsey doet dat dus anders ook altijd, wanneer ik de deur dus dichtdoe, een brandalarm is er niks bij . maar nu (ja nu pas ) denk ik eraan om de deur dan is open te laten. en toen was het dus goed. hopelijk blijft het werken.
maarruh ondertussen ben ik dus wel effies stikjaloers op je met half 8!!!

liefs,
Rinske

Erik was vanmorgen al om 5.00 uur wakker!!!
Gisteravond of -nacht z’n pyjamabroek uitgetrokken en zich blijkbaar boven het dekbed gewurmd. Hij had benen zo koud als ijsklompen, vreselijk.
Tja, en hij was klaarwakker daardoor.

Nu ligt 'ie in bed met een romper korte mouw, pyjamajasje en-broekje + een winterslaapzak met lange mouw. Ik neem geen risico’s meer

Erik ligt sinds het dekbedje niet meer in een slaapzak, maar ben benieuwd of hij hem aanlaat en of het helpt. Ik heb het dekbedje nog losjes over z’n voeten liggen en het is 17 graden op z’n kamer. We zullen zien!

Ik hoop dat Lindsey morgenochtend ook langer in bed ligt. En hopelijk slaapt Rico weer tot half acht!

Groetjes,
M

Oh ik ben echt slecht, vanmorgen baalde ik omdat Tim al om half 8 wakker is. Dat is voor zijn doen echt vroeg. Op de dagen dat hij niet wakker gemaakt hoeft te worden wordt hij ergens tussen kwart voor 9 en 9 uur wakker. Veel te verwent ben ik dus.

Ik heb echt met jullie te doen, want de tijden die jullie noemen zijn echt niet fijn.

Mriek, ik hoop dat het helpt nu je hem lekker warm hebt ingepakt. En natuurlijk voor jullie allemaal hoop ik dat ze het doorkrijgen om wat langer te slapen.

Groetjes,
Sandra

Sandra shame on you!!! hahaha nee hoor ik kan me voorstellen dat als het normaal gesproken later is dat je er dan toch van baalt.

@Mriek he balen zeg en de arme knul, ach gossie. hopelijk heeft de slaapzak gewerkt.

Lindsey kwam vanmorgen om half 6, papa was ietsje later uit bed dus dan is Lindsey ook ietsje later wakker. maar nu dus de deur weer opengezet alles uitgelegd en is ze heel braaf blijven liggen tot half 7. moet vandaag werken dus dan moet ze er sowieso wat vroeger uit natuurlijk. ze bleef wel nog wat kletsen en zingen maar dat vind ik geen probleem.

we blijven volhouden!

liefs,
Rinske

Wauw Sandra, dan ben je zeker verwend! Ik zou bij wijze van spreken een moord doen voor zo’n kind

Erik was vanmorgen om 6.45 uur wakker! De slaapzak heeft blijkbaar geholpen. Tegen 2.00 uur miepte 'ie even, maar dat was volgens mij tijdens een droom. Ik stond even voor z’n deur te luisteren, maar het klonk niet als een wakker-huiltje dus ben niet naar binnen gegaan. En toen dus pas om 6.45 uur. Ik ben weer blij!

Balen dat Lindsey alsnog om 5.30 uur wakker was, maar wel fijn dat ze met de deur open nog even wilde blijven liggen. Rinske, slaap jij dan nog wel?

Groetjes,
M

Mriek: he super zeg, hoop echt voor je dat het zo blijft of nog beter natuurlijk, bij Erik. Ik slaap dan niet meer maar kan nog wel even met m’n ogen dicht een beetje wegsoezen, daar ben ik allang blij mee. Gister merkte ik dat verschil echt heel erg goed, het was echt een betere start op deze manier.

liefs,
Rinske

Ik hoop het ook voor mezelf en Erik

Fijn dat je dan tenminste nog even kunt dommelen, het is een veel relaxter begin van de dag op die manier denk ik? Eindelijk heb je de manier ontdekt, na al die tijd!

Groetjes,
M

ja heeft even mogen duren maar eindelijk zijn we dan zover.

liefs,
Rinske

Mama is een trage leerling

Groetjes,
M

guilty as charged hahaha.
ach ja ben soms nogal traag van begrip, maar uiteindelijk kom ook ik er wel

liefs,
Rinske