Veel huilen,ook s'nachts,vroeg wakker,

Nou das ook wat, zal wel in de lucht hebben gezeten! Ook Lisa werd vannacht gillend wakker, maar die ging niet gelijk slapen, die vond het nodig om van 3 tot 5 uur wakker te zijn :S

Wat toevallig Yavahn, dat Lisa ook al zo slecht sliep. Hangt zeker iets in de lucht zoals jij zegt. Balen dat ze een paar uur wakker was, de hele tijd huilen?

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Nee gelukkig niet de hele tijd huilen, maar ik hoor haar dan wel (dunne muurtjes ) en dan ga ik zelf liggen luisteren en kan ik niet verder slapen… Ze gaat dan spelen lijkt het wel, maar waarom ze dat midden in de nacht doet…???

Fijn dat ze in ieder geval niet huilde, maar ik herken dat je hoe dan ook zelf toch niet lekker slaapt meer. Hopelijk gaat ze vannacht gewoon slapen ipv een feestje bouwen

Erik wilde vanavond niet gaan slapen. Hij begon een paar keer te huilen, wat hij eigenlijk nooit doet als 'ie eenmaal in bed ligt. We dachten dat hij misschien bang in het donker aan het worden is. Dus de deur op een kier en licht in de badkamer aan. Hielpt niets, weer huilen. Toen heb ik gezegd dat hij lekker moest gaan slapen en dat ik nog even in de badkamer ging opruimen. Hij vond het oké, maar slaakte na verloop van tijd wel weer een gil. Ik zei toen dat hij lekker moest gaan slapen en sindsdien is het stil. Bang in het donker, eng dromen … hopelijk wordt dit geen heel lange fase

Groetjes,
M

Met Aaron gaat het ook niet veel beter als bij jullie kindjes}
Sinds de klok is verzet is hij smorgens om half 6 wakker, en snachts ook 1-2x wat hij net weer een paar nachten niet deed…(en ik was zo blij)
Hoop dat het vannacht beter gaat.
Moesten vanmorgen voor de eerste keer naar de peuterspeelzaal en hij lag bij het boekje lezen bijna te slapen (mocht er voor de eerste keer heel de ochtend bij blijven)…zoooww…moe!

Gr, danielle

Wat leuk dat Aaron naar de psz is geweest! Vond 'ie het leuk? Balen dat hij ook zo onrustig slaapt zeg. Kan jij inmiddels een beetje slapen? Kan me herinneren dat dat een probleem was, toch?

Groetjes,
M

wat vreemd dat zoveel kindjes zoveel gehuild hebben vanacht!
he toch… het heerst idd yavahn

@Mriek: fijn dat hij weer wat aan het opknappen is…hopelijk blijft het zo dat het steeds beter gaat ipv slechter.
hij kan idd goed gedroomd hebben want hij brulde papa.
en papa was die dag nauwewijks thuis geweest dus ik denk dat hij hem gemist had ofzo of dacht dat hij papa niet meer zag weet ik veel wat voor fantasieen die ukkies hebben. wel kei zielig! maar hij viel eigenlijk op mijn schouder in slaap… nadat ik hem als een baby gesust heb. tja meer kun je toch niet doen… of idd een beker water geven maar rico drinkt nog uit een rietjesbeker.
ik moet toch weer is beginnen met die beker, kijken of het nu wel lukt (vorige mnd nog totaal niet. we hebben het maar opgegeven want hij had nog maar 1 warme trui die niet nat was haha)

het was hier vanochtend kwart voor 7,
wat heeft hij toch een raar ritme. dan slaapt ie dagenlang tot rond 9 uur, en dan weer voor 7 uur wakker, dan weer rond 9 uur dan weer rond 7 uur.
vreemd!! maargoed… ik was vanochtend echt nog niet wakker, dus ik ben op de bank gaan liggen en rico een disneyfilmpje aangezet en gezegt dat hij moest fluisteren
Hoe is het bij jullie allemaal gegaan?

@Mriek: hoe gaat het met Erik?

Hier gaat het momenteel prima (met die ene nacht uitgezonderd )… Vanochtend was het 7 uur… ik denk dat dat komt omdat Nikki gisteren naar jiu-jitsu moest en Lisa mocht opblijven van oma totdat we terug waren (kwart voor 8). Normaal gaat ze om 19u naar bed en ik heb het idee dat hoe later ze naar bed gaat, hoe vroger ze wakker is?!

Er zit bij Rico inderdaad veel verschil in. Bij Erik wisselt het ook hoor. Vanmorgen was hij om 5.30 uur wakker. Nadat hij gisteravond moeilijk in slaap wilde vallen heeft hij wel de hele nacht geruisloos doorgeslapen, dus dat was fijn. En hij is niet ziek meer!

Groetjes,
M

@Yavahn: ja ik heb die indruk bij rico ook vaak. ik denk dat dit komt omdat als ze te laat gaan slapen ze te overprikkelt en te moe zijn.
gevolg: te diep slapen gevolg: vroeg wakker omdat ze dan toch uitgeruster zijn.
de slaapfases volgen dan op een andere manier na elkaar op.
de 1 versterkt de remslaap, waardoor de remslaap s’ochtends nauwelijks voorkomt en ze dus vroeger wakker zijn. ik denk dat het daar mee te maken heeft

@Mriek: Ooh wat fijn! gelukkig dat het niet zo had doorgezet en hij weer helemaal happy is Inderdaad rico heeft een raar ritme, geen idee hoe het komt overdag gaat alles toch best volgens schema hoor
ooh ik loop echt al de hele dag met hoofdpijn rond (ging er gisterenavond mee naar bed) ik moest eignelijk de tandarts bellen omdat ik eergisteren tandpijn kreeg, maar gisteren was het opeens weg. dus ik belde maar niet… maar nu loop ik constant met hoofdpijn rond dus ik ben bang dat het toch daar mee te maken heeft en daarom belde ik tegen 10 voor 1 vanmiddag… maar toen waren ze met lunchpauze… en die smoes gebruik ik nu dus dat ik niet heb gebeld
och ik ben zo bang!