Jenthe is inmiddels alweer 3 weken jong en Luka is helemaal verliefd op zijn zusje! Hij geeft haar de speen als ze huilt, komt ons halen als het niet helpt, geeft haar graag kusjes en ligt steeds bij haar in de box. Het is echt geweldig om te zien!
Alleen is het volgende probleem ontstaan, niemand mag Jenthe vasthouden van Luka. Alleen ik, mijn man en mijn moeder mogen haar vasthouden.
Als iemand anders haar heeft of we geven haar aan iemand anders raakt hij helemaal in paniek en word hij ontzettend boos! Hij blijft maar roepen:" Nee, nee!" En wil dan mij of mijn man mee trekken om Jenthe weer te halen.
Als we niet mee gaan probeert hij degene die Jenthe vast heeft ‘weg’ te krijgen. Hij blijft gillen en roepen tot een van ons Jenthe weer heeft, maar is daarna niet bij ons/ haar weg te krijgen. Het is net een waakhond…
Op zich is het aandoenlijk om te zien, maar niet de bedoeling. Eigenlijk willen we hem niet straffen ervoor, want hij verdedigt zijn zusje en dat is, op zich, goed.
Maar iemand anders moet haar wel vast kunnen houden natuurlijk.
Uitleggen lijkt niet te helpen, hij snapt het gewoon nog niet.
Tot nu toe hebben we het genegeerd, maar het word wel vervelend aangezien we de komende weken nog kraambezoek krijgen…
Je geen normaal gesprek voeren als hij zo staat te gillen.
En natuurlijk willen mijn schoonouders, schoonzus en zwager en etc. Jenthe ook eens vasthouden.
Heeft iemand ervaring of tips?