Vaste slaaptijd?

Sinds een paar weekjes slaapt Eva nog maar 1x op een dag. Eerst was het altijd van 09.00-10.30 uur en van 13.00-15.30 uur, maar nu wil ze dat echt niet meer. Nu vind ik 10.30 uur wel een mooie tijd, dan slaapt ze tot 12.30 uur zoiets. Maar soms is ze dan nog niet moe en dan gaat ze dus brullen als ik haar in bed leg. Terwijl ze een andere keer weer wél wil slapen. Ze hangt nu niet meer zo aan die vaste tijden merk ik. Mijn vraag is nu: moet ik gewoon kijken wanneer ze moe is en haar dan in bed leggen, of toch - zoals voorheen - vaste tijden aanhouden?

Ik vind de tijd van 12.30 uur tot 19.15 uur ook best wel een lange ruk, al houdt ze het meestal wel vol. Op het kdv leggen ze haar wel nog 2x op bed en dan pikt ze vaak rond 16.00 uur nog een half uurtje of een uurtje mee. Hoe vaak slapen jullie kindjes nog? En op welke tijden? Zijn dat vaste tijden of is het steeds wisselend?

En wanneer kleden jullie de kindjes aan in het weekend? Ik loop zelf best lang in mijn pyjama op zaterdag, mijn ochtend zeg maar, maar als ze dan om 10.30 uur gaat slapen, liet ik haar pyjama maar aan 's ochtends. Maar dan moesten we haar om 12.30 uur nog aankleden. Dat is dus eigenlijk ook niks. Voortaan maar, net als door de week, meteen aankleden na de pap!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Hier is het thuis nog 1 slaapje. Heel soms 2, zoals nu is ze weer even neergelegd.

Maar meestal om een uur of 11 en dan 1.5 2 uur. Heel soms 3. Op het kdv is het soms 1 slaapje (13.00-15.00/15.30) en soms 2, dan pakt ze die van 10.00-11.00 ook nog mee.

Ik heb liever niet dat ze na 15.00 nog slaapt want dan is ze 's avonds te wakker.

Groetjes,

Michèle

Hier meestal ook nog maar 1 slaapje per dag en dat is meestal na zijn middageten dus tegen half 1 - 1 uur en dan meestal 1,5 uur soms 2
.

En als je lekker lang in je pyjama wilt lopen lekker doen ook met Eva, doen wij ook in het weekend hoor

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Toen Erik zo oud was als Eva was het nog maar 1 slaapje ook, hij lag er rond 12.30 uur in en dan sliep 'ie variërend van anderhalf uur tot tweeënhalf uur. En dat is nog steeds zo eigenlijk. Kan Eva het niet redden tot begin middag voordat ze naar bed gaat? In mijn herinnering is ze 's ochtends toch ook niet heel vroeg wakker?

Op de dagen dat ik vrij ben kleden we ons altijd aan vóór het fruit eten, dus voor 9.30 uur. Na het fruit eten gaan we meestal even naar de hertjes wandelen of een boodschap doen. Maar als jij lekker langer in je pyjama wil lopen, lekker doen toch?

Groetjes,
M

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b2.lilypie.com/6FLdp1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - Mriek op 02 Jan 2010 17:07:39

Aaron gaat meestal rond half 12 kwart voor 12 naar bed en die slaapt nooit lang maar gemiddeld een uurtje.
Gaat dan savonds tussen half 7 en kwart voor 7 naar bed.

Gr, danielle

Ok, ik denk dat ik eens kijk hoe het gaat als ze na haar broodje gaat slapen, zo rond 12.30-13.00 uur. Dan zit ze er precies tussenin. Ik doe haar eigenlijk ook nooit na 15.00 uur naar bed, want dan ben ik ook bang dat ze niet slaapt 's avonds. Ik denk dat ze dat in de ochtend wel red, zolang ze maar wordt bezig gehouden. Dus inderdaad met een wandeling ofzo. We gaan eigenlijk altijd wel even op pad samen, tenzij het gigantisch hard regent. Anders duurt de dag zo lang en raakt ze verveeld. Volgens mij is het rond deze leeftijd wel ‘normaal’ dat ze nog maar 1x willen slapen, maar ik moet er nog een beetje aan wennen. Moeten we alles weer net even anders indelen met fruit enzo. Maar komt goed!

@Michelle, wat een leuke foto trouwens van Madelon en Dylano! Helemaal netjes ‘in style’ voor kerst en oud en nieuw!

Seth slaapt normaal 2x een uurtje (ongeveer) om 10.00 uur en 14.00 uur.
Vandaag heeft hij maar 1x geslapen, om 1 uur een uurtje, dus ik ben heel benieuwd of hij ook overgaat naar 1 slaapje…

Verder hebben wij altijd een vast ritme met aankleden:
Hij wordt wakker, even bij papa en mama liggen, schone luier, eten, even tv kijken en dan douchen en aankleden en spelen. Gaat altijd zo, ook in het weekend, en daar voel ik me gewoon fijn bij

Liefs, Anne

Ik vind die overgang van 2 naar 1 slaap ook nog best lastig. Nu we vakantie hebben kan Nick uitslapen. En we hebben geprobeerd om hem 1 slaap te laten doen. Dit is de laatste 3 dagen gelukt. Smorgens spelen, wandelen en nu hij loopt is het natuurlijk helemaal een avontuur! En dan gaat hij rond 13.00 naar bed. De eerste keer sliep hij iets langer dan een uur en was hij savonds bekaf. Toen was het anderhalf uur en vandaag ben ik benieuwd. Hij lag er pas om 13.30u in. Hij viel ook gelijk in slaap zo moe was hij.

Maar goed, dat is in de vakantie. Normaal gaat hij 2,5 dag naar de creche en is het ritme daarop aangepast. Dan moet hij om 8.15 uur de deur uit. En daar is het druk dus ik denk dat hij dan nog 2 slaapjes nodig heeft. Zou ik wel jammer vinden want dan pakt hij dat ritme weer op. En ik vind het net zo leuk dat hij de hele ochtend lekker op is en na het eten naar bed gaat. Heb je smorgens meer tijd en smiddags heeft hij ook wat langer de tijd om wat leuks te doen. We zullen wel zien hoe het gaat. Maar lastig vind ik het wel.

Groetjes Bianca

Lief is hij die foto Rainbow Was indd met kerst.

Liefs Michelle

Zo rond Julian zijn eerste verjaardag (nu bijna 18 mnd) zijn we overgegaan naar één slaapje. Dat heeft wel even geduurd en de tijden waarop hij overdag nu naar bed gaat, wisselen per dag. Dat is maar net afhankelijk van hoe laat hij 's morgens wakker wordt. Vanmorgen was het erg vroeg, 6.00 uur. Dan ligt hij er voor 12.00 uur weer in. Normaal gaat hij tussen 12.30 en 13.30 uur. Wij hebben bij Julian nooit echt vaste tijden gehanteerd, want te vroeg op bed leggen werkte hier niet. Dan was het krijsen krijsen krijsen. Op een gegeven moment zijn we aan hem gaan vragen of hij wilde slapen. Hij begon dit te begrijpen en als hij dan moe was, liep hij naar het traphekje toe en wees naar boven. Nu zegt ie ‘peej’, dat is zijn speen en weten wij dat hij moe is.

Bij de overgang van 2 naar 1 slaapje hebben we hem 's morgens ook wel eens voor een half uurtje op bed gelegd zodat hij 's middags nog voor zijn lange slaap kon. Of we gingen even een stukje wandelen zodat hij nog even sliep in de buggy. Dit werkte goed.

Maar als hij niet fit was (verkoudheid, kiesjes) wilde hij echt twee keer per dag naar bed. Dan ging hij 's avonds gewoon wat later naar bed. Dit werkte prima. (ok, ik moet toegeven dat ik het wel jammer vond als ie 's avonds weer wat later ging omdat ik mijn ‘vrije’ avonden ook wel koester…maar ja…een kind een uur laten krijsen omdat hij nog te wakker is vonden we hier niet echt een optie)

Denk maar zo: de ene dag ben je zelf ook minder moe dan de andere dag en ben je eerder/later wakker of ga je eerder/later naar bed. Bij die kleintjes gaat het op een gegeven moment ook zo werken, volgens mij.

Tim ging vlak na zijn 1e verjaardag over naar 1 slaap. Dit is wel geleidelijk gegaan hoor. Eerst sliep hij van 10.00 uur tot 11.00 uur en dan ging hij tussen half 2 en 2 uur weer naar bed. Tot op een gegeven moment hij s’ochtends niet meer sliep als we hem om 10.00 uur op bed lagen. Toen zijn we het telkens gaan rekken en na een paar weken was hij over op 1 slaap. Sindsdien gaat hij altijd om 13.00 uur naar bed en is dan zo vertrokken. Ook als hij nog erg wakker is leggen we hem om 13.00 uur op bed en ook dan duurt het niet lang voordat hij slaapt.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Hier ook nog 1 slaapje per dag, al slaapt Noah sochtends wel gemakkelijk tot 10u uit
Na het middageten dan om 13u in zijn bedje tot 15,30u samen met de andere opvangkindjes, ons zoontje heeft blijkbaar wel nog veel slaap nodig.
Hoe laat gaan jullie kindjes dan savonds naar bed?

Seth gaat altijd om half 7 naar bed. En slaapt dat tot de volgende morgen tussen half 7 en half 8 ongeveer.

Liefs, Anne

Morgan gaat altijd tussen 18.30 en 19.00 naar bed alleen op zaterdag is het meestal 19.30 want dan komt pappa pas om 19.00 thuis van zijn werk en anders ziet ze hem de hele dag niet.

Groetjes,

Michèle

Ook Dylano ligt er tussen half 7 en 7 uur in en slaapt dan tot half 8 en soms tot 9 uu. Tussen die tijd wordt hij wakker.

Liefs Michelle

Hoi,

Onze dochter sliep op de leeftijd van 1 jr. nog 1 keer.
Van half 12 tot ong. 2 uur en lag er dan savonds om 18.00 weer op.
Onze zoon ook rond half 12/12 uur op bed en dan tot 2 uur slapen en savonds om 6 uur slapen.

Groetjes lisan

Erik ligt er rond 19.00 uur in en is 's ochtends rond 6.00 uur weer wakker.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hoi,

Onze zoon is nu 18 maanden en slaapt van 12.00 tot ongeveer 16.00 uur
Ik vind het belangrijk om te luisteren naar mijn kind. Als hij eerder moe is, gaat hij eerder naar bed. En dat geldt andersom ook.
Het heeft voor ons geen nut om hem naar bed te brengen als hij niet moe is, omdat ik wil dat hij gaat slapen dan. Dat wordt alleen maar brullen.
Mijn tip; luister naar je kind, die kan heel goed aangeven wat ie wil.

Groetjes Evelien

Dank jullie wel voor alle reacties! Ik denk dat ik Eva probeer te laten slapen na haar broodje, maar vandaag redde ze dat al niet. Ze is rond 11.00 uur echt wel moe, dus we moeten maar even kijken hoe het gaat. Ik ga haar ook niet ophouden als ze moe wordt. In twee slaapjes heeft ze meestal geen zin meer. Op het kdv slaapt ze meestal wel 2x, maar lang niet altijd en ook nooit zo lang als thuis waar het stil is. Ze slaapt daar vaak maar een half uur!

Ze gaat hier om 19.00 uur naar boven en dan gaat ze er om 19.15 uur in. Ze slaapt dan tot 07.30 uur, al was het in de vakantie vaak wel 08.15 uur. Maar morgen is alles weer normaal en ‘moet’ ze er echt weer om 07.30 uur uit!