Sinds een paar weekjes slaapt Eva nog maar 1x op een dag. Eerst was het altijd van 09.00-10.30 uur en van 13.00-15.30 uur, maar nu wil ze dat echt niet meer. Nu vind ik 10.30 uur wel een mooie tijd, dan slaapt ze tot 12.30 uur zoiets. Maar soms is ze dan nog niet moe en dan gaat ze dus brullen als ik haar in bed leg. Terwijl ze een andere keer weer wél wil slapen. Ze hangt nu niet meer zo aan die vaste tijden merk ik. Mijn vraag is nu: moet ik gewoon kijken wanneer ze moe is en haar dan in bed leggen, of toch - zoals voorheen - vaste tijden aanhouden?
Ik vind de tijd van 12.30 uur tot 19.15 uur ook best wel een lange ruk, al houdt ze het meestal wel vol. Op het kdv leggen ze haar wel nog 2x op bed en dan pikt ze vaak rond 16.00 uur nog een half uurtje of een uurtje mee. Hoe vaak slapen jullie kindjes nog? En op welke tijden? Zijn dat vaste tijden of is het steeds wisselend?
En wanneer kleden jullie de kindjes aan in het weekend? Ik loop zelf best lang in mijn pyjama op zaterdag, mijn ochtend zeg maar, maar als ze dan om 10.30 uur gaat slapen, liet ik haar pyjama maar aan 's ochtends. Maar dan moesten we haar om 12.30 uur nog aankleden. Dat is dus eigenlijk ook niks. Voortaan maar, net als door de week, meteen aankleden na de pap!
Groetjes Rainbow, trotse mama