haha, weer een bekend probleem!
Nayaro zit al geruime tijd op 1 slaapje, hij maakte dan altijd een lange ruk van 11.00 tot minimaal 14.00 u, elke dag sowieso dus ongeveer 3 uurtjes!
Daarna sliep hij dan niet meer en ging rond 19.30 na bed!
Nayaro heeft heel veel energie, werd meestal rond het avondeten wel jengelig enzo, maar dan was het meer van de geuren van het eten & honger enzo dan van het slaap hebben!
Nu zit ik dus beetje met hetzelfde probleem.
Ik heb 2,5 week vakantie gehad, nou ik ben altijd voorstander geweest van als ze niet om 07,00 uit bed hoeven om na het kdv te gaan ofzo mocht Nayaro van mij lekker uitslapen! Dit heb ik deze vakantie ook zo gehanteerd, ook omdat hij de laatste tijd heel veel ziek is geweest, dacht ik van ff de tijd om uti te blazen en bij te slapen!
Met als gevolg dat ons mannetje elke dag dus rond 09.00 wakker word!
Nou om 11.00u op bed leggen is dan dus geen optie, dus zn middag slaapje is nu veranderd na +/- 12.30 …
Heel raar, maar nayaro komt heel moeilijk in slaap & slaapt in vergelijking heel kort, maar wilt savonds niet om 19.30 na bed!
Echt heel vervelend, want ik kom nergens aan toe als de kleine man pas om 20.30 of 21.00 op bed ligt!! Als ik hem gwn normale tijd na bed doe, is het brullen geblazen en niet eventjes maar hij houdt het gewoon 1 uur of 1,5 uur vol! Ja dat kan ik echt niet aan, ik heb hem van de week na een hoop geklungel van trooste, uitleggen dat alle kindjes slapen etc, eens echt uit laten brullen!
Met als gevolg dat het kleine ventje gewoon een schraal plekje onder zn oog heeft!
Van het harde huilen.
Wat adviseren jullie mij dan qua slaapjes?
Gewoon doorgaan op vrije dagen met de 12.30u of terug na de 11.00u?
En dan dus gewoon om 07.30 hem wakker maken?
Ik ben benieuwd hoe het strx gaat, morgen moet hij weer na het kdv …
Wij hebben dan de crematie & de volgende dag gewoon een schooldag voor mij dus ook Nayaro na het kdv.
Misschien lost het probleem zich wel vanzelf op!
Nayaro - Danil / 14 September 2008