Vandaag CB -> Suikerziekte testen :(

Vandaag naar net CB geweest. Eliza is weinig gegroeid in lengte, maar wel veel aangekomen en ze drinkt teveel. We moesten vanmiddag proberen of ze ook water drinkt omdat het kan dat ze zoveel flessen leeg drinkt omdat ze het lekker vind en niet uit dorst. Ze heeft dus écht dorst.
Morgen moet ik bellen naar de huisarts om een urineopvangzakje en dan een vervolgafspraak maken voor volgende week.

Ik had niet verwacht om zo iets te horen vandaag. Meer over haar lengte…
Het hoeft niet perse suikerziekte te zijn maar ik schrok ervan omdat ik het niet verwacht had en ik vind het zo’n eng woord voor een klein kindje!!

Moest het ff kwijt…

liefs Shirley

Da’s inderdaad toch niet waarop je hoopt als je voor een controle komt. Ik hoop dat het loos alarm zal blijken meid, houd je ons op de hoogte? Sterkte.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Inderdaad, ik hoop op loos alarm! In ieder geval ben ik blij dat ze het onderzoeken en niet wegmoffelen met ze heeft dorst…

Als we meer weten laat ik het wel weten.

Liefs Shirley

Oh spannend! Ik hoop dat t meevalt en dat t gewoon ‘zomaar’ een dorstig kindje is!
Maar kunnen ze niet gewoon bloedprikken? Dochterlief drinkt ook erg veel (nu inmiddels ongeveer een liter, dus valt mee. Maar ze heeft een tijd gehad dat ze minimaal 1,5 liter per dag dronk).
Kreeg toen even een vingerprikje en had meteen de uitslag.

Ze hadden het over urinetesten, ik zal het morgen even aan de huisarts vragen, dan is wel makkelijker dan zo’n urinezak…

Eliza drinkt (zonder melk van de pap en soms savonds een flesje) 1.5ltr tot 2ltr.
Dat is 5 tot 7 flessen sap per dag van 250/300ml.
Het kon zijn dat ze die sap erg lekker vond dus moesten we het met water proberen en dat drinkt ze ook gewoon op.

Liefs Shirley

Bloedprikken is niet echt prettig bij zo’n kleintje dus ik denk dat ze eerst willen kijken of er eiwitten in haar urine zitten en dan pas eventueel gaan bloedprikken. Zo blijft er een hoop kinderleed bespaard als het niet zo blijkt te zijn.

Wel rot zeg maar ook fijn dat ze het wel serieus nemen. komt er suiker in de familie voor ook?? Enne leuk is het niet, maar er is goed mee te leven zei de diabeet.

Groetjes,

Michèle

ooooch lieve schat wat erg voor jullie als dit suikerziekte is! zeker als je zoiets hoort (ook al is het nog helemaal niet zeker) ga je even flink in zak en as zitten ddat begrijp ik helemaal! hou je ons op de hoogte? ik hoop echt heel erg dat het meevalt en dat het gewoon goed zit bij de kleine meid.
sterkte meisie!! en geef Eliza maar een dikke knuffel van Rico!

trouwens komt het bij jullie in de familie voor?

Gewijzigd door - MamavanRico op 22 Apr 2011 08:31:05

Ik hoop voor jullie dat het geen suikerziekte is! Heel veel sterkte!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

@Michele, hier deden ze alleen even een vingerprikje bij mn dochter. (moest wel nuchter… dat was eigenlijk nog het vervelendste), maar van dat prikje hebben die kleintjes echt niet zoveel last. Dochterlief zat met grote verbaasde ogen te kijken wat ze nou eigenlijk aan het doen was

Dames, waarom dat “oh wat erg als het suikerziekte is” ?
Met suikerziekte valt prima te leven.
Natuurlijk is het vervelend, in de vorm van lastig.
Maar maak het nou niet groter en erger dan het is.

Eerst maar afwachten wat de uitslag is.
En dan maar eens horen wat de mogelijke oplossingen zijn.
Misschien dat het met een tijdelijk aangepast dieet al
goed te reguleren valt.

Ook al moet er wel insuline gespoten worden, dan nog
vergaat de wereld niet. En de insulines van tegenwoordig
zijn weer zoveel beter dan een aantal jaar geleden,
dat het allemaal een stuk relaxter kan gaan.

M.

@Marsel, tuurlijk is het zo dat er goed mee te leven is.

Maar elke ouder gunt zijn kind toch een onbezorgd leventje, zonder steeds maar weer controle bij artsen, elke dag medicijnen en altijd maar rekening moeten houden met wat je doet, wat je eet etc.!
Als je kind een griepje heeft en daar erg ziek van is zou je het al van je kind willen overnemen omdat je het zo erg vind dat hij/zij pijn heeft. Nu is dat tijdelijk. Maar als je te horen krijgt dat je kind iets heeft waar hij zijn hele leven last van zal hebben is dat best wel een schok hoor! Ook als je weet dat het met een dieet of medicijnen goed onder controle te houden is.

Tenminste… dat is volgens mij voor de meeste moeders zo weet natuurlijk niet hoe dat voor vaders werkt

@ Suszje kan zo ook, maar urine is soms ook makkelijker.

@ Marsel ik weet het

Groetjes,

Michèle

Bedankt voor de reacties

Het zit inderdaad in de familie. Aan mijn schoonfamilie’s kant. Die hebben haast allemaal suikerziekte en schildklier problemen van jongs af aan. Schildklier gaan ze dus ook gelijk even testen (ondat ze ook veel slaapt. ± 18uur per dag.)

Tuurlijk valt er mee te leven, de wereld vergaat niet om het zo maar even te zeggen maar het verre weg van leuk. Ze heeft al zoveel meegemaakt met het ziekenhuis dat ik het wel genoeg vond komende jaaaaarenn…

Wel fijn dat ze even goed nagekeken word. Maar misschien is ze wel een veel slaap nodig hebbende veel drinkende mollige kleine peuter hahaha.

Liefs Shirley

@ Shirley ik heb zelf suikerziekte en klinkt misschien gek maar volgens mij kun je het beter zo jong krijgen dat je niet beter weet dat je medicijnen moet en niet alles mag dan ik op mijn 30ste en ik dus zeker in het begin regelmatig mijn medicijnen vergat en baalt dat ie niet meer toe kan geven aan de vreetbuien (doe het wel eens hoor maar ik heb mezelf ermee)

Groetjes,

Michèle

@ michele: Ja daar dachten wij ook al aan. Als het zo is, weet ze over een paar jaar niet beter. Maar je hebt het liever niet.

Wat duren deze dagen dan lang als je moet wachten!!

liefs Shirley

Jee dan schrik je toch wel even, ga voor je duimen voor een goede uitslag!!

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

quote:
@Marsel, tuurlijk is het zo dat er goed mee te leven is.

Maar elke ouder gunt zijn kind toch een onbezorgd leventje, zonder steeds maar weer controle bij artsen, elke dag medicijnen en altijd maar rekening moeten houden met wat je doet, wat je eet etc.!
Als je kind een griepje heeft en daar erg ziek van is zou je het al van je kind willen overnemen omdat je het zo erg vind dat hij/zij pijn heeft. Nu is dat tijdelijk. Maar als je te horen krijgt dat je kind iets heeft waar hij zijn hele leven last van zal hebben is dat best wel een schok hoor! Ook als je weet dat het met een dieet of medicijnen goed onder controle te houden is.

Tenminste… dat is volgens mij voor de meeste moeders zo weet natuurlijk niet hoe dat voor vaders werkt

Gelukkig maar

En natuurlijk geldt dat voor vaders ook!!
(hoewel wij misschien er iets minder emotioneel op reageren…)

Maar goed, ik ken redelijk wat diabetes"patiënten",
en zit zelf nog net aan de goede kant van de lijn zeg maar.
Dus snap de impact, maar ook de invulling van het verhaal
als het wel suikerziekte blijkt te zijn.

M.

@ Shirley tuurlijk ik hoop ook dat dat het niet is want leuk is anders hoor. En ja wachten duurt erg lang dan al moet ik zeggen ik wist bij mij diep van binnen al wat het zou zijn dus dan wacht je anders.

Groetjes,

Michèle

Wat vervelend!

Kan me goed voorstellen dat het spannend voor jullie is.

Heel veel sterkte en ik hoop niet dat ze suikerziekte heeft.

Groetjes,
Sandra

Hoi, ik vroeg mij af of je al wat meer wist? hoop voor jullie dat ze het niet heeft!!!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers