Vandaag bij de ha geweest(Update Rico motoriek )

Ik heb vandaag contact gehad met SPRING.
ze zeiden dat EVV (ofzoiets) kindjes voorrang krijgen op kinderen die maar 2 dagdelen komen ivm ontwikkelingsproblemen.
Rico gaat 2 dagdelen (mits er problemen kwamen wat we nog niet zeker weten omdat ik vrijdag pas naar de dokter kan met hem voor te kijken hoe het zit met zijn ontwikkeling qua spraak/drank/mondspieren etc… want dan zou hij 4 dagdelen moeten/mogen komen en zou dan dus voorrang krijgen)
enfin… pas 1 april is er plek voor 2dagdeel kindjes!!!
whaaat dacht ik! ergens wel fijn… kan ik m lekker bij me houden…anderzijds… jee ik had me hier zo op voorbereid dat hij in januari ging. jullie kennen me. loslaten is nooit mijn sterkste kant geweest… en nu had ik het gevoel van: ik ben er klaar voor.
laten ze ons nog 3 maanden wachten!! ga ik me weer helemaal hechten aan het idee dat ik m lekker bij me mag houden en moet ie daarna alsnog (logisch natuurlijk) maar ik baal van het hele gebeuren. terwijl het opzich wel logisch was hoe ze het vertelde maargoed… het verschilt schijnbaar per gemeente hoe ze te werk gaan.
en het gesprek duurde bijna een half uur dus kan niet ALLES perfect vertellen wat ze zei… maar hier kwam het in ieder geval op neer.
hij gaat dan op dinsdag ochtend en vrijdag ochtend.

Over de huisarts wat ik schreef: vandaag teleoon gehad dat ik vrijdag met m moet langskomen. ze willen zijn tongspier “testen” en even in de gaten houden hoe hij zich ontwikkeld daarin.
daarna moet hij meteen door naar de manueel therapeut omdat het nog steeds niets is met m
de week hierna komt het cb nogmaals langs omdat zij misschien nog foefjes wist om zijn mond/tongspieren te trainen maar dan moest ze wel weten of hij een kort of langer tongriempje had zodat ze wist welke oefeningen ze kon toepassen met de drinkbeker.

dus… dit was het weer

Gewijzigd door - MamavanRico op 07 Jan 2011 22:17:54

Wat balen zeg dat het nog een paar maanden duurt voordat Rico naar de psz kan. Ik snap dat je het lastig vindt. Nou ja, het geeft je nog een paar extra maanden om je helemaal 100000000% voor te bereiden moet je maar denken

En veel succes vrijdag. Er komt nog een hoop onderzoekgedoe aan lees ik

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

@MamavanRico
Het is VVE vroege voorschoolse educatie. Heb zelf elke maandagmorgen op een basisschool gewerkt waar ze extra geld kregen voor VVE.
In het gebied waar deze school staat is veel taalachterstand bij kinderen. Ouders konden samen met hun kinderen komen. De kinderen waren dan bij mij en de ouders zaten boven om over allerlei onderwerpen te praten. Maar de ouders waar het eigenlijk voor bedoeld waren kwamen niet.

Niet dat ik denk dat Rico een achterstand heeft hoor (we moeten nog steeds msn-en he)
Wanneer heb je Rico opgegeven voor psz opgegeven dan? Hebben ze op het CB niet doorgeven hoelang dat de wachttijden waren?

Hier staan PSZ en CB helemaal los van elkaar, zo zie je maar dat het overal anders is… Jammer dat Rico pas zo laat naar de PSZ kan, zeker nu je je er zo op voorbereid had… Nu kan je je nog extra voorbereiden! Veel sterkte tijdens de onderzoeken de komende tijd!!!

vraagje
Heeft hij een spraakprobleem dan
ik denk dat ik iets gemist heb dus
xxx

Groetjes van Heleen trotse mama van Robin en Justin

@Pranger: haha ja klopt, had je me al toegevoegd?
enne bedankt voor de uitleg! ik heb rico in maart 2009 al opgegeven en op basis daarvan kon hij in november.
maar toen veranderde de OKE wet dus mocht hij “op leeftijd” gaan. (met 2 jr en 3 mnd) dat zou in januari zijn maar omdat VVE kinderen voorrang krijgen moet hij wachten.
maar of Rico een VVE kindje is is nog niet duidelijk volgens mij

@Heleen: het CB vind dat het beter kan en ik vind dat ze zeuren.
maar Rico heeft waarschijnlijk wel een slappe mondmotoriek waardoor hij niet kan “drinken” uit een beker. Of hij nou wel of niet achterloopt, ik vind dat h8ij het prima doet… maar over sommige dingen heb ik ernstige twijfels als ik ga vergelijken met veel andere kinderen van zijn leeftijd.
maar die kinderen zie ik vaak maar kort dus dan is dat alleen maar een momentopname.
omdat het cb al die dingen aan kaart ga ik twijfelen en vergelijken terwijl ik dat helemaal niet zou moeten doen

Balen joh dat het nog 3 maanden gaat duren. Kan me voorstellen dat het lastig is, omdat je je er nu helemaal op in gesteld hebt. Tja het is leuk hem bij je te hebben, maar voor Rico is het ook erg leuk om met andere kindjes te spelen. Gelukkig is het april voordat je het weet en ik hoop voor je dat hij dan ook echt kan komen.

Groetjes,
Sandra

Lieverd
We praten wel eens op msn
Justin heeft een spraaktaalachterstand misschien kan ik je helpen
Dikke knufffff

@Sandra: ik hoop het ook maar ik heb er zoveel moeite mee! dat hij uberhoudt moet gaan haha echt erg… en dan denk ik: nu lukt het me…
en dan gaat het niet door
en nuv oelt het weer helemaal negatief. domme muts ben ik he

@heleen; dankjewel

@MamavanRico
Als het goed is moet ik je msn lijst staan.
Jee wat een lange wachtlijst is er bij jullie. Je kunt je kindje beter al opgeven op het moment dat je zwanger bent ja haha.
Maar wanneer spreek je dan eigenlijk over een taalachterstand. Marijn vertelde altijd hele verhalen maar je kon je weinig echt van verstaan. Sinds een maand of 2 heeft hij echt vooruitgang geboekt en komt soms met woorden en zinnen om de bocht dat ik denk zozo mannetje knap hoor. Pff ze zijn net 2. Rico had laatst toch ook zo’n woordensprong?

wow dat is inderdaad een lange wachtlijst!
Wel raar dat ze eerst bevestigen dat hij in januari mag, en hij nu opeens weer moet wachten

Hier kon ik haar pas vanaf 18mnd opgeven! Toevallig gisteren gedaan.
Als het goed is gaat ze per 1 juli…

nou omdat hij ook veel losse woorden kan zeggen
maar ze klagen over zijn 2 woord zinnen
die zegt hij heus wel maar onder zijn voorwaarde wanneer hij daar zin in heeft
he tis niet zo dat hij telkens met 2 woorden praat ofzo…
hij brabbelt heel veel en ik kom er 9 van de 10 keer geen wijs uit
maar de losse woorden kan hij best goed zeggen ik snap er ook niks meer vna hoor wat nou het probleem is daar

Inge lekker laten zeiken dat cb
Hij praat meer als Dylano die komt nog niet verder damn 10 woorden. Met de psz over gehad en die zeiden kijk het nu hij naar school gaat nog ff 2 maanden aan.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

ik weet het michelle maar het is niet alleen dat. het is alles meegenomen vanaf de geboorte hoe het ging enzo
dus het is niet alleen spraak. als dat het alleen was deden ze vast ook niet zo moeilijk. maar ze maken me wel erg onzeker zo

Het wordt echt tijd om ff samen te babbelen. Ik moet zeggen dat het CB mij niet probeert onzeker te maken over Marijn, maar ik heb (had) vrienden die altijd zeggen van “hij is wel druk he” of zijn spraak is nog niet zo goed he, maar dat komt wel hoor. Altijd is de aandacht op hem gevestigd. En tuurlijk hij is ook druk en niet heel makkelijk maar negatieve dingen zijn heel makkelijk te zien en te benoemen maar de positieve dingen daar hoor je ze niet over. Ja, als ze iets goed te maken hebben. Moe wordt je er van. Ik weet en dat weet jij ook dat ze zoveel hele goede dingen hebben. En kun je overal goed in zijn NEE en willen we dat …nou ik niet hoor. Kom op man het zijn kinderen. En net wat je zegt als ze geen zin hebben vertikken ze het. Haha nou ik geef ze gelijk. Als ik tegen iemand zeg he jho zing eens dat ene liedje of wat is dit? zeggen ze ook van, voel je je wel goed, doe het lekker zelf.
Kijk naar je kind en ik weet dat jij ook een goed beeld van je kind hebt en weet wat hij kan. Daar hoef je echt niet onzeker over te zijn.

we hebben lekker gebabbelt meid
Hoop dat het duidelijk was
En misschien is logo wel wat maar we spreken verder op msn
Dikke knuf wil gewoon zeggen dat ik vind dat je een super goede mama bent
xxx

Ik ben dus bij de dokter geweest vandaag. ze vond het onzin dat hij niet goed zou npraten want dat deed hij wel vond ze. Ook best goed verstaanbaar.
Maar zijn drinktechniek is zo dusdanig fout, dat als we hier niet heel snel iets aan gaan doen dat het heel erg moeilijk gaat worden om het nog op te lossen + dan kan hij achter gaan lopen met meerdere dingen, omdat hij er ook onzeker van gaat worden en je op den duur door de bomen het bos niet meer ziet.
Ze adviseerde dus dat we naar een logopedist gingen.
ik wilde zoiezo eerst naar de therapeut kijken wat hij zou zeggen of dat iets met elkaar te maken kon hebben. Dus daarna meteen naar de therapeut gegaan en hij zei ook: weet je, je krijgt nu het kip en het ei verhaal.
de spierspanning in zijn nek was terug gekomen (kiss) maar komt dat door zijn nek, of is de spierspanning in zijn mond naar zijn nek gegaan?
daar wisten we beide het antwoord niet op maar ook hij zei meteen zonder dat hij de dokter had gesproken of dat ik er iets over had laten vallen; ga maar naar een logopedist want dit is niet oke.

nu heb ik de hele dag geprobeerd de dokter te bereiken. eerst waren ze met lunch pauze (geen tijd genoemd op het bandje wanneer ze weer bereikbaar waren) toen had ik geloof ik rond kwart voor 2 weer gebeld, waren ze er niet wegens medisch overleg…tot 5 uur! (5 uur!!!) tja uiteraard had ik om half 5 geprobeerd te bellen want misschien waren ze toch al uit overleg. niet dus… dus om 5 uur weer geprobeerd en zoals voorspeld, “de praktijk was gesloten tot maandag” jee ik wist het gewoon. waarom spreek je dan in o9p het bandje: tot 5 uur niet bereikbaar… zeg dan gewoon: tot maandag niet meer bereikbaar. GRR!!

Nou dat is opzich tot goed nieuws dat hij geen spraakachterstand heeft. En qua mondmotoriek ben je er dan toch nog op tijd bij om dat via een logopedist goed te krijgen.
Lekker gevoel moet het zijn dat het spraakprobleem de wereld uit is.
Wel vreemd dat HA niet eens bereikbaar meer is.

tja ik vond het ook niet echt een probleem maar het cb zei dat het onduidelijk was en weet ik veel wat nog meer.
ik ben echt gefrustreerd waarom zeggen ze iets wat niet klopt…
Idd erg lastig dat ik ze niet kon bereiken, en dan te bedenken dat mijn eigen ha pas woensdag weer werkt en die hoofdarts waar ik niks mee heb maandag dinsdag en donderdag werkt (en nee ik heb nog steeds geen andere ha gezocht ik ben gewoon tevreden over de arts die op woensdag en vrijdag werkt en het is om de hoek… en mocht er in de tussentid wat zijn ga ik wel naar de dienstdoende)

Ik zou het CB hier wel op aanspreken. Persoonlijk zou ik heel dramatisch daar gaan doen en zeggen dat je nachten wakker hebt gelegen en heel veel zorgen hebt gemaakt. Zodat ze zich schuldig voelen en niet zomaar uitspraken gaan doen.