Vandaag bij de ha geweest(Update Rico motoriek )

hahaha en dan te bedenken dat het ccb zelf ook zei: ik weet dat je al veel te verduren hebt gehad en besef goed dat je tot nu toe altijd gelijk hebt gehad"

ja dus nu ook weer

Ons moeder gevoel laat ons niet in de steek

Nee en dat is maar goed ook, het zou toch wat zijn?!
ik heb wel een kei leuk kind waarom ik dit nou zeg ineens… geen idee ik wilde het er even uitgooien. MIJN KIND IS LIEF EN LEUK!!!

Tuurlijk is Rico een lief en leuk kind en dat mag zeker gezegd worden. Je gooit het eruit omdat je super trots op je mannetje bent.
Ik denk als je kind wat moeilijker is (spreek uit eigen ervaring) en ja wat is moeilijk eigenlijk ook niet goed omschreven eh eigen willetje, eigenzinnig, de buiten wereld altijd weer blijft verbazen, enz er gewoon af en toe uit wilt gooien mijn kind is een TOPPER.
Ik weet niet of ik het zo goed heb omschreven maar ik denk dat je me wel begrijpt

Wat goed dat er eindelijk iets aan de drinktechniek gedaan kan worden (zodra je huisarts weer bereikbaar is voor een verwijzing natuurlijk) en dat zijn spraak dus gewoon goed is!!! Goed nieuws dus! Tuurlijk is jouw kind ook leuk en lief, ik zie niet in waarom dit niet zo zou zijn! Dat komt natuurlijk ook omdat jij een goede moeder bent, van wie zou hij het anders afkijken

@Pranger: ja dat klopt wel maar ook omdat ik zoiets heb van: volgens mij ontwikkeld hij zich normaal maar door dat gezeur krijg ik onzekere gevoelens van: het zal toch niet TOCH iets zijn… en sommige dingen tja… hij is behoorlijk druk en knuffelt onder zijn voorwaarde… en dat soort dingen. Daar zet ik mijn vraagtekens nog steeds wel bij maargoed mocht dat wat zijn dan komt dat er vanzelf ook wel uit. Maar goed dat maakt Rico niet minder leuk, Rico is zoals hij is, als hij ineens heel anders zou zijn zou ik me net zo goed geen raad weten omdat hij dan niet meer mijn rico’tje zou zijn.
snapje? kijk hij kan best wat rustiger worden als hij b.v. naar school gaat, dat is dan heel fijn voor hem en voor ons. maar al is dat niet zo dan is dat niet zo. Ik hou niet minder van hem daardoor. hij is gewoon echt een geweldig ventje

@Yavahn: hahahha jaaa dat leuke gedrag heeft hij van mij

Fijn dat je ‘alleen maar’ naar de logopedist hoeft met Rico en dat hij geen spraakachterstand heeft. Nu maar hopen dat je snel terecht kan.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

hoi,

ik lees wel eens op het forum en dit onderwerp spreekt me aan om even te reageren.
Mijn zoon van 21maanden heeft ook problemen met zijn mond.
We lopen vanaf 10weken oud al bij kno art ivm problemen gehoor. buisjes erin bij net een jaar en toen was het goed. lopen ook daarom bij audiologisch medisch centrum en hier hebben we in december weer controle gehad. zijn gehoor is goed, praat ook veel. maar ze is absoluut niet te spreken over zijn mondmoteriek. ze hebben het idee dat hij vaak verkouden is door zijn mond ademt. kortom vaak de mond open heeft. mondspieren worden dan slap. en dit veroorzaakt de problemn. hebben nu oefeningen mee gekregen zoals blazen door een rietje. balletje op de tafel en blazen maar. ook drinken uit een rietje of beker is goed. hij heeft gelukkig geen speen maar drinkt nog wel eens uit een fles. dit mag wel, maar niet te vaak, worden de mondspieren lui van.
kusjes geven op de hand. Hij geeft ook de kusjes met de mond helemaal open. Van het zomer weer heen als het niet beter is ook naar de logopedist.
Ze vinden het belangrijk om achterstand op latere leeftijd met het uitspreken van woorden te voorkomen. Hij kwijlt ook erg veel en dit komt hier waarschijnlijk ook door. Deze maand ook nog weer naar kno arts. hij is veel verkouden de afgelopen maanden, af en toe niet en voor de rest altijd. nu maar eens vragen of wellicht neusamandelen eruit moeten. dit kon volgens huisarts oplossing zijn. Ze zijn nog heel jong en natuurlijk is het niet leuk, maar als het helpt en we doen het op een leuke spelende manier dan hebben ze er later geen of minder problemen mee. Hoop dat je snel duidelijk hebt over de logopedist.

dankjewel moeke voor je reactie.
Rico had al die klachten ook die jij beschrijft bij jouw kindje. En daardoor zijn zijn neusamandelen eruit gehaald.
nu slaapt hij met mond dicht en “snurkt” ook niet meer. Dit zou in jullie geval ook een uitkomst kunnen bieden?
dankjewel voor je wijsheid qua die oefeningen. en ik hoop dat het h8ier ook gaat werken. Inderdaad wat je zei over dat achterblijven met spraak op latere leeftijd dat zei onze huisarts ook. ook al praat hij nu redelijk maar als hij zijn tong verkeerd leert gebruiken wat nu dus het geval is… dan kan hij wel een verkeerde spraakontwikkeling gaan ontwikkelen. Ik was het alweer vergeten omdat ze zoveel vertelde maar nu jij dit aankaart… denk ik ineens: ohja DAT was het! bedankt!

@MamavanRico
Marijn is op de crech een heel ander kind dan thuis. Hij is daar bijna een voorbeeld kind. Luisterd goed, pakt geen speelgoed af, duwt niet enz. Heb trouwens ook liever zo dat hij thuis druk is dan andersom.
Moet zeggen dat hij wel steeds rustiger wordt. Gisteren hadden we een verjaardag en ik moest hem altijd in de gaten houden maar ik kon nu rustig blijven zitten zonder te denken van wat doet hij nu weer…

herkenbaar pranger (je staat nog steeds niet in mijn msn trouwens? heb je 2 lage streepjes gebruikt ipv 1? ga mijn msn adres niet te hard roepen hier haha)
Enfin… het is juist goed dat hij thuis drukker is. Dit betekend alleen maar dat hij zich vrij genoeg voelt om zich te laten gaan. dat zeiden ze ook over Rico dat dat juist positief tegenover ons als ouder is ook al lijkt het soms zo dat hij van plan is die hele dag je leven zuur te maken gerum haha je snapt me wel he

@MamavanRico
Ik snap je precies
Net als Dion is met verschonen en aankleden een crime het is net of ik hem weet ik wat aandoe en als iemand anders hem verschoond blijft hij netjes liggen. Zijn leidster van het kdv zei ook al zie het positief, hij weet dat hij het bij jou kan doen, lekker vertrouwd.
Ik heb je wel in je msn lijst staan met dubbele onderstreep. Probeer anders mij eens toe te voegen mss dat het dan werkt.

hmm moet je even je mail adres mailen