Vanavond ons feest begint

vanaf vanavond hebben wij het suikerfeest drie dagen lang
zaterdag zullen we het voornamelijk vieren omdat de kindjes gewoon naar school moeten, ze hebben wel recht om vrij te nemen maar persoonlijk vind ik dat niet echt nodig hoor die paar uurtjes, wellicht dat de oudste vrijdag middag thuis blijft als hij dat zou willen maar verder niet

before you judge me, try hard to love me

Leuk, lekker feesten! Doen jullie dat dan met heel de familie bij elkaar, zoals wij kerst vieren?

En hebben jullie de afgelopen tijd ook gevast?

liefs

Lilypie In verwachting Ticker

ja eigelijk is het het zelfde als kerst veel cadeaus veel eten veel familie

nee heb niet gevast hahaha wel de lusten niet de lasten toch hahaha

we vieren het eigelijk meer voor de kids omdat ze ook geen sint en kerst vieren (behalve op school)en anders zouden ze maar heel weinig kunnen feesten

Ok, nou geniet ervan in elk geval! Vooral zaterdag lekker met zn allen feesten. De kids zijn vast op school ook niet de enigen die suikerfeest vieren, of wel?

Waar ik op school zat (christelijke basisschool) hadden we ieder feest wel in de klas, suikerfeest, kerst, sinterklaas, dat hindoestaanse poedergooifeest (sorry, weet niet meer hoe het heet) dat was altijd ook hartstikke vrolijk.

Maar: lekker feesten!

liefs

nou hier in het dorp heb je er niet veel maar degenne die het vieren hebben wel vrijgenomen persoonlijk vind ik dat onzin zeker in het begin van het jaar en daarbij komt straks alweer de herfstvakantie en vrijdag moet zoon nm 2 nieuwe buisjes krijgen dus druk druk vandaar dat we hebben gezegd we doen het gewoon zaterdag met zijn alle

Ah aha wel lol en niet vasten Ha ha ha nee hoor mij heb je er niet mee. Ik ken ook genoeg katholieken die wel carnaval vieren maar niet vasten, Ja drie dagen om te detoxen

Maar veel plezier deze dagen.

Groetjes,

Michèle

hahaha daar had mijn man laatst nog een discussie over een katholieke collega zei waarom vast jij niet? mijn man dus vast jij dan voor het carnaval
hij weer wij hoeven helemaal niet te vasten !!! ondertussen nog meer collegas in het rook hok gearriveerd nou de helft wist indd nioet dat zij hoorden te vasten tot ze het op het internet hadden opgezocht!!!
tja toen stonden ze met hun mond vol tanden natuurlijk hahaha

Hahahaha
erg he??
Heb ik nou ook altijd. Ben niet gelovig, helemaal niets, maar ook ik weet dat je voor het carnaval moet vasten.
En hier in Limburg is het natuurlijk helemaal hot in februari…en 9 van de 10 weten het idd niet.

Maar goed, heel veel plezier vanavond en de andere dagen.

Zitten er nog speciale tradities aan vast?

Lilypie First Birthday tickers

Dames kleine correctie. Moslims vaste eerst en vieren daarna feest (Ramadan en suikerfeest) Katholieken vieren eerst feest en vasten daarna (carnaval en vastentijd)

Groetjes,

Michèle

echt waar? kijk dat wist ik dan niet, weer wat geleerd

Ha ha ha ja echt weer enne je bent nooit te oud… Ik vond het namelijk bij de katholieken altijd zo onlogisch. Je vast toch eerst en wordt toch daarna beloond, maar nee zij moeten het andersom hebben

Groetjes,

Michèle

Wat leuk, hier is morgen ook een vrije dag. Bij ons is Eid-el-Fitr een nationale feestdag! Dus wij hebben lekker vrij en gaan daar van genieten!

@ malawimamajada en waar is die dag voor??

Groetjes,

Michèle

Bij ons op school zijn de Turken vandaag al vrij en de Marokanen alleen morgen… raar toch? Of andersom? Nee, volgens mij is het zo. Tis in elk geval lekker rustig hier vandaag! Morgen waarschijnlijk helemaal, maar dan ben ik er ook niet.

Malawimama: Jullie ook veel plezier met Eid-el-Fitr!

Ga ook maar feesten morgen… heb toch een vrije dag!

liefs

Hier heeft er een vakantie en de andere niet maar die is niet zo fanatiek zeg maar Ik wist overigens niet eens dat het ramadan was hoor. Meestal weet ik dat wel maar dit jaar is het aan mij voorbij gegaan.

Groetjes,

Michèle

klopt liske vandaag begint het voor de soeniten en morgen voor de sjihiten
das eigelijk niet heel raar want de sjihiten zijn net weer anders dan wij ze zijn wel moslim maar gewoon een tikkie anders

Zo zie je maar weer hoe weinig ik weet van de Islam… En de meeste Turken zijn dus Soeniten en Marokanen Sijiten? Zo leer je nog eens wat!

Ik dacht al: raar, 1 geloof en dan op afkomst gaan selecteren qua vrije dagen?

maar vandaar dus.

liefs

quote:
@ malawimamajada en waar is die dag voor??

Groetjes,

Michèle

Ik denk dat het arabisch is voor suikerfeest (Eid-el-Fitr), dat word hier gevierd als een nationale feestdag omdat de arabieren hier de islam al hadden gebracht voordat de Christenen mensen hebben bekeerd, Heeft met slavernij te maken maar zal je het verhaal besparen, 20-25% van de bevolking beschoud zichzelf moslim!

Ah oke snap ik hem ook weer. Enne wel grappig als de minderheid moslim is dat het toch een nationale feestdag is. wij zaten hier alweer te mopperen dat het net zoals op school is. Daar hadden de moslims vrij op hun feestdagen en op die van ons, maar wij moesten met die van hun gewoon naar school en nu nemen ze ook vrij

Groetjes,

Michèle

mamamalawi klopt indd het is arabisch voor suikerfeest
heb het even opgezocht hoor voordat je miss denkt dat ik arabisch spreek hahaha