Vanavond ons feest begint

Wij hebben Eid en Kerst vrij, dus gewoon allebei! Dan ben je klaar toch? Overigens ook paasmaandag en goedevrijdag zijn vrije dagen!

Hmm moeten ze hier oko maar eens invoeren

Groetjes,

Michèle

Lijkt me geen slecht idee, ik ben morgen uitgenodigd bij een Malawiaans moslim gezin om daar mee te eten, vind het fijn, das in NL bij mij nog nooit gebeurt. Ze willen me niet bekeren hoor Maar met vrienden delen in hun vreugde, vind ik dus best mooi, soort van kerst voor ons of Thanksgiving voor Amerikanen! Niks op tegen dat ook in NL te doen, dan groeit de tolorantie misschien en als dan je islamitische buren je uitnodigen om zo een hand uit te rijken of een gat te dichten en mensen dichter bij elkaar te brengen, lijkt me een prima idee!

laat hen dan ons ook eens uitnodigen voor een kerstmaal hihi

before you judge me, try hard to love me

Oohh echt van mij zou je zo mogen komen!

lief!!!

maar je hebt wel een punt hoewel we allemaal samen in nl leven zelfs in dezefde straat alles word apart gehouden en dat is gewoonweg zonde

Tja, ik moest wel wennen hoor mij eerste kerst hier, iedereen samen, niet zoals in NL je gezin, maar je hele “extended family” de buren, de nanny & gezin, Oma’s Opa’s, tantes, ooms neven en nichten en vere aangetrouwde familie, alles samen, en niet zoals in NL een decadente kerst met net servies, maar wel heel speciaal, iedereen brengt was mee, en alles word gedeeld, dat vind ik ook wel heel mooi!

ik heb eeb keer chinees oud en nieuw mogen vieren bij een chinees vriendinnetje en ik zou het juist heel leuk vinden als mijn moslimburen mij eens uit zouden nodigen voor het suikerfeest, andersom zou ik ze ook wel uit willen nodigen voor kerst maar ik weet niet of ze dat zo waarderen omdat ze dat niet vieren.

Groetjes,

Michèle

michele kom maar bij ons hoor en dan komen we kerst wel bij jullie hihi