Nou volgens mij heb ik dan een appart zoontje!! hahahaha. Bo had de eerste 6 maanden de speen wanneer hij hem maar wilde hebben, daarna gaf hij zelf aan dat hij wanner hij wakker was, hem niet meer wilde hebben, ondanks dat ik het wel wilde hoor, was namelijk wel makkelijk wanneer hij onrustig was, met name als we op bezoek waren, maar nee, hij wilde hem niet als hij wakker was. Alleen in bed dus nog. Nou dacht ik, dan alleen in bed, ook goed. Maar nu is hij 15 maanden en ongeveer bij 12,5 a 13 maanden, wil hij de speen ook niet meer in bed. HIj weigerde hem gewoon te pakken. dus legde ik hem maar in bed met de speen er naast. Hij pakte hem zelf ook niet, dus na een week de speen maar weg gelaten, en Bo vind dat prima. Niks mee te doen gehad gelukkig! Dus Bo was al vrij snel speen af.
Deze manier van zelf stoppen met iets, heeft Bo ook al eerder gedaan met de laatste fles van 1930. HIj weigerde gewoon, hoefde hem niet. Ik heb daar dus ook nooit problemen mee gehad, want precies op het moment dat die fles er af mocht, wilde hij hem ook niet meer. Daar dus ook iet smee hoeven af te leren.
Ik besef mij wel dat wij daar echt vel geluk mee hebben en dat Bo echt een uitzonderings geval is hoor, wat betreft het afleren van de speen.
Neemt niet weg dat ik er wel blij mee ben, want ja, het is wel een stuk beter voor zijn tandjes. En gek genoeg duimt Bo dus ook niet.
Hij heeft er gewoon geen behoefte meer aan, is dat eigenlijk niet raar?
liefs woezel