@ woezel, ik denk dat elke baby een andere zuigbehoefte heeft! Dus dan had je geluk! Ik moet nog elke dag strijden met dat ding, maar dan nog liever dat dan duimen of andere vinger is de mond, dat doet mijn moeder nog steeds als ze moe is en die is 45!!!
Vanaf welke leeftijd speen weg?
Nou vandaag is dus de grote dag jessie is net wakker geworden en heb hem een uitgelegd dat we vandaag de speen niet in het mondje hoeven, pas als ie naar bedje gaat vanavond…heb de speen nog maar even in bed laten liggen en we gaan straks een leuk doosje maken om hem overdag in te bewaren!
Tot nu toe dan ook NOG geen problemen…heeft een bijzonder goed humeur moet ik zeggen…(normaal wil er nog wel eens een ochtendhumeurtje opzetten ;p ) Maargoed ben allang blij dat ie meewerkt…
Houd jullie op de hoogte.
Groetjes!
Het is indd geen gezicht maar mijn zoon die wordt in Juli 7 jaar en ik krijg het hem niet afgeleerd!! Hij mag eigenlijk nooit de speen overdag al vanaf de geboorte, zodra hij uit bed komt blijft het speentje en knuffel daar. Met Roan doe ik hetzelfde, op die manier herken ik ook beter de vermoeidheid signalen. Ik heb al vaker gedacht om die speen gewoon in de prullenbak te gooien. En hem dan maar laten gillen, hij is 6 jaar dus zijn verzet ertegen is heftiger dan een jonger kind. Dus voor mij eigenlijk dezelfde vraag, iemand tips???
groetjes Georgina
Ik begrijp dat zijn verzet daartegen veel heftiger zal zijn…Maar omdat hij al bijna 7 is kun je hem ook beter duidelijk maken dat een speen voor baby’s is…je kunt er zeg maar met hem over praten…
Ik wil je echt niet veroordelen ofzo maar ik zou nu toch echt gaan beginnen om het hem zo snel mogelijk af te leren want wat denk je dat het voor een effect op het gebit zal krijgen? of al heeft gehad? en zn spraak ontwikkeling? Ik zou gewoon tegen hem zeggen dat ie echt te groot is voor een speentje! Mischien kun je hem een leuk kado uitlaten kiezen tegen inruilen van de speen… En gaat ie daar niet in mee dan zou ik de speen gewoon weggooien…hoe sneu ook want anders is ie straks 10 jaar en dan wil ie nog steeds in bed tutten… hoe langer je wacht des te moeilijker t zal gaan worden…
Toch veel succes want ik snap dat dat helemaal niet makkelijk gaat worden…
Maar t is voor de bestwil van je eigen kindje.
Groetjes!
Je hebt helemaal gelijk mamaboy. Het komt miss. ook wel een beetje doordat ikzelf ( niet schrikken) tot 20 jaar mijn duim heb gepakt, kon daar altijd heel goed mijn troost bij zoeken, lol. Ik kan wel met hem praten en hij weet ook dat ik gelijk heb, dus dan probeerd hij te gaan slapen zonder tut en het lukt hem gewoon niet. Hij heeft geen spraak probleem want hij pakt hem 1uur per dag alleen voor in slaap te vallen en dan valt de tut uit de mond. Ik ga wel met hem afspreken dat als ie jarig is de tut weggaat tegen die tijd zal hij ook tandjes gaan wisselen. Bedankt voor je reactie,
gr Georgina
quote:
Ik besef mij wel dat wij daar echt vel geluk mee hebben en dat Bo echt een uitzonderings geval is hoor, wat betreft het afleren van de speen. Neemt niet weg dat ik er wel blij mee ben, want ja, het is wel een stuk beter voor zijn tandjes. En gek genoeg duimt Bo dus ook niet. Hij heeft er gewoon geen behoefte meer aan, is dat eigenlijk niet raar?
Zo ben ik bij Morgan van al haar flessen afgekomen en ook van de tul op de dag. Ik ga er eigenlijk een beetje vanuit dat ze hem 's nachts ook vanzelf zal laten vallen.
Groetjes,
Michèle
Ik moet zeggen redelijk goed!
Hij heeft zo af en toe nog van die momenten dat ie er weer voor zeuren gaat maar zeg hem elke keer dat ie een grote jongen is en geen baby en dan is ie trots dat ik hem een grote jongen vind hihi dus tot nu toe geen speentje meer gehad behalve als het bedtijd is!
Zag er zo tegen op verwachte eerlijk gezegd driftbuien en drama maar gelukkig is dat nog niet gebeurd…
Ben trots op mn kereltje!
Groetjes!
hoi hoi,
@Sje: ik liep vandaag in de stad en zag een kind dat al zeker 8 (!!) jaar was en die liep nog met een speen!!! Mijn kaak raakte bijna de grond van verbazing!!!
Maar goed, Nikki was 2 jaar toen we het haar afgeleerd hebben, haar tanden gingen naar voren staan. Toen ze er goed vanaf was kreeg ze een cadeautje als beloning dat ze haar speen zelf in de prullenbak had gegooid en dat ging goed! Je kunt de speen ook in de schoen doen rond Sinterklaastijd en dat de Sint er dan een cadeautje voor in doet… Of bij een winkel een cadeautje uitzoeken en dan de speen aan de winkeljuffrouw geven en uitleggen dat de winkeljuffrouw de speen aan een baby’tje gaat geven die hem harder nodig heeft… Wat ik ook al gehoord heb, is de speen in de uiterste hoek van de woonkamer met een touwtje aan een kastje hangen, zodat ze alleen daar kunnen tutten. Als ze merken dat dat niet echt gezellig is, zijn ze er ook zo op uitgekeken!
Suc6 er mee!!
Grtz Von
quote:
Mijn zoontje is nu 2 jaar en heeft nog steeds zijn speen.. Met slapen gaan zoiezo en overdag ook nog regelmatig.. Maar om eerlijk te zijn vind ik het geen gezicht meer zo grote peuter met een tut in zn mondje..bovendien wil ik graag zijn gebit ertegen beschermen..Wil het hem dan ook graag afleren maar heb geen idee hoe! Ik zeg regelmatig dat de speen voor baby's is en dat hij een grote jongen is maar dat heeft geen effect..Ook heb ik de speen al proberen te verstoppen maar dan is er niks meer met hem aan te vangen lees: enorm vervelend gedrag, hoe hebben jullie dat aan gepakt? en met welke leeftijd? Als ik eerlijk ben weet ik gewoon niet hoe ik moet beginnen.Groetjes!
van de speen af!
ik heb een zoontje van bijna drie jaar,en hij gebruikte ook nog speen ik wilde rvan af.dus wat deed ik:ik deed er citroensAP O en dat vond hij rvht vies en elke keer deed ik het weer erop echt binnen een dag wilde hij zijn speen niet meer
mijn zoontje van 3 heeft geen speen ik heb elke keer citroensap erop gedaan en binnen 1 dag was hij er gelukkig van af en ik was bang dat ik het heel moeilijk zou hebben mijn tweeling van anderhalf hebben nog wel speen en die begrijpen het nog niet echt dus daar wacht ik nog mee