Oh verschrikkelijk Michèle, ik heb dat ook een keer gehad. Onze oudste was 4 maanden toen ze mee was naar een etentje t.g.v. de 40-jarige bruiloft van mijn schoonouders. Kon makkelijk want ze sliep nog goed in de wagen. Maar ze had het wel nodig om even een kwartiertje te jengelen en dan viel ze in slaap.
Dus we hadden haar in de wagen gelegd in een hoekje van het eetzaaltje omdat ze moe was. Kijk 10 minuten later om, zit de schoonmoeder van mijn mans broer met haar op schoot te schudden. Dus ik ga er naar toe en vraag wat er aan de hand is. “Ja, ze lag zo te jengelen, ik denk, ik troost haar even”.
EN BEDANKT!!! Kind helemaal van slag omdat ze uit haar ik-ga-slapen-huiltje gehaald was. Konden we weer opnieuw beginnen met die kleine meid! Oh wat was ik pissig zeg! Ik had haar zo af willen blaffen, maar ja, ik heb maar geprobeerd om het feestje gezellig te houden.
Nooit zomaar zonder overleg met de ouders een kindje uit bed, box of wat dan ook pakken. Wordt niet gewaardeerd!
En weet je wat ik ook zo erg vind? Als ze tussen mijn kind en mij doorlopen. Lopen we bijv. in een winkel of waar dan ook en dan gaat het mensen blijkbaar niet snel genoeg hoe snel mijn kinderen lopen. En dan schieten ze tussen ons door. Nooit tussen ouder en kind door lopen! Een jong kindje snapt dat niet en heeft papa of mama even niet in zicht. Kan volledig in paniek raken.
Heel veel mensen hebben dat niet door maar het is echt bijzonder irritant! (en onbeschoft vind ik).
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 05 Apr 2009 19:13:17