Vanaf welke leeftijd in draagzak?

mijn collega is oma geworden 9 weken geleden… en ze kwam haar prachtige kleindochter vanmiddag ff showen…een mooi meissie!!
ze had haar in een draagzak op haar buik…
nu is mijn vraag of dat al mag als ze zo jong zijn(9 weken)
vind het een handig ding maar had gehoord dat dat nog niet mocht omdat ze daar eigenlijk in “zitten” en het zou slecht zijn voor heupjes…
klopt dat of hebben ze me weer wat wijs gemaakt…

groetjes!!!

karin

Volgens mij mag dat vrij snel en zitten ze niet echt maar hangen ze meer. Want anders zoun je ze pas vanaf 8 a 9 maanden kunnen gebruiken.

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Draagzak mag vanaf 8 weken.

Groetekes, Sje

weet ik dat ook weer!
ik dacht dat het niet mocht i.v.m met heupjes en rug…
zo leer je nog eens wat!

groetjes!!

karin

Draagzakken worden alleen soms bij jongetjes afgeraden heb ik gehoord vanwege de druk op de balletjes, maar ik weet niet of dat klopt. Morgan zat er trouwens ook al jong in, alleen moest zij na de kerst er bij mij al uit want ik kreeg last van me rug.

Groetjes,

Michèle

heb even gekeken op internet…de draagzakken mogen belast worden met maximaal 9 kilo…
ruben is al bijna 7 kilo…dus kan ie er nog maar even in…
en inderdaad…het lijkt me ook niet zo prettig voor mijn rug…
dat de balletjes in de verdrukking komen zit wel weer wat in natuurlijk…
ik hou het wel gewoon bij kinderwagen en als het echt super mooi weer is gaat ie lekker in wandelwagen…parasolletje erop en sjouwen maar!!!
hij kan dan lekker liggen en toch beel zien…wat een feest zeg!!

karin

Ha ha ha ja het is zeker lekker weer. Ben benieuwd of ze op de creche nog zijn wezen buitenspelen met de kids

Groetjes,

Michèle

ik ben net wel ff lekker buiten geweest met ruben…
weet alleen nog niet goed wat ik hem aan moet doen…
en of ie het dan te warm of te koud heeft…vink een beetje moeilijk nog…
hij heeft gewoon nog lange mouwen aan maar geen jasje want had ik ook niet aan…
bij ons achter het huis is geen wind wel zon en een beetje schaduw…
ben daar even gaan zitten met hem en hij vond het wel leuk volgens mij…
vanavond nog ff aan de wandel, maar eerst die leuke boodschappen nog…

groetjes!!

karin

Morgan heeft een truitje aan met lange mouwen en een romper zonder zeg maar. Vanmorgen haar winterjas nog aan want om 7 uur is het best fris nog en voor vanmiddag haar zomerjas meegegeven. En wel de wagenzak eraf. Je moet gewoon even aan voelen. Beter in laagjes aankleden ook, dan kun je makkelijk iets uit doen zonder dat het meteen te koud is.

Groetjes,

Michèle

haha michele ,
rico had een romper met lange mouwen aan en een shirtje zonder mouwtjes
zag er wel stoer uit, en dan een dun luchtig broekjes met sokjes en nike schoentjes en een wit vestje van LIEF met een mutsje op.
broekje was ook wit trouwens want dat “trekt” minder zon aan.
verder wel gewoon ingesmeerd, maar hij zag er weer vuur rood uit toen we terug waren, snap er geen bal van, maar het zal wel wennen zijn van de sun palls

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Schat zet hem dat mutsje eens af. Weet je hoe warm dat is op dat hoofd in die zon. Best kans dat ie wat minder rood is dan.

Groetjes,

Michèle

nee het is een wit mutsje niet strak over zn hoofd het is een hele losse capuchon, zeg maar…en ik doe die echt niet af want laatst had ik dat ook en daar had ie heeeeel veel last van gehad. dus gewoon mooi witte capuchon op en zonnebrand op zn gezicht.

Ik heb nog een rood skipakje in een groot vallende maat 68 liggen. Kan ik je daar blij mee maken Inge nu de lente echt begonnen is?

Groetekes, Sje

Ha ha ha ik heb nog een bruine Sje

Groetjes,

Michèle

Inge als je zijn nekje in de gaten houdt weet je genoeg moet gewoon lekker warm blijven.
Zat vanmiddag met dylano op balkon en hij had trui met lange mouwen aan en rompertje zonder mouwen. En ik maar voelen aan zijn nek hahahaha.

Groetjes Michelle

Inge, echt veel te warm hoor nu met dit weer een mutsje op en dan kan het nog zo wit en niet-strak zijn. 's Ochtends groot gelijk want dan is het nog goed fris, maar zoals het vanmiddag was: absoluut mutsje af laten anders krijgt hij het veel te heet. Geen wonder dat-ie een vuurrood gezicht had. Gewoon van de warmte.

Maar dat insmeren wat je doet is prima! Heel goed insmeren ook bij deze eerste zonnestralen! Goed bezig, mama!

Groetekes, Sje

Dat doen wij ook en morgan heeft toch al een heel bruin snoetje.

Ja Sje ze gaat ook gewoon in bad

Groetjes,

Michèle

oke bedankt voor de tip, maar ja het zat aan het zomerjasje en vorige keer had ie heel zn hoofd bijna verbrand ofzo was zielig en hij had er last van, en nu met dat ding had ie dat niet vandaar dat ik dat deed

@Michèle, als ze niet genoeg in bad ging had je dat al lang gemerkt aan de vliegen die steeds bij haar in de buurt bleven vliegen.

@Inge, je kunt wel evt. om het hoofdje te beschermen een leuk zomerpetje ofzo kopen om op te doen als-ie echt langer in de volle zon is (onze meiden hebben ook van die hoofddoekjes-haarbanden voor als ze langer in de zon spelen). Dat is al veel minder warm dan een capuchonnetje. Maar als hij niet in de volle zon is, lekker petloos door het leven laten gaan.

Groetekes, Sje

s’morgens is het inderdaad best fris…maar vanmiddag was het heerlijk!!!
vanavond lekker een heel eind gewandeld met ruben, was heerlijk!
had hem zonder jas in kinderwagen wel een dikke deken…hij had zijn nekje goed warm…dus als het morgen weer zo warm word word die dikke deken een dunne…
en moet morgen ook ff zonnebrandcreme halen…had ik nog niet in huis

groetjes!!!

karin