Vanaf wanneer knutselen ... en wat?

Je hebt ook schaartjes met kniphulp die de schaar omhoog drukt zodat ze niet zoveel kracht hoeven te zetten om hem weer open te krijgen. Heb dit nog niet geprobeerd morgen maar een kijken of dit lukt.

Mijn zoon is 19 maanden, bij mij kriebelt het ook om met hem te knutselen.
Ik laat hem nu tekenen met wasco krijtjes, en elke keer gaat dat beter en beter, allwel hij het vooral leuk vind hard te slaan met de wasco’s op het papier
Onlangs was ik in AVA en zag ik vingerverf potjes voor kinderen, die zou ik graag gaan halen maar hij is mss toch nog wat jong hiervoor, want die handjes zullen zo in zn mondje zitten!

Groeten, Tanja

Gewijzigd door - TanElle op 26 Jan 2010 20:10:37

Wat leuk dat iedereen er zo enthousiast van wordt, van dat creatieve ‘gedoe’. Jullie horen het al: ik vind het helemaal niks, nooit gevonden ook. Dat laat ik over aan het kdv en de oma’s…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ik ben ook helemaal niet creatief. Kleien etc zijn echt dingen die niet aan mij besteed zijn. Tim knutselt wel al veel op het KDV en daar blijft het voorlopig bij. Mij zal je dit nu niet met hem gaan doen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Justin kreeg van ons een kleurboek kleurpotloden toen hij 17mnd oud was ,
En nu kleurt hij ook met wasco die uitwasbaar is.

Verder hheeft hij nog van die foam stickers die hij op papier plakt , ik hoef hem alleen nog maar te helpen om de achterkant er van af te halen en meneer vermaakt zich er best mee.

groetjes

Gewijzigd door - justlil op 25 Jan 2010 22:57:52

Ik zou het ook niet snel doen. Op het KDV doet hij het wel en thuis teken ik soms met hem, maar geen verf of klei voor mij

liefs

quote:
nou kleuren was vandaag geen succes, hij wilde de krijtjes alleen maar opeten en het papier scheurde hij van zijn tafelblad af om het vervolgens tegen de grond te smijten. na 5 waarschuwingen was ik het zat en legde zijn kleurtjes weg. vervolgens smeet hij ook zijn drinkbeker tegen de laptop aan en toen vond ik het wel welletjes, weg kleurtjes en rico mocht het uitzoeken was hij het niet zo mee eens eigenlijk haha

Had je hem geen eten gegeven?
hahahah sommige kids zijn dus niet zo “into” knutselen!

quote:
Mijn zoon is 19 maanden, bij mij kriebelt het ook om met hem te knutselen. Ik laat hem nu tekenen met wasco krijtjes, en elke keer gaat dat beter en beter, allwel hij het vooral leuk vind hard te slaan met de wasco's op het papier Onlangs was ik in AVA en zag ik vingerverf potjes voor kinderen, die zou ik graag gaan halen maar hij is mss toch nog wat jong hiervoor, want die handjes zullen zo in zn mondje zitten!

Groeten, Tanja

Als je er bij blijft zitten kun je dit echt wel voorkomen en het is zo leuk om haar/zijn koppie te zien, vaak straalt mijn dochter helemaal!

Mijn vader is Zaterdag jarig en hij wil voor zijn verjaardag graag een tekening van Noah, leuk leuk leuk, ik ga vingerverf halen :smiley:

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Ja, leuk!

Ik doe het niet vaak met Noor, misschien eens in de twee weken, maar ze vindt het echt geweldig! ik heb wasco en vingeverf, wel echt bij een kinderwinkel gekocht. Inderdaad, mocht ze er iets van binnenkrijgen, wil ik geen problemen. Maar dat is nog niet gebeurd.

Nora krijgt een schort met mouwen aan, gaat op haar kinderstoel met plastic tafeltje eraan en ik beheer in het geval van vingerverven de potjes. Meestal maar 3 kleuren per keer, komt het resultaat ten goede, hahaha! Inderdaag leuk om als kadootje aan opa’s en oma’s te geven, of gewoon om zelf samen met die kleine naar te kijken. Ik houd het allemaal wel goed in de gaten, blijf er continu bijzitten, maar ik doe Nora er echt een groot plezier mee.
Zelf vind ik het leuk voor de afwisseling als het bijvoorbeeld regent. je gaat er toch even speciaal voor zitten.

liefs

Lilypie Second Birthday tickers

Misschien moet ik dan toch donderdag maar eens naar de winkel voor wasco en verf!!

Mijn vader is namelijk vrijdag jarig, dus zo’n picasso van zijn kleinkind is dan natuurlijk wel erg leuk om te krijgen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Nu ga ik me toch ook wat vingerverf in huis halen!
Ik ben eens benieuwd hoe hij erop zal reageren, ik verwacht al een grote kliederboel :smiley: kzal ook maar een schort met mouwen kopen voor alle zekerheid.

Groeten, Tanja (mama van Diego, 19 maanden)

haha mriek toch!
lekker direct hahahaha.

Nou ik vind het echt wel leuk om te kleuren,
mandela’s enzo.
nou ik wilde eigenlijk een heel verhaal ophangen weer maar rico begint te roepen dus… volgende keer beter sorry

[img]http://lilypie.com/pic/091211/RTYm.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“63” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/VLS0p1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />

Tja Inge, kan het niet anders maken…vind er echt niets aan. Gelukkig dat 'ie inderdaad naar een kdv gaat en dat hij een heel creatieve oma heeft. En ach, kleien wil ik nog wel in overweging nemen. Maar geklieder en gedoe met verf? Nope. Haha!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

hahaha geeft niks meid kan toch.
ik ben iets minder creatief met klei, tenzij je er zo’n apparaat bij krijgt weet je wel dat je er vanalles mee kunt,
maar laat mij b.v. een hond kleien en je krijgt een kruising tussen een hond/olifant en een snufje monster kat

[img]http://lilypie.com/pic/091211/RTYm.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“63” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/VLS0p1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />

Julian was een maand of vijf toen we voor het eerst gingen vingerverven. Hij bij mij op schoot. Ik keukenschort aan, hij alleen in zijn rompertje. Hij vond het wat raar, maar ook wel leuk. Daarna lekker in een warm badje om schoon te weken. Hij vindt het nog steeds heel erg leuk, lekker kliederen. Goed voor de grove motoriek

Tekenen ging hij pas echt leuk vinden iets na zijn eerste verjaardag. Zijn fijne motoriek was er toen klaar voor denk ik We hadden wasco’s gekocht, maar die brak hij allemaal doormidden. Die lagen dus al weer snel in de kast. Hij heeft nu dikke potloodjes van Action. Die werken prima! Hij kleurt er heerlijk mee. Het krassen is nu veranderd in het tekenen van allemaal rondjes (hij krast nog wel, maar het is wat verfijnd zeg maar). Zo leuk om ze te zien veranderen Hoewel…hij had ook ontdekt dat hij ook op andere dingen kon tekenen, dus opeens zag ik allemaal rondjes op het dressoir, de grond, de muur (gelukkig granol), nog net niet op de hond haha. Ik heb toen maar zo’n magisch tekending voor hem gekocht zodat hij ook kan tekenen zonder ons toezicht en dat gaat geweldig! Bij Zeeman hadden ze een kleine variant voor een euro. Die hebben we gekocht voor in de auto.

Hier is het plakken van foamstickers ook zeer favoriet.

Misschien een leuke tip: bij Action verkopen ze van die canvasdoekjes op karton geplakt. Het is heel leuk om deze te laten verven door de kids en ze daarna met spuitlak te lakken. Dit zijn in onze familie zeer geliefde cadeautjes

Wat ook erg leuk is, is scheerschuim! Zeker voor de wat oudere dreumesen. Leg een plastic kleed op tafel en spuit deze vol met scheerschuim. Laat ze hier lekker met hun handjes doorheen gaan. Genieten zullen ze! Eerst heel voorzichtig, maar al snel zullen ze zeer enthousiast zijn. En wat gaan ze lekker ruiken! Daarna wel gezellig samen douchen natuurlijk haha.

Hoi,

Hier een creatieve moeder!
Ik ben echt gek op knutselen met de kinderen. Zij vinden het ook geweldig.
Ik werk doordeweeks, maar als ik om kwart voor 4 thuis kom zitten de meiden al aan de keukentafel te klein of met strijkkraaltjes in de weer, ook worden er vaak puzzels gemaakt.
Als we op zaterdag/zondag eens een keer niks te doen hebben dan zitten we zo een hele morgen/middag in de keuken lekker aan de eettafel.
Wat ook leuk is (doe ik dan) een gekleurd papier in een vierkant vouwen en daar knip ik dan van alles uit. Vierkantjes, hartjes e.d. en daar krijg je dan een leuk kleedje van.
De kinderen vinden het leuk om de dingen die er dan uit zijn geknipt op een wit papier op te plakken met lijm.
Verf hebben we ook gehad, maar dat werd gewoon overal gesmeerd en daar waren we niet zo blij mee. Het zat zelfs in de gordijnen of ze smeerden elkaar onder.
Dus de verf laten we nog even weg!
En verder mogen ze graag kleurplaten inkleuren met potloden of viltstiften.
Het zijn dus echte knutselaars. Ben ik erg blij om.
Hoef ze eigenlijk niet eens bezig te houden.
Wij lezen ondertussen wat, de k3 cd staat aan. Echt gezellig bij ons thuis!

Iedereen veel knutselplezier!

Groetjes Lisan.

quote:
hahaha geeft niks meid kan toch. ik ben iets minder creatief met klei, tenzij je er zo'n apparaat bij krijgt weet je wel dat je er vanalles mee kunt, maar laat mij b.v. een hond kleien en je krijgt een kruising tussen een hond/olifant en een snufje monster kat

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/091211/RTYm.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“63” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/VLS0p1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Haha! Ik denk dat je mij maar moet vragen om iets abstracts te kleien, dan komt het vast wel goed. Een hond kleien kan ik denk ik ook niet goed. Maarre: een hond die iets heeft van een olifant? Qua wat dan? Honden hebben geen slurf hoor Inge…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

@Mriek
Ik ben al blij als ik een fatsoenlijk vierkantje gekleid krijg Verder hier wel een creabea eigenlijk
Nu nog met Dylano aan de slag

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Ik ben ook niet zo’n knutselmiep maar nu ik deze dingetjes lees ga ik het toch wel een keertje proberen. Tot nu toe alleen nog met waskrijt gekrast.
Misschien ga ik het wel erg leuk vinden al dat knutselen

Die stickers vind ik wel wat. Waar kun je zulke foam sticker halen eigenlijk? Bij de Hema of echt een speelgoedzaak?
Action hebben we hier niet in de buurt…

Groetjes Bianca