Vanaf wanneer knutselen ... en wat?

Wanneer gingen jullie met jullie kindjes kleuren / verven / vingerverf oid doen? Is dit iets voor Jurian of … is hij nog veel te jong om dit samen met mama te gaan doen?

Leuke ideetjes of te knutselen op deze leeftijd? … ook welkom!

Wat een leuke topic! Ik lees aandachtig mee.

Ik denk overigens dat het al wel leuk is om te gaan “tekenen” met die kleintjes. Op het KDV doen ze die dingetjes ook al. Met Kerst heeft Dani bijvoorbeeld een kerstkaart gemaakt. Natuurlijk een kliederboel, haha maar ze vinden het wel leuk.
Ik heb dit thuis met Dani nog niet gedaan, maar ik was laatst een boodschappenlijstje aan het maken en toen wilde hij ook even met de pen…vond hij erg leuk.
Ik denk alleen dat ze zich nog niet goed kunnen concentreren, dus het zal mss maar een paar minuutjes leuk zijn.

Ooohh ik begon al met 1,5 dan moet je er wel goed bij gaan zitten maar wij hebben wasco’s, papier, lijmstift, vingerverf, klei, stiften potloden etc! Iets wat leuk is rond 1,5 jaar is, plakken dingen verzamelen van buiten (dat deed ik) en dan met een plakstift op papier plakken. Ik heb ook een groot stuk papier tegen de muur, waar we op vingerverven! Ook heeeeeeellllll leuk! Leg wel een zeiltje op de vloer! Ons nieuwe project is een kijkdoos! Ik heb er nu al zin in! Oooohh en vilten is ook leuk, met vilt allemaal leuke dingen maken. En dingen scheuren en dan opplakken. (Ik vind knutselen met mijn dochter heel leuk!) We gaan binnen kort ook papiermache doen! Joehooooo

Nou die boy van mij is 1,5 … dus mooie leeftijd om te beginnen… nu de spullen nog inslaan… schort … verf … krijt … oei wat zal papa bang zijn voor zijn mooie huis!!

ik en rico tekenen al
waskrijt,
zou nog geen vingerverf gebruiken nu
eerst even kijken hoe het gaat met zo kleuren.
van zowel waskrijt als kleurpotloden hebben ze extra dikke speciaal voor kinderhandjes (van bruynzeel)
rico doet soms het krijtje naar zn mond brengen en als dat met vingerverf gebeurd ben je er mooi klaar mee.
oh en kleien is ook leuk

[img]http://lilypie.com/pic/091211/RTYm.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“63” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/VLS0p1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />

Op de keukentafel en dan gewoon plastic tafelkleed! Werkt redelijk. Vooral als je er bij zit! Eierdozen zijn ook super leuk om te verven! Met vingerverf! Succes! Over het algemeen zijn al die dingen 3+ dus je moet goed zoeken en inschatten of Jurian hier iets mee kan!

@ Saro, het zal je verbazen hoe lang ze daarmee bezig kunnen zijn, mijn dochter vermaakt zich bijna nooit zelf, maar met verven zeker 30 minuten! (Wel onder toezicht, maar mama doet dan niet mee!)

quote:
@ Saro, het zal je verbazen hoe lang ze daarmee bezig kunnen zijn, mijn dochter vermaakt zich bijna nooit zelf, maar met verven zeker 30 minuten! (Wel onder toezicht, maar mama doet dan niet mee!)

oh haha…ik ga gelijk opzoek naar potloden en papier, haha

ik plak met plakband een vel papier op zijn tafelblad van de kinderstoel
en geef hem dan een paar waskrijtjes
maar ik ga er niet bij weg! bij blijven zitten, gevaarlijke dingen voor grijgrage handjes (mondjes in dit geval)

[img]http://lilypie.com/pic/091211/RTYm.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“63” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/VLS0p1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />

Hier gebruiken we ook vingerverf en kleurpotloden. Wasco heb ik nog niet, maar is een goed idee MamavanRico! Bij ons op het KDV beginnen ze ook heel snel met vingerverf. Vorig haar met kerst heeft Merel een kerstkaart gemaakt met een voetafdruk. Ze was toen ruim 3 maanden. Dit jaar heeft ze met kerst een kaarsje versierd ook met vingerverf. Er zaten ook glitters op, maar ik denk dat de leidsters dat hebben gedaan. Merel pakt ook regelmatig de pen van mij af en vindt het leuk om te kleuren. Ook de kleurpotloden in en uit de koker doen vindt ze erg leuk

Groetjes Natasja

Lilypie Tweede Ticker

En waar kopen jullie die spullen allemaal? Is de action dan een goede winkel of … beetje meer kwaliteit mag wel??

Morgan tekent af an toe maar lijkt verder nog niet echt animo ervoor te hebben. Misschien nog net iets te jong.

Groetjes,

Michèle

Waarom niet naar de Action?! Het is dat wij er hier in het dorp niet één hebben, anders was ik daar ook heen gegaan! Ik heb het gewoon bij de speelgoedwinkel gehaald, maar ik geloof niet dat de kwaliteit minder is. Volgens mij heb ik de potloden ooit eens bij de Aldi gehaald. Ze kleuren nog steeds hoor, alleen ik moet af en toe de punten slijpen

Groetjes Natasja

Lilypie Tweede Ticker

Leuk, knutselen!!
Seth is er nog net iets te jong voor, maar kleuren kan wel.
Misschien ook maar eens waskrijt aanschaffen.
Geeft dat niet af aan de handjes? Of als hij het per ongeluk in zijn mond doet?
En waar koop je het?

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Voor vingerverf zou ik gaan zoeken naar een niet toxische variant, kost vaak wat meer, maar als ze het dan perongeluk opeten is het niet zo heel erg. Verder kan je zelf ook kleur verf maken met water en wat maizena en voedselkleurstof, dan deed ik ook wel eens, maar das best wel troep, maar niet giftig!

nou, ik ben voor die dingen (waskrijt en kleurpotloden) in het begin nog niet van de action eigenlijk, gewoon omdat ze bij de speelgoedwinkel echt speciaal afgestemde kleurpotloden etc etc hebben, bij de action naar mijn weten niet.
en een te dun potloot is moeilijker vast te houden.

Hallo,

Floortje (2 jaar) kleurt regelmatig met waskrijtjes, dat werkt echt super, veel beter dan kleurpotloden! Goedkope kleurpotloden doen het vaak ook slecht, moet je heel hard op duwen.

Verder hebben wij een tijdje terug een kleurboekje voor haar gekocht, met hele simpele tekeningen erin. Voor 1+ stond erop. Dat maakt kleuren nog wat aantrekkelijker.

Verder geef ik haar ook vaak kleine stickertjes, die ze in haar kleurboekje plakt, er weer vanaf peutert enz. Vindt ze helemaal gewéldig! Ik knip dan een reepje van zo’n stickervel af zodat ze niet meteen alles krijgt.

Tenslotte knutsel ik soms wel eens met haar, dan knip ik gekleurde blaadjes in snippertjes of maak ik propjes. Dan mag ze met een kwastje wat lijm op een papiertje doen en met haar handjes de propjes/snippertjes erop doen. Ik moet wel zeggen dat ze dit 10 minuten volhoudt en dat dan de aandachtig weg is.

Op het kinderdagverblijf gebruiken ze een soort “behangplak” als lijm dat niet schadelijk is als je kind wat naar binnen krijgt.

groetjes
Iris

nou kleuren was vandaag geen succes, hij wilde de krijtjes alleen maar opeten en het papier scheurde hij van zijn tafelblad af om het vervolgens tegen de grond te smijten. na 5 waarschuwingen was ik het zat en legde zijn kleurtjes weg.
vervolgens smeet hij ook zijn drinkbeker tegen de laptop aan en toen vond ik het wel welletjes, weg kleurtjes en rico mocht het uitzoeken was hij het niet zo mee eens eigenlijk haha

Wij doen hier ook vanalles…kleuren…krijten…buiten op de stoep in de carpoort krijten…en ik heb tijdens de vakantie op dat park een boek van PLOP gekocht waar krijtjes bij inzitten en dat boekje heeft allemaal dikke bladzijdes waar het alfabet instaan en aan de andere kant een tekening en dat boekje is gemaakt voor krijtjes (net een schoolbord kan je gewoon afwassen), dat is echt een uitvinder die dat heeft gemaakt!
Tja…wat kan je allemaal al doen…de 1 is geinteresserder dan de ander…ligt aan het kind zelf denk ik.
Ik heb met Aaron in het bos blaadjes en eikels en allerlei dingen gezocht…en dat leuk op een schaal gelegd.
En hij vind kleuren leuk.

Gr, Danielle

Hier zijn we ongeveer met 14 maand begonnen met knutselen. Tekenen, kleien, verven, stoepkrijten ed. Marijn vind het helemaal geweldig. Verven, kleien doen we altijd samen.Samen spelen vinden kinderen vaak leuk.
Stickers plakken is ook van Marijn zijn favoriete bezigheden. Bij de action kosten ze bijna niets.
Ze kunnen vaak meer dan dat we denken en kinderen zijn heel creatief en met hulp van papa of mama worden ze nog creativer.

Ministeck vindt Marijn ook helemaal geweldig hier zijn we met 1,5 jaar mee begonnen. Hier blijf ik ook altijd bij omdat dit natuurlijk kleine dingen zijn die makkelijk in de mond kunnen.