Vanaf wanneer kindercola en filet american?

Aaron heeft altijd een slokje cola lekker gevonden, meer kreeg hij niet.
Nu heb ik kindercola gekocht (6pack) en hij vind jhet lekker maar ik durf niet veel te geven…zon 30cc per keer.
Vanaf wanneer mogen ze die cola hebben?

Zo ook met filet american, dat vinden wij alle twee lekker en Aaron wil het nu ook telkens hebben maar dat is rauw vlees.
Ik heb het dan ook nog niet op zijn brood ofzo gegeven, hij heeft een x een toastje ermee op.
Vanaf wanneer mogen ze dat hebben?

Gr, Danielle

Ik zou nog heel lang geen cola geven. Lijkt mij slecht voor de tanden. Ook al is het kindercola. Jesse mag het voorlopig nog echt heel lang niet van mij.

Filet zou ik eigenlijk niet weten. Het is idd rauw dus mij gevoel zegt ook nog even mee wachten. Maar dat is mijn mening.

Liefs

ik zou ook met beide nog heel lang wachten.
met die cola zoiezo ook al is het kinder cola.
ik geef het rico zoiezo niet maar als 'n jaar of 7 is en hij zou erom vragen heb ik er minder moeite mee dan nu

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Ik had het er laatst met mijn dietiste over en die zei als ze vanaf 4 jaar een keer een glas cola drinken is het niet zo erg. Cola light is overigens heel slecht voor kinderen dus dat zo ie zo niet geven.

En filet americain, tja ik eet zelf geen rauw vlees dus ik zou het niet weten.

Groetjes,

Michèle

Ik wil cola eigenlijk ook liever niet geven maar (wat in ene andere topic al beschreven werd) alles wat wij eten/drinken wil hij ook!

Mijn neefje van 8 kan de flesjes opdrinken als hij hier is!

En wat betreft de filet…heb vandaag een bakje gekocht…hij ligt in bed…dus wij eten het vanavond lekker SAMEN met een rauw uitje op,op een toastje…HMMMMMM…

Gr, Danielle

Ik zou persoonlijk met allebei nog wachten. Vooral die filet americain is geen tof idee voor die jonge darmpjes.

Dus ook al wil hij het heel graag, heeft-ie toch lekker pech! Jammer dan, dat is eten voor papa’s en mama’s. Aaron heeft er de leeftijd voor om alles te willen wat papa en mama ook hebben. Dus al zat je een boterham met poep te eten dan wilde hij dat ook. Het gaat hem niet om de filet americain, het gaat hem erom dat papa en mama het ook hebben.

Onze meiden zijn 5 en 6 jaar en die hebben zelfs nog nooit filet americain gekregen. Vind ik ze gewoon te jong voor.

Groetekes, Sje

Ik heb ook geen idee vanaf wanneer ze filet americain mogen. Wij vinden het ook erg lekker, maar ik ga Tim dat nog lang niet geven.

Ook cola ga ik Tim echt nog niet geven. Vind hem daar veeeeel te jong voor. Zal nog heel veel jaren duren voordat hij dat eens krijgt. Ook al vind Aaron het lekker en ziet hij het jullie drinken. Ik zou hem dat echt voorlopig nog niet geven. Hij zal moeten leren dat dingen van jullie zijn en dingen van hem.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Cola zou ik ook nog lang niet geven.
Dat is niks voor kleine kinderen vind ik.
Geef ze dan liever wat water of thee, lekker gezond

Filet american zou ik niet weten eerlijk gezegd.

Liefs
Tanja

Lilypie Second Birthday tickers

hallo

mijn oudste dochter is nu 10
en die krijgt alleen nog maar t wekend
1 glas sinas
en bij uitzondering eens glaasje cola (verjaardag of uiteten ed)
ik ben er dan nog geen echte voorstander van (ook omdat ze beugel
krijgt) blijft rotzooi
hier drinken ze melk thee water en maximaal 3 glaasjes siroop/rosvice
ook met appelsap/sinnaasappelsap/jogy zijn we voorzichtig mee
en word alleen t wekend gegeven als extraatje net als snoep/ships
doordeweeks is t een koekje/rijstwafel of ontbijtkoek t tussendoortje

mss streng maar zo is t elke wekend beetje feest en extra

groetjes wendy

mijn oudste twee (6 en 9) krijgen heel af en toe kindercola maar echt maar heel af en toe gelukkig drinken wij het zelf ook niet zoveel.
hier is ossenworst favoriet maar dat krijgt mijn jongste (2 ) ook maar af en toe een half plakje

groetjes

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

Hmmm, ik hou ook van cola en van filet! Maar ook kindercola barst van de suiker en zou ik dus ook zeker niet geven. Filet…mijn gevoel zegt dat dat ook nog te vroeg is. Door het rauwe vlees…Ik ben dus bang dat aaron nog even moet accepteren dat hij niet alles krijgt…

Groetjes Rainbow, trotse mama

@wendelijntje30: als ik eerlijk mag zijn vind ik het wel streng ja maar ja…als jou gevoel dit zegt is het prima toch!!!
Ik zelf vind dat een kind van 10 wel wat meer mag dan thee/water/roosvice etc…over 2 jaar is het puberen, dan houden ze het echt niet bij een gesuikerd watertje!
Maar ieder moet zijn eigen gevoel volgen natuurlijk

Jogi word hier dagelijks 2x in zijn 125cc flesje gedaan…hij drinkt al erg slecht en ik ben blij met alles wat hij binnen krijgt.
heb gister ranja gekocht (sinaasappelsmaak) en mwja…dat gaat ook wel maar nog niet zo snel als jogi.
Smorgens mag hij zelf zijn tandjes poetsen en savonds gaat mama grondig tekeer!…in de hoop dat alle plak weg is dan!

Gr, danielle

Tjaah… ik zou er ook nog een tijd mee wachten allebei.
Eigenlijk hetzelfde verhaal voor yogi en ranja, ook dat krijgt Seth hier nog lang niet.

Maar ieder zijn eigen ideeen.

Liefs, Anne

Morgan is hier over op de kavancevitan. Dat is er ingeslopen eigenlijk omdat de diksap op was en ik wel 2 flessen siroop had. Het merendeel van de ingedienten is fruit en als je weet hoeveel er daadwerkelijk in het water gaat zeg maar is het wat Sje altid zegt water met een kleurtje en een licht smaakje. Maar cola no way. Overigens kreeg ik als kind vanaf 8 jaar of zo alleen op zondag een glas cola en door de weeks was het cassis (lees siroop met spa rood) en thee. Oh ja ook melk maar ik moest als kind geen melk. Oh op verjaardagen kregen we ook wel fris zeg maar.

En nu is het eigenlijk ook alleen op zaterdagmiddag dat ik een blikje cola pak en morgan een tuit limo drinkt maar verder drink ik eigenlijk nog steeds weinig cola of fris. Mervin leeft ook alleen op koffie en melk in de zomer.

Groetjes,

Michèle

kindercola hier ook niet.

Filtet krijgt Dylano soms, van de week een stokbroodje (1 sneetje dus geen heel stokbrood ) met filet en heel af en toe een halve boterham en hij heeft er geen last van.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

hoi

ja mss wel beetje streng
maar ik vind t ook gewoon niet nodig als die suikers
zit in normale voedinmiddelen en drankjes al zoveel
en hier zijn de meiden allemaal toch wel flink (aanleg)
zo ik ook dus ben ik gewoon meer geneigd om de dingen
niet te zoet te doen

daarbij kan me oudste wel gaan puberen
en zal ze straks heus vaker wel ergens cola drinken
en dat houd ik ook echt niet tegen idd…maar dan is t wel duidelijk
dat ze thuis dus gewoon 1 glas cola/sinas mag t wekend
en ze weet dit ook en ze doet er verder ook niet moeilijk om

tis ook wat je de kinderen aanleert
mijn zoon is gek op jogy… maar ik vind t niet nodig om de hele week door
me kind jogy te geven
1 pak t wekend meer dan genoeg
dat soort dingen zijn ook langzaam zo gegaan omdat hij voor veel dingen
allergisch is (en geweest)

verder zitten de kids tot 3 uur op school
als we thuis zijn dan hebben we thee en een koekje en tegen half 6 gaan we
warm eten , dan is t tch ook niet nodig dat ze dan ook nog ergens snoep krijgen?

daarin tegen zijn ze swekends hele dag thuis
dus kan je makkelijker een keer een snoepje geven koekje en een shippie
is dan makkelijker over de dag te verdelen

en file…ik lus t niet en koop t zelden
soms eet me vriend t en dan mag de oudste(die dit ook lekker vind)
ook wel een boterhammetje
de kleintjes krijgen t niet vind ze ook te klein

groetjes wen

Ik vind het niet streng hoor, als jullie je daar allemaal lekker en happy bij voelen is het prima. Ieder zijn ding,
Je hoeft je eigen niet te verdedigen meid

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Ik kreeg door dit topic zo’n zin in filet americain, dat ik het heb gehaald vanmiddag. Haha! Maar Erik krijgt het nog niet, lijkt me voor de darmpjes niet prettig. En kindercola ook helemaal nog niet, daar kan 'ie nog een paar jaar mee wachten wat ons betreft.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

@mriek: wij zijn filet american verslaafd!
Elke week 2 bakjes savonds(weekend) en mijn vriend neemt het (andere extra bakjes) mee naar zijn werk doordeweeks.
Lekker met een uitje…MMMMMMMM…

En vandaag heeft ie geen cola meer gehad, vroeg er ook niet om.
Ga het ook niet meer geven maar wel jogi enzo…kan hem niet alle lekkers wat hij al kent ontnemen.

Gr, Danielle

Hihihi Danielle, ik merk wel al jullie dat jullie smulpaapjes zijn! Gezellig bij jullie hoor, met al die lekkere dingen. Ik ben zelf ook nogal een Bourgondiër en lust ook veel. Een broodje AH filet pesto…daar lik ik mijn vingers bij af! Volgens mij staat er ook een klavertje op en is filet gezond en niet vet, dus dat zou ik lekker (veel) blijven eten, hihi!

Het is grappig te lezen dat jij juist wat losser bent met suiker, terwijl Wendy dan misschien weer wat strenger is. Maar ieder zijn ding. Zij weet dat haar kindjes misschien wat meer aanleg hebben om wat dikker te worden en dan vind ik het goed van haar dat zij er wat beter op let. Maar als jij je er prettig bij voelt als Aaron yogi drinkt, moet jij dat ook weten. Het is jouw kindje!

Bij ons is het ook redelijk streng. Eva drinkt diksap (biologisch), eet toetjes zonder suiker en krijgt ook alleen vlees/kaas op haar brood. Af en toe pindakaas, dat wel. Verder rijstwafel, soepstengel, LIGA (al heb ik daar al moeite mee omdat daar suiker in zit). Wel is het zo, dat ze steeds meer gaat snaaien en zo toch meer binnen krijgt dan goed is. Hier een chipje, daar een biscuitje…zo eet ze natuurlijk ook weleens suiker. Maar ik probeer het wel een beetje in toom houden en geef daarom in elk geval drinken zonder suiker, zodat er ook nog wel wat lekkers bij kan. Ik ben niet bang dat ze dik wordt, wel dat ze zo’n suikerverslaafde word als ik. Dat is ook niet alles! Maar ik ken ook een moeder waarvan haar kind nooit suiker krijgt, dus nooit een snoepje en daar ben ik ook niet voor. Een kind mag, net als jezelf, ook van iets lekkers genieten! En Eef vindt chipjes lekker, dus heel soms krijgt ze die een paar.

Groetjes Rainbow, trotse mama