Hihihi Danielle, ik merk wel al jullie dat jullie smulpaapjes zijn!
Gezellig bij jullie hoor, met al die lekkere dingen. Ik ben zelf ook nogal een Bourgondiër en lust ook veel. Een broodje AH filet pesto…daar lik ik mijn vingers bij af! Volgens mij staat er ook een klavertje op en is filet gezond en niet vet, dus dat zou ik lekker (veel) blijven eten, hihi!
Het is grappig te lezen dat jij juist wat losser bent met suiker, terwijl Wendy dan misschien weer wat strenger is. Maar ieder zijn ding. Zij weet dat haar kindjes misschien wat meer aanleg hebben om wat dikker te worden en dan vind ik het goed van haar dat zij er wat beter op let. Maar als jij je er prettig bij voelt als Aaron yogi drinkt, moet jij dat ook weten. Het is jouw kindje!
Bij ons is het ook redelijk streng. Eva drinkt diksap (biologisch), eet toetjes zonder suiker en krijgt ook alleen vlees/kaas op haar brood. Af en toe pindakaas, dat wel. Verder rijstwafel, soepstengel, LIGA (al heb ik daar al moeite mee omdat daar suiker in zit). Wel is het zo, dat ze steeds meer gaat snaaien en zo toch meer binnen krijgt dan goed is. Hier een chipje, daar een biscuitje…zo eet ze natuurlijk ook weleens suiker. Maar ik probeer het wel een beetje in toom houden en geef daarom in elk geval drinken zonder suiker, zodat er ook nog wel wat lekkers bij kan. Ik ben niet bang dat ze dik wordt, wel dat ze zo’n suikerverslaafde word als ik. Dat is ook niet alles! Maar ik ken ook een moeder waarvan haar kind nooit suiker krijgt, dus nooit een snoepje en daar ben ik ook niet voor. Een kind mag, net als jezelf, ook van iets lekkers genieten! En Eef vindt chipjes lekker, dus heel soms krijgt ze die een paar.
Groetjes Rainbow, trotse mama