Vanaf wanneer kindercola en filet american?

@Rainbow: Dat Aaron dik kan gaan worden van de jogi enzo zou wel kunnen want als hij mijn aanleg krijgt zal hij snel dik worden!
Aangezien hij bij het CB de laatste 7/8/9 maande zoeits (weet niet meer precies) elke keer onder het gemiddelde zit vind ik het best als hij wat suikers binnen krijgt.
Oke…te veel is nooit goed daar hoeven we niet over te twisten maar hij is ZO actief de hele dag!
Hij is van 7 uur smorgens(of eerder) tot savonds 7 op en slaapt smiddags hooguit 3 kwartier en verder rent hij…kruipt achter autoos aan…sprint van de bank/kruipt op de bank…zit geen 20 seconde stil en is DRUK druk druk!
Ik geloof dat hij dan zijn suikers wel verbrand…en nee…hij is niet zo actief door die suikers want hij heeft dat al van borstvoeding afaan zeg maar…dat beweeglijke.

Als ik zo lees wat jullie allemaal geven aan je kind dan kan ik mezelf er wel in vinden dat ik misschien wat te veel geef en heb nu ook het idee wat meer diksap te gaan geven.
Ik heb het allemaal in huis maar meneer vind dat niet zo lekker en appelsap/jus de orange/ jogi/ enzo allemaal wel…en aangezien hij de lekkerdere dingen wel drinkt ben ik al blij als hij dat vocht wel binnen krijgt.

Maarre…ook diksap en roosvice bevatten suikers hoor…ik denk dat vele van jullie je daar in vergissen!

Maar…ik ga wat strenger zijn…geen cola meer (alhoewel hij nooit veel krijgt/kreeg)…niet onze drankjes pakken…zal hem een snoepje minder geven…en een koekje…en een chipje…zal dit en zal dat…haha…

Oja…Rainbow…als je mijn bouw zou zien dan snap je dat ik beter filet american kan pakken dan een chipje…maar ik vind het lekker hoor!

Gr, danielle

hihi aaron

tuulk weet ik dat er in rosvice suikers zitten )
darom ook gemiddeld 3 bekers per dag
hier in de familie hebben alle dames-meiden enorm snel
aanleg om dik te worden
dus ja ik let er op omdat ik zelf als kind vrij stevig ben geweest
en altijd werd gepest
dus misschien dat ik darom zo erop let

en om de strengheid door de weeks een beetje te compeseren
mogen de kinderen t wekens gewoon iets meer van al t lekkers
(meestal kiezen ze vrijdags uit wat ze t wekend willen snoepen)
en gek genoeg zijn ze niet eens zo extreem

wat broodbeleg betreft…
bij mij is altijd 1 snee hartig en 1 snee zoet

aja… als de kids ma gelukkig zijn daar draait t toch om
groetjes wen

@Danielle meid, ik heb ook eens je foto gezien (die had je hier eerst staan volgens mij) en het viel allemaal nogal mee hoor. Je hoeft echt niet alleen maar filet te eten! En je moet helemaal zelf weten wat je Aaron geeft, wat ik al zei en als jij het belangrijk vindt dat hij drinkt, dan geef je hem gewoon wat jij hem wilt geven! Je moet je niet door ons laten leiden hoor, wij zeggen alleen hoe wij het doen. Maar dat wil toch niet zeggen dat je aaron nu opeens minder moet geven joh? Doen wat JIJ wilt en als hij graag yogi drinkt, dan drinkt hij lekker yogi. Maar je vatte het hopelijk niet op als kritiek he? Volgens mij niet…

Ik ben zelf ook dol op yogi framboos. Je moest eens weten wat ik zelf naar binnen kan werken…ik eet rustig op een dag (zoals gisteren) een Bossche bol, chips en scones met brownies zoals bij mijn vriendin. Ik eet zelf helemaal niet zo gezond, maar wil dus niet dat Eef dat meepikt. Dat is het 'm meer. Ik wil het goede voorbeeld geven en probeer dus niet veel te snoepen als Eva me ziet Ik kan zelf heeeeel veel snoepen zonder aan te komen, maar eens houdt dat ook op vrees ik! Ik kan nu nog ingrijpen!

Ach, blijven genieten en de één doet dat met een appel, de ander met een ministukje chocola en ik gewoon met een rol koekjes!

Groetjes Rainbow, trotse mama

HAHHAHAHA rol roekjes!! lol

nou…doe mij maar een REEP chocolade or
nee geen stukje daar doek t eg nie voor

wen

Morgan heeft gister gezondigd met mamma. Ik had trek en nam wat nibbits dus mevrouw wilde ook nibits. Zo voor een keer mag het wel. Maar ja ik ben niet zo’n snoeper, ik mag het niet eens, dus zoveel zal ze er niet van meekrijgen.

Maar rainbow jij bent bwel erg, jij wel en eva niet das niet aardig

Groetjes,

Michèle

Mmmmmmm, lekker dat snoepen…
Zo af en toe chocola, en tja dan zit Noah hier dus ook, en wil ook een stukje,
Daarna zet ik het ook gauw weg, want meneer word erg druk van chocola.
hahaha, moet je hem zien rennen door t huis

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

quote:
Maar ik ken ook een moeder waarvan haar kind nooit suiker krijgt, dus nooit een snoepje en daar ben ik ook niet voor.

Groetjes Rainbow, trotse mama

Zou ik inderdaad ook niet doen. Mijn ouders waren ook zo streng en toen ik op mezelf ging wonen en m’n eigen boodschappen mocht doen, ging ik helemaal los. Lekker veel ongezond en suiker, want eindelijk kon het. Geloof me, dat is ook niets. Dan kan je beter iets losser zijn als ouders, dan is het uiteindelijk ook niet zo bijzonder meer.

@Danielle: wij hadden ook die met een uitje, heerlijk!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

hier is chocomelk ook erg in trek maar dan niet de voorverpakte gewoon half volle melk en een klein beetje cacaupoeder en dan het liefst een beetje warm gemaakt

rainbow zo was ik ook een tijd geleden eten wat ik wilde hoeveel ik wilde er kwam geen gram aan helaas is die tijd voorbij en moet ik nu gaan opletten wat ik eet er werd altijd gezegd na je 30 vliegen de kilo´s eraan die je nu wel eet maar niet blijven zitten… nou die leeftijd heb ik nog niet bereikt maar toch vliegen ze eraan. weeg nu 59 kilo ipv van mijn vertrouwde 54 snik snik maar goed ik geef altijd de 3 zwangerschappen de schuld hahahaha.

verder word hier best wel door de kids gesnoept met name in het weekeind door de weeks krijgen ze na school wat lekkers en thats it maar in de weekeind let ik er niet zo op want op is op.
vooral de kitkat zijn is favi bij de kids. en natuurlijk de chips maar omdat papa de laatste tijd boodschappen doet (ik zit met een ontstoken pees in mijn pols dus kan niet zoveel tillen)is er maar weinig chips in huis maar echt missen doen ze het ook niet.

weer een heel verhaal geworden hahaha

groetjes

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

Ik mocht vroeger thuis inderdaad ook niets met suiker, en ik moet zeggen dat ik daardoor ook een beetje losgeslagen ben
Ik probeer er wel op te letten, en ook met Seth.
Nu krijgt hij inderdaad ook nog niet zoveel met suiker, maar ik wil het niet zo erg aan gaan pakken dat hij helemaal niets mag…
Maarje, je kan het uiteindelijk natuurlijk nooit helemaal goed doen.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Ik denk ook dat hoe ouder je kind word, hoe makkelijker je ermee omgaat.
Kijk…net als Seth…Seth is 1 jaar en 1 maand en toen mocht Aaron ook nog niet zo veel als nu.

Bijvoorbeeld…als Aaron nu smiddags uit bed komt mag hij een snoepje kiezen en krijgt hij drinken…en als hij wil krijgt hij fruit.
Toen hij net 1 was kreeg hij ook geen snoep (lolli/haribo zakjes…etc)

Gr, danielle

Je wort indd steeds iets makkelijker naarmate ze ouder worden, als het maar niet doorslaat. Madelon heft nog steeds liever fruit als een snoepje (buiten chocolade )

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Jesse krijgt na zijn slaap fruit, soepstengel, rozijntjes of Liga ofzo. Voor gewoon snoep vind ik hem nog te jong. Denk dat snoep hier nog lang buiten de deur blijft. Voor Jesse dan.

Liefs

Dylano krijgt ook nog geen snoep hooguit op verjaardagen een spekkie of chocorozijntjes.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

morgan krgijt zo ie zo geen chocolade. Ze heeft 2 keer stratiatellakwark gehad en ik had 's nachts een hyper kind. Doen we dus even niet meer. En spek heeft ze een keer gehad en ze vond er niks aan ze wilde liever een mandarijn.

Groetjes,

Michèle

Rens mag van mij geen cola, ook geen kindercola. Hij drinkt Roosvicee/karnemelk en heel soms een bekertje jogi. Soms krijgt hij wel andere sap maar dat leng ik dan wel aan met water. Thuis krijgt hij geen snoep of chips, maar dat doe ik meer omdat hij bij anderen al genoeg krijgt vind ik. Dus thuis gewoon gezond met uitzondering van verjaardagen/speciale visite.
Zoet op brood krijgt hij eigenlijk ook niet, hij geeft er niet om en wij eten dat zelf haast nooit.
Gelukkig heb ik wat da betreft een makkelijk kind. hij eet liever mandarijn als koek. En als hij kan kiezen tussn een volkorenbiscuitje of een lange vinger dan gaat hij voor de biscuit. Rozijntjes krijgt hij soms ook, maar die kunnen toch niet zoveel kwaad.
Persoonlijk vind ik het wel belangrijk om op zijn eetgewoonten te letten, mijn man heeft met best wel een behoorlijk overgewicht gekampt en daar wil ik hem voor behoeden. Gelukkig lijkt hij mijn bouw te hebben en zou hij wel iets meer mogen wegen met zijn lengte. Ik wil hier echt niemand mee aanvallen maar ik kan aan mijn man nog altijd merken dat hij vroeger behoorlijk wat opmerkingen heeft gehad over zijn gewicht. Zelfs nu hij is afgevallen blijft hij moeite houden met zelfvertrouwen. Dat zou ik voor Rens niet willen.
Verder vind ik het schrikbarend hoeveel kinderen op de basisschool al te zwaar zijn. Ik ben wel van mening dat ouders hier meer op zouden moeten letten.
Ik ben echt niet tegen snoep, maar wel met mate.
Heb ook wel eens de neiging om toe te geven, maar ben ook van mening dat rens moet leren dat hij gewoon niet alles krijgt wat hij wil. Gewoon omdfat ik dat zeg, en het beste met hem voor heb.
Nogmaals dit is geen persoonlijke aanval aan iemand gericht maar wel iets waar veel ouders misschien wat meer bij stil zouden kunnen staan.

groetjes Ramona

@Ramona: Het spreekwoord luidt dan wel:" elk pondje gaat door het mondje" maar toch is dat niet altijd waar.
Mijn oma (was al dood toen ik ben geboren) woog 150 kilo…en ik geloof het wel aan de fotoos te zien.
Ons pap heeft 4 zussen en al die zussen zitten rond de 100 kilo.
Ik moet ontzettend opletten met wat ik eet omdat ik OOk al zoveel weeg terwijl mijn zus de bouw van ons mam heeft en die kan eten wat ze wil…zal niet dik worden.
Je kan dus ook gewoon aanleg hebben om snel dik te wordne.
Ons mam was 2 weken geleden jarig en vierde dat in 2 dagen…de eerste dag met vriendinnen en mijn zus en ik waren er ook met kindjes.
Mijn zus pakte 2 gebakjes…ik sloeg de mijne over dus zij wilde die wel hebben.
De volgende dag sloeg ik weer over…mijn zus pakte het hare wel…dus 3 gebakjes had ze op in 2 dagen.
Ik niet 1 in die 2 dagen…pakte ik een paar toastjes…mijn zus ook.
En wat denk je…die dag erna smorgens stond ik weer op de weegschaal en was IK aangekomen!
ZO snel kom ik aan…mijn zus vreet zich suf en komt NIKS aan…weegt de helft van mij!
Ik was vroeger ook dik maar goed gebekt…en ons pap zei altijd: als ze wat zeggen dan sla je erop!
NOOIT ben ik uitgescholden want ze wisten dat ik ze zou pakken.

Met dit alles wil ik dus alleen zeggen: De 1 komt gewoon snel aan de ander niet.
Aaaron heeft op het moment niet mijn aanleg…hij zit 2 lijnen onder het gemiddelde maar ook dit kan zo omslaan.
Ik hoop het natuurlijk niet maar is het zo dan is het zo…als ik weet dat hij niet te veel krrijgt en hij gewoon net als ik snel dik word dan kunnen we er dus niks aan doen.

Als hij nu jogi wel opdrinkt en iets anders niet…dan krijgt hij jogi…ik wil dat hij drinkt!
En ik weet…misschien ben ik wat te makkelijk (ga ik verbeteren maar ik ontzeg hem niet alles omdat ik ook bang ben dat hij dik zal/kan gaan worden.
Dat zien we dan wel weer.
Ik heb ook altijd gevoetbald, kan hij ook gaan doen.

Ik val met dit verhaal niemand aan hoor maar het is dus niet altijd zo dat je dik zijn moet combineren met veel eten!

Gr, danielle

quote:
Rozijntjes krijgt hij soms ook, maar die kunnen toch niet zoveel kwaad.

groetjes Ramona

Daarover gesproken: ik las vanmiddag in de Libelle dat één handje rozijntjes gelijk staat aan 3,5 klontje suiker. Die dingen schijnen nog slechter te zijn wat suiker betreft dan een lolly of iets dergelijks. Wist ik niet, maar goed om te weten!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

ramona

herkenbaar dus
precies wat jij omschrijft
alleen ben ik dan net wat makkelijker t wekend
en t broodbeleg 1 hartig 1 zoet

dit omdat ik de andere kant ook goed weet
als je nooit wat lekkers krijgt omdat…
dan sla je door op moment als je er wel aan kan komen

de gulden middenweg blijft dan toch de beste optie

groetjes

@ wendelijntje ben ik het helemaal mee eens. Rens krijgt nu geen zoet op brood omdat hij er niet om geeft(doet dan twee keer zo lang over zijn brood) maar hij mag het wel.
@Mriek dat wist ik ook niet ha altijd het idee dat dat wel verantwoord was.
@Aaron Ik weet dat het niet altijd aan het eten ligt. Heb er geen ervaring mee, lijkt me frustrerend. Wij kregen vroeger alleen chips en fris in het weekend n dat lijkt nu alle dagen normaal te zijn voor een hoop kinderen. En dan is het niet zo gek als kinderen te zwaar worden. Je hebt trouwens ook suikervrije joghurtdrankjes(let wel op dat er dan niet ipv suiker aspartaam in zit want dat is nog slechter als suiker en zeker voor opgroeiende kinderen) CB hier geeft aan dat optimel bv goed kan. of een klein beetje diksap door karnemelk.
Was echt geen persoonlijke aanval hoor, doe waar je je goed bij voelt en zoals je zelf zegt is hij niet te zwaar. Rens bv krijgt niet veel zoet maar eet wel vrij veel. Is precies gemiddeld met zijn gewicht maar wel met zijn lengte boven de groeicurve. Maar ik eet zelf ook vrij veel(snelle verbranding) en kom geen gram aan dus dat herken ik wel van hem. En zo te horen krijgt hij voldoende beweging.
Zu wel proberen om hem uit een beker te laten drinken ipv een fles. zeker als hij zoet krijgt want dat is toch net wat beter voor de tanden.

groetjes Ramona

Ik geef Tim ook nog geen snoep. S’ochtends fruit tussendoor en na zijn slaap rozijntjes, liga of soepstengel. Hij straalt al als hij een bakje kiwi ziet staan of ik met zijn nijntje koek aan kom zetten. Dus ja waarom zou ik nu al met snoep beginnen. Iedereen moet dit idd voor zich weten en ik val ook niemand aan. Maar wij vinden Tim daar nu echt te jong voor. Ook al komt hij daar niet meteen van aan. Dan nog vind ik het gewoon niet nodig om hem nu al snoep te geven. Hij drinkt gewoon halfvolle melk en diksap en soms sinasappelsap aangelengd met water of whikey.

Hij heeft wel eens wat chipjes op, maar dat zijn gewoon uitzonderingen. Laatst kreeg hij op een kinderverjaardag een spekje en die vond hij niet eens lekker. Natuurlijk ga ik hem als hij ouder is geen snoep ontzeggen, want ik vind dat dat met mate echt wel moet kunnen. Maar een kind van 19 maanden nu nog niet.

Ik wist trouwens ook niet dat je rozijntjes met zoveel klontjes suiker kon vergelijken Mriek. Vind het best moeilijk te geloven, want je hoort altijd dat rozijntjes verantwoord zijn.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker