Ik meldde een paar weken terug al dat de verloskundige vermoedde dat ons kindje misschien niet zo goed groeide. Voor de zekerheid zijn wij toen naar t ziekenhuis doorverwezen om een groei-echo te laten maken. Vanmorgen moesten we terug om wederom een echo te laten maken en een afspraak met de arts. Al met al hebben we zo’n 2,5 uur int ziekenhuis doorgebracht (en dat met een meisje van 11 maanden erbij…).
Het blijkt dat ons kindje inderdaad niet zo goed groeit, het buikje blijft achter bij de rest, wat duidt op een groeiachterstand van het kindje. Gewicht van ons kindje is nu net iets onder gemiddeld, maar niet zorgwekkend ofzo, zeiden ze.
Tevens moesten we (onverwachts) ook maar gelijk een hartfilmpje van de baby laten maken (dat duurt 30 min).
Het vervolg van dit alles is dat ze toch de zwangerschap en het kindje wat beter in de gaten willen houden. Vanaf nu moeten we 2 tot 3 keer per week naar het ziekenhuis voor controle. Een keer per week voor een echo en 2 keer per week voor een hartfilmpje (CTG) van de baby en aansluitend een afspraak met de gynaecoloog.
Een gedoe! Maar goed… t is voor t goede doel. Mijn man heeft vanmorgen al contact met zijn werk gehad… vermoedelijk krijgt hij verlof om samen met onze dochter van 11 maanden en mij naar t ziekenhuis te kunnen gaan. Daar zijn we heel erg blij mee! Maar t worden spannende tijden dan… en lastig want die ziekenhuisbezoeken vallen tuurlijk net onder slaaptijd van onze dochter. Ach we zien wel hoe we t rooien… schuiven met haar slaapjes . We wonen nog niet zo lang hier dus echte betrouwbare oppas is er nog niet!
zijn jullie weer op de hoogte…
groetjes Marian