Hoihoi, ik was even benieuwd hoe het met jou en je ukkie gaat?
Heeft hij of zij de groei van het buikje alweer ingehaald?
En hoe is het verder?
Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie
Hoihoi, ik was even benieuwd hoe het met jou en je ukkie gaat?
Heeft hij of zij de groei van het buikje alweer ingehaald?
En hoe is het verder?
Hai!
Lief dat je t vraagt… ben nu 36 weken en 3 dagen, dus t schiet al wel op. Vorige week hadden we een ‘echte’ gynaecoloog ipv eentje in opleiding. Nou en hij had zoiets van 'gezien de echo’s… wat doen jullie hier?! Maar je buik is wel aan de kleine kant. Voor de zekerheid maandag nog een echo, en dan kan ik je evt wel laten gaan.'Mijn man en ik dolblij, want ik zou heel graag ook thuisbevallen. En hij vond t vreemd dat we elke week voor echo moesten, eens per 2 weken was normaal.
Komen we afgelopen maandag weer bij een ander (in opleiding) na een echo en een zeer uitgelopen ctg… en ‘nee hoor mevrouw u moet gewoon hier blijven’. Zij die arts gebeld van vorige week… draait die zijn woorden terug!
Oh!! Mijn man en ik hebben echt de balen van die ziekenhuisbezoekjes. Maandag half 9 van huis weg en 12 uur thuis (met een zeer moe meiske). Af en toe voelen we ons echt proefkonijn… hoeveel co-assistenen al niet gevoeld hebben… en met echo was t nu ook weer iemand die zat te klooien… sorry ff afreageren
Morgen moeten we weer, maar hebben we de arts die mijn man en ik beide t meest prettig vinden. Gaan gewoon wel met haar praten (ook omdat afgelopen maandag tussen neus en lippen door gezegd werd dat inleiden van bevalling bij kleine kindjes niet beter is dan gewoon bevallen). Dus dan denk je ‘wat moet ik hier mee?!’. Daar moesten we maar eens over gaan praten bij 37 w. Ja dat is volgende week hoor!!!
En tja… klein kindje (nu 2500 g schijnt) met iets verminderd vruchtwater. Maar verder is alles goed. Ze mopperen over kleinere buik, maar iedereen die mij kent ziet dat ik meer buik heb dan bij Elisa! En die woog 3100 g bij geboorte (39w3d). Tja…
Goed al met al vind ik het vermoeiend en vervelend die bezoekjes aant ziekenhuis. Nu weet ik ook wel dat ze t niet voor niks doen…
We gaan proberen of we voor komende periode zo veel mogelijk 1 arts kunnen krijgen, dan heb je immers wel steeds weer dezelfde en weet je tenminste wat je afspreekt.
Morgen maar eens kijken hoe t dan weer is…
Jeetje nou ja zeg!! Wat stom dat die artsen allemaal wat anders zeggen en dat die ene zn woorden nog terug draait ook! Belachelijk zeg… Zo weet je ook niet waar je aan toe bent…
Ik zou zeker weten vragen of je vanaf nu bij 1 arts mag, want dit is helemaal niks zo…
En inderdaad even duidelijk krijgen hoe en wat over de bevalling enzo… Geeft jullie toch een prettiger gevoel en wat meer zekerheid…
Wat balen, wat een lastige situatie zeg… Hou je ons op de hoogte?
Heeeeeeeeel veel sterkte meid! De laatste loodjes zitten er echt aan te komen
Gewijzigd door - goudvisje20 op 25 May 2011 19:00:47
Balen voor jullie. Ik hoop dat jullie nu iets minder artsen in opleiding krijgen. Ik zou in iedergeval wel een poging doen om minder verschillende artsen te krijgen.
Veel succes de laatste loodjes.
Tot nu toe 4 verschillende gezichten gezien… tja degene die ons t meeste aanspreekt (wel een gyn-in opl) heeft ook wel eens nachtdienst. Maar dat hebben ze allemaal. En t zijn bijna allemaal gyn-in-opleiding. Geeft me ook minder vertrouwen in bevallen daar. Maar ja…
t lastige is dat we combi afspraken moeten maken, arts in combi met ctg en evt echo. Maar goed… morgen zien we wel weer verder. t zijn immers nog maar maximaal 6 weken (en dan zou ik de 42 w zwanger moeten halen, zie dat niet gebeuren!)
Jakkes dat zou ik ook maar een raar idee vinden, daar te bevallen met alleen maar gyn’s in opleiding… Is er echt geen ander ziekenhuis in de buurt?
Er zal vast wel ook een ‘echte’ gyn aanwezig zijn / oproepbaar ofzo neem ik aan.
en tja dit is dichtsbijzijnde ziekenhuis. In t dorp hiernaast is er nog een, maar daar werken dezelfde artsen
Vandaag was t gewoon goed. Er is duidelijk gezegd, zolang t met kindje goed gaat kun je gewoon natuurlijk bevallen. Mocht t kindje t niet trekken (eerder) dan pas gaan we inleiden.
Dat was duidelijke taal, kunnen we wat mee. Dus we wachten af… zondag al weer 37w! Kan nooit heel lang meer duren!
Haha nee zeg dat wel Moeten we voor jou ook alvast een meldplichttopic maken
Haha
Nou dat schiet dan inderdaad niet op als daar dezelfde mensen werken… Hopelijk is er bij je bevalling gewoon een goede gyn aanwezig, ik zal voor je duimen
Hoe is het inmiddels? Weet je al wat meer? En heb je vanaf nu 1 gyn?
Nou voor deze week staat er nog een keer een ‘andere’ arts (deze hebben we al eerder gehad. Minder ‘goed’ en loopt altijd mega uit (lastig met een kind bij je wat dan eigenlijk naar bed wil…)). En donderdag moeten we ook, maar omdat het hemelvaartsdag is, is er geen polispreekuur. Dus de dan aanwezige arts van de verloskamers zal ons even te woord staan.
Volgende week hebben we wel de arts die wij prettig vinden. (gelukkig). Voor daarna staat er nog niks gepland. Zien we dan wel weer.
Voor de rest gaat t wel goed. Kindje schijnt gewoon nog door te groeien al loopt buikje 2 weken achter. En ik schijn wat verminderd vruchtwater te hebben.
Vorige week is ons duidelijk gezegd dat zolang er geen aanleiding voor is ze niet gaan inleiden maar gewoon t kindje kan komen als t zich aandient. Kijk daar ben ik nu eens blij mee! Dus we wachten gewoon af en gaan braaf 2x per week naar t ziekenhuis… vanmiddag weer de ‘grote’ riedel met echo, ctg en arts… half 2 van huis weg en met mazzel half 5 thuis (met een vermoeid kind… slaapt niet in kinderwagen ons moppie!). Maar t zei zo…
Jeeeeej meid, het is zo ver!! Je hebt meldplicht!! Vanaf nu elke dag melden in het wist je dat topic