Van de Pil af - Mirena gezet!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik dit topic plaatste. Maar…ik heb ik de Mirena laten zetten! De dokter zei, toen ik daar eenmaal op mijn charmantst op die tafel lag: ‘Ik ga nu de baarmondermond aanhaken met een tang, dat kan pijnlijk zijn’. Ik dacht: ‘Een tang? Aanhaken?’ BRRR. Maar ik voelde er helemaal niks van! Ook van het zetten zelf voelde ik niet meer dan een beetje een krampachtig gevoel, alsof iemand met een stofzuigertje in je binnenste bezig is. Dat was het. Ik was na 10 minuten klaar! Ik weet natuurlijk niet hoe het ding bevalt, maar het zetten was dus een eitje! Pfff, gelukkig maar!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Zei ik toch!! Valt echt reuze mee, en natuurlijk kunnen er mensen zijn die er wel heel veel last van hebben gehad, maar ik vond het dus net als jij , heel erg ee vallen!!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Wat fijn dat het niet pijnlijk was.

Ik hoor graag van je hoe het bevalt, want ik ben ook nog aan het bedenken wat ik ga doen straks. Ik slikte altijd de pil, maar ik weet niet of ik die nog wel wil slikken straks.

Groetjes,
Sandra

Fijn Rainbow, dat heb je maar weer mooi gedaan!

Ik twijfel ook over het blijven slikken van de pil. Voorlopig komt hier geen tweede (als die er al ooit komt) en om nou tot de overgang die hormonen te blijven slikken voelt niet heel erg goed.

Laatst las ik in een tijdschrift over Persona, zie link:

http://www.persona.info/nl/what_is.php

Ben er nog lang niet uit, maar neem het wel mee in m’n overwegingen.

Groetjes,
M

@Mriek, dat klinkt al genuanceerder dan een paar jaar terug, want toen wist je het zeker dat er nooit een tweede kwam toch?Begint dus al een beetje te kriebelen??? hihihihihihi Persoonlijk zou ik voor een spiraal gaan, want ik vind de kans dat je alsnog zwanger wordt, best nog hoog met die persona. maar goed, het is maar net wat je zelf wil. Ik ben gewoon een mirena fan!!!

liefs woezel

Nou, misschien IETS genuanceerder dan, maar dat is meer omdat ik me besef dat je nooit ‘nooit’ moet zeggen. Maar kriebelen doet het eigenlijk niet hoor, dus dat heb je verkeerd aangevoeld

Die Persona-methode is idd een tikkie minder betrouwbaar dan anticonceptie met hormonen, dus dat wordt zeker een heel denkwerkje. Of ik dat dan wel of niet wil met het ‘risico’ op toch een zwangerschap. Weet je wat het is met die spiraaltjes? Het klinkt prima, maar het moet er toch in en uit via je onderkant…daar wil ik nooit meer een arts aan hebben frutten, tenzij echt hoogstnoodzakelijk

Groetjes,
M

Hmmmzzzz moet dus effe werken aan mijn voelsprieten blijkbaar!!! kan me indenken dat het niet fijn is, voordeel is wel dat je er 5 jaar niet meer aan hoeft te denken!! En persoonlijk vind ik het best wel een gedoe om elke dag over een staafje te plassen. Maar nogmaals, dat is mijn voorkeur, en ik begrijp ook wel als dit een voorkeur van jou is.

liefs woezel

Wat jij zegt zit ook iets in. Nou ja, dat wordt gewoon heel goed nadenken en afwegen. Moeilijk!

Groetjes,
M

hahahahhaahhahaha, veel nadenk succes!!!

liefs woezel

Thnx, ik ga het nodig hebben

Rainbow, bevalt 'ie? Geen last?

Groetjes,
M

Nou Mriek, ik lag er zeer charming bij! Ik had een broek aan en ik lag daar op die bank met alleen mijn sokken nog aan (en bovenkleding uiteraard). Het zag er niet uit! Maar gelukkig deed een vrouw het, een arts in opleiding. Mijn eigen huisarts had ik ook iets minder gevonden…Je ligt toch open en bloot met zo’n eendenbek! Haha. Maar ja, een andere manier van inbrengen is er niet en ach, zolang ze het mijn baas niet laten doen, vind ik het best. Haha.

Ik zal laten weten hoe het bevalt, maar ik voel tot nu toe NIKS. Fijn!

Das ook mijn plan om tzt een mirena te laten zetten. Heb jij in de tussentijd de pil geslikt en moest je echt een half jaar wachten na de bevalling, of was je er niet eerder uit? Ik moet sowieso de borstvoeding nog even afwachten, maar wil eigenlijk snel daarna wel eentje laten zetten.

Het schijnt voor moeders een stuk minder pijnlijk te zijn dat voor nietmoeders, omdat de boel al eens is opgerekt (of omdat we een veel hogere pijngrens hebben gekregen na die bevallingen :D) Zit ook niet echt te wachten op mn huisarts die em gaat zette eigenlijk… Hij is wel goed, maar een beetje raar en best een jonge vent. Nou ja, dat zien we dan wel weer!

liefs

quote:
Nou Mriek, ik lag er zeer charming bij! Ik had een broek aan en ik lag daar op die bank met alleen mijn sokken nog aan (en bovenkleding uiteraard). Het zag er niet uit! Maar gelukkig deed een vrouw het, een arts in opleiding. Mijn eigen huisarts had ik ook iets minder gevonden...Je ligt toch open en bloot met zo'n eendenbek! Haha. Maar ja, een andere manier van inbrengen is er niet en ach, zolang ze het mijn baas niet laten doen, vind ik het best. Haha.

Ik zal laten weten hoe het bevalt, maar ik voel tot nu toe NIKS. Fijn!

Haha, ik zie het voor me: zo afschuwelijk om alleen sokken aan te hebben en verder niets. Manlief moet ook nooit met sokken en zonder broek de slaapkamer inkomen, want dan ben ik spontaan voor maanden genezen Anyway, fijn dat je tot nu toe geen last hebt. Ik wist niet dat je bij de huisarts dat ding kon laten zetten, dacht dat je sowieso naar de gyn moest. Dat maakt de drempel wel ietsje lager…wie weet!

Groetjes,
M