Van de Pil af - Mirena gezet!

@Mamamaliwa: nee ik doelde niet op jouw muts
daarom zette ik “verboden” ook tussen haakjes omdat at niet zo letterlijk gezegt was. maar iemand zei dat diegene het er niet mee eens is… ergens niet mee eens was.
laat maar ik weet niet meer hoe het ging

Ook wij willen geen kinderen meer, en omdat ik echt niet meer aan de pil wil (vergat hem nog wel eens), maar ook geen spiraaltje of dingen die een dokter moet inbrengen wil… ligt de keuze hier heel makkelijk…

of we gebruiken een condoom, met de kans dat een 3e zwangerschap gebeure KAN, of Chris laat een knip zetten.
Hij wil het zelf ook hoor… het is niet zo dat ik hem de keuze geef van Hèe een condoom met kans op kind of een knip… Nee zo zit dat niet… Hij wil zelf een knip laten zetten, maar hij durft nog niet zo goed.

Hij heeft nu meerdere verhalen gehoort… (mn vader / opa zijn vader / zwagers etc), maar heeft nog niet de moed bij elkaar geschraapt om naar de dokter te gaan.
Denk ook niet dat ze dat al doen op zijn leeftijd… (bijna 28)

Liefs, Melanie

eventjes over de knip er inzetten, let er wel op dat het lang niet altijd te herstellen is he!

kijk de veiligste manier van voorkoming is gewoon onthouding,
maar aangezien dat zeer weinig voorkomt,zou ik voor de spiraal gaan , ben je voor 5 jaar klaar, geen ongi meer, geen gezeur met pillen, prikken of plastic mutsjes . bevalt voor mij het best

before you judge me, try hard to love me

Ik heb na de geboorte van Luka een Mirena laten plaatsen, en was er erg tevreden over! Ik ben helemaal niet meer ongesteld geweest na het plaatsen en had ook geen last meer van PMS, geweldig! Ik laat zeker na de tweede weer een spiraaltje plaatsen, ook omdat ik nog niet weet of mijn gezin compleet is.

Idd de sterilisatie van een man ‘kan’ terug gedraaid worden, maar het is niet altijd zeker dat dit ook lukt! Wel iets om bij stil te staan vind ik…

En ik had idd op m’n werk een keer gehoord dat een spiraaltje een soort ‘verkapte’ abortus zou zijn, maar volgens de gynaecologen op mijn werk is dit absoluut niet waar! Het zorgt ervoor dat niets zich kan nestelen, dus ook niet kan gaan groeien…

een spiraaltje laten zetten voel je wel, maar ik vond het heel erg mee vallen. Ik had echt horror verhalen gelezen daarover en kwam echt bevend bij de dokter aan om hem te laten zetten. Toen hij er eenmaal inzat en de dokter zei dat hij klaar was, vroeg ik hem: was dat nou alles? Heb nagenoeg ook geen na pijn gehad (menstruatie krampen) of na bloeden!! En eruithalen schijnt pijn loos te zijn!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Nou…ik denk dat ik ook voor die Mirena ga hoor, met al die fans hier! Ik ga er wel nog even over lezen, maar ik denk dat dat 'm gaat worden! Bedankt!

Ik ga nu even Eef uit bed halen, want die breekt boven de boel af geloof ik!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ieks…ik lees op internet erg veel horrorverhalen over die Mirena…Ik had al een afspraak bij de ha gemaakt, maar ik twijfel nu opeens weer. Ok, alles heeft nadelen, maar ik lees dat het inbrengen vreselijk is, dat vrouwen 12 kg aan zijn gekomen, dat ze constant bloedingen hebben etc. Ik durf niet meer…

die horror verhalen had ik ook gelezen, maakt mij ook bang, en drufde ook niet meer. Maar ja, dat ding was al wel besteld, en tja, wat nu??? Dus mijn twijfel bij de huisarts gemeld, en hij heeft mij volledig gerustgesteld. Hij zei, ik heb het nog nooit meegemaakt, die verhalen die vertelt, en komt dus ook bijna nooit voor!!
Je moet niet vergeten dat de negatieve verhalen je het eerst hoort, en de positieve bijna niet. Dat is met alles zo. Daarnaast zijn er heel veel verhalen van vrouwen die een mirena hebben, die nog nooit een kind hebben gehad. Tja, dan zou het kunnen dat het allemaal pijnlijker is dan als je wel een kind hebt gehad.
Maar echt meid, zoals je de verhalen hier leest, het stelt allemaal niks voor, ja je voelt het wel dat hij ingebracht wordt, maar die helse pijnen die beschreven stonden, nee , dat heb ik niet gehad hoor!! En nabloeden? Nee, ik heb de eerste twee dagen voor de zekerheid een inlegkruisje ingehad, maar was niet echt nodig. Na 4 weken was ik voor het eerst ongesteld, en daarna niet meer ongesteld geweest!! Ik heb hem eind september er in laten zetten. Dus nu inmiddels bij 5 maand terug. Ik voel er niks van, geen pijn, niet meer ongesteld. Heerlijk!!

Echt 1 raad, ga niet uit van negatieve verhalen,!!!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Ik snap je heel goed hoor meid. Maar tik even in bij google mirena spiraal positieve ervaringen. Dan krijg je zo een dozijn websites (forums) met hele positieve verhalen. Dus ga dat eerst ook maar eens lezen

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

quote:
Ieks...ik lees op internet erg veel horrorverhalen over die Mirena...Ik had al een afspraak bij de ha gemaakt, maar ik twijfel nu opeens weer. Ok, alles heeft nadelen, maar ik lees dat het inbrengen vreselijk is, dat vrouwen 12 kg aan zijn gekomen, dat ze constant bloedingen hebben etc. Ik durf niet meer...

Gewoon aan misschien kan hij je ook wat anders adviseren.

Groetjes,

Michèle

Haha bakmama, dat vind ik een goeie Je hebt helemaal gelijk!
Ik vond de bevalling niet meevallen en ik ben als de dood voor de tandarts
Maar als ik mn teen stoot oid dan aai ik erover en ga weer vrolijk door haha

Maarre jij hebt het steeds over dat je zoveel kids wil he, compleet elftal enzo, maar wanneer komt dan de volgende bij jullie Haha

Daar heb je helemaal gelijk in Daarom ben ik ook zo ontzettend blij met mn zwangerschap en geniet ik er nou al optimaal van. Omdat het ons gegeven is. Er zijn er zoveel die niet eens 1 kindje krijgen en wij zijn gewoon nu alweer zwanger van de tweede. Daarom voel ik me ook rijk gezegend
Mijn ouders hebben 7 kinderen gekregen Nou dat wil ik dus echt niet
Ik heb er wel van geleerd dat het heel moeilijk en hectisch is. Echt niks voor mij! Wij houden het eerst bij 2. Heeeeeeeeel misschien later nog, maar voorlopig 2
Mijn moeder heeft er trouwens nooit bij gewerkt, maar mn vader had ook een hele goede baan

Ohhh wat leuk 7 kids! Ik kom uit een gezin met 6 dochters, mijn vader werkte en mijn moeder was ook huisloeder Ik ben de oudste, en jij?

Ik ben de 1 na oudste. Maar helaas was het bij ons niet altijd even leuk hoor… Op het moment gaat het zelfs behoorlijk slecht, maar goed dat even terzijde…

Mijn vader had een eigen bedrijf in de ICT. Hij was erg goed in wat hij deed dus hij had altijd werk. Hij verdiende ontzettend veel.
Ik vond altijd al mijn broers en zussen lief hoor, de een wat meer dan de ander natuurlijk, maar toch. Met mijn jongste broertje kon ik altijd het minst overweg. Die was een beetje verwend…
Het nadeel van zoveel kinderen is ook dat we echt ontzettend vaak zijn verhuisd. Ik heb op 3 verschillende basisscholen gezeten…
Mijn 4 broertjes sliepen in 1 huis bij elkaar op de kamer en mijn zus en ik hebben samen 1 kamer gedeeld. Mijn jongste zusje en broertje hebben ook in een huis 1 kamer gedeeld. Dat was in ons laatste huis, waar verder iedereen een eigen kamer had, behalve dus de 2 jongsten
We hadden een tafel voor 6 personen die uitgeklapt kon worden aan 2 kanten. Dus dan was het een tafel voor 10 personen. Omdat ie dus ingeschoven kon worden, nam het niet veel ruimte
Het eten met elkaar was meestal wel gezellig.
Mijn moeder had 6 gaspitten Maar meestal redde ze het wel met 3/4 pannen Gewoon de allergrootste pannen die er zijn
Het speelgoed hadden we voornamelijk op onze kamers
In 1 huis waar we hebben gewoond hadden we een speelkamer, wat origineel de garage was. Daar stond een extra houten hoekbank waar spullen in de zitting konden en een tafel. Er stond een poppenkast en duplo/lego en weet ik veel wat nog meer
En voor de verjaardag kregen we 8 cadeautjes, van iedereen 1. Van papa en mama een groter/duurder cadeau en van de rest wat kleinigheidjes
Zoo dat waren al je vragen

Nouja gezellig… Haha Vooral aan tafel dan, maar voor de rest…

Ohhh jammer dat jij dat zo hebt ervaren Goudvisje! Ik ben de oudste van 6 dochters, en ik moet zeggen mijn ouders hadden het niet breed, maar ik heb een geweldige jeugd gehad! Wij zaten (eerste 4 kids) in totaal maar 6 jaar uit elkaar! Dus je moest wel veel dingen doen, en wij hadden vaak 2de hands kleding en geen dure tv en auto! Maar als mijn papa dan weer geld had verdient; dan vroegen ze; willen jullie op vakantie? Of een nieuwe auto! Dan schreeuwde we altijd met z’n allen; VAKANTIE!!! hahahhahaha

Ja erg jammer, maar er is binnen ons gezin zo ontzettend veel gebeurd… En daar komt het door…
Wij kregen overigens helemaal geen kleren van mijn ouders, maar we kregen zakgeld en kleedgeld

Ohhh ja wij kregen geen kleedgeld en zakgeld tot ik in de laatste 2 jaar van de middelbare school zat, geld was er gewoonweg niet veel, maar zodra ik kon werken (was 12 of 13) was ik aan het werk, weekenden en vakanties etc! Nee wat dat betreft mag ik niet klagen! Het was niet altijd makkelijk, maar zou niet anders willen, daarom ben ik wel eens bang hoe het is voor Jada om waarschijnlijk alleen op te groeien!

@ bakmama, ja op dit moment wel ja! Ik kan het niet opbrengen. In NL heb je gratis onderwijs, dat is hier niet, nou ja het is er wel, 100 kids in 1 klas met 1 leraar, dat wil ik niet voor haar, dus dat betekend een dure school en dat kan ik niet betalen met 2 kids, dus dan geef ik er liever 1 alles dat ik heb dan 2 kids de helft, als ik miljonair zou zijn had ik graag nog een paar kindjes gehad, maar ze is het helaas niet!

Ook ik was vanaf mn 12e altijd al aan het werk Dat moest van mn ouders. We moesten leren onszelf te onderhouden zeg maar
Maar heb altijd al gewerkt en daardoor wel altijd veel werkervaring gehad

Maarre we ‘misbruiken’ Rainbow haar topic een beetje he Haha

Gewijzigd door - goudvisje20 op 15 Feb 2011 14:01:14