Van de Pil af - Mirena gezet!

Ik wil van de Pil af. Klaar. Sinds ik Max heb, is het maandelijks een verschrikking! Ik heb het er hier al eerder over gehad: doorbraakbloedingen en veel bloedverlies. Het vervelendste vind ik nog wel, dat ik vaak na een week alweer ongesteld ben, dat dat dan even stopt, om na een dag of vijf weer terug te komen. Er is geen enkele regelmaat meer te bekennen. En volgens mij heeft de zwangerschap mijn geheugen ook aangetast, haha, want ik vergeet gewoon wanneer ik weer met een nieuwe strip moet beginnen. Kortom: ik vind het niks meer.

Maar wat dan? Wij willen geen kindjes meer, maar steriliseren vind ik nu te definitief toch. Stel dat we van gedachten veranderen…Ik heb wat gezocht op internet, maar kan nog niet echt een goede afweging maken. De vraag is natuurlijk of ik die doorbraakbloedingen etc. met een ander voorbehoedmiddel niet zou hebben? Maar hebben jullie een goed alternatief? Ik ben benieuwd…

Groetjes Rainbow, trotse mama

Gewijzigd door - Rainbow op 11 Feb 2011 23:02:09

Gewijzigd door - Rainbow op 23 Mar 2011 20:45:24

Ik heb een nieuw soort pil gehad. Die heet yazz 24+4 DAt zijn 24 pillen met hormonen en 4 zonder. Je slikt dus elke dag een pil an kan dus ook niet vergeten opnieuw te beginnen. Je hebt ook maar 4 dagen geen hormonenpil dus je bent ook korter ongi. Ik brak er alleen na 5 maanden doorheen dus ben weer overgestapt maar ik moet gewoon een hele zware pil hebben. Damian is door de pil heen geschoten en dat was de ena zwaarste 3 fase pil (heb nu dus de zwaarste) Misschien kan je met je ha daar eens over spreken

René heeft zich na Dylano laten steriliseren, hij was toen 38

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Ik heb een Mirenaspiraaltje en heb er helemaal geen last van en je hoeft nergens aan te denken.
Het geeft plaatselijk kleine beetjes hormoon af waardoor het baarmoederslijmvlies zich niet kan opbouwen dus er hoeft ook maar weinig of niets te worden afgestoten in de maand.
Ik vloei nu nog een heeeel klein beetje (gebruik er een inlegkruisje voor, er zijn vrouwen die helemaal nooit meer ongi zijn)
Je natuurlijke hormoonhuishouding gaat gewoon door dus ook een eisprong maar er kan niets innestelen.
Ik voelde me niet prettig bij de pil en hiermee zit ik gewoon goed in me vel.
Dit spiraaltje is voor 5 jaar, mochten we nog een 2e willen is het er zo uit en ben je direct weer vruchtbaar omdat je eigen hormoonhuishouding gewoon nog goed werkt (met de pil wordt het onderdrukt)
Mijn spiraaltje moet er over4 jaar uit en dan ben in 41, en dan zullen we wel zeker weten dat we geen 2e willen dan misschien sterrelisatie maar de gyn vind het spiraaltje perfect want je schijnt ook rustiger door de overgang te gaan.

Gewijzigd door - vlokje03 op 09 Feb 2011 21:32:25

had je dat voor max ook al? zou je hier niet eerst is met de dokter over praten lieve schat… niet om het 1 of het ander maar het zou ook geowon iets simpels kunnen zijn wat zo op te lossen is.

ik kijk het morgen na bakmama… mn maag kan op dit moment niet tegen horror filmpjes.
brr… ik ben wel benieuwd ik ga het morgen zeker even kijken

Bah! Geen prettig filmpje, en ik vind het wel heel wreed om hier zo neer te zetten! Op een gegeven moment zie je een compleet kindje opgepakt worden, en toen heb ik het weg geklikt… Zo zag onze Jayvey* er ook uit, compleet, maar slap en heel klein… Verschrikkelijk om dit dan zo te zien in combinatie met spiraaltje en abbortus! Ik ben mijn eerste baby verloren aan een stollingsafwijking, waardoor ik geen pil mag gebruiken, en dus niets anders kan doen dan een spiraaltje gebruiken asls anticonceptie! Ik heb er nog nooit een gehad, omdat we best wel graag op korte termijn nog een kindje willen, maar dat gehannes met condooms zijn we ook zat… Al denk ik na het zien van dit filmpje dat condooms dan toch maar beter zijn in ons geval?

Groetjes Anouk

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Ja echt heel verschrikkelijk, alleen al dat iemand het in zijn hoofd heeft gehaald om deze beelden te maken van deze mensjes, want mensjes zijn het, al word er niet bepaald zo mee om gegaan… die pincet, brrrr!

Groetjes Anouk

Ik ben na de geboorte van Jasper niet meer begonnen met de pil, had geen zin meer in al die hormonen in m’n lijf en ook wel benieuwd of mijn menstruatie van zichzelf wat regelmatig zou zijn. En tja, toch gewoon ouderwets de condooms er weer bij…maar met de nieuwste soorten valt dat reuze mee hoor…

Moet er wel even bij melden datik zelf het filmpje niet gezien heb, maar toch even om alle vrouwen met een spiraaltje zich niet heel slecht te laten voelen…n.a.v. wat ik hier las even gegoogled en ik vond onderstaand bericht:
{{Hoe werkt een spiraaltje?
Spiraaltjes zijn vreemde lichamen die in de baarmoeder een afstotingsreactie uitlokken. Hierbij worden alle losliggende cellen -zaadcellen, eicellen en andere- door witte bloedlichaampjes aangevallen en vernietigd.
Koper hindert bovendien de functie en de beweeglijkheid van de zaadcellen en stoort eveneens het transport van de eicel naar de baarmoederholte, zodat een bevruchting uitblijft. De bewering dat spiraaltjes abortus van het jonge embryo veroorzaken is dus onjuist}}.

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Ik heb een mirena spiraaltje, en ben er heel tevreden over. Ik werd na 1 keer ongesteld zijn, niet meer ongesteld!! heerlijk!!! Ideaal gewoon, en na een tweede laat ik er gelijk weer 1 inzetten!!

Ik heb het filmpje niet gezien, maar als het klopt dat er beweerd wordt dat het een verkapte abortus is, als je een spiraal laat zetten, en er beelden gebruikt worden van baby’s die al verder in de zwangerschap zijn, puur om de stelling die ze hebben, kracht bij te zetten, sorry, maar dat is echt flauwe kul en laag en verschrikkelijk en schandelijk en nog veel meer dan dat!!! Ja, het zorgt ervoor dat een bevruchte eicel zich niet of moeilijk kan innestelen, ja de hormonen die het afgeeft zorgen er voor dat je als het goed is niet zwanger wordt, maar de pil doet ook al deze dingen hoor. de pil zorgt ervoor dat het laagje baarmoederslijnmvlies wat elke maand opgebouwd wordt in de baarmoeder, een stuk dunner is dan normaal, zodat als er per ongeluk, ondanks de hormonen toch een eitje bevrucht wordt, het zich moeilijk kan innestelen, en dus geen zwangerschap (op uitzonderingen na dan). dat is mijn ogen precies hetzelfde dus!!!
Ik heb helemaal geen zin om op die sites te gaan kijken, maar het is echt 100% flauwekul!!!

@rainbow, mirena spiraal, echt doen!!!

liefs woezel

Ik zou zeggen, spiraal, nuvaring of hormoon staafje! Maar goed, bespreek even de dingen met je huisarts!

De volgende opties zijn aanwezig
Steriliseren jij of je man
Spiraal (koper of mirena)
Hormoon staafje
Condoom (vrouwen of mannen)
De pil (zoveel varianten)
Nuvaring (lokaal hormonen)
Ze varieren ook enorm in prijs, nuvaring was in 2006 (toen ik nog in NL was) 10 euro per maand (geloof dat de verzekering een gedeelte dekte, maar betaalde 10 euro zelf! Bijv. Als prijs geen issue is zou ik gewoon even goed met je huisarts alle optie doorspreken! Succes iig, niet een makkelijke keuze!

Ik zat ook meteen te denken net als bakmama, je man zich laten steriliseren, omdat dit teruggedraaid kan worden. Succes ermee!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Ik ben het met woezel eens! Sorry vind een spiraal en abortus nogal een verschil hoor, vind absoluut niet dat dat over een kam geschoren mag en kan worden! Dat is echt niet okay! Ik vraag me ook af waar dit vandaan komt ineens. Ik bedoel weten jullie wat de pil doet? Ik bedoel als we deze kant op gaan, mag je alleen nog een barriere middel gebruiken! Vind het onterecht dat deze stelling hier gemaakt word! sorry!

oohh en van de mannelijke sterilisatie terugdraaien, daar moet je niet te makkelijk over denken hoor, echt niet! Het is geen eenvoudige operatie, zkv dekt het vaak niet, en lukt ook niet altijd! Dus als je niet zeker bent zou ik er niet aan beginnen!

Wij gaan nu nog niet voor een tweede hoor bakmama, maar het gaat ook niet zo lang duren dat ik een spiraaltje ga laten zetten. Die word niet vergoed namelijk (ik mag alleen een koperhoudend spiraaltje) en om voor een jaartje dan zo’n bedrag te betalen vind ik zonde!

Jedy… hoe spreek je dat uit dan?

Groetjes Anouk

@bakmama waarom had je de link weggehaald? ik heb het filmpje niet gezien…maar wil ik dat wel zien?

waarom is er nu weer een discussie ik snap hem niet echt. wie zegt dat de pil “verboden” moet worden en we alleen nog maar barierre middelen mag gebruiken?

Mama van Rico, dan moet je even goed lezen, want dat heb ik niet gezegd, maar ik heb gezegd dat abortus en een spiraal absoluut niet hetzelfde is, en ook dat als je denkt dat een spiraal (vooral mirena) hetzelfde is de spiraal lijkt enorm op wat de pil ook doet (zie uitleg woezel) dus als je zo denk kunnen we straks alleen nog een barriere middel gebruiken! (dat was een grapje) Snap je hem?

@inge, er is helemaal geen discussie hoor!!

@bakmama, ik was even uit pure nieuwsgierigheid even gaan kijken op die hyves, maar…je moet daar eerst lid van worden, en dat doe ik dan maar niet, aangezien ik het daar niet mee eens ben (ondanks dat ik het zelf volgens mij nooit zou kunnen , abortus, maar dat neemt niet weg dat als een ander wel een goede reden heeft om die stap te nemen, het ook goed moet zijn dat ze die mogelijkheid hebben) Maar goed, dat is een heel ander onderwerp dan waar het topic over begon en eigenlijk ook niet echt relevant…dus back on topic!!!

@Rainbow MIRENA SPIRAAL!!! DOEN!!!

Hahahahahha, sorry, maar ik ben er echt een fan van, kijk hij kost wel wat, maar hij mag ook 5 jaar blijven zitten. Verdeel die kosten dan over 5 jaar, en dan ben je een stuk goedkoper uit dan de pil, en je hebt drie voordelen:
1 - je hoeft niet elke dag meer denken of je dat kleine rot ding al hebt ingenomen
2- grote kans dat je niet meer ongesteld word na een maand of drie na het plaatsen (heerlijk echt waar)
3- doordat hij op de plek zit waar de hormonen hoeven te zijn, gaan al die hormonen niet eerst door je hele lichaam, maar zitten alleen daar!!

ik ben echt fan, maar goed dat begrpeen jullie al!!

liefs woezel

Ik wil na de bevalling (of na de borstvoeding, weet niet of het gecombineerd mag worden) ook een spiraaltje laten zetten. Vriendin van me is net zo enthousiast als Woezel en het scheelt een hoop in de hormonen, menstruaties en stress als je eens een pil vergeet. Na de eerste (jaar of 5) kunnen we alsnog overwegen dat mn man een knipje krijgt. Tot die tijd vind ik dit een goed oplossing!

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

Wij willen na de tweede voorlopig ook geen kinderen meer en misschien wel helemaal niet meer Dus zelfde dilemma als rainbow zo’n beetje
Maar die mirena spiraal laten zetten he, doet dat pijn? En voel je m na die tijd ook nog wel es?
Zit ook totaal niet in de weg bij het vrijen? Haha toch even vragen hoor

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie