Van 5 naar 4 flessen

Ik heb alle verhalen over de 4 of 5 flessen gelezen.

Mijn zoontje Demi is nu 3 maanden en zit nog op 5 flessen. ook ik zou hem het liefste willen laten doorslapen. Maar of hij nu wel of niet om 22.30 uur een fles heeft gehad, hij wordt altijd rond 4.00 uur wakker.
Ik heb het idee dat dit niet is omdat hij zo’n honger heeft, maar omdat hij wilt poepen maar wat niet lukt. Als ik hem dan een flesje geef (90 cc of meer) begint hij lekker te borrelen in zijn broek en kan ik hem weer terug leggen in zijn bed waarna hij doorslaapt tot de volgende morgen. Wat dat wel weer zo is dat hij zijn eerste fles niet opdrinkt. Hij drinkt dan maar ±100 cc.

Het is moeilijk. Volgende week moet ik weer gaan werken dus zou ik het liefste van die ‘nachtfles’ af willen…

Groetjes
Saskia

Is het misschien een idee om het wat kindocol van VSM te geven. Dit maakt het poepen wat makkelijker. Morgan had gister ook pijn in haar buik en zo’n 30 min na de kindicol kon ik haar verschonen en was ze weer blij.

Groetjes,

Michèle

Hoi Michèle,

Bedankt voor je reactie.
Maar het gekke is dat Demi helemaal geen problemen heeft met poepen. Hij heeft 2 of 3 poepluiers per dag! Hij krijgt omneo voeding en infacol tegen darmkrampjes. Dit werkt heel erg goed. Hij is van de krampjes af alleen als hij moet poepen kreunt en steunt hij nog heel erg. Daarna is het inderdaad weer de vrolijkheid zelf.

Tijdens de fles geven duurt het ook even voordat hij daadwerkelijk gaat eten (±10 minuten). Hij is eerst nog met ‘andere dingen’ bezig. De eerste fles eet hij niet eens helemaal op. Als hij zijn luier vol heeft stopt hij met eten. Vaak laat hij de halve fles staan!

Maar tot nu toe groeit Demi als kool, dus wat dat betreft is het niet erg…

Saskia

Ha ha ha oke hij is dus net als Morgan als er boven iets in gaat komt het er meteen van onder weer uit bijna

Ik moet Morgan nu standaard na haar potje verschonen, echt net haar vader Maar gister had ze gewoon wat te harde ontlasting en dan krijgt ze zo een beetje hulp. Het is ook niet niks als je darmen ineens aan allemaal nieuwe dingen moeten wennen.

Groetjes,

Michèle

Hoi,

Ik mag de laatste fles weg laten als mijn dochtertje 6 kilo weegt, zegt het cb. Maar ga toch het meest mijn gevoel achter na. Ga het steeds iets vervroegen. Ze is nu 9 weken en slaapt al lekker door en dat vind ik heerlijk en ben bang als ik de laatste fles weg laat dat ze snachts weer wakker wordt. En dat willen we niet. Dus doe het rustig aan, Geef nu gewoon de fles om half 11 nog een tijdje en ga het dan rustig vervroegen. Ze slaapt tijdens het drinken gewoon door, wordt helemaal niet wakker.

Groetjes Spruit

Jeetje Spruit, vind dat je die 5e fles wel erg snel mag weglaten. Als wij het hadden gedaan als Tim 6 kilo was, dan hadden we hem na 2 maanden al weg kunnen laten. We hebben Tim altijd wakker moeten maken voor zijn 5e voeding. We waren op een gegeven moment zelfs gestopt met die 5e fles. En ook dan sliep hij de nacht nog door. Maar het CB vond dat te vroeg, dus toen hebben we hem nog braaf wakker gemaakt voor de 5e voeding. Hij dronkt die wel altijd leeg als we hem wakker maakte. Vanaf 5 maanden hoefde we hem niet meer wakker te maken en ging prima.

Groetjes,
Sandra

Lilypie 1st Birthday Ticker

Hoi,

Ja mijn dochtertje weegt bijna 6 kilo en is 10 weken maar geef haar de 5e fles nog wel gewoon, Uit de verhalen die ik op de site veel lees is het ook erg vroeg. Mijn neefje kreeg met 11 weken de 5e fles niet meer en sliep direct door tot de volgende morgen 7 uur. Het gaat erg goed met hem, dus ja of het kwaad kan?!? Je moet gewoon doen waar jij je prettig bij voelt en je kindje het goed bij doet.

Groetjes Spruit