Hey!
Vraagje over het overgaan van 5 naar 4 flessen. Vanaf welk moment ga je dit doen? Ik neem aan dat je baby niet te jong mag zijn? Al hoor ik om me heen baby’s die net zo jong zijn als mijn kleine die tussen 19.00 en 20.00 de laatste fles krijgen.
Mijn zoontje krijgt op dit moment 5 flessen van 180 + 6 scheppen. Voor zijn laatste fles moeten wij hem (bijna) altijd wakker maken en hij ligt dan echt in een diepe slaap. Hij drinkt de fles altijd wel helemaal leeg en daarna gaat hij gelijk weer naar bed en slaapt dan verder. Naast dat ik het af en toe zielig vind om hem wakker te maken gaat dit dus verder prima. Het enige is dat wij altijd pas rond 23.00/23.30 kunnen gaan slapen.
Zal ik proberen over te gaan naar 4 flessen? Dan moet ik denk ik wel de inhoud van de flessen omhoog gooien. Ik wilde dit in het weekend is gaan proberen en als het lukt dan zijn laatste fles rond 20.00 geven. Het kan natuurlijk best zijn dat hij gewoon dan 's nachts komt, maar daarom ook in het weekend proberen.
Aan de andere kant moet ik misschien wachten tot dat hij ook bijvoeding krijgt (bijvoorbeeld groente of fruithapje). Ik twijfel een beetje.
De verandering is dus niet echt noodzakelijk, maar wellicht is hij er wel al klaar voor. Wat is jullie mening daarover en wanneer zijn jullie overgestapt naar 4 flessen en met welke reden?
Groetjes