Van 5 naar 4 flessen

Hey!

Vraagje over het overgaan van 5 naar 4 flessen. Vanaf welk moment ga je dit doen? Ik neem aan dat je baby niet te jong mag zijn? Al hoor ik om me heen baby’s die net zo jong zijn als mijn kleine die tussen 19.00 en 20.00 de laatste fles krijgen.

Mijn zoontje krijgt op dit moment 5 flessen van 180 + 6 scheppen. Voor zijn laatste fles moeten wij hem (bijna) altijd wakker maken en hij ligt dan echt in een diepe slaap. Hij drinkt de fles altijd wel helemaal leeg en daarna gaat hij gelijk weer naar bed en slaapt dan verder. Naast dat ik het af en toe zielig vind om hem wakker te maken gaat dit dus verder prima. Het enige is dat wij altijd pas rond 23.00/23.30 kunnen gaan slapen.

Zal ik proberen over te gaan naar 4 flessen? Dan moet ik denk ik wel de inhoud van de flessen omhoog gooien. Ik wilde dit in het weekend is gaan proberen en als het lukt dan zijn laatste fles rond 20.00 geven. Het kan natuurlijk best zijn dat hij gewoon dan 's nachts komt, maar daarom ook in het weekend proberen.
Aan de andere kant moet ik misschien wachten tot dat hij ook bijvoeding krijgt (bijvoorbeeld groente of fruithapje). Ik twijfel een beetje.

De verandering is dus niet echt noodzakelijk, maar wellicht is hij er wel al klaar voor. Wat is jullie mening daarover en wanneer zijn jullie overgestapt naar 4 flessen en met welke reden?

Groetjes

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

ja deze vraag had uit mijn mond kunnen komen haha ik wil het ook graag weten

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi!

Wij zijn pas van de laatste fles af sinds Erik goed aan de bijvoeding zat (rond 6,5 maand). Eerder durfden we niet, haha. En het ging goed zonder laatste fles, hij sliep de nacht gewoon door. Erik dronk die laatste fles ook nog altijd helemaal leeg, maar dat was achteraf denk ik meer uit gewenning dan dat hij hem nog nodig had.

Ik zou zeggen: gewoon maar even proberen, want je kan het toch niet van tevoren voorspellen. Dus proberen om hem te laten vallen en zien wat er gebeurt: komt 'ie 's nachts, dan heeft 'ie hem nog nodig. Komt 'ie niet, tja…dan kan je in het vervolg lekker vroeg naar bed!

Groetjes!

Morgan gaf zelf aan dat ze een fles niet meer nodig had. Ze was toen iets meer dan 5 maanden. Ik liet haar zelf komen voor de laatste fles. Dat deden we met 4 maanden al, maar toen ging ze ineens doorslapen alleen op de dag zelf werd ze heel hongerig, alleen was verhogen van de flessen geen optie. Dus zijn we haar wakker gaan maken om 22.00. Met 5 maanden zijn weer wee gaan kijken hoe laat ze zelf kwam, duit ook omdat ik erg moe was omdat de wekker hier om 5 uur afloopt 's morgens dus ik wilde om 21.30 zo ongeveer naar bed kunnen. We merkten alleen ineens wel dat ze moeilijk ging doen over haar fles van 10 uur 's morgens. Dus we zijn gaan schuiven, of eigenlijk moesten we even forceren om die van 10 uur weer te laten nemen en die van 22.00 (of later) te laten vervallen. Het heeft een week en een flinke oorontsteking geduurd maar ze zit nu op 4 flessen, 1 fruithap en een 4 maandenpotje groente en komt niet meer voor de 5e. Dus ik zou zo ie zo ook kijken naar wat de kleine zelf aangeeft, maar nu zou ik nog niet af gaan bouwen. Mij is toen verteld 4 maanden en of 6 kilo.

Groetjes,

Michèle

Mijn zoontje is op dit moment al 64 cm en bijna 7 kilo, wat dat betreft kan hij best wat hebben naar mijn idee. Wat een knul al he

maar michele. hoe jij het verteld he, ik vind dat echt zo super, maar ik wil dat dus ook rico is dus nu 5 maanden en ong. 64 cm en ong 6.7 kg
maar hij krijgt zijn fles om kwart over 11 nog. ik weet dus ook niet zo goed hoe ik het aan moet pakken want hij krijgt hem best laat. hij slaapt ook nog niet helemaal door. vooral neit meer na half 7 (7 uur eerste fles) want dan gaat hij blijven mijmeren tot 7 uur

*saro… Ons ventje is ook zo’n big ventje haha… hierdoor kunnen ze wel sneller zonder denk. Wij hebben het langzaam afgebouwd… dus de eerste avond ipv 180+6schepjes hebben wij 150+5 scheppen gedaan… dit 2 dagen en toen naar de 120+4 schepjes… kan jezelf kijken hoe hij hierop reageerd. Vervolgens hebben we dit tot de 90cc afgebouwd en hem daarna helemaal weggelaten… dit ging goed. We hebben hem ook langzaam aan naar voren gehaald… dus die 150+5 scheppen om 22.00 uur ipv 23.00…

Ik zou er gewoon morgen al mee beginnen … mocht het niet lukken dan heb je de zaterdag om elkaar af te lossen maar … denk wel dat het goed komt… je eigen rust en zekerheid is hierbij weer belangrijk… elke verandering is eng/spannend… maar probeer nuchter te zijn en te denken ach komt hij wel … dan krijgt hij water oid … maar GEEN NACHTVOEDING MEER GEVEN… want dan ben jezelf de pineut!

Ja waarom laat je hem dan niet gewoon komen Inge. Kijken wat ie dan doet. Zo weet je of het een gewoontefles is of dat ie echt honger heeft, Hij zit ook al op bijvoeding dus het zou moeten gaan kunnen lijkt me. Wees alleen niet teleurgesteld als hij er nog niet aan toe is. Als ik Morgan in bed legde zei ik altijd als je echt honger hebt krijg je lekker een fles, maar als je wilt slapen mag dat ook. Ik hbe geen idee of een baby het allemaal begrijpt, maar ja baad het niet enne hiermee ging ik voor mezelf ook slapen met het idee als ze wil mag ze maar het kan zijn dat we doorslapen. Ik heb nooit een verwachting gehad dus ik legde ook geen druk op haar. Maar ja ieder kind is wel anders enne mijne schijnt erg makkelijk te zijn.

Groetjes,

Michèle

ja dat zei ik gisteren nog tegen rijco dat ik vind dat morgan het zo goed doet en dat ik het echt knap vind. rijco zei toen ook van; ja dat is echt snel maar er zijn kindjes die met 7 maanden nog een nachtfles krijgen en rico zit er denk ik net tussenin…hij doet het ook super hoor ben allang blij dat hij het zo goed doet
maar ja in ieder geval…ik ga dat ook zeker proberen maar dan moet ik EERST op volledige bijvoeding zitten hij eet nu maar een half potje ofja…dat krijgt ie want ka had gezegt dat ik nog effe niks moest veranderen om te kijken of de behandeling aanslaat (doet ie niet maar goed)
dus ik heb het er eerst nog over met hem kijken wat hij zegt…
ik wil niet tegen zijn advies ingaan vooral niet als het gaat over het spugen etc…en voeding noem maar op want anders gaat alles lagns elkaar heen. en kan ik net zo goed niet naar hem toegaan als ik niks doe met zijn adviezen
maar bedankt voor de tip als hij het goed vind dat ik een fles minder geef en meer bijvoeding ga ik het zeker zo proberen

Nee inderdaad even niet rommelen jij. Rico heeft natuurlijk een andere ‘gebruiksaanwijzing’ Niet erg, maar ook niet makkelijk, alleen wel even blijven volgen want anders ben je verder van huis. Ook hij raakt die fles nog wel een keer kwijt. Je bent al een heel eind toch.

Groetjes,

Michèle

hoi
wij hebben bij Emma de laatste fles op een gegeven moment (rond 4 maanden) iets vroeger gegeven. Ik zou met 3 maanden nog niet op 4 flessen gaan, dat lijkt me wat vroeg. maar je kan wel proberen om de laatste fles te vervroegen naar bijvoorbeeld 10 uur. dan kan je zelf ook wat eerder slapen, dat is heerlijk!

Vanaf 5 maanden hebben wij 1 fles laten vevallen, ze krijgt wel een groentehap/fruit hap tussendoor. dat gaat erg goed. vanaf 5 maanden mogen ze ook een fles minder. als je geen bijvoeding geeft kan je iets meer per fles geven.

Succes
Gidget

ja zeker, slaapt niet meer in doeken slaapt in eigen bed, geen nachtvoeding meer en hij is zooo vrolijk en mama dan ook natuurlijk
nu het spugen nog en dan zijn wij niet meer kapot te krijge

Ha ha ha en als je dan net alles lekker hebt lopen krijgt ie weer een sprongetje

Groetjes,

Michèle

hhaha, DANKJE meid dat je me helpt herinneren pfff fijn hoor
maar goed dat is ook goed nieuws want dan kent drollie weer meer

Ik klop het even af Morgan is dinsdag 6 maanden maar nog steeds super vrolijk en blij. Als ik oei ik groei moet geloven. Echt ik hoop dat deze een keer geruisloos voorbij gaat

Groetjes,

Michèle

Het zes-maandensprongetje hebben we hier weinig van gemerkt hoor, dus wie weet!

Groetjes!

Ha ha ha ha nou ik hoop het, zou wel lekker zijn na die lange van de laatste keer. Nemen ze zeker alleen bij de volgende wraak of niet???

Groetjes,

Michèle

haha ja vast wel michele, vooral blijven afkloppen want voor je het weet heb je iets te snel geroepen

Oh ja ik klop me een ongeluk

Groetjes,

Michèle

haha kijk maar uit dan mijn knokkels doen er ook soms zeer van