Ook het 8,5 maand sprongetje verloopt hier redelijk geruisloos…
Groetjes!
ik zeg elke keer …mmm misschien is dit het 6 maanden sprongetje … eerlijk is eerlijk… ik merk heel die sprong niet… hopelijk gaat het bij de 8 maanden sprong ook zo… maar mariek merk je ondanks dat je weinig van de sprong merk wel verschil in ontdekken etc aan je ventje? Dat merk ik nl ook niet zo… … verandert weinig!

Ik merk wel wat verandering bij Morgan. Zo is ze bijna omgerold (alleen dat stukje over die arm) en ze is meer met haar omgeving bezig. Ze kijkt heel veel wat andere kindjes doen en ook heeft ze door dat er achter en boven haar dingen kunnen gebeuren. Ook pakt ze dingen die ze niet ziet maar waarvan ze weet dat ze er zijn.
Groetjes,
Michèle

rico doet dat ook al, dingen pakken die b.v. achter hem liggen, vaak is dat een broekje die hij nog aan moet (ligt wel is in romper alleen in de box kan hij beweeglijker spelen) en die vind ie zo interesant, evenals zijn pampers die liggen in een stoffen mandje op zijn commode langs het aankleedkussen, dan pakt hij die uit de mand en gaat die in zn mond stoppen haha, lekker hoor moet je voor de grap is een vieze poepluier in leggen kijken of ie het dan nog zo leuk vind ach germ, dat doen we dus maar even niet
Hou maar op Morgan kreeg dus van de week bijna haar poepluier te pakken en die was nog niet dicht. Ze wilde hem wegslingeren. Dat hebben we maar even tegen gehouden. En ze lag van de week op haar bootsschoentje te kluiven ook erg lekker blijkbaar… ja ze zijn snel tevreden…
Groetjes,
Michèle

hahaha, ik lig echt vaak in een deuk achter ikkeben, en rijco dan maar: wa is er nou zo grappig, leg ik hetu it hij snapt er de ballen niet van.
hij volgt het verhaal ook niet natuurlijk.
maar bah een poepluier haha ik heb die vroeger wel ooit in mn gezicht gehad, zelf gedaan…knap he nou iki zat helemaal onder het zat zelfs in mn mond en ik mn tong uitsteken en pfffffffffffftttt" (en nee, mijn moeder was daar niet zo blij mee
)
@ Mini-boy: ik merk wel dat Erik makkelijker omrolt nu en dat hij dolgraag wil kruipen, maar alle individuele bewegingen nog niet in volgorde kan zetten. Hij kan ze los van elkaar wel doen, maar nog niet achter elkaar zeg maar. En dat frustreert hem enorm. Verder is z’n praten veranderd; hij gebruikt andere klanken en praat je soms na. Probeert 'ie althans…haha. Dus we merken wel ontwikkeling hoor!
Groetjes!
Mriek wat leuk!! mmm … misschien is het gewoon de ontlasting die hem in de weg zit… waardoor hij verder beetje mat en lusteloos is…?! We wachten het maar af… Jurian is natuurlijk ook nog wat janger als Erik.

Ja, dat scheelt toch een maand en dat is veel op deze leeftijd vind ik. En daarbij, vergelijken heeft toch geen zin al waren ze wél even oud. Erik is nu al een paar weken niet lekker (eerst die griep met AB en nu z’n ontstoken oogjes) en dat heeft hier ook invloed hoor. Als het straks allemaal weer lekker loopt is de kans groot dat er ineens een sprong in de ontwikkeling te zien is. Alsof er wat in te halen valt zeg maar. We zijn benieuwd!
Groetjes!
Eet Morganbootschoentjes? Julia vond vandaag haar plastic slab lekkerder dan haar bruine bonen! Raarwat die kids allemaal lekker vinden he!
Groetjes Rainbow, trotse mama

Oh ja rainbow, bootschoentjes, knisperboeken, slabben en spuugdoeken, alles gaat naar binnen of er wordt even aan gelikt. Gister was ze bezig de centuur van haar hello kitty jurk naar binnen te werken, daar hebben we maar even een stokje voor gestoken zeg maar.
Groetjes,
Michèle

haha, ja kleding enzo is zo interesant voor ze, ik laat hem ook altijd “zien” wat ik hem aantrek, weet ik niet wat ik moet kiezen en dan laat ik het zien en waar ik het vrolijkste gezicht van krijg trek ik hem aan hahaha, wel dilemma als hij soms niet reageerd dan ga je maar naakt de dag door
Ha ha ha ben bang als ik daar nu al aan ga beginnen dat het einde zoek ik, dat ze dan ook in de winkel mee mag beslissen Nee ik kij altijd hoe ze is. Van de week was ze moe en hangerig en krijgt ze lekker een campingsmoking aan, en laatst was mamma in een tut bui en dan moet ze er toch echt aan geloven met rokjes en zo. Maar soms ben ik het roze zo spuug en spuug zat en dan steek ik haar helemaal in het zwart of zo. Doe ik ook wel eens om me moeder te pesten die vind dat zwart niet kan bij baby’s. Het is niet schattig, nee zeg ik dan maar wel heel stoer
Groetjes,
Michèle

Vind zwart juist leuk! Erik heeft een zwarte romper en dat staat zo stoer! Nou is het bij een meisje misschien anders, maar ook dan zou ik denk ik wel zwart hebben gekocht als ik het had kunnen vinden.
Groetjes!
Morgan heeft 2 zwarte rompers, een zwart truitje en een zwart rokje. Oh ja en natuurlijk een zwarte maillots. En ook bij een meid staat het heel stoer Mriek. Van de week zwart truitje, zwarte maillots en een ijsblauw minirokje. Echt zo stoer en toch ook schattig oh ja en ijsblauwe sokjes. En op Mervin’s verjaardag was ze zwart wit ook heel gaaf. Nee hoor alleen groen en geel krijgt ze hier niet aan, ook als zijn het de kleuren van het nationaal haags elftal
Groetjes,
Michèle

Haha, dat zou wel heel eentonig worden ook hè?
Maar leuk, al dat zwart. En ook met zo’n spijkerrokje erop, kan haast niet anders dan supermeisjesachtig en toch stoer zijn. Foto!
Groetjes!
Ik heb geen foto van het ijsblauw/ zwart maar wel van het zwart wit, maar die moet ik nog even op de pc zetten en op hyves Komt helemaal goed, hou hyves maar in de gaten
Groetjes,
Michèle

Nou we hebben nu 2 dagen achter elkaar 4 flessen gegeven aan ons mannetje en op zich gaat dat goed. Meestal kreeg hij de laatste fles tussen 19.00 en 20.00 uur, dan nog even op blijven en dan naar bedje. Hij heeft beide nachten gewoon doorgeslapen en kwam 's ochtends beetje rond hetzelfde tijdstip (tussen 07.00 en 08.00). 's ochtends is hij gewoon vrolijk en levendig, dus niet duf en hij lijkt me dus absoluut geen last te hebben van een lage suikerspiegel.
Zijn flessen zijn dan 4 keer 210 + 7 scheppen.
Op zich dus allemaal wel goed, maar toch zit ik met het volgende:
Daarnaast zal het CB het volgens mij absoluut niet eens zijn met 4 flessen, maar ja moet ik me daar iets van aantrekken???
Als hij het goed doet op 4 flessen, niets aantrekken van het CB zou ik zeggen.
En wat dat spugen betreft: is het na elke voeding? En vergeet niet, wat ze uitspugen lijkt vaak veel meer dan het in feite is. Als jij het idee hebt dat het niet goed is, kan je altijd weer terug naar vijf flessen of bv. alleen de 1e en laatste fles 210 + 7 geven en de andere flessen minder.
Volg je gevoel.
Groetjes!