quote:
Wij hebben wel altijd gevaccineerd, en heb me er ook niet verder in verdiept.
Ik denk toch dat de risico's groter zijn om niet te vaccineren, dan de bijwerkingen van het vaccin.
Anders zou het toch ook allemaal niet zo standaard zijn lijkt me?
De massa denkt nog steeds vanuit de optiek dat de overheid altijd weet wat het beste is voor ons. Maar ik lever zelf bedrijfsmatig aan de overheid en mijn ervaring is dat er een enorm gebrek aan kennis zit bij de overheid. De farmaceutische bedrijven zijn veel groter en machtiger en kunnen overheden heel goed beïnvloeden. Sterker nog, ze hebben daar speciale mensen voor in dienst, die zich concentreren op het beïnvloeden van overheden (lobbyisten). Toevallig is een achterneef van mij zo'n lobbyist bij een farmaceutisch bedrijf.
Ben je na de Mexicaanse griepvaccins ook nog steeds overtuigd dat er een pandemie gaat komen waaraan grote delen van de wereldbevolking zouden overlijden? Was ook een onzinverhaal en wij zagen toen ook af van de vaccinaties.
quote:
Maar idd, volg je gevoel! Dat is het belangrijkste.
Denk dat het met alle medicijnen wel zo is dat er negatieve bijverschijnselen kunnen ontstaan… is dat dan meteen een goede reden om ze maar niet in te nemen?
Mijn schoonzusje heeft hele erge reuma, en gebruikt daarvoor veel medicijnen.
Helaas had ze nu als gevolg wel een maagontsteking… En dat is ook best heftig
maar als ze stopt met die medicijnen, heeft ze veel meer last van haar reuma, wat grotere problemen geeft als een tijdelijke maagontsteking. Eigenlijk is het gewoon kiezen tussen 2 kwaden dus. Naja dan maar de minst kwade.
Dat je door vaccinaties autisme en adhd zou kunnen krijgen??? Is volgens mij ontzettende bullshit!
Geloof me, ik ken HEEL VEEL autisten, maar bij zeg maar 90% is een erfelijke/familiëre band aan te wijzen.
Ben ik net gaan googelen, kom ik op een website waarop beweert wordt dat 70% van de mensen met autisme zou komen door vaccinaties? Ja doeiii! Dat gaat er bij mij echt niet in hoor.
Dat ben ik volledig met je eens. Ik denk ook niet dat het zo rigoreus is, maar ik denk wel dat ieder mens moet weten wat er in een vaccin zit. En elke officiële bron zal je vertellen dat aluminium hydroxide (zit in 80% van alle vaccins) een zenuwgif is en de hersenen beinvloedt. Dat zal zelfs het RIVM niet kunnen ontkennen - hun verhaal is echter dat het er in zulke kleine hoeveelheden in zit, dat het geen langdurig effect zal hebben. Dan is het aan de ouders om de overweging te maken of het verantwoordelijk is om ervoor te kiezen een twee maanden oude baby met een zenuwgif te injecteren, hoe klein de hoeveelheid dan ook mag zijn. Bekend is ook dat het het immuunsysteem juist verzwakt.
quote:
Dat het percentage van mensen met autisme de laatste jaren zo explosief gestegen is, is alleen maar te wijden aan het feit dat er de laatste tijd zoveel meer onderzoek naar gedaan is, en er dus veel meer over bekend is.
De kinderen die vroeger 'gewoon lastig' waren, zouden in deze tijd waarschijnlijk een diagnose autisme of adhd hebben, waardoor ze beter geholpen kunnen worden, en meer met de samenleving te maken hebben ipv een eenzaam bestaan opbouwen omdat niemand wat met ze te maken wil hebben.
Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)
Ook daar heb je misschien wel gelijk in dat het nu vaker als ziekte benoemd wordt. Er zijn ook theorieën die stellen dat ADHD geen zwakte is maar in veel gevallen slechts betekent dat je slechts in het normale leven (in de klas zitten, kantoorwerk etc) er niet goed mee uit de voeten kunt. ADHD'ers schijnen vaak juist, net als autistische mensen, enorm veel gaven te hebben die de gemiddelde mens niet heeft. De kunst is dus om ze een leven te geven waarin ze deze gaven zo goed mogelijk kunnen benutten. Misschien is de maatschappij dus gewoon nog niet klaar voor dit soort mensen? Overigens wil ik absoluut niet ontkennen dat autisme zeer onprettig is, zelfde met ADHD, maar ook Nanny Jo Frost gaf onlangs al aan op TV dat je er heel anders mee om dient te gaan dan de meeste ouders doen.
Gisteren had ik toevallig nog een gesprek met een bevriend stel dat een tweeling heeft van 1 jaar oud. Ook zij besloten niet te laten vaccineren. De vader van de tweeling had zelf alle ziektes uit de BMR-vaccin gehad in zijn jeugd en zoals zovelen zonder verdere problemen. Bof, Mazelen en Rode Hond zijn kinderziektes die doorgaans vrij onschuldig zijn. Hepoatitis B, waar je nu ook al tegen ingeënt wordt, kun je in principe alleen oplopen door bloedcontact (drugsspuiten, transfusies etc) of onveilige sex. De kans dat een twee maanden oude baby Hepatitis B oploopt is daarom duidelijk zeer klein. Ik vraag me dan ook af waarom ze dat hebben toegevoegd in het pakket.
De DTP-vaccins kan ik beter begrijpen. Het Kinkhoest-vaccin weer niet, want dat is gebaseerd op een verouderd (jaren '70) vaccin, sinds wanneer de bacterie al vele gemuteerd zal zijn. Het kinkhoestvaccin geeft dan ook geen enkele garantie dat je nooit kinkhoest zult krijgen.
Vader van twee kinderen, een meisje uit 2009 en een jongetje van oktober 2011.