V.accineren

@ Zatapa;
Heel interessant allemaal. Ik ben persoonlijk wel blij dat ik mijn dochter het Mazelen vaccin heb gegeven. Hier in Malawi doen ze overigens niets voor Bof en Rode hond, maar Mazelen (ik ben verpleegkundige) kunnen wel echt gevaarlijk zijn en daar kunnen kinderen aan overlijden, dat risico moet je ook willen nemen als ouders. Ik denk soms misschien dat mensen zich ook niet altijd bewust zijn van de risico’s om niet te vaccineren. Hoe zie jij dat?

@Zatapa

quote:
Ook daar heb je misschien wel gelijk in dat het nu vaker als ziekte benoemd wordt. Er zijn ook theorieën die stellen dat ADHD geen zwakte is maar in veel gevallen slechts betekent dat je slechts in het normale leven (in de klas zitten, kantoorwerk etc) er niet goed mee uit de voeten kunt. ADHD'ers schijnen vaak juist, net als autistische mensen, enorm veel gaven te hebben die de gemiddelde mens niet heeft. De kunst is dus om ze een leven te geven waarin ze deze gaven zo goed mogelijk kunnen benutten. Misschien is de maatschappij dus gewoon nog niet klaar voor dit soort mensen?
Dit vind ik ontzettend mooi omschreven!!!

Even terug naar de vaccinaties, ik heb vroeger op een streng gereformeerde school gezeten, waar heel veel kinderen niet gevaccineerd werden vanuit de geloofsovertuiging. Daar zijn diverse kinderen overleden (soms meerdere in het zelfde gezin!), omdat ze dus toch ziektes hadden gekregen waarvoor ze gevaccineerd hadden kunnen worden. Tja en dan met besmettelijke ziektes, in een gezin met 15-16 kinderen…
Vreselijk voor die ouders natuurlijk… Maar brrrr die gedachtegang daarbij, krijg ik koude rillingen van! Dat het Gods wil zou zijn…
Ik geloof dat God de mensen ook de wijsheid heeft gegeven om die vaccins uit te vinden. En dat je daar dan ook gebruik van mag maken. Doe je dat niet, heb je dus toch een verhoogd risico dat je kinderen ziektes krijgen die voorkomen hadden kunnen worden, en dan dus zeker met zoveel kinderen in 1 gezin, is die kans nog veel groter omdat er veel meer besmettingsgevaar is, vind ik ook dat je je verantwoordelijkheid moet nemen als ouders.

Overigens ben ik het in het geheel niet met die gedachtegang eens, dat je het in Gods handen moet leggen. Dan zou je je peuter ook geen handje hoeven geven bij het oversteken, want als hij aangereden wordt, is het Gods wil??? En als Hij nog niet wil dat er wat met dat kind gebeurt stopt hij de auto’s zelf wel???
Je bent als ouder verplicht om je kind te beschermen tegen gevaren. En ik vind dat vaccineren daar ook bij hoort.

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)