Update zwangere ikkebenners

Zoooooooooooo moe…
Gisteravond half 8 op bed gegaan en meteen als een blok in slaap gevallen. Op een aantal keer na wakker om te plassen vanmorgen om 11 uur pas weer wakker geworden. Maar nu nog steeds even moe als gister toen ik op bed ging…
Heb nu ook meer last van mn ademhaling en ik word snel duizelig. Zo moe ben ik… Ik kan echt letterlijk de hele dag wel slapen…

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Jammer dat je zo moe bent. Kan je vriend je een beetje helpen in het huishouden, of is hij er niet in staat toe?

Danielle is nu ook zeer goed bezig om mij uit te testen, volgens mij voelen onze kinderen aan dat we aan het einde lopen van onze zwangerschappen

Even een update van mezelf:
Morgen al weer 32 weken zwanger.
Afgelopen weekend 4 kilo afgevallen ivm buikgriep . De hele famillie is zeer goed ziek (geweest). Wel op zaterdagavond even met de vk overleg gehad omdat ik echt niets binnen hield, maar hoefde niet langst te komen, wel als het niet goed ging zondag weer bellen.
Gisteren op controle bij de vk geweest. zowel ik als mijn badeendje hebben een 10 gekregen van de vk. De groei echo was super de kleine was aan het drinken en kreeg de hik . Over 2 weken weer terug.
Ik voel me goed. de ergste kwaal die ik heb is dat ik zo vergeetachting ben.

groetjes Corina

hmm ik benijd je niet Hanna, zo moe dat je bent wat ik lees.
Is je HB ok? Of is het gewoon om dat je op het laatst loopt, en de gehele situatie ernaast?
Met mij gaat het prima. Ben nu 34 weken, ik loop echt achter je aan. Het mag van mij ook wel komen… Niet dat ik het zat ben, maar wil graag mijn oude lijf/energie terug daar verlang ik wel weer naar.
Succes meid!

Greetz Cora

Zo net bij de dokter geweest en inderdaad, mn vermoeden klopte… ijzer is 5,5! Dus nu 2 staaltabletjes per dag slikken en hopen dat ie snel weer omhoog komt!
@Corina: Mn vriend is echt superlief voor me en helpt ontzettend veel. Ik doe zelf op het moment eigenlijk alleen de was nog maar.
Ik ben in totaal deze hele zwangerschap 6 kilo aangekomen. Supernetjes

@Cora: Dat heb ik dus ook. Ik vind het geschop heerlijk in mijn buik. Maar ik wil ook graag wat energie terug en wat meer doen dan ik nu kan…

update;
jullie weten waarschijnlijk al dat de kleine nog steeds verkeerd om ligt… woensdag de liggingsecho… spannend!
verder zit mijn buik me nu wel erg in de weg… maar ook ik geniet nog van elke hik/trap/etc. wat een heerlijk gevoel om samen te zijn.
ik mis wel het kunnen rennen en dollen met emma. ook die trap!!! is zoooo zwaar!!
maar ik weet (bijna) zeker dat dit mijn laatste zwangerschap ooit is, dus… probeer ik te genieten van alles. de spulletjes, de nesteldrang, het gevoel, de aandacht. etc.
Ik heb enorme nesteldrang, ik ben helemaal geen poetser van mezelf, nou ik heb de afgelopen week (naast mijn werk) 2 keer alle ramen gelapt, 2 keer de bovenverdieping gesopt, benden hoef ik maar 1 stofje te zien of ik sta alweer in de aanslag. mijn vriend geniet ervan als hij thuis komt en het is allemaal schoon. maar hij vind het wel vervelend dat ik zo “bezig” ben, dan heeft hij het gevoel dat hij ook “moet” terwijl hij er geen zin in heeft… maar ja je kan een zwangere vrouw niet laten poetsen terwijl jij niet doet toch?!? HIHI

Nog 1 weekje werken en dan verlof! heerlijk, wat ga ik met mijn tijd doen? behalve poetsen dan HAHA

groetjes!

Lilypie Maternity tickers

Lekker dat je je nog zo goed voelt joh!
Ik heb behoorlijk ijzertekort dus lig de helft van de dag zo’n beetje te slapen… Daarnaast kan ik ook echt niks meer. Ik doe nu alleen de was nog, dat kan ik zittend op de bank vouwen… Maar voor de rest is het echt hangen. liggen en zitten voor mij en ik word er compleet gek van. Ik ben absoluut niet iemand die stil kan zitten en wil het liefst de hele dag dingen doen.
Ik mis ook heel erg het gek doen en dollen met Sylvie.
Wat mij betreft mag het er op zitten, ik heb totaal geen vrijheid meer en mijn lichaam lijkt wel afgetakeld. Ik kan echt bijna niks meer zonder krampen of een harde buik te krijgen.
Ik geniet nog wel van de schoppen in mijn buik maar die worden ook behoorlijk minder nu. Ik kan echt merken dat ons meisje elke dag minder ruimte heeft. Voelde ik haar een paar dagen terug nog de hele dag door schoppen en bewegen. Nu is het overdag op 1 hand te tellen en 's avonds nog even voor het slapen.
Verder is het wel rustig, geen voorweeën ofzo hier. Wel af en toe menstruatie kramp maar heeeeel weinig nog.
Morgen weer controle bij de gyn, ben benieuwd.
Fijn dat jij nog wel zo kan genieten! Ik probeer het echt wel, maar het lukt gewoon bijna niet meer.
Al zit ik ook echt niet uit te kijken naar de bevalling en krijg ik steeds meer koudwatervrees…

hihi koudwatervrees! gelukkig kan je hier niet voor wegrennen (zoals voor het altaar ) het meisje komt er toch wel uit, je hebt 8mnd geleden al ja gezegt!
wat balen dat je je zo beroerd voelt, hopelijk gaan de staalpilletjes nog wat voor je doen…
sannend morgen, ben benieuwd. en wel een beetje op je strepen staan, laat je niet te makkelijk afwimpelen hoor!

succes en groetjes!

Haha zo denk ik ook wel hoor, heb de vorige keer ook overleefd dus gaat wel goed komen Maar toch is het niet iets waar je naar uit kijkt
Net terug van de gyneacoloog en de baby is al een beetje ingedaald.
Maar inleiden doen ze dus helemaal niet aan daar, maar zelfs strippen willen ze niet doen. Er zitten meer nadelen dan voordelen aan zeggen ze.
Bij Sylvie is 2 dagen na het strippen de bevalling begonnen, wie weet hoe lang ik anders nog had moeten wachten… Maar dat was volgens de gyn vast toeval… (dat ik dus sowieso wel die dag was bevallen, ook zonder strippen…) hmmzz…
Dus ze laten me denk ik nog gerust zelfs tot 43 week lopen als het niet spontaan begint???

Ik denk dat her goed is om ook te bedenken dat ze daar goed in de gaten houden hoe het me je dochter gaat hoor!
Mijn collega beviel vorig jaar ook maar niet… en wachtte en wachtte en wachtte… Op het allerlaatst (inderdaad 42+) hebben ze haar ingeleid, totaal geen pretje, maar kindje was er dan toch! Meisje mankeerde niks, had het al die tijd prima in de buik, en was er gewoon nog niet aan toe om te komen zeg maar!

Ik neem aan dat je wel bijna onder de wekelijkste controle staat?
Blijft voor jou natuurlijk erg vervelend dat je je zo voelt! Echt de allerlaatste loodjes dus! Nog even volhouden!

Manderijn

Nee heb geen extra controles, gewoon over 2 week weer. Dan kom ik bij de verloskundige, omdat die uiteindelijk ook de bevalling doen. Nou ja we zullen wel zien, de gyn vandaag vind ons meisje niet reusachtig groot en zegt dat het allemaal wel wat mee valt. Ik blijf hopen dat ze uit zichzelf met 40 week en een aantal dagen komt. We zullen zien!

hoi,
ik denk ook dat ze wel goed in de gaten houden hoe het met je kindje is.
dat ze al wel wat ingedaald is is wel een goed teken! wie weet komt ze lekker tussen die 38 en 40 weken uit zichzelf!

groetjes

Sylvie was met 37 weken volledig ingedaald en lag ‘klaar voor de start’ zoals ze dat zo mooi zeiden Zo is ze mooi blijven liggen tot 41 week en 5 dagen
Dus zegt niks wanneer ze ingedaald zijn…
Vanmiddag even lekker een flink eind gewandeld met ons 3en. Wat was dat heerlijk zeg, daar was ik echt zooooooooo aan toe. Wat een vrijheid ineens en het was prachtig weer

Kijk, dat doet een mens goed

Manderijn

hoi hoi
vandaag liggings echo gehad, en meneer is gedraaid, hij ligt nu goed! nog niet diep (dus kan nog wel draaien) maar voor nu ligt ie goed, enne hij KAN het dus wel! joepie!!
al mijn mega zorgen voor ruggeprik, keizersnee etc overboord gegooid, ik ga er nu helemaal vanuit dat ik van deze ook “normaal” zal bevallen.

verder ook nog voldoende vruchtwater…

groetjes Gidget

Wat super hee!! Heeeeeeeel erg fijn Dat is zeker een zorg minder! Enne is je hond nog zo aanhankelijk? Moeten we alvast een meld topic voor je maken? Haha

nee wacht nog maar even…
maandag start mijn verlof daar wil ik even van genieten, (alle series van gooische vrouwen incl film in huis)
ook heb ik nog een paar “klusjes” in huis die ik graag wil doen. dus ik hoop met een week of 2… lijkt me prima haha konden we maar zo makkelijk kiezen!

de hond blijft wel zo raar doen en ook mijn nesteldrang is behoorlijk, mijn moeder riep ook al, jij gaat die 40 weken niet redden! we zien wel. zit nog prima, en voel me prima.

er is alleen iets raars, ik kom niet meer aan in gewicht, al 3 weken niet. nou zou je normaal zeggen, lekker toch? is ook zo, maar ik lees overal dat je in deze periode wel een halve kilo per week bij hoort te komen…
bij mij wordt het zelfs minder, zou dat kwaad kunnen? ik eet vrij normaal, alleen KAN ik echt niet meer kwijt wat ik eerst ad, eet steeds kleinee porties maar wel vaker op een dag. en gezond…
ik leg het volgende week wel even aan de verloskundige voor.

groetjes!

Haha nee hoor, kan echt geen kwaad! Ik ben in deze hele zwangerschap in totaal 5 kilo aangekomen en er komt bij mij al veel langer als 3 weken niks meer bij. Hartstikke fijn! Hoeft het er straks ook niet allemaal weer af
Ik hoop zelfs dat ik mijn oude gewicht van voor Sylvie haar zwangerschap weer terug krijg. Ik ben nu namelijk even zwaar als aan het eind van Sylvie haar zwangerschap. (Toen was ik in totaal 12 kilo aangekomen) Toen ik bevallen was woog ik weer netjes mn oude gewicht alleen na 8/9 maand kwam er ineens uit het niks 7 kilo bij, dus ik hoop dat die er dus nu weer af gaan
Voor de rest, tsja nesteldrang dat is hier al een paar weken vol aan de gang Ons huisje is volgens mij netter dan ooit
En de krampen worden nu steeds meer, maar ons meisje was dus ook al bezig met indalen en dan krijg je flinke krampen. Ik ten minste
Maar toch denk ik dat ook deze het makkelijk tot over de 40 week gaat volhouden. We zullen zien

Gidget je hebt verlof!! Hoe bevalt de eerste dag? Of ben je alleen maar druk aan het poetsen? haha
En wat denk je zelf, ga je de 40 week nog redden of niet?
Ikke wel hoor, dus als jij denkt dat je eerder gaat bevallen dan heb jij je kindje eerder dan ik
Heb je al veel last van voorweeën of harde buiken?
Hier alleen maar elke dag een aantal keer wat flauwe krampen en wel vaak harde buik maar had ik met Sylvie ook al vrij vroeg en die bleef ook zitten tot bijna 42 week
We kunnen niks doen dan afwachten

Gewijzigd door - goudvisje20 op 26 Sep 2011 11:10:59

hoi
mijn verlof begint heerlijk!!
emma werd pas om 8.15 uur wakker, toen rustig aan naar het KDV gebracht. kopje koffie in de achtertuin… heerlijk!
nu bezig met de zolder opruimen/uitmesten/herinrichten etc. samen met manlief (die is nu opweg naar de belt.)
dus gaat goed!
ik heb geen idee of ik de 40 ga redden of dat ie eerder of later komt. van mij mag ie over 2 weekjes wel komen.
maar nu eerst geniet van mijn vrije tijd.

hoe is het met jou? wanneer moet je weer naar de gyn?

groetjes!

Ik ben ook per vandaag met verlof. Van mij mag het nu wel komen… slaap mega slecht ben/voel me vreselijk moe.
Verders heelijk genieten wat een weer ook vandaag… Beentjes omhoog lekker in de stoel genieten…