Update zwangere ikkebenners

Hoe staat het met alle zwangere ikkebenners op het moment? Ik post zelf echt ontzettend veel, maar van sommigen heb ik al een hele tijd niks meer gehoord.
Hoe is het met jullie allemaal? Hoe ver is iedereen en hoe voelen jullie je?
Ik heb het over de volgende mensen allemaal :

13 oktober 2011 Goudvisje20
20 oktober 2011 Gidget
24 oktober 2011 Coramora
10 november 2011 Groentevrouw
18 november 2011 MJ
10 januari 2012 Sophievdb

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Gewijzigd door - goudvisje20 op 18 Sep 2011 16:55:41

Gewijzigd door - goudvisje20 op 04 Oct 2011 22:07:14

Met mij is alles goed tot nog toe
Van week 6 tot 12 ben ik erg misselijk geweest, maar echt exact vanaf 12 weken was de misselijkheid verdwenen. Was ik echt super blij mee!
Nu ben ik 15 weken en 3 dagen ver. Op 11 weken en 6 dagen een echo gehad. Gynaecoloog dacht dat het een meisje was, maar volgende week woensdag weet ik het normaal pas zeker. Spijtig genoeg heeft mijn gynaecoloog dan verlof, dus moet naar een andere, die ik niet ken Kijk er een beetje tegenaan eigenlijk, omdat ik er nog niet veel goeie dingen over gehoord heb.
Verder was alles in orde en voel ik me goed.
Enkel vorige week, ben ik naar huis gegaan van een feestje omdat mijn buik protesteerde. Ik had al een hele tijd recht gestaan en gedanst en het ging ineens niet meer… Hoop dat het niet erger wordt, want moet volgende week terug werken en aangezien ik geen zittend werk heb en nog tot 23 december moet werken, kan dat wel eens gaan tegenvallen…
O ja, ben al 6 kilo bijgekomen… Al vragen sommige mensen zich af waar die zitten… Al drie aan mijn gezicht zeg ik dan Da’s echt de eerste plaats waar de kilo’s erbij komen bij mij. Bij Noa was dit ook zo. Ook alle kilo’s in het begin bijgekomen en de laatste maanden zo goed als niks meer. Ik hoop dat het deze keer weer zo gaat, want als ik zo blijf bijkomen, weeg ik een kleine 20 kilo meer bij de bevalling

Lilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

[img]http://lbdm.lilypie.com/wXmZp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Pregnancy tickers” />

Bij mij gaat ook alles goed. Ik voel me super en de klanten in mijn winkel vinden dat ik ook echt straal .
Heb wat problemen met mijn rug gehad. Fysio heeft de rug weer los gemaakt, oefeneningen gehad. Toen is het minder geworden. Sinds 4 weken ook ZwangerFit aan het doen en moet zeggen dat dit echt goed helpt.
Verder hebben we de 20 weken echo ook gehad, maar kon er zelf niet uit komen. Volgens degene die de echo maakte was alles goed. We weten niet wat het wordt, ik wil het toch niet weten .
Heb nog steeds geen buik (behalve die ik al jaren heb ). Goed veel gevoel in mijn buik van de kleine. Gisteren heeft Michel (manlief) voor het eerst de kleine ook gevoeld.
We zijn nu rustig bezig met de kinderkamer.
De grootste “last” die ik van deze zwangerschap heb is dat Michel en ik niet meer bij elkaar kunnen slapen, omdat ik nu nog harder snurk dan anders en heel veel droom en nachtmerrie heb.

Groetjes Corina

Ik ben de eerste in de rij, nog 5 weken te gaan!!

Ik heb last van bekkenpijn ( bekkeninstabiliteit mag je het niet meer noemen) waarvoor ik bij de fysio loop, heb verschillende lichamelijke klachten waar ik maar niet meer over nadenk en een te laag hb. Deze zwangerschap is dus wat dat betreft zwaarder dan die van Jack.
Ik ben nu in totaal 8 kg aangekomen en ben 35 weken zwanger, dat is dan wel netjes haha.

Ik loop nu bij de gyn vanwege die lichamelijke problemen, ze houden me goed in de gaten; ook vanwege de vorige keer met nare nasleep ( hb van 4,8!!!, subtotaal ruptuur, Jack onwijs slechte start, bv misgelopen en als klap op de vuurpijl een lichte PND).
Met 38 weken wordt er gekeken of ik kan worden ingeleid, en dat hoop ik echt!! En dan dus MET ruggeprik…!

Maar goed, met de kleine gaat het allemaal prima, die ligt al lekker ingedaald met koppie naar beneden. Deze week krijg ik een echo waarbij de baby volledig gemeten wordt, ze schatten haar nu iets kleiner dan gemiddeld maar goed.
Daar doen we het allemaal voor he, als het met de uk maar goed gaat…

Leuk van jullie allemaal te horen

@Sophie: Fijn dat je misselijkheid eindelijk over is! Ik had er tot 10 weken last van en daarna gelukkig ook niet meer (op een paar uitzonderingen na).
Wat kon jouw gyn al vlot zien dat het een meisje is dan joh! Maar kan dus nog veranderen Wel jammer dat je niet bij je eigen kan dan, is toch wel iets bijzonders.
En met dat werken, niet over in zitten hoor! Dat komt vanzelf allemaal wel goed. Want als je het op een gegeven moment echt niet meer trekt, is je werkgever verplicht aangepast werk te geven en anders kom je in de ziektewet. Dus komt helemaal goed hoor

@Corina: Fijn dat het ook met jou beter gaat. Ik weet alleen niet wat zwangerfit is? Dat zal wel zwangerschapsgym zijn denk ik?
En hoe bedoel je dat je zelf niet uit de 20 weken echo kon komen? Het geslacht?
Wat ontzettend vervelend dat jullie nu apart slapen Ik snurk ook meer dan anders, maar mijn vriend slaapt altijd eerder dan mij En ik heb zo’n speciaal kussen dat helpt tegen snurken.
En dat buikje komt echt nog wel

@Christa: Ja bij jou duurt het echt niet lang meer en je had het er zelfs over dat je misschien met 38 week word ingeleid? Dat word dan geen meldplichttopic voor jou
Supervervelend zeg al die nare klachten… Vooral bekkenpijn is echt absoluut niet fijn… Gelukkig dan maar dat je bijna bij het eind bent.
En 8 kg, dat is is zeker weten super netjes zeg
Ik ben zelf nu 28 week zwanger en 4 kg aangekomen dus ook niet verkeerd
Fijn dat je kleine uk al ingedaald is, lekker op tijd! En ik hoop echt voor je dat deze bevalling en kraamtijd 100 keer beter mogen gaan dan de vorige! Het is je gegund!
Lekker genieten nog even van de schopjes in je buik. Voor je het weet heb je de kleine uk in je armen

Ja, m’n gynaecoloog is echt straf op dat gebied Bij Noa wist ik het zelfs al op 10 weken en vier dagen! Het helpt mssch wel dat hij altijd 3D/4D echo’s doet.
Vind ik wel heel tof. Hier in België gaan we eigenlijk altijd naar de gynaecoloog en niet naar de verloskundige. Komt erop neer dat ik elke vier weken een 3D echo heb. Echt leuk. Dan zie je je baby echt helemaal evolueren. De eerste echo was het een garnaal en de tweede al een echte baby! Alleen spijtig dat ik volgende week naar een andere moet,want die heeft wrsch geen 3D…
Maar goed, we worden al verwend met al die echo’s, dus ik zal maar niet klagen zeker

Bij de 20 weken echo van Danielle was alles veel duidelijker zichtbaar, daarbij bedoel ik dan het hoofdje, handjes, beentjes enz…
We wilden ook toen niet weten wat het was en er is toe ook naar het geslacht gekeken, terwijl het scherm even van ons afghedraaid werd.
Nu herkende ik heel soms een handje. Ook dacht ik een keer een hoofd te zien, maar dat was de dwarsdoorsnede van de buik.

Qua slapen, ach je went er aan, maar leuk is het niet. Normaal heb ik een beugel in tegen het snurken, maar nu kan ik het niet houden.

Maar als dat alles is. Ben tot nu toe nog steeds 2 kilo kwijt, maar ik weet dan ook niet waneer je de meeste kilo’s aan komt.

Meiden succes allemaal.

Hoi meiden,

Leuk zo’n update!!

Ik wilde al veel eerder reageren maar ik ben zo moe geweest. Ik ben sinds vorige week volledig gestopt met werken. Het ging echt niet meer. Ik had continue migraine en de laatste week kreeg ik ook nog eens erge last van mijn bekken waardoor ik bijna niet kon zitten en lopen. Ik ben nu een week thuis en ik vind het heerlijk!

Ik heb al best nesteldrang, hihi! Alleen kan ik dus niet veel met mijn lijf. Nu ook typen kan ik maar heel even want met mijn hoofd naar voren zitten levert migraine op. Maar verder klaag ik niet hoor

Qua gewicht, tja ehh…reeds 13 kg aangekomen. Veel he? Met moppie was het nu zo’n 8 a 9 kg. Maar ja, mama is ook wel aan het snaaien hoor. Hopelijk gaat het er weer af straks.

Verder vandaag bij de verloskundige geweest. Ik weet niet wie mijn bevallingsverhaal kent maar kort samengevat 25 uur, halverwege weeenopwekkers en met 8,5 cm keizersnede omdat moppie niet goed ingedaald was en sterren lag te kijken. Ik zal jullie de details van slangen met water om moppie in beweging te krijgen maar besparen.
Nu heb ik zelf heel sterk het vermoeden dat ook dit kindje niet goed zal indalen. Toen ik 3 was ben ik aangereden waarbij mijn benen zijn gebroken en mijn bekken een klap hebben gehad. Ik heb toen 6 weken in het ziekenhuis gelegen. Nu heb ik zelf dus het idee dat er iets met mijn bekken is, ze staan scheef dat weet ik in ieder geval zeker.

Nou vandaag dus bij de verloskundige en die zei dat ik over 3 weken naar de gynaecoloog moet om dit te bespreken omdat dit verhaal er wel eens voor kan zorgen dat het een hele andere bevalling wordt. Dan wordt het dus een geplande keizersnede. Ik zei nog nou maar deze kleine kan toch nog prima indalen straks? Nou zei ze, dat moet ik nog zien. Nu ligt deze uk vaker overdwars dan naar beneden dus het zou kunnen natuurlijk Ik zei toen dat ik dat wel moeilijk voor moppie vond omdat ik dan veel langer uit de running ben. Maar dat blijkt niet zo te zijn want bij een geplande sectio is je lijf nog fit. Mijn lijf had 25 uur bevalling doorstaan en toen nog een keizersnede.

Kortom, spannend dus! We moeten de 26ste naar de gynaecoloog.

groetjes,
Wendy

@Sophievdb: Jeee joh altijd 3D echo’s wat stoer! Echt keileuk! En wat veel echo’s krijgen jullie! Wij krijgen in totaal 3 en met geluk 4 of 5
(Behalve mensen met complicaties, die krijgen meer natuurlijk, maar dan is de lol er ook af denk ik…)

@Corina: Ah ik snap nu wat je bedoelde ja. Wat jammer dat de echo zo onduidelijk was.
En inderdaad als dat het ergste is, maar ja leuk is anders. Hopelijk kunnen jullie na de bevalling weer heerlijk samen slapen, al zal het dan niet veel zijn natuurlijk

@Wendy: Jaaaaaa daar is ze weer Hihi
Heerlijk he meid, lekker thuis zitten. Ik weet niet beter
Oooh wat spannend zeg, ik hoop echt dat je krijgt te horen wat je graag wil horen. Hopelijk heb je een goed gesprek en zal het allemaal mee vallen. Maar blijf naar je eigen gevoel luisteren hoor

Ik begin het nu ook echt zwaar te vinden. Mijn buik begint behoorlijk te hangen zeg maar en zit ook echt in de weg.
Mijn rug moet het ook vaak ontgelden. Dus ook ik moet rustig aan doen met stofzuigen en naar de winkel lopen enzo.
Gelukkig hebben we eindelijk een vaatwasser, dus dat scheelt heeeeeeeeeel erg veel. Ik ben er zooooooooooooooo blij mee
En moeheid pfff praat me er niet van. Hoe lang ik 's morgens ook blijf liggen, hoe vaak ik overdag ook ga slapen, niks helpt
Het warme weer maakt je ook vermoeider dan je al bent.
Ik mag blij zijn als ik straks voor de bevalling een klein beetje fit ben
En Sylvie heeft de laatste tijd ook wat vaker gebroken nachten (tandjes en ziek en eng dromen) en tsja papa slaapt overal doorheen Maar ja die moet ook werken, dus die laat ik ook lekker liggen. Gelukkig slaapt Sylvie altijd zomaar weer, maar hoe kort je ook wakker bent geweest, je nacht is onderbroken en dat merk je de volgende dag.
Laatste tijd ook erg veel en vaak plassen, soms 3/4 keer per nacht…
Begin het ook wel zat te worden (ja nu al ) maar vind het ook erg spannend omdat je nu weet wat een bevalling allemaal is en hoe het gaat…
Vrijdag hebben wij een groei echo en meteen die middag moeten we ook naar de verloskundige dus dat komt wel goed uit
Voor de rest mag ik echt niet klagen. We hebben het kamertje af, we hebben de naam, we zijn bezig met het geboortekaartje, Sylvie is superlief voor mijn buik Wat wil je dan nog meer

Hay hay

Hier is het een beetje rommelig geweest de afgelopen weken.
Zelf zat ik zo nu en dan even niet lekker in me velletje, jantje lacht jantje huilt zeg maar, heerlijk die hormonen die zal ik strax echt niet missen!!!
Met de 20 weken echo krijgen we te horen dat alles goed was op 1 dingetje na, de kleine man houd wat teveel vocht vast in 1 van de niertjes, maar daar moesten we ons helemaal geen zorgen om maken, onbewust doe ik het zo nu en dan toch wel hoor, dus met 32 weken nog een echo om te kijken of het dan weggetrokken is.

De kleine is overdag echt lekker aanwezig en zo nu en dan golft de buik heen en weer, echt een pracht gezicht.
ik wil er nog even een flimpy van maken, leuk voor later.
Op het moment heb ik mijn eerste vlaag van nesteldrang geloof ik, de energie is met vlagen terug, en echt alles moet dan schoon en fris en netjes.

Groetjes Marianne mama van Ruben en ??

hoi allemaal,

Ben gisteren weer op controle geweest bij de vk. Kreeg eerst een beetje op mijn kop omdat ik aangaf nu weleens pijnlijke banden heb thijdens het werk. Vroeg ze gelijk of ik nog steeds hard/veel werk. Tja ben eigen baas, wat wil je. Maar ik heb wel gezegt dat als ik bandenpijn heb ik dan ook echt 3 stappen terug doe en ook even op de zaak op mijn bedje ga liggen (ja ik weet het, ben het luxe in mijn groentezaak ). Daar was ze dan wel te vreden mee. Bloeddruk een 10, de buik een 10. Nu volgende week weer bloedprikken voor de suiker en de keuring van deze periode zit er weer op.

De volgende keer neem ik mijn kleine Danielle niet meer mee, want dat die mevrouw aan mama zat en ook aan de buik van mama, dat was niet leuk. de kleine meid vond het zeer eng ,

Ik voel me super goed in me vel zitten en luister maar weer even goed naar mijn lichaam en dan komt alles wel goed.

groetjes Corina

@Marianne: Oh jee zeg wat spannend. Ik kan me heel goed voorstellen dat je je zorgen maakt ondanks dat zij zeggen dat het niet hoeft. Je hoort toch liever dat er helemaal niks is. Maar hopelijk is het verder niks!
En inderdaad die hormonen zal ik ook zeker weten niet missen straks

@Corina: Goed dat je wel je rust neemt en blijf dat ook doen he Ik herken het wel van de pijnlijke banden, alleen heb ik er pas sinds kort erg last van. Soms als ik te snel draai of te snel op sta dan schiet de pijn er zo erg in dat ik me even niet kan bewegen. Voor de rest valt het op zich mee, ik heb alleen af en toe een beetje pijn na een lang eind lopen of Sylvie tillen.
Dat probeer ik dan ook zo min mogelijk te doen natuurlijk.
Vind Danielle dat serieus zo erg? Wat apart zeg. Sylvie vind het helemaal niet erg en is tot nu toe elke controle mee geweest. Ze vind het zelfs reuze interessant en wil er het liefst zo dicht mogelijk naast zitten.

Ons meisje begint nu ook flink hard te trappen en doet me gewoon (nu al!!) af en toe pijn… Maar goed hoort erbij en ondanks dat geniet ik op en top!
Ik heb eigenlijk niks te klagen, al doen we dat soms gewoon even allemaal

hoi allemaal,

hier ook allles goed. wij zijn nu lekker 4 weekjes op vakantie in zuid-frankrijk. heerlijk.
ik begin wel al een beetje stress te krijgen, we hebben nl nog niets gedaan voor de “tweede”, nou weet ik wel dat we nog tijd hebben als ik thuis kom, maar toch…
mijn buik is behoorlijk groot (vind ik zelf) en meneer beweegt goed.
Emma is er erg mee bezig en vraagt zich af of de baby op vakntie wordt geboren (ik hoop het niet ! )
al heb ik het gevoel dat deze wel eens iets eerder zou kunnen komen, maar vraag me niet waarom…

groetjes Gidget

Lilypie Maternity tickers

Joehoe Christa Hoe is het met jou?
Je bent bijna 38 week zwanger en je vertelde dat je dan misschien ingeleid zou worden
Moeten we nog een meldplichttopic voor je openen of zal het niet meer nodig zijn?

Hallo allemaal, hier gaat het top.
Mag niet klagen.
Ben nu 29 weken zwanger, het is wel anders dan met Jony. Lekker je bed induiken en lang uitslapen is er niet meer bij. Mijn energie verdeling is echt anders dan toen met Jony. Heb gelukkig geen klachten dan alleen maagzuur…
Het kamertje is bijna klaar hier en daar nog wat plintjes en kleine dingetjes die gedaan moeten worden.
Heb 2,3 week vrijgehad ga vandaag weer aan het werk. Ben benieuwd hoe het gaat. Einden lopen/tillen ed wordt minder, en dat in de zorg, …
Moet wel zeggen dat het hard gaat hoor. pff over 10 weekjes is het al zo ver,…

Greetzz Cora

Dit weekend ben ik 38 weken, en volgende week gaat de gyn kijken of ik ingeleid kan worden, ik hoop het!!!
Maar het kan natuurlijk ook spontaan beginnen dus we wachten maar af hahaha.

Tis wel zwaar, maar ben blij dat het eind in zicht is!!!

Spannend! Je hebt je kleine ECHT bijna in je armen We kunnen dus beter nu alvast een meldplichttopic voor je openen

Pffff wat ben ik moe!! Ik kan echt serieus de hele dag wel slapen… Als ik overdag plat ga slaap ik zo 2 uur en word ik even moe wakker als ik ging slapen… (Terwijl mijn ijzer vorige week maandag weer keurig was)
Morgen weer controle bij de gyn, ben benieuwd hoe groot ze nu is en of ze ook al is ingedaald. Zo voelt het wel, maar ja wat zegt dat
Begin het nu echt zat te worden. Niks wil meer, ik heb totaal geen energie en geen puf meer. Ik kan niks hebben, kan zomaar boos worden of huilen…
Mijn lichaam wil ook echt niet meer. Na het slapen doen mijn heupen erg pijn en ben ik zo stijf als wat. Als ik te lang loop heb ik zomaar een harde buik en pijn in mn rechterbil.
De kleine is echt ontzettend druk, echt niet normaal. Ze geeft me geen moment rust.
Vandaag heb ik het hele huishouden een grondige beurt gegeven want ik werd echt gek van de viezigheid overal.
Op zich heb ik lichamelijk niet eens veel te klagen hoor, maar ik voel me gewoon geestelijk dood… De depressie van mijn vriend zal hier ook een rol in spelen en Sylvie is op het moment heeeeeeeeeel erg aan het uittesten. Ik word er af en toe stapelgek van…
Geen idee hoe lang ik dit nog volhoud, af en toe lijk ik wel degene met een depressie. Voel me vaker slecht dan vrolijk…
Pfff bijna 35 week zwanger, nog zoooo lange weg te gaan en ben het even zooooooooo zat…

Ach meissie toch. Wat naar dat die vijf weken nog zo lang lijken Kan je niet met je gyn overleggen hoe je je voelt en vragen of je ingeleid kan worden bij 38 weken ofzo? Helemaal omdat je kindje voorloopt op groei, dan moet dat kunnen zou je denken. Gewoon bespreken! Dikke knuffel!

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Hoi dames,

morgen ben ik alweer 24 weken zwanger
Voel me best klote vanwege mijn bekkeninstabiliteit.
Mag helaas ook niet meer fietsen
Dus moet alles lopend doen.

Voor het lijstje: ik ben 28 dec uitgerekend en ik word op 14 dec bij 38 weken ingeleid.
Ivm groot kindje,suiker type 2 en de complicaties die ik bij de andere 2 hebt gehad.

Goudvisje?
Gewoon aankaarten bij de gyn dat je het gewoon niet gaat trekken dat je tot de 40 weken moet lopen,en gewoon vragen of je exht met 38 weken ingeleid kan worden.

Dit kindje ligt nu ook al ruim 3 weekjes voor in groei,word nu al rond de 1600 gram geschat en de 34 cm.
En dan moet ik nog tot 38 weken(dus nog 14 weken).

Met meerdere kinderen die je hebt,mogen ze geloof ik niet weigeren hor met je in te leiden.
Ze moeten ook naar de moeder kijken hoe ze zich voelt en of ze het trekt want het is niks als je het niet meer trekt op tenduur.

Ik duim voor je dat je gewoon met 38 weken in word geleid.

Groetjes Bianca

Bianca mv Nicky en Mika Dani 16-08-2007