Nou lieve mensen die voor ons geduimd hebben… Ik weet helaas nog niet of het gewerkt heeft… we hebben wel een gesprek gehad, en ons verhaal ook uitgelegt…De vrouw met wie we spraken was niet super meegaand en zo dom als een achter eind van een varken…
ze vertelde de hele tijd, Jaaa jullie moeten gewoon voor de eerste betalen, dan is er niets aan de hand… als jullie nou sparen dan kun je dat opvangen… als jullie nou weten waar je prioriteiten liggen had je dit niet gehad… Zo ging het door…
Overal hadden wij wel antwoord op, want waar onze prioriteiten liggen weten we super goed, want OOK WIJ willen alles eerste betalen voordat we leuke dingen doen… Ze behandelde ons als klein kind…
Op een gegeven moment hebben we iemand gevraagt van de incasso, zij kwam en was HEEEEEL MEEGAANT!!! Gelukkig wel zeg! Ze snapte het helemaal en ze zei ook, jullie hebben alle jaren netjes betaald dus er is niets aan de hand… ook niet als je later betaald dan normaal.
En dit stond de komst op een nieuw huis niets in de weg… (gelukkig).
Nou het huis wat we graag willen hebben, weten we helaas niets over… zij ging alles wel voor ons uitzoeken en dan zou ze ons bellen.
Want zij kon niet zien op welke plaats we staan, want stel dat wij boven aan de lijst staan voor dat huis…(wat wij ook doen trouwens), en er komt iemand voorbij met urgentie of iemand die al 10 jaar op NON-Actief staan en nu opeens Actief wil gaan zoeken, krijgen hun voorrang… Nou Urgentie snap ik, maar diegene die dan opeens actief wil gaan zoeken, moet maar achteraan aansluiten vindt ik.
Ze konden er verder niets over zeggen.
Ze krijgt van ons tot dinsdag de tijd om onze papieren uit te zoeken, en ons DAT huis aan te bieden, want ik weet gewoon dat wij boven aan staan… want ik bel Dinsdag op over hoe ver het staat.
Chris en ik, hebben er eerlijk gezegt geen goede moed meer in dat we dat (ons) huisje krijgen…maar mijn moeder daar in tegen is super positief.
Ze zegt ook wel " Jullie hebben jullie verhaal nu gedaan, ze hebben jullie gezichten gezien, en nu wil ze verder geen gezeur meer van jullie dus jullie krijgen dat huis wel…" Nou laten we het hopen dat er volgende week een brief in de bus ligt, met een aankondeging voor een bezichtiging van t huis.
Ik heb er geen hoop meer in helaas, maar we blijven positief hè… (klein beetje hoop blijven we wel houden). Want weg gaan hier, willen we sowieso!!
Liefs, Melanie