Update uitslag op romp, toch waterpokken?

Hoi mama’s,

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? Mijn dochter heeft met name op haar romp (van borst tot aan navel) heel veel rode puntjes/vlekjes. Daartussen zitten dan ook nog een paar (stuk of 3) hele grote en wat dikkere rode puntjes/vlekjes met daarin een wit puntje. Lijkt wel een soort puistje. ik zag er ook een onder haar oksel. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Ze is verder niet ziek en geen koorts.

mama1980

Gewijzigd door - mama1980 op 09 Aug 2011 20:12:09

waterpokken?

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

hoi woezel,

ja daar heb ik ook aan gedacht, omdat dat op ons kdv heeft geheerst de afgelopen weken. Alleen die gewone uitslag op haar romp heeft ze al een paar dagen. Dacht dat het warmte uitslag was ofzo, maar sinds vandaag dus ook die dikke puistjes met een wit puntje erin. ik dacht er dus wel aan, maar dacht ook dat waterpokken meer blaasjes met vocht waren en dat ze zich heel snel verspreiden. Die uitslag heeft ze dus al dagen en sinds vandaag nogmaals ook die puistjes erbij. kan het dan toch waterpokken zijn als het zo langzaam gaat?

mama1980

Waterpokken begint met een paar blaasjes verspreid over het lichaam, dus “heel veel rode puntjes/vlekjes op romp” lijkt niet op waterpokken. Maar je weet maar nooit.

Warmte-uitslag?

Overgegaan op een ander wasmiddel waarop ze allergisch reageert?

Heeft ze toevallig net een dag of 3-4 koorts gehad? Dan is het de 6e ziekte namelijk die ze heeft.

Groetekes, Sje

nee de 6e ziekte is het niet sje, die heeft ze al gehad en ze heeft ook helemaal geen koorts gehad ofzo en nu nogsteeds niet. Ik dacht idd ook aan warmte uitslag, maar vond het er vandaag toch een beetje vreemd uit gaan zien met die puistjes ertussen. heb ook nog aan muggenbulten gedacht. zit daar weleens een wit puntje pus in? maarja dan nog de rest van de uitslag. Ze ligt nu te slapen, maar zal er morgen anders eens een foto van maken.

mama1980

heeft ze toevallig een paar dagen terug koorts gehad? want ik herken die bultjes van bo als die koorts heeft gehad, zijn koorts bulten (wist ik ook niet tot hij dat had) lijken wel op giga puisten en als die kanppen komt er ook best wat troep uit, alleen het zijn er dan maar een paar, dus een stuk of 3 over zijn lichaam, maar het lijkt op wat jij beschrijft.

liefs woezel

nee ze heeft geen koorts gehad dat ik weet. beetje raar gevalletje denk ik

mama1980

Warmte-uitslag kan zich ook uiten in puistjes.

Groetekes, Sje

hahahaha, nou het kan natuurlijk een combi zijn, in de zin dat ze toevallig warmte uitslag heeft, en dat ze daarbij nog waterpokken krijgt? ben bang dat afwachten het enige is wat je kunt doen, maar kan me wel goed voorstellen dat je wil weten wat het is!! Ik heb ook al tig keer gedacht dat bo de waterpokken had, en ook al tig keer een topic daarover geopend, en hij heeft ze nog niet gehad hahahahahaha

liefs woezel

ja idd, afwachten! maar dat is nu juist zo moeilijk he. wil het idd graag weten wat er aan de hand is. het zou idd warmte-uitslag kunnen zijn. Ze slaapt vaak op haar buik en dat broeit nu soms natuurlijk lekker in die slaapzak omdat het binnen toch nog best warm is. Aan de andere kant hebben wel de waterpokken geheerst op het kdv dus waarschijnijk weet ik binnen een paar dagen meer.

mama1980

nou, vanmorgen voor ik haar naar het kdv bracht zag ik toch een met vocht gevuld blaasje net op luierhoogte. Op het kdv mocht ze toch blijven omdat er dus een heleboel kindjes zijn daar nu die toch al waterpokken hebben dus het lijkt niet erg raar dat het dat toch is. Dan moeten het er natuurlijk wel meer zijn geworden nu dus ik ben benieuwd als ik haar zo ga halen.

mama1980

Daar ben ik ook erg beneiwud naar, laat je het ons even weten?

liefs woezel

hmmm, de uitslag op haar romp is minder, maar er zit een duidelijke waterpok ter hoogte van haar luierrand. Diezelfde dus nog die er vanmorgen ineens zat. echt een met vocht gevuld blaasje en ik heb afbeeldingen op internet bekeken en het ziet er echt als een waterpok uit. Verder heeft ze er geen meer bij gekregen. Zou het kunnen dat het nog moet komen of zou het gewoon niet doorzetten. ALs dat het geval is, heeft ze dan nu waterpokken gehad of kan ze het nog een keer krijgen als het niet doorzet? Het moet het echt zijn, want bijna alle kindjes op het kdv die het nog niet gehad hebben, hebben het nu.

mama1980

Gewijzigd door - mama1980 op 09 Aug 2011 20:10:46

Waterpokken komen met een dag of 3-4 op. Elke keer als je je kind uit bed haalt, zijn er pokjes bijgekomen, is mijn ervaring. Dus even morgenochtend afwachten of er dan pokjes bijgekomen zijn.

Groetekes, Sje

Och, beterschap voor je meisje!
Misschien morgen even een zalfje halen (er is b.v. calendulan emulsie speciaal voor kids en bij waterpakken verkrijgbaar tegen de jeuk, minder krabben is hopelijk ook voorkomen van littekentjes!)

Ik had net aan je zitten denken, zie topic in mama’s hoekje

Groetjes Carolien.

Gewijzigd door - Mama van Jasper op 09 Aug 2011 21:49:46

@mama1980
Ik zit/zat hier met hetzelfde geval. Op het kdv gingen de waterpokken ook rond en ik dacht al van ja hoor we gaan op vakantie en dan zul je zien breken ze uit. Na een week kreeg hij rode stipjes/vlekjes/pukkeltjes op zijn rug en buik en 1 op zijn oor. Na 2 dagen zat er ook vocht in. In totaal 30 stuks. Ze zijn niet opgegaan dus ik twijfel nu ook het waterpokken waren of warmte bultjes. We waren in Italie dus erg warm.

@pranger, als het 30 stuks waren dan kanje er denk ik wel vanuit gaan dat het de waterpokken zijn geweest hoor. Tenminste, als het echt met vocht gevulde blaasjes waren.
Hier nogsteeds geen verandering. Ze heeft dus een paar dagen onder de rode uitslag gestaan met daartussen wat puistjes met een wit puntje en heeft 1 echte duidelijke pok gehad gevuld met vocht. Die is inmiddel open gegaan, maar ze heeft er dus geen bij gekregen. Heeft ze het nu wel of niet gehad???

mama1980

Ik denk ook wel dat hij waterpokken waren maar omdat ze niet open zijn gegaan twijfel ik toch. Maar ja een stuk of 30 is niet veel dus hij zal ze ws nog wel een keer krijgen of we komen er goed bij langs.
Dion heeft ongeveer een week zichtbare pukkeltjes gehad, jouw dochter dan?

ja idd ook een dag of 4 rode puntjes en wat puistjes en dus slechts 1 met vocht gevuld blaasje. Daarom denk ik zelf dat het niet echt heeft doorgezet en dat ze het dus nog niet echt gehad heeft. De blaasjes hoeven ook niet open te gaan he. Is zelfs beter van niet. Het is voor evt littekenvorming juist beter als ze indrogen zonder dat ze open zijn gegaan of gekrabt.

mama1980

Dit zijn de pukkeltjes die Dion had. Misschien herkend iemand ze.